Promjena antifriza

Gospar

New member
Kako se pravilno mijenja antifriz?

Ja sam ga jučer mijenjao tako da sam ispustio stari, i ulio prvo 1.5 L antifriza, a ostalo vode (pa nek sam miješa)

Ili je pravilnije promiješati prije ulijevanja?
 

Dalibor

Dado Tornado
ako bi netko mogao napisati proceduru kako mijenja antifriz kod auta kojem je
kiler zatvoren i ima ekspanzijsku posudu?

je li se baš uvijek moralo odzračiti sistem i kod termostata i na strani di cijevi ulaze u kabinu?!
 

AX-ja

èudo jedno
po pravilu se odzracuje na to predvidjenim mjestima,kao sto su tvornicki odzracnici dal na kileru,cijevi,kucistu..itd..
plus posuda koja se montira na eksp.posudu.
to bi bilo po skolski,sto se kaze.

ali ako se ne moze na te predvidjene odzracnike,onda je najbolje skinuti bar jednu cijev koja je na sto vecoj razini u motoru,jer zrak "putuje" uvijek prema gore i tu se stvara cep.
naliti tekucine da pocne izlaziti,vratiti cijev,
kontrolirati kako grije cijevi,jel otvorio termostat i cekati da se upali vent.
kad se auto ohladi kontrl.razinu.
 

Automatic

Well-known member
Antifriz se mijenaj tako da se najprije napravi (promješa u kanti),znači nije pametno koncentrat stavljati jer sam koncentrat dok ne dođe u doticaj sa vodom i ne drži više od -12.Tek kad se stviru kemija onda 1-1 ide do -36 iako mnogi lažu.KAd ga promješate(sa demineraliziranom ili destiliranom vodom, ili prokuhati vodu da izađe kisik pa sa njom),fino ga izmjerite za to predviđenim alatom.Mnogi auti imaju na dnu kilera šaraf za ispuštanje ,a ako ga nema onda odpojiti najdonje crijevo.NA bloku motora isto ima šaraf ali akoo se neda odpustit bolje na dirati.Kad ispustite količinu drugu nalijete i prilikom nadolijevanja odzračivate na mjestima za to predviđeno ako ih ima ,ako ih nema čekate da auto povuće (zapaliti auto).Antifriz je teži od vode i na nekom modelima (mi smo tako radili u opelu) se može izvaditi indikator za vodu i onda ulijevate u expanzionu posudu antifriz a on tera stari kroz tu rupu van i nakon što ulijete 4 litre trebao bi već novi ljepše boje krenuti ako ne lijete tak dugo dok ne krene novi i prije nego vam potroši(iscuri kroz tu rupu) sav antifriz iz posude stavite indikator i zašarafite te dolijte do nivoa u posudi.Zapaliti auto da si povuće ako treba i to je to.Sutradan obavezno prekontrolirati i nadolijati ako fali .
 

Citru

New member
Automatic zaboravio si jednu bitnu stvar...nakon odzracivanja itd pustiti auto da radi dok barem 2 puta ne upali ventilator za hladenje...da se provjeri jel sve ok itd...
 

Automatic

Well-known member
Ak se vadi indikator nije potrebno.i ako ima crijeva za odzračivanje (imaju na sebi šarafić).onda nije potrebno iako u praksi se bi trebalo auto da ostavo da radi ali da se vidi dali radi ventilator ili termoprekidać jer bez obzira što termostat nije otvoren većinom ima na istom dijelu ono malo povratnio crijevo u ex.posudu da tekućina ccirkulira ,to samo stari auti nisu imali tak pa je ostal zračni đep u bloku ali kod današnjih auta samo kod V motora treba pripazit na to i onda se vadi najgornji indikator ako nema odzračnik ,dok ne krene tekućina jer ima dvije glave koje su nagnute pod određenim kutom pa se nekad hoće napravit đepić ali većinom se i sam hoće odzraćit ćim je termostat otvoren.JA sam svojeg oddzračio na dva mjesta koja su predviđena ali sam i drugi dan morao dolijati oko 3 deci dok je sve precirkuliralo.Ljudi stavljaju običnu vodu i antifriz a obična voa ima puno kisika u sebi pa nakon par dana hoće faliti tekućine dok se ne prokuha u motoru .Dogodi se isparavanje pa zato malo fali.Obavezno treba onog kojem se mijenja upozorit da može doći do prebijanja antifriza na vaserpumpi ili malom kileru ili kileru kad se stavlja rashladna tekućina pogotovo ako je prije bila voda.JA uvijek upozorim da se ne dovedem u neugodnu situaciju,,,,je prije nije puštalo vretite kak je bilo ,,,,i te šeme ,jer ljudi se ne razumiju u mehaniku pa može do svega doći.Objasnim čovjeku da par dana si prekontrolira posudu dok je auto hladan i da pogleda da ispod auta nešto ne curi(ali samo onak pogledom).Ako procuri to se večinom dogodi isti ili drugi dan,pa je dobro da si vlasnik malo poprati.
 

Gospar

New member
Slazem se da je bolje prije promješati antifriz i vodu... Još uvijek mi nije dobra smjesa.. Sa mjeračem mi isto pokaziva kao prije nego sto sam stavio novi antifriz.... Ali i to da spremnik ima oko 5 L, pa mi nije 1:1, jer sam ulio 1.5 L antifriza, a ostalo voda.....
 

Dalibor

Dado Tornado
u prvu liniju xsare 1,4 antifriza ide 6,5 litara, 7 ako ima klimu.

najbolje da staviš barem 3 litre antifriza.

ako si ispustio 5 litara, vjerojatno je ostalo nešto u bloku (nije odšarafljen onaj šaraf za ispuštanje na bloku motora) i u kileru u kabini...

ali nema veze ako je zamjenjeno 5 litara, dovoljno je to, a ako želiš napraviti jaču smjesu ispustiš na kileru antifriz do oznake recimo MINimum, i u kiler doliješ čisti antifriz. ako kiler ima gore čep, a dole pipu za ispuštanje.

ako nema čep i pipu ostaviš ovako, vjerojatno je za dubrovnik dosta ako ide barem do - 15,20 °C
 

Automatic

Well-known member
Slazem se da je bolje prije promješati antifriz i vodu... Još uvijek mi nije dobra smjesa.. Sa mjeračem mi isto pokaziva kao prije nego sto sam stavio novi antifriz.... Ali i to da spremnik ima oko 5 L, pa mi nije 1:1, jer sam ulio 1.5 L antifriza, a ostalo voda.....
DAj si to sve lijepo ispusti,kup 2 litre koncentrata i pomješaj sa 2 litre destilirane vode ,ostatak si nadolij sa onim što si ispustio ako ti bu falilo ,ako ne taj dio spremi i drugi dan dotoći ako fali.Ono što ti ostane od prijašnjeg antifriza stavi u neku kantu pa ako češ trebat za traktor ili nešto onda kupi još koju litru i pojačaj taj stari antifriz,ali ga koristi samo za neki stariji stroj ako je antifriz stari.Ako ti netreba moraš ga odnejt čim dalje od vode jer je jako otrovan ,nikako blizu pitke vode ili bunara .Pazi ako ga buš kam stavil da ti djeca ne dođu do toga jer je sladak .
 
Na vrh