Ne gasi ventilator

twister76

Mario
ljudi danas počeo da me zeza ventilator.čim dam kontakt upali se i neće da se ugasi sve dok ne skinem klemnu sa akumulatora???šta može da bude?
 

zoran37

New member
Re: ne gasi ventilator

A koji ven radi? Kabina ili kiler? Ako je kiler onda vjerovatno rele al to ce ti drugi znat bolje objasnit, malo pričekaj dok stignu. Kod mene bogu hvala sve super radi, prva brzina stalno kad je klima upaljena a u drugoj kad stojim na mjestu a klima i auto radi. I nikad do sad mi nije prešla kazaljka temperature preko 90.
 

twister76

Mario
Re: ne gasi ventilator

kiler.kad dam kontakt upali prvu brzinu i posle par sekundi ukljuci drugu(vrti ko navijen)to mi se desilo i pre neki dan al posle pola sata sve je bilo ok(skinuo + sa akumulatora).sad vec 3 sata i vrti opet.
mislio sam da nije nešto oko kilera jer sam skidao danas intercooler i hladnjak,al pošto mi se desilo pre par dana a ništa nije skidao stvarno nemam pojma :surprised::surprised:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: ne gasi ventilator

ljudi danas počeo da me zeza ventilator.čim dam kontakt upali se i neće da se ugasi sve dok ne skinem klemnu sa akumulatora???šta može da bude?
Koji ventilator?
Ventilator kabine - niže brzine idu preko releja, najveća ide direktno s akumulatora.
Ventilator radijatora aka. kilera ;) - vjerojatno senzor temperature rashladne.

Evo ti shema s Pežoa; više-manje je identična. Sasvim desno, dolje: Coolant Temperature Sensor
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: ne gasi ventilator

gde se nalazi taj senzor
Na novijm autima se nalazi kraj kučišta termostata, a na Xantiji je možda negdje kraj radijatora.

Ovako ti izgleda.



Trebat će ti ključ 11 ili 12, a ako je otišao (rastalio se), vrlo vjerojatno ćeš ga i klještima moći izvući van.

U Hr je negdje oko 100-150 kuna. Nikako ga nemoj dirati/mjenjati dok je motor vruć.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: ne gasi ventilator

Onda nije senzor. Dok je otpojen jednaka je vrijendost kao i dok je temp u granicama.

Iduće što može biti je Bitron relej. Dok rikne, automatski baca vent u drugu brzinu, odnosno vrti ga stalno s 12 volti, direktno s aku.

Ne znam gdje se nalazi na tvojem modelu. Google mi je otkrio njegovu lokaciju samo na V6 motoru. ;)

 

twister76

Mario
Re: ne gasi ventilator

nadjen problem.senzor temperature na kućištu filtera nafte ima loše kontakte.
Banjo iz crne gore provalio :cool::cool::cool:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Re: ne gasi ventilator

Dodaj auto u "garažu" sa svim podacima, pa da točno za ubuduće znamo koji motor, model, itd.
Drago mi je da je problem rješen.
 

Lakii

Well-known member
Re: ne gasi ventilator

Pa, vidim da je problem rjesen, ali da rezimiramo!

Kad ti tako pocnu ventilatori kilera puhati, sami od sebe, najcesce se radi samo o slabom kontaktu bitron senzora. Tako je bitron napravljen da radi, cim ostane bez ocitanja temperature, igra na sigurno i pali full ventilatore.
Na XU motorima je senzor najcesce sa zadnje strane kucista termostata.
 

krikesa

Member
Re: ne gasi ventilator

Pa, vidim da je problem rjesen, ali da rezimiramo!

Kad ti tako pocnu ventilatori kilera puhati, sami od sebe, najcesce se radi samo o slabom kontaktu bitron senzora. Tako je bitron napravljen da radi, cim ostane bez ocitanja temperature, igra na sigurno i pali full ventilatore.
Na XU motorima je senzor najcesce sa zadnje strane kucista termostata.
Točno, tako je bilo i kod mene, mada se meni pregrijavao pa sam morao ručno skidati žicu da upalim ventilatore jer je bilo nekih problema sa tim senzorom, a i pregrijavanjem općenito. Na Xantii 2.1TD taj se senzor nalazio kod filtera nafte, skupa sa još jednim senzorom.
Prema manualu, na 2.1 do 1997 prvu brzinu mora otvoriti na 89°C a full otvaranje je na 99°C, na novijima je prva brzina na 83°C.
 

krikesa

Member
Re: ne gasi ventilator

??
tako nisko? Pa na toliko i termostat otvara...
Hm, sad sam pogledao u manual i moglo bi biti da sam malo krivo pročitao. Ja sam to automatski povezao sa ventilatorima a moglo bi biti da je vezano uz termostat.
Pošto sam ja imao stariji od 1997 testirao sam i prva brzina je bila na 89°C, do druge nisam smio ga puštati jer mi je negdje na 99°C izbila sva voda u kabinu pa se nisam htjeo igrati sa time.

EDIT: Ovdje se može skinuti kompletan manual http://www.citroenforum.hr/citroen-xantia-134/xantia-pdf-uputstva-19/
 

Prilozi

Re: ne gasi ventilator

Na novijm autima se nalazi kraj kučišta termostata, a na Xantiji je možda negdje kraj radijatora.

Ovako ti izgleda.

http://www.takshare.com/pictures/87e67d2449f355df0e61e796526078c7.jpg

Trebat će ti ključ 11 ili 12, a ako je otišao (rastalio se), vrlo vjerojatno ćeš ga i klještima moći izvući van.

U Hr je negdje oko 100-150 kuna. Nikako ga nemoj dirati/mjenjati dok je motor vruć.
ne mogu učitati ovu sliku
 

kgmax

New member
Re: ne gasi ventilator

Da se nadovežem možda netkom zatreba...
Sličan ptoblem, palili se ventilatori sami od sebe i praznili akumulator.
Riješenje, promijeniti releje (dva zelena i jedan crni) što se nalaze između ventilatora na kileru. Xantia 2,0 8V s klimom.
 
Na vrh