Xantia Problem s podizanjem prednjeg kraja

Sale123

New member
Pozdrav ekipo, trebao bi mali savjet.

Naime radi se o Xantiji 97 god. hidraulika sa 6 kugli, kod podizanja auta iz najnižeg položaja zadnji kraj se digne u nekih 10 - 15 sek međutim prednji možeš čekati cijeli dan i ništa :mad:

Ako želim da auto dođe iz najnižeg u normalni vozni položaj, moram ga prvo podići u viši položaj pa onda spustiti u vozni položaj i onda je sve ok. :confused:

Prvo sam posumnjao da je problem u ulju i filterima, međutim kada sam promijenio ulje u sistemu i očistio filtere stvar je ostala ista, kugle sam isto tako provjerio i napunio koje je trebalo, ali ni tada ništa.

Sad me zanima kako provjeriti da prednji amortizeri/teleskopi nisu previše poderani/izvoženi, jer su mi još jedino oni ostali neko logično objašnjenje problema.
 

kgmax

New member
Ja bih prvo provjerio prednji korektor visine. Ako je zmazan i ako nije podešen na pravilnu visinu onda hoće zezati. Po meni je to tvoj problem jer on propusti ulje u viši položaj pa onda kad ga spustiš zadrži visinu. Kad je auto u voznom položaju da li možeš gutnuti 4 prsta između gume i ruba blatobrana?
 

Lakii

Well-known member
I ja isto mislim da treba pogledati prednji korektor.

Isto tako, mozda je i stvar prednjeg mehanizma korektora. Ako je malo zahrdjao i zapekao, mozda ne otvara korektor do kraja pa zato sporo ide.
 

fullcool

New member
Ako je 97. godina onda je sa antisinkom što znači da ne smije padati ni prednji ni zadnji kraj, ako ipak pada onda imaš samo dvije stvari, amortizere i antisink ventil, ako su amortizeri imaćeš velik povrat ulja preko povratnih gumenih crijeva sa amortizera.
 

Sale123

New member
Hvala svima na komentarima!!!
Stvar je u tome da ga čak nekad i ne trebam staviti u veći položaj pa vratiti u vozni, nego samo sa ručicom krenut prema višem položaju i on odmah krene sa dizanjem prednjeg kraja.

I ja isto mislim da treba pogledati prednji korektor.

Isto tako, mozda je i stvar prednjeg mehanizma korektora. Ako je malo zahrdjao i zapekao, mozda ne otvara korektor do kraja pa zato sporo ide.
Gledao sam taj mehanizam i one opruge na njemu jesu zahrđale, sad ne znam da li ga to može toliko sputavat..

Ako je 97. godina onda je sa antisinkom što znači da ne smije padati ni prednji ni zadnji kraj, ako ipak pada onda imaš samo dvije stvari, amortizere i antisink ventil, ako su amortizeri imaćeš velik povrat ulja preko povratnih gumenih crijeva sa amortizera.
Hidraulika je sa antisinkom i zadnji kraj ne padne, ali kad duže stoji prednji kraj padne (recimo tijekom noći), zato sam i posumnjao u amortizere :thinking:

A gdje se nalazi taj antisink ventil?
 

fullcool

New member
Prednji antisink ventil je ispod posude za lhm, na mostu ali sa gornje strane, tu je i sigurnosni ventil, njega prepoznaš jel je spojen na el. instalaciju, antisink je spojen samo na cijevi hidraulike.
 
Posljednje uređivanje:

xantia

New member
Zar peta bomba ( centralna) nije vezana za rad sa prednjim trapom, a sesta sa zadnjim? :confused:
A regulator pritiska dal se cesto ukljucuje?
 

Lakii

Well-known member
5. kugla je centralna i vezana je za cijeli sustav kao na prethodnim modelima.
6. kugla je vezana samo za zadnji antisink.

Ugl. propustanje amortizera se najlakse vidi preko odzraka/preljeva amortizera. To su one cjevcice (1 po strani na Xanti-i) koje izlaze iz amortizera. ako je na njima kad ih iskopcas rijetko kapanje (ispod 2 kapi u sekundi), amortizer je relativno OK.
Sto se tice antisinka, meni je pustao prednji antisink. Najveci autoriteti za hidrauliku mi nisu vjerovali kada sam im to probao objasnjavati.
Ugl. pustanje antisinka, simptomi: auto stalno "pliva" izmedju vozne visine; znaci lagano tone, pa se trgne i povisi na visinu, pa opet potone, pa se opet povisi. TO se sve dogada dok je motor u radu. Slicno kao kada su rucna i automatska regulacija visina krivo podesene. (ja sam tu mogucnost eliminirao tako sto sam iskopcao rucnu regulaciju visine)
Ako ti auto lagano potone, preko noci, nije greda. Pogotovo sto auto potone kada ujutro udjes u njega, prije paljenja motora, to jednostavno mora!

E sada, zahrdjali mehanizam, pa, nebis vjerovao koliko to utjece!
Probaj ga malo naspricati i razraditi na ruku. (naravno, pazi da te auto ne prikljesti!)

I naravno zacepljeni korektor! Pogotovo sto je komora na Xanti-i (kao na Xm-u) plasticna napresana a ne mesingana na navoj kao kod starih modela. Ona utjece na brzinu reagiranja auta na promjenu visine.

Probao, idu četiri prsta bez problema :grin:
To je po procjeni PI*oko malo previsoko!

Ali nebitno za presporo podizanje prednjeg kraja!
 
Posljednje uređivanje:

jurapz

New member
Ma tebi je samo pala plastika koja povezuje sa balans stange visinu i na mehanizam od korektora, prvo to pogledaj i obavezno stavi novo, a ovo sto pada vjerovatno ne zatvara antisinc ventil
 

Sale123

New member
Problem riješen, mali se diže kao da mu je dvadeset :D

Uglavnom hvala svima na savjetima a evo pošto sam otvorio temu da obavijestim u čemu je i bio problem.

Naime, poluga za odabir poližaja koja ide iz kabine prema korektorima visine na svakom kraju ima limić koji se može pomicati i na sebi ima mali vijak za pritezanje, navedeni limić na polugi je bio zavaren (vjerojatno jer je vijak bio preskočio) i isti je napinjao oprugu na prednjem korektoru visine i sprečavao prednji kraj da se digne.

Problem riješen brusilicom i zamijenom vijka :cool:
 
To je po procjeni PI*oko malo previsoko!



Koja je visina idealna za xantiju ?
Meni su gume 185/65 R 15, a visina prednje strane izmedju gume i ruba je 70 mm.
A zadnje poklapa se rub sa gumom.
 
Na vrh