Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Citroën Forum Hrvatske > Citroën općenito
Zaboravili ste podatke?


Citroën općenito Općenito o mehanici, elektronici, inovacijama, ispitivanjima, proizvodnji.
Za sva pitanja i rasprave o specifičnom modelu, molimo koristite zasebni podforum svojeg Citroën modela.

Odgovori
 
Uređivanje
Staro 28.1.2018. , 14:34   #1
Mladi član
 
Član od: 15.10.2012.
Zadnja aktivnost: 7.11.2019. 21:56
Lokacija: Zagreb
Postovi: 394
Zahvala: 38
Zahvaljeno 18 puta u 12 postova
Originalno Grijači na dizelu

Pozdrav,

zanima me kako točno rade grijači na dizelu. Odnosno rade li cijelo vrijeme, neko vrijeme ili samo kod paljenja? Meni se čini da rade samo kod paljenja. Zašto pitam, naime jedan kolega mi je nedavno rekao da mu je auto kod paljenja radio bučno, da nisu injektori bili problem, nego grijači. Kaže da otkad ih je zamijenio da sad auto radi fino i uglađeno. Zašto?
Franz je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Staro 28.1.2018. , 16:53   #2
Stariji član
 
visaluteju's Avatar
 
Član od: 27.07.2017.
Zadnja aktivnost: Danas 18:01
Lokacija: Drvar
Postovi: 985
Zahvala: 2
Zahvaljeno 67 puta u 60 postova
Garaža
Originalno

Grijač motora, kao električni dio, ima svrhu pomoći pri paljenju hladnog dizel motora. Oni služe za zagrijavanje zraka u komori i time pripremaju uvjete za samopaljenje ubrizganog dizel goriva. Grijač motora, kao i svaki drugi grijač, je otpornik koji za nekoliko sekundi u strujnom krugu postiže zagrijavanje na temperaturu od 800-1000°C. Vrijeme rada grijača – zagrijavanje, je vrijeme koje počinje od trenutka kad vozač da kontakt ključem i tad se upali žuta lampica, pa sve do njenog gašenja kad je zrak u komori zagrijan za paljenje.

Bez obzira na izvedbu dizel motora sa pretkomorama, vrtložnim komorama, motorima sa direktnim ubrizgavanjem, svi imaju za potrebu predgrijanje zraka, pri hladnom startu, na niskim temperaturama. Svi grijači imaju istu namjenu – zagrijati zrak, a razlikuju se samo konstrukcijski i po vremenu rada, a to je ovisno o konstrukciji i potrebama motora.


Moguće da mu je auto radio bučno PRILIKOM PALJENJA tj da je brundao nakon paljenja - ono kao da će se ugasiti, nepravilno... baš zbog gore pomenute niske temperature i loših uslova za rad motora (sve dok se motor ne zagrije malo)....

Ako je auto bučno radilo i nakon zagrijavanja (tj par minuta nakon paljenja) onda (po meni) ne može biti do grijača
visaluteju je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 28.1.2018. , 23:35   #3
Profesionalac
 
Milosh's Avatar
 
Član od: 21.02.2016.
Zadnja aktivnost: Danas 17:51
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 2.722
Zahvala: 145
Zahvaljeno 164 puta u 151 postova
Originalno

Grijači na modernim dizelima rade dosta drukčije nego na starijim dizelima. Rade uvijek ili gotovo uvijek pri paljenju auta, bez obzira na vanjsku temperaturu. Od vanjske temperature zavisi samo da li će vozaču biti prikazana lampica grijača kao znak da pričeka njihovo gašenje. Takođe često rade i tokom rada motora, i kad je motor zagrijan. To zavisi od mnogo faktora koji su vezani za uslove vožnje, sagorijevanje i gasove. Tako da je vrlo lako moguće da mu radi ljepše nakon zamjene grijača.

Kao primjer, na mom prethodnom autu sa 1.6 TDCI (HDI) motorom, sva četiri grijača su bila neispravna tokom dvije godine. Obe zime je auto palio bez ikakvih problema, čak i na -21. Ali nakon paljenja (prvih par minuta) je uvijek radio pomalo neravnomjerno. Nakon zamjene grijača identično je palio, ali je nakon paljenja radio mirno.
Milosh je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 29.1.2018. , 00:13   #4
Stariji član
 
sir.Oliver's Avatar
 
Član od: 06.01.2018.
Zadnja aktivnost: Danas 17:11
Lokacija: Nitra
Postovi: 770
Zahvala: 12
Zahvaljeno 36 puta u 33 postova
Garaža
Originalno

točno tako , kako veli Milosh . jedan od glavnih faktora koji utječu na rad grijača je senzor temperature motora ( antifriza ) . uglavnom na osnovu podatako o temperaturi motora , centralna jedinica odredjuje hoće li grijači raditi , koliko dugo .....
sir.Oliver je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 29.1.2018. , 01:22   #5
Novi član
 
poginaldo's Avatar
 
Član od: 31.05.2017.
Zadnja aktivnost: 7.11.2019. 10:17
Lokacija: BiH
Postovi: 197
Zahvala: 1
Zahvaljeno 16 puta u 15 postova
Garaža
Originalno

Na fiatima recimo rade skoro desetak minuta poslije paljenja
poginaldo je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 21.3.2018. , 14:45   #6
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: Danas 00:10
Lokacija: Beograd
Postovi: 406
Zahvala: 192
Zahvaljeno 121 puta u 92 postova
Originalno

Već je istaknuto kako uključenje, iskključenje i trajanje rada grejača na modernim tj. common-rail dizelima (kakvi su HDi) zavisi od više faktora.

Napominjem da to zavisi od izvedbe (čitaj - varijante/verzije) sistema ubrizgavanja odnosno toga kako je to programirano u računaru koji fa kontroliše.

Ovde ću dati konkretne podatke a koji se odnose na sistem ubrizgavanja Siemens SID 802 koji je bio ugrađivan u npr. 1,4 HDi prvih godišta. Kasnije verzije sistema ubrizgavanja mogu imati nešto drugačije postavke ali verujem da će se i iz sledećih podataka prilično konkretno videti šta od čega zavisi.

Predgrevanje dizela (tj. trajanje uključenosti grejača, pre nego se startuje motor) zavisi od temeperature rashladne tečnosti i to na sledeći način (u konkretnosm slučaju za SID 802) Na -20 C 10 sek, na -10 C 7 sek, na +5 C 3,5 sek.

Za vreme paljenja, grejači su uključeni u sledćim slučajevima:
-Temperatura rashladne tečnosti ispod 20 C
-Motor se okreće na 70 RPM (ili više) 0,2 sek (i više)
Ukoliko se nakon davanja kontakta ne izvrši paljenje - uključeni grejači se gase nakon 5 sekundi.

Dalje, grejači ostaju uključeni nakon paljenja motora (i cilju efikasnijeg sagorevanja najkraće rečeno) pod sledećim uslovima. Temperatura rashladne tečnosti -30 C 3000 sekundi, +20 C 2200 sekundi, +60 C 1000 sekundi, +65 C nula sekundi

Tri parametra mogu da prekinu/isključe grejače nakon paljenja:
-Temperatura rashladne tečnosti iznad 60 C
-Količina ubrizgavanja goriva (izražena kao mg goriva po taktu u zavisnosti od RPM, prema priloženoj tabeli (pogledati link na kraju posta tj drugu tabelu na 83. starni)
-Temperatura rashladne tečnosti u rasponu +20 do +60 C i nadmorska visina ispod 1000 m

Dakle to je slobodan prevod 82. i 83. strane citroenovog dokumenta, gde se i nalazi pomenuta tabela

https://prepa205gti.files.wordpress....teur_dv4td.pdf


( Btw, na mom c3 u kome je SID 806 (a za kojji nemam zvanične podatke) nikada nisam video na tabli oznaku za paljenje grejača kada je temperatura bila viša od npr. -3 C.)
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaši koji su se zahvalili članu 'DS9' na postu:
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
dizelu, grijači

Uređivanje



Sada je 19:43. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2019, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger