XM Spušta se u vožnji

misa

Active member
Juce mi je otac prijavio da mu se nas Xm spustio u voznji...zadnji kraj.Nikakvih lampica upozorenja nije bilo.

Osetio je da je auto odjednom postao nenormalno tvrd.Stao je,ugasio auto i video da se zadnji kraj spustio skoro kao na servis modu.
Upalio je auto...nista.Onda ga je podigao na max i spustio u vozni mod ali je zadnji kraj ostao podignut dok se prednji spustio na normalu.
Pre mesec dva sam menjao razdelnik protoka(fdv) jer mi je volan stekao u voznji.Od tada nije bilo vise nikakvih problema.Mozda je opet taj razdelnik protoka,samo sto se ovaj put manifestuje kroz vesanje?
Zadnji korektor visine treba da se ocisti jer zaglavljuje.Moze li on da pravi taj problem?
S druge strane....ja sam ga vozio sinoc da vidim u cemu je problem...i sve radi normalno.

Samo da napomenem da dok nisam zamenio razdelnik protoka,jedino sto je pravilo problem je volan.

Poruka Moderatora:
U ovom podforumu potrebno je koristiti predefinirane oznake modela u naslovu. Hvala!
 
Posljednje uređivanje:

Lakii

Well-known member
Razdjelnik protoka ti nema nikakve veze s ovim.
Trebas ocistiti mehanizam zadnjeg korektora. Za sada ne moras nista skidati, samo naspricaj WD-om mehanizam da se malo razradi. kada uhvatis vremena sve lijepo rastavi i ocisti.
Naravno, sve to uz uvijet da nesto nije puklo, ili bijela kopca ili spoj sa balans-stangom.
 

misa

Active member
Hoces da kazes da se spustio u voznji zbog zadnjeg korektora koji zaglavljuje?

Treba li posle ciscenja da se steluje visina ili samo skinem,ocistim i vratim?

Gledao sam nesto po netu u vezi rastavljanja i ciscenja...ne deluje nista tesko ni problematicno.

Jos jedna stvar....kad ga budem rastavio,treba li unutra nesto podmazivati nekom mascu ili nesto slicno ili samo oprati benzinom i sastaviti?
 

fullcool

New member
Lakii ti savjetuje da prvo očistiš MEHANIZAM zadnjeg korektora, znači polugice koje su spojene između korektora i balans štange. Jedna od tih polugica je plastična, nju treba provjeriti, ako skroz pukne onda zadnji krać ne reagira nikako. Ako nije do toga onda korektor zapinje unutra, u njemu, ako je to onda ga skineš rastaviš, opereš benzinom, i kad sastavljaš obavezno nauljiš sve dijelove unutra čistim LHM-om. Nemoj odvrtati šelnu na balans štangi pa nećeš morati štelati visinu,ali svakako provjeri visinu nakon obavljenog posla.
 

misa

Active member
Ma ok...naspricao sam mehanizam polugice wd-om kako mi je lakii savetovao.

Kad se podigne rucica iz kabine na najvisi nivo,auto se podigne normalno...i prednji i zadnji kraj.Problem je sto kad se rucica spusti zadnji kraj ostane na najvisem polozaju.Prednji kraj funkcionise normalno.

Kad zadnji kraj ostane u najvisem polozaju nece da se spusti pomocu rucice kao prednji kraj.Spusti se tek kad prenoci.Znaci,reaguje samo kad treba da se podigne i tu i ostane.

Naspricao sam mehanizam wd-om sinoc....pa cu videti kako se ponasa danas.
 

jurapz

New member
Ja bih rekao da ti je otišla ova polugica što daje korektoru visinu sa balans štange



99 posto da je u njoj problem
 

Lakii

Well-known member
E j**ga!
Sada ces morati stimati visinu! Tajdio nije trebalo dirati.
Ugl, on je spojen na mehanizam korektora, kao crnu kolijevku koja zna zapeci. U njoj je problem. OBAVEZNO STAVI AUTO NA KANAL i probaj mrdati mehanizam, vidi dali auto reagira.
Ako se visina ne mjenja iako vidis da se osovinica na korektoru mice, onda ces morati rastaviti i ocistiti korektor. Mislim da ima nekakva tema o tome na forumu.
Nije tesko, sve se rastavlja, dobro ocisti benzinom i naulji LHM-om kod sastavljanja.
Na XM-u bi vec trebao biti korektor sa plasticnim labirintom pa se to neda ocistiti, samo malo propuhati spricom ili WD-om.
Sutra opsirnije o svemu...
 

jurapz

New member
Laki drugačije je na xantiji i xm-u, ti njemu pricas za xantiu:confused:

Ako reagira na komande iz kabine, znaci nije korektor poštopan samo mu krivo šalje informaciju sa balans stange, poslušaj i zamjeni ono što sam ti slikao:grin: .
 

Lakii

Well-known member
Vidim, XM ima isti kao BX-u uz dodatak bijele kopce. Jedino ako mu je ona slomljena, mozda je samo iskocila?
 

misa

Active member
Vidim, XM ima isti kao BX-u uz dodatak bijele kopce. Jedino ako mu je ona slomljena, mozda je samo iskocila?
Kopca(plasticni deo) je kod mene crna,mozda je to samo obloga.Nije ni slomljena ni iskocila,proverio sam danas.Rucica iz kabine se pomera vrlo tesko kad je pri maximumu ili minimumu polozaja.Izmedju max i min polozaja ide sasvim lako.

Prosle godine kad sam kupio auto,zaglavljivao mi je prednji korektor.Kad sam otisao kod hidraulicara da mi sredi probleme koje sam imao...izmedju ostalog ...ocistio je i taj prednji korektor.Kad ga je skinuo nije mogao da ga pomeri ni mm.Posle detaljnog rastavljanja,ciscenja i podmazivanja,radio je kao nov...i jos uvek radi.Objasnio mi je kako neka polugica ili nesto sl. treba bas lako da se pomera.Medjutim tu moju tada nisi mogao da pomeris nikako sve dok nije bilo ocisceno i podmazano.

Nisam nikako razumeo hidrauliku prosle godine....do danas sam ipak nesto naucio.:D

Ja bih rekao da ti je otišla ova polugica što daje korektoru visinu sa balans štange

http://i1239.photobucket.com/albums/ff501/jurapz/IMG_0616.jpg

99 posto da je u njoj problem
Upravo sam proverio....poligica sa slike je na svom mestu zakacena za neku spojku na balans stangli.

Slika je sa interneta...ali je isto ovako i kod mene(korektor,polugica,hidraktiv kugla):
http://i1164.photobucket.com/albums/q565/volvospeed850/3790125190_d093532210_z.jpg

E j**ga!
Sada ces morati stimati visinu! Tajdio nije trebalo dirati.
Tu sliku je jurapz okacio.Ja jos nista nisam dirao.:confused::D

...Ako reagira na komande iz kabine, znaci nije korektor poštopan samo mu krivo šalje informaciju sa balans stange, poslušaj i zamjeni ono što sam ti slikao:grin: .
Ali ne reaguje kako treba...zadnji kraj reaguje samo kad treba da se digne na max.Kad treba da se spusti povlacenjem poluge iz kabine na dole...ostane na max nivou i tek kad prenoci se spusti.

Hvala na savetima momci!

Posto smo utvrdili da je sve ostalo kako treba i gde treba da bude,ostaje jos samo da se korektor rastavi i detaljno ocisti pa da vidimo rezultate.

Javljam vam kad to sredim.
 
Posljednje uređivanje:

jurapz

New member
Laki da mu je iskočila samo ta plasticna nebi reagirao na komande iz kabine:whistling:

Vidjeti ćeš da je problem u onom šta sam ti napisao, sretno sa radovima;)
 

ccccxm

New member
A možda sama kopča na šipkici koja ide iz kabine na korektor je popustila pa kad ga hoće spustiti ona u biti samo proklizi kroz kopću to je bilo na mom xm.
A navečer mu se spusti kao svaki drugi.
Jure ja sam na mom te šipkice koje idu na korektor sve poskidao sa balans štange, dali ima način kako se to štela kada sve vratim i pokrenem motor i hidrauliku,ja sam to zamislio ovako ja to sve vratim molam vidice stegice koje drže polugicu za komandu koja ide sa korektora na polugu koja ide u kabinu i onda se on digne čini mi se na na visinu iznad normalne odnosno iznad najviše i standardne tad stegnem kontakt polugicu korektora sa polugicom kabine i u kabini ga namjestim na standardnu visinu ili je ipak malo drugačije...:thinking::thinking:.
 

Lakii

Well-known member
Nije ni u jednom od toga!
Korektor treba rastaviti i ocistiti! Vidis da kaze da ga ni rukom ne moze pomaknuti!
Ovdje kopca i tesko moze puknuti jer je sam mehanizam, ova sipka sta se spaja na balans stangu dovoljno elasticna pa "upije" komandu sa rucice!

Ja stavljam pare na prljavi korektor!

A možda sama kopča na šipkici koja ide iz kabine na korektor je popustila pa kad ga hoće spustiti ona u biti samo proklizi kroz kopću to je bilo na mom xm.
A navečer mu se spusti kao svaki drugi.
Jure ja sam na mom te šipkice koje idu na korektor sve poskidao sa balans štange, dali ima način kako se to štela kada sve vratim i pokrenem motor i hidrauliku,ja sam to zamislio ovako ja to sve vratim molam vidice stegice koje drže polugicu za komandu koja ide sa korektora na polugu koja ide u kabinu i onda se on digne čini mi se na na visinu iznad normalne odnosno iznad najviše i standardne tad stegnem kontakt polugicu korektora sa polugicom kabine i u kabini ga namjestim na standardnu visinu ili je ipak malo drugačije...:thinking::thinking:.
Visina se stima za modele do '95. godiste:

Za zadnji kraj:
Prvo stimas automatsku korekciju visine:
- rucicu za visinu stavi na 1. visinu
- vijak kopce na balans stange stegnes taman toliko da ga tvrdo pomices rukom.
- treba ti metar kojim ces mjeriti visinu auta; visinu mjeris od sasije do poda, taman iza zadnjeg nosaca zadnjeg mosta pa okomito do poda
- za zadnji kraj visina koji moras dobiti je 431 mm
- postepeno rotiras kopcu, cekaj da hidraulika odradi svoje. kada dodes na zeljenu visinu, stegni kopcu, zaljuljaj auto gore-dole, provjeri dali je zadrzao visinu. ako nije - ponovi stimanje. ako je probaj ga spustiti do poda i onda na 1. visinu i vidi dali je zadrzao tocnu visinu. ako nije ponovi.
- kada nastimas automatsku visinu mozes nastimati rucu visinu. to napravis tako da onu pravokutnu metalnu kopcu koja spaja sipku sa rucice za stimanje i sipku prema balans stangi namjestis tako da ti sipka od balans stange bude na sredini otvora kopce.

I to je to.

- za prednji kraj je postupak isti samo sto visinu prednjeg kraja mjeris kod svakog kotaca posebno, od dna mosta do poda
- za prednji kraj je visina 144 mm
- za automatsku visinu, sipka mora imati lufta na kopci, cca 4mm sprijeda i 7 mm straga (za ovo nisam 100% siguran)
- na kraju, izmedju lijeve i desne strane auta moze biti razlika u visini, to se stima na upornoj sponi balans stange
 

ccccxm

New member
Laki hvala na informaciji sada mi je okvirno jasnije.

Ali jedna mi stvar neda mira, kada je korektor odvojen od sistema polužja na kojoj visni auto ostaje...jer kada sam na mom odvojio prednji i zadnji korektor od polužja auto je ostao na između najviše i normalne visine ako ja tad tu visinu namjestim u kabini i ponovno spojim poluge na korektore on bi trebao ako ga npr vratim na normalnu poslušati komandu...I nije mi jasno što misliš pod automatska visina...:thinking:

Koliko mora mekano raditi korektor ja na mom nisam imao problema sa njima,ali sad kad smo se uhvatili teme moram reći da to ne ide baš najmekše.
A nisam ih jedino njih rastavljao i čistio od svih radova koje sam dosad napravio.
Mislim da sad dok još ništa nije spojeno da ih ipak rastavim i podmažem...:thinking:
 

Lakii

Well-known member
Ako si korektore samo odspojio i nisi micao one kopce na balans stangama, auto ce ti zadrzati visine odprije kada opet sve spojis.
Odspojeni korektori bi trebali zadrzati visinu u kojoj se nalaze u trenutku odspajanja sa kopci.

Hm, mekano - tvrdo - nebitno!
Moraju biti cisti da bi ispravno radili i onda je njihova tvrdoca nebitna!
 

misa

Active member
Ja bih rekao da ti je otišla ova polugica što daje korektoru visinu sa balans štange

http://i1239.photobucket.com/albums/ff501/jurapz/IMG_0616.jpg

99 posto da je u njoj problem
Nije ni u jednom od toga!
Korektor treba rastaviti i ocistiti! Vidis da kaze da ga ni rukom ne moze pomaknuti!
Ovdje kopca i tesko moze puknuti jer je sam mehanizam, ova sipka sta se spaja na balans stangu dovoljno elasticna pa "upije" komandu sa rucice!

Ja stavljam pare na prljavi korektor!
Ovako momci.....obojica ste bili u pravu.;)
Danas sam skinuo korektor da ga ocistim.Nije bilo prljavstine u njemu ali je bilo nesto kao grafitno ulje.
Rastavio sam ga,potopio u benzin i dok se on polako kupao u benzinu,ja sam cistio ostale njegove komponente.

Prilikom sastavljanja nauljio sam onu glavnu osovinicu sto polazi kroz njega svezim LHM-om,ostale komponente takodje i kad sam ga zatvorio,uspricao sam jos malo LHM-a kroz otvore gde dolaze lajtunzi.
Jeste bio delimicno zaglavljen(tesko se pomerala polugica gore-dole)i posle ciscenja pomera se ultra lako.

S druge strane,mehanizam polugice koja ide na korektor i balans stanglu je bio mnogo zapekao i nije se mogao ni rukom pomeriti a kamoli iz kabine.

Posle pola bocice wd-a 40,ciscenja mehanizma polugice celicnom cetkom i cetkicom i jos malo wd-a 40,oslobodio sam mehanizam koji je bio gadno zardjao i zapekao tako da se poceo pomerati vrlo lako cak i sa komandom iz kabine.

Primetio sam da je visina zadnjeg kraja pre ciscenja svega ovoga bila malo veca od normalne.Sada je zadnji kraj malo nizi(citaj normalan).Takodje...dosta je meksi i udobniji pozadi nego sto je bio pre ciscenja korektora.Interval kliktanja regulatora se povecao za 5-7 sekundi.

Hvala vam obojici na savetima!;)

Pozdrav!
 
Na vrh