Xantia Tvrd zadnji kraj pada kada pritisnem kočnicu

Ivo

New member
-Zadnji kraj auta mi je tvrđi nego prednji i ponrkad mi se desi kad držim kočnicu pritisnutu da naglo padne zadnji kraj. Kad stisnem kočnicu u mirovanju(auto radi na mjestu) čuje se škripanje.Ima li u Okolici Zadra netko ko puni kugle i tražim savjet što bi mogao biti kvar, sumnjam na antisink kuglu.
 

Ivo

New member
Hvala ,nemam nekog velikog iskustva sa citroenima ali split mi je malo daleko, problem još nije u takav da je hitno.Zanima me može li se rješit ozraćivanjem ili slićno. Imali neko da puni kugle u okolini Zadra, i tražim neki savjet.
 

Matija

New member
Ništa neće pomoći na brzinu osim provjere a onda zatim i nadopune/zamjene kugli.

Ako to ne pomogne, onda je problem negdje dalje (iako ne bi smjelo biti više problema).
 

Lakii

Well-known member
Ivo dragi, dobrodosao na forum.

Prvo bi ti bilo dobro da se predstavis u rubrici za predstavljanje.

Onda, ako tamo to nisi spomenuo, u temi koju zapocnes MORAS navesti koji model auta imas i koje godiste.
Bez toga ti se apsolutno nista ne moze pomoci.

Ovako, ja cu za prvu ruku iz onog sto je napisano predpostaviti da imas jednu od najstarijih Xantia, znaci '93.-'94. godiste.

I da mozes ocekivati slijedece probleme:

1. prazne SVE kugle
2. kocioni ventil neispravan
3. slaba pumpa
3. zadnji amortizeri pustaju

Prva dva problema su puno vjerovatnija.

Znaci, koji model, koje godiste?
Koliko dugo ga imas?
Kada je zadnji put na autu raden servis hidralike? Mjenjano ulje i cisceni filteri? Koliko su stare kugle?

PS. ono sto ti skripi iza kada auto stoji a stisnuo si kocnicu ti je zato sto ti zadnji kraj tone a zadnje kocnice drze. zbog izvedbe ovijesa, kotaci se pokusavaju okrenuti a kocnice im ne dopustaju.
A i moze biti da su ti lezajevi zadnje ruke otisli...
 

Ivo

New member
Izvinjavam se zbog upada, a sad o problemu Xantia 2SX 2.0 HDI sa 66 kW snage iz 2000. g.
Pošto slabo poznajem ovaj sustav nešto sam naučio od vas sa foruma. Neznam dali je uopće problem ili je nešto manje. Tvrdoća zadnjeg kraja javlja se pri većim brzinama preko 80 km .Danas sam vadio filtere i onaj u cijevi bio je prljav dok je ovaj drugi manje, potom sam odzraćio zadnje kotaće, primjetio sam lagano brujanje u zad. desnom kotaču ležaj je suv stavio sam mast,. a da i odzraćivao sam na petoj kugli sad kad ga spuštam ili dižem prednji kraj reaguje brzo a zadnjem treba desetak sekundi da reaguje. Auto imam od 5 mjeseca. A da sad kad malo zaletim auto prednji kotači na moment blokiraju to je samo kod naglog i jakog stiskanja kočnice.
 

Lakii

Well-known member
Zadnje godiste, SX oprema, dali ti auto ima Hydractive?

Ovako, ne moras nista odzracivati na autu. hidraulika je samoodzracujuca, jedino kocnice!
a to moras raditi na nacin na koji je napisano ovdje na temama jer se NE RADI o sustavu kao na obicnom autu. procitaj u temama za zamjenu ulja tu u hidraulici kako se to radi jer mozes ne odzraciti kocnice nego cak uvesti zrak u njih!
I pogotovo ne odzracivati kod 5. kugle jer to nije za odzracivanje, samo taj vijak mora biti dobro stisnut.

Ovako, ono sto ti pada zadnji kraj kod kocenja, ne mora znaciti da je nesto neispravno!!
Znaci, kada kocis, zaustavljas se, zbog sila kocenja zadnji kraj auta ti se podize. Posto je zadnji ovijes rijesen sa rukama, ti kada zakocis auto se podigne a sa kocnicom ga drzis podignutog. no, auto ima automatsku korekciju visine i pokusava se spustiti. a nemoze se spustiti jer ga ti drzis kocnicom pa ispusti svo ulje iz zadnjih amortizera. kada pustis kocnicu zadnji ovijes je slobodan i padne zavisno koliko ulja je ispustio. onda je prenizak pa se mora opet korigirati na gore.

Dali ti se to dogada samo nakon kocenja?

ili recimo da probas kada je auto parkiran jako stisnuti i drzati kocnicu.
dali se tada auto lagano podigne pa spusti kada pustis kocnicu?
ili samo posne padati sto duze drzis stisnutu, pa se pocne podizati kada kada pustis?
ili se nista ne dogada tada?

Procitaj si malo teme na ovom podforumu vezane za hidrauliku BX, XM i xantia.

PS. ulje u hidraulici ti mora biti novo, zamjenjeno ne nadoljevano, filteri cisti i kugle ispravne i pune.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: Ivo

Ivo

New member
Ne dešava mi se to često sa padanjem zadnjeg kraja ponekad u mjestu. kod mene nije hydroaktiv mislim pošto nema gumba i ima 6 kugli, a ulje sam nedavno nadosipavo oko 3 l bilo mi puklo crijevo gumeno zbog dotrajalosti te sam ga mijenjat moro i ulje nadosipat. Acrijevo mi puklo u pola svatova sreća u gradu .,mene sad zanima sporija reakcija stražnjeg kraja u odnosu na prednji
 
Posljednje uređivanje:

Lakii

Well-known member
Slusaj, to sto zadnji kraj sporije dize ti je najvise zato sto je zadnji korektor malo prljaviji. Zadnji ovijes ima puno veci hod pa zato i najvise primjetis.
A i inace, na svim hidraulicarima ti se zadnji kraj kasnije dize. To mozes zanemariti, nije nista bitno.

Mozes auto na mjesti 5-10 puta dignuti i spustiti, sa najvise na najnizu visinu. malo da razradis ovijes...
 
  • Sviđa mi se
Reactions: Ivo

Ivo

New member
Hvala puno laki sad sam razrađivao hidrauliku izanimame sve ide super samo mi se lampica stop upali 3 do 5 sek. kad idem direktno iz najnižeg u naj viši položaj. Druga stvar kad vozim lokale ceste pa naiđem na nekliko neravnina auto se zaljulja neznam dali je to normalno.
 

Ivo

New member
Prednji kraj kad ga dok radi rukama zaljuljam on se ne smiri odmah, dok zadnji odmah se umiri . Pošto sam novi sa ovim tipom auta , pitao bi gdje najbliže Zadru ima pošten majstor za kugle i hidrauliku. Nemam neki značajan problem ali da nebi bio trebam savjet. Bog i hvala.
 

Lakii

Well-known member
Ovijes ti moze otici jedino na nacin da postane pretvrd. Znaci od nekakvog kvara nikad, ali bas nikad ti ne moze postati premekan.

Jedino sto je moze dogoditi da je netko ugradio krive kugle na auto, znaci da su krivog volumena, tlaka ili prigusenja.
To ti majstor koji provjerava kugle mora znati, sve ima u tablicama!
 

Zmix

New member
Ivo, nemoj da ti bude problem da odeš u ST.
Majstor Marko ti je ubedljivo najbolji u svemu što je vezano za Citroen u celoj Dalmaciji. :)
Pokušaću da nađem njegov broj, negde sam ga zaturio...

Evo broja!
095 9069 853 Marko Kegalj.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: Ivo
Na vrh