Cupkanje Xsare

Novopeceni

New member
Pozdrav,

nedavno sam kupio Xsaru iz '98.godine SX oprema,otprilike 140 000km je imala...Auto je provjeren kod mehanicara prije kupnje,osim kuplunga,sve je bilo ispravno i u zadovoljavajucem stanju po izjavi mehanicara koji se inace samo bavi xsarom i xantiom.

No,otkad sam ju kupio,stalno neki sitni problemcici me muce. Zadnje u nizu je cupkanje tijekom voznje neovisno o tome dodam li ja gas ili ne. U nadi da se to rijesi, kroz ovaj forum a i savjete mehanicara i ostatka ljudi koji se kuze u aute(vise nego ja), zamijenjen je indikator vanjske temperature,no stvar se opet ponavlja.

S obzirom da nemam bas iskustva niti znanja oko autiju,volio bih cuti pokoji savjet sto bi to moglo biti prije nego (opet) odvezem auto mehanicaru koji me ionako gleda svako malo otkad sam kupio auto.

EDIT: Citroen Xsara 1.4i 1998.godiste...
 

Randy5

Active member
Pozdrav. Meni je Xsara na sitno pocukavala kad nisam na vrijeme zamijenio svjećice (na 60000 km). Ako ti pocupkava neovisno o ubrzanju, prvo bih išao provjeriti gume, možda koja ima grešku na gazećem sloju. Sretno
 

Novopeceni

New member
mozes li pojasniti gdje tocno gledati na gumama?

Sumnjam da je do guma jer prije dok se dogadalo to cupkanje, to cupkanje je trajalo sve dok se auto nije zagrijao...cime je dosao do neke male temperature(ili cak do 90),cupkanje je prestalo. pretpostavljam da bi cupkanje bilo redovito neovisno o temperaturi da su u pitanju gume? ispravi me ako grijesim.
 

Randy5

Active member
Točno, frekvencija bi ovisila samo o brzini vožnje. Ne znam misliš li na pocukavanje kao trzanje? Meni je na sitno trzao zbog svjećica, mislim da samo pri višim brzinama ali nisam siguran. Èim sam ih promijenio prestalo je.
 

Lix

Active member
ako trza može bit stvar goriva/paljenja, što znači trebaju nove svjećice i/ili kabeli a možda čak i čišćenje injektora ako je auto vožen na lošiji benzin (inin benzin)

kabele vidiš kakvi su po tome dali su ispucali ili ne, ili ako imaju više od nekih 50 tis km, onda su za mijenjat, svjećice isto tako, ja ih osobno na autima mijenjam na 30-40 tis km

to su ti jednostavnije i jeftinije stvari za pogledat ili promijenit i možeš ih sam doma popravit bez ikakvog znanja o autima, ne treba ti puno alata..

ako želiš bit 100% siguran koji je tvoj problem moj prijedlog ti je da odeš na autodijagnostiku, tamo će pokazat ako je koji senzor ili nešto slično u banani, jer se može dogodit i da zamjeniš i svjećice i kabele i sve i opet ne bude dobro jer npr zeza map senzor
 

deda

New member
Uzrok je jako jednostavan,ali na žalost nerješiv.Auto je star i jednom nogom pred prešom.Ovo je samo početak kvarova koji će te koštat višestruko nego cijeli auto vrijedi.
Moj ti je savjet da se ga riješiš što prije,manje će boljeti.
 

Lix

Active member
deda, u dosta vaših postova sam vidio sličan odgovor, tj. dijagnozu problema, i nikako se nemogu složit sa tim, dosta auta sam imao i posjedovao a još više popravljao, ako se dosta uloži, pod dosta mislim dobar servis promjena nosača motora, selena ovijesa diskova pločica i svih popratnih POTROŠNIH djelova, auto neće imat nikakve probleme i dugo dugo će se vozit ako se o njemu vodi reda, nažalost nisam nikad imao priliku vozit nov auto pa neznam šta to znači "sjedi i vozi" ali ako je nekome problem svakih godinu dana napravit servis i pregledat cijeli auto onda taj nije za auto jer i da novi auto imam pregledavao bi ga ko i svaki drugi, tako da neznam, ali ako se dotrajali djelovi zamjene novim i ako se o autu brine svaki će vozit zauvijek.... uostalom i oldtimeri se popravljaju i restauriraju, doduše tu više nisu u igri samo potrošni djelovi
 

ZlatkoC4

Well-known member
mozes li pojasniti gdje tocno gledati na gumama
Prvo moraš definirati dali ti auto (cupka-poskakiva) ili zatrzava-trza.
ako cupka onda su gume definitivno i to vulkanizer jedino može vidjeti kako treba.
I gume većinom poskakuju kod određene brzine ne uvjek i ne istom dinamikom ovisno gdje je dobila bruh ili tome sl. S time da to mogu i felne raditi ali također vulkanizer će vidjeti najbolje.

oko trzanja ako je rijeć kolega LIX je opisao moguće stvari ali kreni od svijećica filtera goriva pa onda dalje.
Otac ima xsaru staru nešto više od 13 god i još su na njoj orginal sviječice i nema sa njom nikakvih problema. svake godine mjenja samo ulje i filtere :grin:
 

deda

New member
Savjet sam dao iz sasvim jednostavnog razloga,jer xsaru poznam u dušu.Kada počne bavati,a bava elektronika kojoj nitko nemre na kraj,to postaje preskupo i neisplativo.Ljudi stalno ulažu na njih i na kraju shvate da su potrošili brdo love bez veze i auto opet nejde kako treba i nikada neče,jer nema kraja,sve pomalo sa godinama otkazuje.
Prošla su vremena kada su se auti mogli krpariti,ako niš drugo,imao si na otpadu svega a i svaki kumek je znao što je riknulo,danas je ta priča prošlost.
 

Novopeceni

New member
ovako,ne znam razliku izmedu "(cupka-poskakiva) ili zatrzava-trza" ALI jutros kad sam postavljao ovu temu,bio sam frustriran jer mi se pola sata prije otvaranja teme dogadalo to cupkanje/trzanje. Popodne,kad sam se vracao s posla, radio je najnormalnije,bez ikakvih cupkanja/trzanja...

Sto se tice dedinih komentara,cijenim prijedlog,ali nisam bas nesto ulozio dosad,samo kuplung i zupcasti remen(preventive radi) te radio koji sam sam postavio(jer se ne mogu zamisliti u autu s radio kazetom haha).

1.vlasnik koji ga je prodavao(ja sam 2.vlasnik) nije ga bas vozao,sluzio mu je vise kao zamjenski auto kad mu se prvi auto pokvari,ali ga je svake godine redovito registriravao,odrzavao. To sve mi je i potvrdio njegov mehanicar koji je na prvom susretu odmah donio papire sa svih tehnickih pregleda koji su napravljeni od '98. kad je auto kupljen. Slazem se da je to sve moguce krivotvoriti,ali bas tolko daleko ici za cifru od deset tisuca kuna,ne znam bas jel se isplati...
 

quadrolg

Member
Neznam baš, ja sam imal dve xsare prva je bila 1998 god, prodal sam je sa 180.000tkm, a druga je bila 2002god prodana sa 130.000tkm, sestra mi je imala saxo 1.0 prodan sa 160.000tkm i nijedan od tih autiju nije imal neke velike i skupe probleme, najskuplji kvar je bil zadnji most na ovoj 2002god, a sve ostalo kaj sam na njima radil je bil ajmo reć potrošni materijal. tipa (zupčasti, auspuh, sajla kvačila i takve sitnice), tak da ne kužim kaj ljudi imaju tolko protiv tih xsari pogotovo na internetu, deda zakaj bi auto bil pred prešom ,pa kolko ja vidim ljudi se još voze u puno gorim autima od xsare.
 

deda

New member
Pa rekao sam,stare su i sada već sve počinju zezat sa strujom,makar da i nemaju puno km,a da imaju onda još gore.Treba ih se rješavat.
Saxo je druga stvar,taj ide dok se ne raspadne.
Nažalost,tak je.Tko vjeruje vjeruje, a tko ne uvjeriti će se sam,samo bu malo skuplje.
 

Randy5

Active member
Sad će se onda konačno naći i koja Xsara na otpadu pa ću konačno zamijeniti unutarnje ogledalo i još koju sitnicu :)
 

Randy5

Active member
Oprosti, otišli smo izvan teme, ali svodi se na to da je greška, ne velika, u struji ili dovodu goriva. Za početak pregledaj vizualno motor da li su dovodi goriva u redu da negdje ne sluzi gorivo i prodrmaj kablove. Probaj svaku lulicu da ima dobar spoj. Na mojoj Xsari već za to moram skinuti filter zraka i sve one plastike
 

deda

New member
Gle,mene već dva i pol mjeseca xsara da ne velim kaj u mozak,bila je kod svih mogučih meštra od elektronike i nitko joj nemre skužiti kaj joj je,sve živo izmjenjeno,potrošeno penez,a auto i dalje nejde kak treba,a ti bi sad da ti netko on line rješi problem,kak ne,sad će to u čas netko reči kaj joj je.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Kolega mi imo šus sa Xsarom 1.4i prednja strana skroz sve od điđi miđi, ako se siječate prije par mj kad sam tu dijelove tražil, al smo sve kupili kod Maribora na nekom otpadu.. a BSI kutija osigurača i releja ko da si novine zgužval i u koš hitil:D
Tražili za nju po 400kn do 500kn.. ovu sam mu samo prebrikal i omotal sa širokom izolir trakom, radi dan danas.. kak se namijeriš, sve do zgode i prilike :cool:
Imam jedan video uredak i par fotkica kak smo Xsaricu razvlačili i lakirali :D
 

Randy5

Active member
Počni s jednostavnim zahvatima koje se usudiš sam i promijeni ono što ćeš morati i tako prije ili kasnije a koje su Ti već savjetovali u ovoj temi. Ako dođeš 05.03 na susret vborovic će Ti spojiti na kompjuter jer je nešto i obećavao, ako se dobro sjećam ;-)
 

Novopeceni

New member
Jucer sam ipak otisao mehanicaru, pregledali smo pa apsolutno sve sto se da ovako provjeriti bez ikakve dijagnostike(koja je zakzana za ovu subotu) te sam doznao da je moje racunalo u autu SL96. Po forumu sam nasao da ljudi imaju slicne (ili cak iste) simptome k'o i ja ujutro,te kad sam vidio da je problem sto se ima racunalo SL96....nekim cudom se nadam da nije u njemu stvar :/
 
Na vrh