Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Stariji modeli > Citroën Xantia
Zaboravili ste podatke?


Odgovori
 
Uređivanje
Staro 26.12.2018. , 09:23   #1
Novi član
 
Član od: 16.11.2018.
Zadnja aktivnost: 17.1.2019. 18:53
Lokacija: kula, srbija
Postovi: 17
Zahvala: 1
Zahvaljeno 0 puta u 0 postova
Originalno Zamena antifriza na 2.0 HDI

Pozdrav drugari. Opet ja sa novim pitanjima oko Xantie...
Naime, treba da promenim antifriz (star je 6 godina), znam da sistem mora da se ozračuje nakon zamene, ali ono što ne znam je kako tačno ide sama procedura ozračivanja.
Iz razgovora sa jednim majstorom (koji nije hteo baš puno da otkriva) sam saznao da procedura ide otprilike ovako:
Ispusti se stari antifriz na čep na hladnjaku, odvrnu se šarafi (ozrake) za ozračivanje, kada izađe sav stari antifriz, zavrne se čep na hladnjaku, sipa se novi antifriz kroz posudu dok posuda ne bude puna. Tada se upali auto da radi dok ne otvori termostat (negde oko 87 stepeni C), sve vreme se ozrake drže otvorene dok god izlaze mehurići vazduha na njima. Kada otvori termostat i prestanu izlaziti mehurići vazduha na ozrakama, tada se šarafi (ozrake) zavrnu, dospe se u posudu ako još fali antifriza do mere i to je to...
Da li je to ispravan postupak?
I još jedno pitanje... Zna li ko koliko tačno ide antifriza u moj agregat? U pitanju je (kao što i u naslovu stoji) Xantia 2.0 HDI 1999. god.

Hvala svima koji umeju i žele pomoći oko ove moje dileme...
Painkiller je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Staro 26.12.2018. , 10:58   #2
C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
 
Član od: 03.12.2016.
Zadnja aktivnost: Jučer 15:27
Lokacija: NRW Deutschland
Postovi: 272
Zahvala: 2
Zahvaljeno 39 puta u 32 postova
Originalno

Ispustis stari intifriz na hladnjaku, otvoris sve ventile za odzracivanje, ispustis na bloku motora, isperes sve dobro sa vodom. Zavrnes cep na bloku motora i na hladnjaku, sipas novi antifriz i kako na kojj ventil procuri taj zatvoris, naspi do vrha u posudu, upali auto, gas na 2000-3000 rpm dok se ventilator ne upali jedno dvaput i to je to. Kad se ohladi naspi do oznake max. Cep na bloku motora je kod prvog cilindra obicno
nemo26 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 26.12.2018. , 11:32   #3
Mladi član
 
Član od: 05.08.2016.
Zadnja aktivnost: Jučer 20:45
Lokacija: Zagreb
Postovi: 262
Zahvala: 0
Zahvaljeno 32 puta u 27 postova
Originalno

Citat:
Painkiller: Pregled postova
Da li je to ispravan postupak?
Prije nego nalivaš novi antifriz otvoriš sve ozračnike i točiš ... kad počne ić antifriz na njih van onda ih zatvoriš. Ako na kojem ne počne teć antifriz onda njega ozračuješ kad se auto zgrije nakon 83C (jer termostat otvara na 83c a ne 87) ili ga ostaviš otvorenim i pratiš dok auto radi ...
Memphis je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Memphis' na postu:
Staro 26.12.2018. , 14:05   #4
Novi član
 
Član od: 16.11.2018.
Zadnja aktivnost: 17.1.2019. 18:53
Lokacija: kula, srbija
Postovi: 17
Zahvala: 1
Zahvaljeno 0 puta u 0 postova
Originalno

Hvala vam na odgovorima!
A zna li ko koliko ide antifriza?
Painkiller je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 26.12.2018. , 19:48   #5
Stariji član
 
Lakii's Avatar
 
Član od: 11.06.2011.
Zadnja aktivnost: Jučer 19:24
Lokacija: Rijeka
Postovi: 1.107
Zahvala: 8
Zahvaljeno 292 puta u 231 postova
Garaža
Originalno

Do 6-7 litara, zavisi koliko uspiješ ispustiti.
PS. termostat, zavisno koji je odabran može biti i na 83 i 87 stupnjeva.

Samo ispusti na kileru. Iako, moj savjet ti je da skineš kiler i ispereš ga. Isto tako, operi ga i izvana i probaj oprati i kiler klime jer će sve to biti puno smeća. Po ljeti ćeš imati bolje hlađenje ako je i vanjska strana kilera čista.

Puniš na ekspanzionoj posudi, dok puniš drži odzrake otvorene, najbitnija ti je ona koja ide sa malog kilera, negdje između motora i posude LHM-a. Praktički samo na njoj trebaš odzračivati.
Napuni koliko stane, zatvori odzrake i upali motor. Nakon što se zagrije, otvori onu odzraku kod ne krene tekućina.
I gotovo.
Lakii je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 26.12.2018. , 21:17   #6
Novi član
 
Član od: 16.11.2018.
Zadnja aktivnost: 17.1.2019. 18:53
Lokacija: kula, srbija
Postovi: 17
Zahvala: 1
Zahvaljeno 0 puta u 0 postova
Originalno

Evo ovako:
Ispustio sam stari antifriz tako što sam skinuo donje crevo sa hladnjaka. Izašlo je sve, bilo je tu i mulja i taloga. Isprao sam ekspanzionu posudu i hladnjak. Otvorio sam ozrake na termostatu i na crevu kod ulaza u kabinu. Sipao sam novi antifriz, stalo je tačno 6 litara. Upalio sam auto i nakon par sekundi rada, potekao je antifriz na ozraci kod kabine. Zavrnuo sam tu ozraku i onda sam držao auto na 2000-3000 obrtaja dok nije otvorio termostat. Kada je otvorio termostat, izašao je i višak vazduha na ozraci na termostatu i potekao je antifriz i tu. Zavrnuo sam i tu ozraku i ugasio auto. Kada se malo prohladio, dosuo sam još jedan decilitar antifriza u posudu i to je sada na max podeoku na meraču.
Valjda će sve biti ok...
Painkiller je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
antifriza, hdi, zamena

Uređivanje



Sada je 00:59. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2019, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger