Xsara 1,9 TD 66 kW slabo vuče

viktorpetr

New member
Pozdrav, evo nakon predstavljanja dodjoh na ovu temu da vam iznesem svoj problem!

Motor je 1,9 turbo dizel sa intercoolerom, 90 KS... Po meni odlican motor, auto ide kao svjetlica! Bar je islo do ovog problema!

Elem, Xsara je kupljena 2005. godine i redovno je servisirana i odrzavana... Nije bilo nekih vecih problema do 2010. godine kada pocinje da pomalo kaplje gorivo na Bosh pumpi!

Nakon konsultacija sa prijateljima odvezem kod "nekog" Bosch majstora u blizini Dervente, selo Kalenderovci, i objasnim mu problem, nakon cega je on rekao da auto mora ostati i da ce on to srediti!

Nakon par dana zove on nas i kaze da je auto napravljeno, da je bio stradao neki rotor i td, da je reparirao pumpu, ne curi nista ali malo slabije sada vuce!

I odemo mi tako, bilo je to meni cudno ali platimo 400 KM(200 eura ili 1500 kuna) i krenusmo kuci i stvarno na putu do kuce evidentno je bilo da auto nema vise onu snagu koju je imalo! Uopste ne osjetim turbinu... Nesto kao obicni dizel! Ali eto ne kaplje vise nafta!

Mene je to pocelo kopkati ali sam cutao dugo vremena, skoro 2 godine, onda ipak jednom prilikom uporedim snagu sa Xsarom karavan 1,9 obicni dizel i shvatim da bolje vuce ta obicna dizelka od moje turbo dizel od 90 KS...

Naposletku kad sam vozio u ovlasteni servis, ljudi iz servisa su se kiselo nasmejali i objasnili nam na taj nas "Bosh majstor" uopste nije otvarao pumpu, sto se vidi po onim fabrickim zaptivkama na svakom sarafu na pumpi, nego da je on vjerovatno samo (nekako) smanjio omjer goriva i vazduha, pa je prestalo curiti ali je i izgubilo snagu i moc izduvnih gasova da pokrenu turbinu! I da je u sustini nafta curila jer je otisla gumica na elektro ventilu koji se nalazi sa unutrasnje strane pumpe, odvrce se kljucem 24 i kosta oko 35 eura u to vreme, koji sam tad i zamjenio valjda taj ventil gasi auto...

Posle mi je jos par majstora reklo da pumpa nije otvarana, nego da je smanjen dotok goriva u smjesu!

Pregledali smo i turbinu, i onda duva ali ne dovoljno da da dodatnu snagu autu!

Na primjer kada vozim uz brdo auto mi se puno grije a jedva ide, moram voziti nizim brzinama da bih mogao ici, jednostavno se vidi da nema snage i nema one razlike koja treba da bude kad se ukljuci turbina!

Auto i dan danas vozim tako, ne trosi ulje, na otvorenom mi ne uzme vise od 4 litre, svega mi, vise desetina puta sam mjerio! Po gradu kad je gust saobracaj, mozda cak udupla potrosnju!

Medjutim problem je obici kamion, kolonu vozila itd ako se ne zaletim dobro!

Kako rjesiti problem a da me ne kosta puno, ako je moguce?!

Ima li ko pametan savjet?
 

Zmix

New member
Mozes li malo opsirnije da mi napises... Sta, kako, koliko?
Nazoveš, zakažeš servis, odeš u Novi Sad, majstori poprave i više nikada nemaš problema sa autom. ;)
Što se tiče koliko... e to moraš da vidiš sa njima.
Imaj na umu da se jeftine stvari skupo plaćaju, a bogami ovaj lik što ti je "popravio" Bosch pumpu te je dooobro otresao nizašta!
I da je 1 evro - preskupo je jer nema pojma!
 

viktorpetr

New member
Pumpa goriva Lucas Xsara 1,9 TD 66 kw

Auto mi ide ali nema snage kakve treba da ima ovaj motor... Vozim ga vec par godina tako, ali ako ga vozim brdskim predjelom puno mi se grije i sve je slabiji i slabiji, pa moram spustati u nize brzine.. Turbina kao da ne radi a radi samo ne dovoljno visoko!

Kako god dodam gas nema dima uopste....

Ne trosi ni vodu ni ulje...

Par mehanicara je reklo da je slaba smjesa, fali mu goriva i da mi zbog toga turbina ne pravi pritisak koji bi trebala...

Da napomenen da me jedan bosista za:cenzura::cenzura::cenzura:ao jer mi je kapala nafta na ventil coka, on smanjio tu smjesu nafta prestala kapati a uzeo mi pare za remont!

Zna li neko gdje se nalazi taj vijak il ista vec za podesavanje smjese, jer covjek pumpu nije otvarao a smanjio je snagu autu.... Tako da vjerujem da se isto tako mora i povecati snaga...
 

fullcool

New member
Nemoj dirati vijak za količinu nafte, nije ti to problem, problem je u mehanizmu ili membrani koji dodaju naftu kad turbina počne raditi. Možda ti je čak stavljena pumpa od običnog dizela. Slikaj pumpu da ti mogu više reći, možda ti je samo spala cjevčica od pumpe do usisa motora.
Puno toga što si napisao nema logike, pa je besmisleno na to sve i davati odgovore.:weeabooface:
 

viktorpetr

New member
Evo onda da pojasnim, pa cu kasnije i sliku postaviti...

Pumpa nije mjenjana od kako je auto kod mene(od 2005. godine), auto je islo kao metak, u svakoj brzini se osjetilo kad stisne gas kako fino vuce, bolje nego golf 4 tdi isto 66 kw... I to je bilo tako sve dok nismo auto odvezli u neko selo kod Dervente kod nekog boschiste a sve zbog curenja nafte sa pumpe...

Majstor je trazio da auto ostavimo par dana i nakon nekoliko dana je nazvao i rekao da je uradio remont pumpe, da je sve napravio, samo auto malo slabije ide, cjena 200 evra... Mi odemo po auto, isplatimo covjeka, krenemo kuci i stvarno auto nema ni pola snage od onoga sto je imalo, nesto kao obicna Xsara 1,9 dizel mada moje auto jos slabije reaguje na papucicu gasa, da obidjes sleper bez rizika nema sanse ako se dobro ne zaletis i uhvatis kakav pravac...

Posle izvesnog vremena nafta se opet osjetila a bilo je i vreme velikog servisa pa smo odvezli u Tuzlu u ovlasteni servis gdje su nam ljudi pored redovnog servisa ustanovili da je otisao cok ventil na samoj pumpi i da preko njega pomalo vlazi nafta i da je u sustini cjelo vreme pumpa bila uredu i da cak nije ni otvarana(fabricke zaptivke na sarafima pumpe nisu dirane)... Nakon zamjene cok ventila nafta je prestala da se osjeti ali manjak snage je i dalje ostao i tako evo tri godine... Ne trosi ulje, ne trosi vodu, na otvorenom uzima 4 litre dizela sto je mozda i malo s obzirom na fabricki prospekt...

Pojedini mehanicari su rekli da nema snage jer mu fali goriva u smjesi...
 

topolino

Member
koliko sam te skužio frajer ti je mijenjao semering na regulatoru i to nije napravio kako treba,znači trebaš samo otići kod normalnog bošiste da ti naštela regulator jer ti očito nemaš pun gas.
 

viktorpetr

New member
Nakon sto je cackao taj majstor i smanjio mi nekako snagu auta i to curenje nafte naknadno sam zamjenio i stavio novi cok ventil u ovlastenom servisu na koji je i curila nafta...

Ne znam jel se to tako zove, taj ventil na koji idu dvije zice, nalazi se na pumpi sa unutrasnje strane(od motora)...
 

Konrad

New member
ja ne shvacam zasto si ti uopce pod prvo preuzeo auto koji nema snage nakon popravka, drugo zasto si sad nakon 2-3 godine odlucio to popravit napokon?
a pod trece decki su ti sve rekli...
 

viktorpetr

New member
Ja sam u to vreme imao svoje auto i nisam puno ni vozio Xsaru, to je vozio i odrzavao moj otac i nije me puno tad ni zanimalo pa sam to pustio kraju...

Odlucio sam sad da popravim jer sam skoro kupio nekog starijeg audija sa 4x4 pogonom dizela, pa stari ne izlazi iz njega, ide na pecanje, izvodi kerove itd a ja malo vise vozim Xsaru, skoro sam isao u Focu preko Cemernog i imao sam puno problema da predjem te planine, vozio sam uglavnom u drugoj jer auto nema snage u visokim obrtajima da to izvuce u vecim brzinama, pa sam se odlucio da to probam napraviti..

Konkretan savjet o tome u cemu je problem nisam dobio osim da ga vozim u Novi Sad sa 200-300 evra u dzepu, a trenutno nemam toliko..

Pa me zanima vise da mi neko kaze sta bi mogao biti uzrok i postoji li jednostavniji nacin da to rjesim jer autic stvarno nije los, ima dobru opremu i sa tim problemom a i pre njega sluzi vec 8 godina bez vecih ulaganja!!!
 

Mrèela

New member
Ja sam u to vreme imao svoje auto i nisam puno ni vozio Xsaru, to je vozio i odrzavao moj otac i nije me puno tad ni zanimalo pa sam to pustio kraju...

Odlucio sam sad da popravim jer sam skoro kupio nekog starijeg audija sa 4x4 pogonom dizela, pa stari ne izlazi iz njega, ide na pecanje, izvodi kerove itd a ja malo vise vozim Xsaru, skoro sam isao u Focu preko Cemernog i imao sam puno problema da predjem te planine, vozio sam uglavnom u drugoj jer auto nema snage u visokim obrtajima da to izvuce u vecim brzinama, pa sam se odlucio da to probam napraviti..

Konkretan savjet o tome u cemu je problem nisam dobio osim da ga vozim u Novi Sad sa 200-300 evra u dzepu, a trenutno nemam toliko..

Pa me zanima vise da mi neko kaze sta bi mogao biti uzrok i postoji li jednostavniji nacin da to rjesim jer autic stvarno nije los, ima dobru opremu i sa tim problemom a i pre njega sluzi vec 8 godina bez vecih ulaganja!!!
Rekao si da si bio u ovlaštenom servisu,i da su rekli da pumpa nije dirana,a majstor ''remontovao''dobro naplatio i rekao da auto neće da vuče kako je ranije vukao.Majstora za šiju jer jedino se može s takvim bitang..a razgovarat.Da uzmeš pare ili da dovede auto u ispravno stanje.:surprised: Ja sam tako dva puta razgovarao s ''majstorom''!:twisted: Ko zna,možda je čistio protokomer a nije znao pa imaš iste probleme,možda je dirao rasteretni ventil,čeprkao oko vakuma,elektro ventila turbine ,to bi moglo biti problem.
 

viktorpetr

New member
Danas lijep dan pa sam malo vise zavirivao u pumpu i primjetio sam da su mi neki kablovi na pumpi isjeceni, a nalaze se kad otvoris haubu i gledas u pumpu sa donje desne strane odmah pored one 4 cjevi za dizne...

Ovo nije slika mog motora, ali je identicno sve osim sajle gasa jer je ovo englez vjerovatno! Zaokruzio sam krugom na slici gdje se nalaze ti kablovi koji su isjeceni!

 

Mrèela

New member
Ja sam u to vreme imao svoje auto i nisam puno ni vozio Xsaru, to je vozio i odrzavao moj otac i nije me puno tad ni zanimalo pa sam to pustio kraju...

Odlucio sam sad da popravim jer sam skoro kupio nekog starijeg audija sa 4x4 pogonom dizela, pa stari ne izlazi iz njega, ide na pecanje, izvodi kerove itd a ja malo vise vozim Xsaru, skoro sam isao u Focu preko Cemernog i imao sam puno problema da predjem te planine, vozio sam uglavnom u drugoj jer auto nema snage u visokim obrtajima da to izvuce u vecim brzinama, pa sam se odlucio da to probam napraviti..

Konkretan savjet o tome u cemu je problem nisam dobio osim da ga vozim u Novi Sad sa 200-300 evra u dzepu, a trenutno nemam toliko..

Pa me zanima vise da mi neko kaze sta bi mogao biti uzrok i postoji li jednostavniji nacin da to rjesim jer autic stvarno nije los, ima dobru opremu i sa tim problemom a i pre njega sluzi vec 8 godina bez vecih ulaganja!!!
Promeni majstora,nađi nekoga dobrog majstora koji zna svoj posao i sa kompijuterskom dijagnostikom neka ti sve to ispita.
Pa ne može kreten reći spremi 200 ,300 evra pa u N.Sad., a da ni on ne zna zašto.
Ovo prvo što sam ti rekao je najeftinije.Srećno kolega!:cool:
 

Mrèela

New member
Preporuku za Novi Sad sam dobio na forumu... Treba mi neko da kaze nesto vise o mom problemu, da li se susretao itd...
A šta ovde reći kada ne znam šta je dirao taj majstor.Auto iz više razloga može slabo da vuče,evo nekoliko:Slab pritisak goriva,loš regulator na pumpi vp.,elektro ventil turbine,rasteretni ventil,prljav filter goriva,prljav filter vazduha,loša pumap vp.,EGR ventil,loši vakumi,ona mla crevca od vakuma,protokomer,klapne.Jbg sve to pregledaj,i da, te žice sam ti rekao kakve treba da budu,i da ih pregledaš.:cool:http://www.turboservis.rs/?troubleshooting,6 evo pregledaj ovaj link možda ima nešto vezano za tvoj problem.

Evo onda da pojasnim, pa cu kasnije i sliku postaviti...

Pumpa nije mjenjana od kako je auto kod mene(od 2005. godine), auto je islo kao metak, u svakoj brzini se osjetilo kad stisne gas kako fino vuce, bolje nego golf 4 tdi isto 66 kw... I to je bilo tako sve dok nismo auto odvezli u neko selo kod Dervente kod nekog boschiste a sve zbog curenja nafte sa pumpe...

Majstor je trazio da auto ostavimo par dana i nakon nekoliko dana je nazvao i rekao da je uradio remont pumpe, da je sve napravio, samo auto malo slabije ide, cjena 200 evra... Mi odemo po auto, isplatimo covjeka, krenemo kuci i stvarno auto nema ni pola snage od onoga sto je imalo, nesto kao obicna Xsara 1,9 dizel mada moje auto jos slabije reaguje na papucicu gasa, da obidjes sleper bez rizika nema sanse ako se dobro ne zaletis i uhvatis kakav pravac...

Posle izvesnog vremena nafta se opet osjetila a bilo je i vreme velikog servisa pa smo odvezli u Tuzlu u ovlasteni servis gdje su nam ljudi pored redovnog servisa ustanovili da je otisao cok ventil na samoj pumpi i da preko njega pomalo vlazi nafta i da je u sustini cjelo vreme pumpa bila uredu i da cak nije ni otvarana(fabricke zaptivke na sarafima pumpe nisu dirane)... Nakon zamjene cok ventila nafta je prestala da se osjeti ali manjak snage je i dalje ostao i tako evo tri godine... Ne trosi ulje, ne trosi vodu, na otvorenom uzima 4 litre dizela sto je mozda i malo s obzirom na fabricki prospekt...

Pojedini mehanicari su rekli da nema snage jer mu fali goriva u smjesi...
Pa ti majstori što su ti rekli da nedostaje goriva koji k.....c nisu to sredili?:surprised:
 
Na vrh