Štelanje ventila

RI-C3

New member
Evo malo gledam po internetu i vidim da se nekim autima povremeno trebaju štelati ventili ...ja iskreno nisam ni znao da se to povremeno mora napravti

Negdje piše da se to treba na nekim autima čak svakih ,30,40 tisuća km.

Pa zanima me ako tko zna jeli se i za moj C3 moraju štelati ventili ili kako to ide?
Imam 38 000 km,1.4 motor.

Nevjerojatno mi zvuči da bi se već nakon 30 000 km trebalo nešto kopati po motoru:confused:
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: Razrada motora

ne treba se na tvom štelati, to se radilo na autima prije 20 i više godina, na tvom se prekontroliraju recimo svakih 100 000
 

deda

New member
Re: Razrada motora

Pa ne rade se danas djelovi motora od repe,da se stalno mora nešto štelat,kao prije,ventili se svremena na vrijeme samo prekontroliraju da nije došlo do nekih neželjenih trošenja siceva,usljed lošijeg goriva i slićno.Pa na BX koji se radio prije 30 godina nije ni nakon 200 000 km trebalo ništa štelat,ali kada je trebalo imao si posla dva dana.
 

Dalibor

Dado Tornado
ako kažeš možda, znači da ne ;)
na auti iz vremena kada je tvoj, prvi se servis radio na 2000km, i tada se provjerilo i ventile, kasnije oko 100 000 opet se isto učinilo...
ali najbolje pogledaj za svoj motor što piše u servisnoj/garancijskoj knjižici ili na internetu
 

RI-C3

New member
Tu3 ima podesavanje zazora ventila svakih 60 000 ali to nitko ne radi
e to sam htio čuti od Lakija:)
znači netrebam razbijati glavu s time.Pretpostavljao sam da se na novim autima to ništa ne dira.

Meni u servisnoj ništa ne piše o podešavanju ventila pa prema tome netreba ništa ni dirati.
 

Olaf

New member
Pise ti u servisnoj, novi vti motori se ne diraju ali stari psa imaju kontrolu jer je bilo slucajeva da se zazor razdesio
 

greensky

New member
Znaci ja bi na ax-u mozda trebao štelat:confused:
ja sam upravo došao u posjed mjernih listića (talona) i pošto mi ventili uporno lupaju odlučio sam ipak ih sam poštelati...ako budeš trebao savjet oko toga hehe samo reci :cool:

postupak je poznat i relativno jednostavan za ovaj tip ventila (a imaš i u haynesu uploadanom tu na forumu pojašnjeno..) hladan motor i malo volje uz dozu spretnosti dovoljni su za podešavanje ;)

jel tebi lupkaju ventili ili ti to pitaš reda radi? zvuk je sličan šivaćoj mašini recimo, proporcionalan broju okretaja
 

RI-222

Member
ja sam upravo došao u posjed mjernih listića (talona) i pošto mi ventili uporno lupaju odlučio sam ipak ih sam poštelati...ako budeš trebao savjet oko toga hehe samo reci :cool:

postupak je poznat i relativno jednostavan za ovaj tip ventila (a imaš i u haynesu uploadanom tu na forumu pojašnjeno..) hladan motor i malo volje uz dozu spretnosti dovoljni su za podešavanje ;)

jel tebi lupkaju ventili ili ti to pitaš reda radi? zvuk je sličan šivaćoj mašini recimo, proporcionalan broju okretaja
Ne lupkaju mi ali kad je vec rastavljen auto pa da i to rijesim ako treba,ali necu nis dirat za sad vidjet cu kad se malo razradi motor ipak je stajao jako dugo hvala:grin:
 

RI-222

Member
necu dirat motor,samo malo nemirno radi a mislim da je zbog napuknute cijevi od oduška iz motora (iberlauf) pa vuce viska zraka kroz tu rupu u cijevi,a vidjet cu kad stavim filter novi(sportski):grin:
 

greensky

New member
necu dirat motor,samo malo nemirno radi a mislim da je zbog napuknute cijevi od oduška iz motora (iberlauf) pa vuce viska zraka kroz tu rupu u cijevi,a vidjet cu kad stavim filter novi(sportski):grin:
ne bi smjelo biti zbog iberlaufa.. meni je ta cijev skroz ispucala od starosti i nigdje ne mogu nabaviti... (ko bi reko da je teško nači obično armiranu gumenu cijev a da se ne obratim baš nekom domaćem proizvođaču) ideja?

Nedavno sam ju i skroz skinuo i nije auto ništa nemirnije radio, osim što je dobivao nefiltrirani zrak nakon filtera, a ne kroz njega. Možda ti autu paše sagorijevanje uljnih para uz benzin, navikao siroče :p

Svakako treba motor razraditi nakon stajanja, moj je stajao 1 godinu pa je sukljao crni dim van prvih mjesec dana, od kad se vozi ništa :cool:
 

RI-222

Member
ne bi smjelo biti zbog iberlaufa.. meni je ta cijev skroz ispucala od starosti i nigdje ne mogu nabaviti... (ko bi reko da je teško nači obično armiranu gumenu cijev a da se ne obratim baš nekom domaćem proizvođaču) ideja?

Nedavno sam ju i skroz skinuo i nije auto ništa nemirnije radio, osim što je dobivao nefiltrirani zrak nakon filtera, a ne kroz njega. Možda ti autu paše sagorijevanje uljnih para uz benzin, navikao siroče :p

Svakako treba motor razraditi nakon stajanja, moj je stajao 1 godinu pa je sukljao crni dim van prvih mjesec dana, od kad se vozi ništa :cool:
ja cijev nisam trazio jer cu kupit air kit od k&n-a a u njemu dobijem tu cijev,tako da neznam gdje mozes nac nju posebno ali ima sigurno.
e i provijeri si ti ostale cijevi jer su i one sigurno vec za mijenjanje(ja cu sve promijeniti ipak imaju 20 godina):cool:
 
Na vrh