Zamena antifriza na 2.0 HDI

Painkiller

New member
Pozdrav drugari. Opet ja sa novim pitanjima oko Xantie... :whistling:
Naime, treba da promenim antifriz (star je 6 godina), znam da sistem mora da se ozračuje nakon zamene, ali ono što ne znam je kako tačno ide sama procedura ozračivanja.
Iz razgovora sa jednim majstorom (koji nije hteo baš puno da otkriva) sam saznao da procedura ide otprilike ovako:
Ispusti se stari antifriz na čep na hladnjaku, odvrnu se šarafi (ozrake) za ozračivanje, kada izađe sav stari antifriz, zavrne se čep na hladnjaku, sipa se novi antifriz kroz posudu dok posuda ne bude puna. Tada se upali auto da radi dok ne otvori termostat (negde oko 87 stepeni C), sve vreme se ozrake drže otvorene dok god izlaze mehurići vazduha na njima. Kada otvori termostat i prestanu izlaziti mehurići vazduha na ozrakama, tada se šarafi (ozrake) zavrnu, dospe se u posudu ako još fali antifriza do mere i to je to...
Da li je to ispravan postupak?
I još jedno pitanje... Zna li ko koliko tačno ide antifriza u moj agregat? U pitanju je (kao što i u naslovu stoji) Xantia 2.0 HDI 1999. god.

Hvala svima koji umeju i žele pomoći oko ove moje dileme... ;)
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Ispustis stari intifriz na hladnjaku, otvoris sve ventile za odzracivanje, ispustis na bloku motora, isperes sve dobro sa vodom. Zavrnes cep na bloku motora i na hladnjaku, sipas novi antifriz i kako na kojj ventil procuri taj zatvoris, naspi do vrha u posudu, upali auto, gas na 2000-3000 rpm dok se ventilator ne upali jedno dvaput i to je to. Kad se ohladi naspi do oznake max. Cep na bloku motora je kod prvog cilindra obicno
 

Memphis

Active member
Da li je to ispravan postupak?
Prije nego nalivaš novi antifriz otvoriš sve ozračnike i točiš ... kad počne ić antifriz na njih van onda ih zatvoriš. Ako na kojem ne počne teć antifriz onda njega ozračuješ kad se auto zgrije nakon 83C (jer termostat otvara na 83c a ne 87) ili ga ostaviš otvorenim i pratiš dok auto radi ...
 

Lakii

Well-known member
Do 6-7 litara, zavisi koliko uspiješ ispustiti.
PS. termostat, zavisno koji je odabran može biti i na 83 i 87 stupnjeva.

Samo ispusti na kileru. Iako, moj savjet ti je da skineš kiler i ispereš ga. Isto tako, operi ga i izvana i probaj oprati i kiler klime jer će sve to biti puno smeća. Po ljeti ćeš imati bolje hlađenje ako je i vanjska strana kilera čista.

Puniš na ekspanzionoj posudi, dok puniš drži odzrake otvorene, najbitnija ti je ona koja ide sa malog kilera, negdje između motora i posude LHM-a. Praktički samo na njoj trebaš odzračivati.
Napuni koliko stane, zatvori odzrake i upali motor. Nakon što se zagrije, otvori onu odzraku kod ne krene tekućina.
I gotovo.
 

Painkiller

New member
Evo ovako:
Ispustio sam stari antifriz tako što sam skinuo donje crevo sa hladnjaka. Izašlo je sve, bilo je tu i mulja i taloga. Isprao sam ekspanzionu posudu i hladnjak. Otvorio sam ozrake na termostatu i na crevu kod ulaza u kabinu. Sipao sam novi antifriz, stalo je tačno 6 litara. Upalio sam auto i nakon par sekundi rada, potekao je antifriz na ozraci kod kabine. Zavrnuo sam tu ozraku i onda sam držao auto na 2000-3000 obrtaja dok nije otvorio termostat. Kada je otvorio termostat, izašao je i višak vazduha na ozraci na termostatu i potekao je antifriz i tu. Zavrnuo sam i tu ozraku i ugasio auto. Kada se malo prohladio, dosuo sam još jedan decilitar antifriza u posudu i to je sada na max podeoku na meraču.
Valjda će sve biti ok...:whistling:
 
Na vrh