Curka ispod menjača (bar mislim da je menjač - poluosovina)

vradojicic

New member
Pocecu temu necim sto nije vezano bas za naslov...
Pre neko jutro krenem na posao, bilo je oko -5, upalim kola, izadjem 20m iz dvorista i ugase se kola, pocnu da trzaju, trokiraju, ne primaju gas. Nekako posle 5, 6 minuta uspem da ih startujem, i onda sve normalno. Uz sve to prethodnih 15-ak dana kao da mi se povecala potrosnja, na nekih 10, 11l plina po gradu.
Moj Saxo je 1998.o, 1.1 - 40kW, sa plinom, do sad presao 242500km, a kod mene od toga nekih 9500km.
Dodjem na posao, pricam kolegi i on me pita za antifriz, ja mu kazem nisam menjao niti dosipao. Dodacu jos i da nije hteo to jutro da upali ni na benzin ni na gas.
Ispustimo tecnost iz sistema, nalijemo vodu da isperemo, ispustimo i vodu, odzracimo i nalijemo G12 100% sa vodom 1:1 (oko 10 evra).
Uz to promenim svecice koje su bile bas pohabane, stavim NGK neke sa 2 pipka(25 evra komplet - kazu da su to bas dobre svecice) da bismo primetili da je jedan kabl pukao/izgoreo i verovatno je ponekad gubio kontakt i radio na 3 klipa pa zamenim i kablove (oko 30 evra). Sve zajedno me izadje nekih 60 evra al posle toga stvarno ujutru (kod nas je nekih -4, -5 ujutru) nemam nikakvih problema, kola rade tise, ujednacenije, pale kao upaljac, za potrosnju cemo tek videti ali garant ce se smanjiti.

E sad, mozete li vi izneti neka vasa iskustva, da li se to desilo zbog antifriza (moguce da je smrzlo bilo u isparivacu, da je bila losa tecnost, tj. voda), svecica ili zbog neceg drugog?

Vracam se na temu!
Primetio sam pre mesec, dva da polako, kad su kola zagrejana ostane poneka mala mrlja ispod menjaca (bar ja mislim da je to menjac). Cini mi se da curi iz manzetne tj. neke gume koja se od poluosovine spaja sa menjacem, i da se sliva dole a nisam siguran da li curi i na samom menjacu?
Recite mi, u cemu je tu problem, da li je popustio semering na menjacu, ili manzetna, imate li neka iskustva? Koliko kosta materijal za to, a koliko rad kod vas, u evrima, otprilike?
I jos nesto, kakva je procedura kod stelovanja ventila, menja li se obavezno tada i dihtung glave, gumice ventila? Koje su pare u pitanju za to? (Ne trosi mi ulje, ne curka ali priblizava mi se veliki servis pa bih mozda i to sredio). Ipak je motor dosta presao pa ga treba i odrzavati da bi ostao dobar.
Hvala na odgovoru i izvinite na dugoj poruci. Pozdrav svim forumasima.
 
Posljednje uređivanje:

sax

New member
Re: Curka ispod menjaca (bar mislim da je menjac - poluosovina)

Sto se tice curenja ulja,u poluosovini nije ulje nego mast,tako da ti vjerovatno pusta na brtvi mjenjaca prema motoru,sto je dosta cesto
Na manzeti se vidi kad pukne a to mozes i sam provjerit

Stelanje ventila nema veze sa brtvom glave nego samo sa poklopcem ventila,nju bi trebalo zamjenit ako je jako stara,ali ako ne pusta onda nemoj ni to mijenjat.Da bi promijenio gumice ventila moras kidat komplet glavu a to znaci da moras dat poravnat glavu i stavit novu brtvu,a to je malio veci trosak ako neces radit sam
Sto se tice tih problema sa paljenjem rashladna tekucina nema veze,vjerovatno ti je kabel i svjecice radio problem.I nije isparivac nego hladnjak
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: Curka ispod menjaca (bar mislim da je menjac - poluosovina)

pogledaj ispod auta di je motor nauljen.
mjenjači i oko njih zna biti masno, ali teško da će baš curiti iz njih.
možda ti probija na brtvi radilice, brtvi kartera, čepu za ispuštanje ulja, pogledaj ispod auta
 

zgodny

New member
Re: Curka ispod menjaca (bar mislim da je menjac - poluosovina)

mogce ljevi semering pušta.. od njega bude zauljen ljevi kraj getribe i sve oko osovine bliže getribi.. mast ne kapa na -5, znaci mora biti ulje..

sto se plina tice uvjek moras imati antifriza jer kad se isparivac smrzne, auto ne bu radio na plin..

ventili imaju podlozne plocice i tako se podesavaju (nisam provjeravao za benzinca, pa mozda i lazem), no poanta je ako sve radi kako treba - ne diraj nista i vozi dalje.
 

maxx

Member
Re: Curka ispod menjaca (bar mislim da je menjac - poluosovina)

Meni je prošle godine otišo semering na spoju mjenjača i poluosovine,i to sam primjetio tek kad sam mjenjo ulje(u motoru)jer na podu nisu bile nikakve mrlje od ulja.Kao što je neko već napiso,getriba je bila masna od ulja koje je vjerojatno curilo samo kad je auto bio u pokretu tako da ga je dobro razbacalo,čak mi je i rezervna guma bila malo masna:D,dakle tebi je možda i u gorem stanju semering jer već vidiš mrlje ispod auta.Daklem,mjenjaj semering a usput i ulje u getribi zamjeniš,ako već nisi;)

Lp
 

vradojicic

New member
Bice da je to, jer curka na spoju poluosovine i menjaca, znaci otisao semering. Za 1000km treba da zamenim ulje u motoru pa cu zameniti i semering i ulje u menjacu.
Hvala.
 
Na vrh