Picasso slabo vuce

tomislavm

New member
Pojavio mi se problem na Picassu 1.6 hdi 90ks. Poceo je slabo da vuce, kao da je izgubio par konja. Ima startnost u 1 i 2 brzini ali polako gubi snagu u 3, 4 i 5 brzini. Motor radi ravnomerno, nema potrosnju ulja i povecanu potrosnju goriva. Kada dodajem gas cuje se zujanje motora, kao da je turbina. Kako da proverim da li vue negde fals vazduh ili da je vreme za remont turbine? Da li moze biti do nekog od senzora MAP ili MAF? Da li mogu ovako da ga vozim na duzi put oko 1.000 km? Pozdrav za sve!
 

ZoxPa

Member
Ja ne bih na toliki put sa takvim autom, ako se pokvari gore nego što je sada, koštati će puno više. Kod majstora na dijagnostiku pa vidi. Ako je kvar mali dobro i jest a ako nije spasio si se havarije na cesti...
 

Milosh

Test
Meni se tako ponašao Focus sa istim motorom kad turbina nije radila. Zapravo, turbina je bila ispravna ali se bio pokvario elektro ventil za vakuum koji upravlja turbinom, pa se ponašao kao atmosferac.

Ovako, za prvu pomoć možeš uraditi sledeće dvije stvari:

Lociraj wastegate aktuator turbine i gledaj u njega dok motor radi na leru a pri tome neka neko drugi naglo doda gas, trebao bi vidjeti kako se šipka/štanglica koja povezuje wastegate i turbinu pomjera.

Ili

Ne znam imaš li igdje da je na usisnoj grani poslije turbine crijevo visokog pritiska, ili su sve cijevi? Ako negdje ima komad crijeva, pokušaj ga stisnuti rukom dok motor radi u leru, a neka pri tome neko drugi naglo doda gas do barem 3.5-4 hiljade obrtaja. Trebao bi osjetiti kako turbina napuše to crijevo i raširi ti ruku.

To su ti ovako jednostavne metode da provjeriš da li se turbina uopšte uključuje. Ako se ne uključuje, treba detaljnije tražiti uzrok.

Ti, ili jako slični simptomi budu prisutni i u slučaju da pukne crijevo visokog pritiska (između turbine i glave motora), ali to obično bude praćeno i crnim dimom.

Svakako ti preporučujem da odeš kod majstora da ispita o čemu se radi.
 

tomislavm

New member
Locirao sam wastegate aktuator turbine i šipka/štanglica koja povezuje wastegate i turbinu se ne pomera kad se dodaje gas, a kad je rucno malo pipnem dobije gas i jace obrtaje, kad je pustim vrsti se na iskljuceno. Sto nece da ukljucuje turbinu? Da li to moze da bude protokomer ili egr ventil? Sada sam vozio oko 300 km i ponasa se kao obican dizel, nema sangu, ali ne trosi ulje i gorivo i lepo radi i u leru i pri voznji, ali nema snagu pri velikim obrtajima.
 

tomislavm

New member
OBD2 ne prikazuje niti jednu gresku. Gledao sam dijagram za protokomer i dobro radi. Moracu kod majistora. Trenutno sam u Novom Sadu da li zna neko da preporuci majistora iz Novog Sada?
 

Milosh

Test
Vjerovatno vakuum koji upravlja turbinom.

- Vakuum pumpa (malo vjerovatno)
- Crijeva za vakuum (moguće)
- Elektro ventil (moguće)
- Wastegate (mislim da je isto malo vjerovatno)
 

tomislavm

New member
Nasao sam kvar. Ne radi elektro ventil i ne salje vakum prema turbini. Kada sam ga zamenio potpuno drugi auto. Hvala svima na pomoci! Pozdrav!
 
Na vrh