Razmišljanja o planu proizvodnje

Nono

Èlan
Èitam neke stare rasprave o tome da li se proizvodnja auta za npr. hrvatsko tržište razlikuje od proizvodnje za npr. njemačko.
Kako me oduvijek zanimalo kako se organizira proizvodnja u tvornici automobila pa sam malo razmislio i evo što sam smislio.
Nešto malo što znam plus malo logike i mislim da to ide ovako:
Do nekog dana u mjesecu skupljaju se narudžbe i onda se do kraja mjeseca slaže plan proizvodnje za slijedeći mjesec. Plan se radi na temelju narudžbi, ugovora itd, nije bitno.
I dođe 1. u mjesecu i krećemo. Prvih 7 dana radimo samo C4. Po planu imamo 100 komada s najslabijim paketom opreme i dva benzinska i jedan dizelski motor.
Tih 100 auta se rade 1. i 2. u mjesecu. Narudžbe su bile od kuda su bile. Možda sve iz Poljske, možda 50 iz Mađarske, 30 iz Austrije i 20 iz Èeške.
Slijedeća tri dana radimo 50 komada exclusive opreme + HIFI + Xenon. Narudžbe su bile od kuda su bile. Onda dva dana radimo razne modele ali svi imaju automatski mjenjač. I tako dalje i tako bliže. Gotovi auti idu na parking.
Stiže transportno-logistički odjel i uzme 5 nekakvih i vozi u Pariz, 3 takva u Berlin i 1 u Zagreb. Normalno nije sigurno tako jednostavno ali nije važno. Evo tako to meni izgleda po logici stvari. Baš bih volio ako netko zna kako je to u stvari pa da me ispravi. Ako to tako funkcionira onda se zna da je proizvodnja za Hrvatsku dok se radi poseban paket opreme kao što je Medveščak. Ako se, pak, radi paket npr. exclusive + stakleni krov onda se u principu ne zna (iako i tu može biti razlika). Zanima me da li puno griješim? :thinking:
 

brezC4

New member
Ima više tvornica u svijetu pa to dodatno komplicira stvari, a paket Medveščak je marketinški potez CHr.
Ja vjerujem da se razlikuje razina kvalitete proizvoda za primjerice naše tržište od nekog zapadnog.
 

Hrvoje Marin

Active member
serijske greške nikada nisam vidio po tržištu, uvijek na sve strane, probleme koje sam imao na C5 imaju i u FR i BE i DE, nisu bolji.
 

fullcool

New member
Naravno da se auti prave prema tržištu gdje idu, najočitiji primjeri su Švicarska i skandinavske zemlje.
Auti za švicarsku su prilagođeni visokim nadmorskim visinama što je neophodno, a nivoi opreme i izvedbe unutrašnjosti su za švicarce kvalitetniji jer je standard viši pa se to traži na tržištu.
Za skandinavske zemlje su auti prilagođeni niskim temperaturama što je neophodno, i opet kao i za švicarce kvalitetnije je i ostalo.
Ipak, većina dijelova je ista pa se tako javljaju i isti problemi vezano za pojedine modele.
Što se tiče našeg tržišta, tu mislim da spadamo u istu kategoriju sa drugim državama u okruženju, a to znači da su auti za naše tržište u osnovi isti kao i za eu tržište, samo što na našim modelima može ići drugačiji ECU motora, drugačiji amortizeri, drugačije kočnice, itd.
 

Hrvoje Marin

Active member
Vidi se na service.citroen moj C5 je namjena zemlja: Èeška.

Variraju konfiguracije vozila, ovisno prvenstveno o klimi i cestama.

U proizvodnji se kod nas kaže: varijantna konfiguracija :)
 

Nono

Èlan
Naravno da se auti prave prema tržištu gdje idu
Sigurno jednim dijelom da, samo pitam se da li baš uvijek? Npr. kupac naruči određeni model s nekim paketom opreme pa onda iskonfigurira ostatak po vlastitoj želji (npr. ksenon, posebne felge, ukrasna letvica negdje itd itd). Drugi kupac iz neke druge zemlje naruči isto što i onaj prvi. Sad u proizvodnji imaju dvije identične narudžbe. Da li misliš da znaju u koju zemlju koji od ta dva ide? Ajde isključimo sad neke ekstremne situacije, npr u Rusiji su temperature do -30 pa sad tu treba nešto biti drugačije. Recimo da jedan ide u Italiju, drugi u Hrvatsku?
 

brezC4

New member
Sigurno jednim dijelom da, samo pitam se da li baš uvijek? Npr. kupac naruči određeni model s nekim paketom opreme pa onda iskonfigurira ostatak po vlastitoj želji (npr. ksenon, posebne felge, ukrasna letvica negdje itd itd). Drugi kupac iz neke druge zemlje naruči isto što i onaj prvi. Sad u proizvodnji imaju dvije identične narudžbe. Da li misliš da znaju u koju zemlju koji od ta dva ide? Ajde isključimo sad neke ekstremne situacije, npr u Rusiji su temperature do -30 pa sad tu treba nešto biti drugačije. Recimo da jedan ide u Italiju, drugi u Hrvatsku?

da
 

brezC4

New member
Inače proizvođači u jednom danu izbace nekoliko stotina auta. Èekaju određenu količinu narudžbi za određeno tržište i onda počnu sa serijom. Posebnosti narudžbe se odrađuju prema narudžbi i eto. Gledao sam na youtubeu par filmova iz proizvodnog pogona Škode. Ako naiđem opet na tako nešto, stavim link.
 

fullcool

New member
Danas ti o svemu vode brigu računari, tako da se zna za svaki dio na autu, kad je ugrađen, koji radni ga je ugradio, zašto i za koga.
Ti možeš birati "gluposti", da ih tako nazovem, koje će biti na autu, ali ne možeš birati koji kočioni diskovi će biti, koje računalo motora i niz drugih stvari koje mogu biti iste za naše HR tržište kao i za Njemačko, ali i nemoraju, a to nećeš ni znti dok budeš kupovao dijelove za taj auto.
Još jedan dobar primjer su dizne na modernim dizelima i benzincima, skupe su a jedan su od vitalnih dijelova motora, a stavljaju se različita za pojedina tržišta.
Pa ako ti ode dizna u HR, opravdaće se to lošim gorivom, ako ode u EU onda se ne mogu tako pravdati pa paze što će ugraditi.
 

Nono

Èlan
fullcool, ja pokušavam dokučiti nešto drugo (čisto iz znatiželje, jer mi je to zanimljivo). Neka bude tako kako kažeš da su kočioni diskovi ili dizne različiti za različita tržišta. Mene zanima da li je tržište prvi pojam koji određuje plan proizvodnje. Dakle, da li je to ovako:
1. sada radimo za francusko tržište pa sve po redu što su oni naručili, ili je ovako:
2. sada radimo sve s paketom opreme xy, motorom 1.6 dizel i automatskim mjenjačem, pa onda znamo da u prvih 50 idu ovakvi diskovi, a u drugih 30 onakvi?
 

fullcool

New member
Imaš na youtube raznih filmića gdje se vide ti detalji koji tebe zanimaju.
Nije ti to isto za sve modele, ugavnom imaš pogone gdje se sastavljaju auti, a u te pogone dolaze motori iz drugih tvornica i samo se ugrade u karoseriju. Isto tako i drugi dijelovi dolaze sa raznih strana iz raznih tvornica.
A to dali će raditi određeni broj komada sa jednim motorom pa onda prekinuti tu seriju i započeti odmah drugu sa drugim motorima, mislim da tako ide kod malih serija, npr C6, a kod većih serija npr. C4, vjerujem da ide paralelno sastavljanje različitih izvedbi.
C8 se proizvodi u istoj tvornici kao i peigeot 807 i fiat, znači u tom slučaju sa jedne proizvodne trake izlaze tri modela od tri različita proizvođača.
Iz te iste tvornice su nekad izlazili kombiji C25, J5 i Ducato koji su limarijski bili identični a imali su različite motore, i to Peugeota si dobio sa Citroenovim dizel motorom, a Citroena sa Peugeotovim benzincem. Fiat Ducato je imao Ivecov motor ali sa citroenovim mjenjačem.
kSlažu ih kao Lego kockice:D

Potraži na jubito filmiće pa ćeš najviše sasznati o tome.
 

deda

New member
Auti se planski rade za određeno tržište,a samo kada netko narući nešto specijalno onda se radi za određenog kupca i takvih je naruđbi jako malo i čeka se tri mjeseca.Dakle nema filozofije,marketing određuje koji auti,sa kojom opremeom i motorima i klasom kvalitete idu na koje tržište.Razlike kvalitete,opreme se itekako vide kada se zbog nekog zajeba povlaći neka serija sa određenog tržišta pa se onda ponudi na tržištu kao recimo našem.To na zajeb ne mislim na neku grešku u proizvodnji,nego na određenu količinu i vrstom opreme, i takve je aute najbolje kupovati pogotovu ako su trebali biti poslani na neko zapadno tržište.
 

Dalibor

Dado Tornado
normalno da ima razlika u autima ovisno o ciljanom tržištu.
ako im se u tvornici da prtljati sa nekakvim opremama i posebnim dodacima koje idu uz neki model, onda im se po nekoj logici isplati prtljati i sa financ. povoljnijim dijelovima i izradom koji su ciljano za manje "zahtjevno i važno" tržište.
 
Na vrh