XM brake pressure loss

Cobe

New member
Zdravo svima.. ja sam Cobe iz Skoplja..Makedonija..vozim Citroena Xm 2.0 turbo i imam problem koj nemogu da resim.. radi se o sledeceg.. reparirao sam letvu volana i kad sam uzeo auto od servisa zapalila se lampa upozorenja za pritisak u hidraulici.. warning brake presure loss..mislio sam da je u pitanju vazduh u sistemu i da to cu lako da resim.. uspostavilo se da nije do toga. nemogu da nadzem uzrok od cega je lampa za STOP upaljena i na levom displeju poruka warning brake pressure loss..hidraulika funkcionise volan isto tako funkcionise.. odne sam auto na tehnickome pregledu kocince su besprekorne.. proverio sam ispreavnost kugle sa azotom ..oni su ok.. proverio sam kontakte na sigurnosnome ventilu i na brake pressure sezoru koji e blizu ABS-a. trazim savete kako i gde da trazim uzrok ovoga problema..
ima li neko iskustva sa ovakav problem ?
 

Lakii

Well-known member
Pozdrav!

Ovako, tebi se pale lampice STOP i (!) .

Je tako?

To ti znači ili pad tlaka u hidrauličkom sistemu ILI niska razina hidrauličke tekućine.

Provjeri si razinu LHM-a.

Inače, tebi su kočnice povezane sa ovijesom i da bilo šta ne valja, prvo bi ti otkazao ovijes. Znači auto se ne bi više podizao.
A još prije toga, servo ti ne bi radio.

Znači, po prioritetu, prvo otkazuje servo, onda ovijes a tek onda kočnice.

Samo provjeri rezine LHM-a, ovako:



Inače, kočnice na hidrauličaru se odzračuju na potpuno drukčiji način od običnih auta!

PS. isto tako provjeri da ti negdje ne pušta ulje. Letva volana zna biti zeznuta, pogotovo ako negdje pušta...
 

Cobe

New member
rezine LHM-a su dobre.. kontakte na rezevaru su uklucene .. merioa sam prtisak kof kocnice i iznosi 95 bara.. ako znate odakle dolaze iformacija za pritisku u sistemu hidraulike ?

u mojoj garazi ima sluku od upozorenja..
 

Lakii

Well-known member
Onda su ti najvjerovatnije slučajno iskopčali kabel sa prioritetnog ventila!

Ovako izgleda:



I nalazi ti se iza prednjeg lijevog kotača, zašarafljena na mostu, odmah iza puža letve volana.

On na svom kraju ima jednu sondu i u nju se mora ukopčati žica.

Možda su ju kod tebe ili iskopčali ili oštetili kada su radili letvu volana...

PS. Upravo na ovom ventilu je povezan ovijes sa kočnicama...
 

Cobe

New member
proverio sam taj senzor i zamio sa drugim polovnim koi sam uzeo od prijatelja..i nisam dobio rezultata.. merio sam omski iglu prema nozici i ona je u kratak spoj kod oba sezora..isto pokazuju na istrumenat oba dva.. pitanje je sad kako fukncionise taj sezor dali je obican prekidac ili je sa promenom otpora ? nisam uspeo naci nista kako funkcionise..bio sam kod lokalnog dilera nabaviti novog ..za zal nemaju odavno takvoga sezora..
 

charllie

Active member
Lakii si mu dobru sliku stavil?Cini mi se da to ni od el. ventila vec neki razvodnik,fali el. kontakt.
Cobe bum pogledal mozda ga imam jos doma medju dijelovima, jer sam ga imo u rezervi.
 

Lakii

Well-known member
Dobra je slika, to je prioritetni ventil, kontakti i izgled kontakta su se mijenjali s godinama. (Ono je ventil sa CX-a...)


https://www.google.hr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F3144e47.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.club-xm.co.uk%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Fp%3D54961&docid=2IM3aQH6IQbOFM&tbnid=A-Rd_LSyRvatXM%3A&vet=10ahUKEwjVr8PE7oDaAhXBEVAKHS3-DRAQMwhxKCswKw..i&w=640&h=480&bih=769&biw=1600&q=xantia%20priority%20valve&ved=0ahUKEwjVr8PE7oDaAhXBEVAKHS3-DRAQMwhxKCswKw&iact=mrc&uact=8

Je bolje sada?

Znači, osnovno je pitanje:

- da li servo radi dobro?

ako radi dobro, onda nije problem sa usisom ulja iz posude ni sa pumpom.

- da li se auto lagano i brzo podiže i spušta?

ako da, onda onda i kočnice dobivaju tlak.

Da li regulator klikta kako treba?

Ne postoji poseban senzor za tlak samo u kočnicama!

Ostajem, pri svome.

Znači, pokazuje ti kratki spoj na ventilu čak i kad je auto upaljen? Onda sam switch ne valja.
Nema smisla mjeriti otpor jer se radi samo o prekidaču koji otvori kontakt kada se postigne određen tlak u sustavu.
To je običan prekidač koji mora isključiti kada hidraulika počne dobivati tlak.

Kada je auto ugašen ili na skinutom ventilu, uvijek mora pokazivati kratki spoj.

Može biti samo stvar samo da mu ili prekidač ne valja (manje vjerovatno) ili da sama žica negdje probija na masu ako se auto ponaša normalno (ovijes i volan).

Probaj iskopčati kabel iz ventila!
Ako je ventil u kvaru lampica bi ti se morala ugasiti. AKo ostane upaljena, onda je problem negdje drugdje.
 

Cobe

New member
stavio sam drugi switch koi sam uzeo od prijatelja koj ima xantiju i opet ista stvar..sveti stop svetlo.. merio sam omski oba dva switch-a i uvek pokazuju da su u kratkom spoju iglica i konektor samogo switch-a..ostaje ko sto kazes da je problem mozda u samu zicu koja ide od konektora ..mozda su pri vadzenje same letve napravili prekid u instalacii.. ptobacu da pratim istalaciju i da zamenim ako mogu..i da saznam gde ide ta koncekcija ..

probacu da nadzem i neki drugi switch.. i da se fokusiram da je problem oko konekciju ili sam switch..problem je sto u radnjama nema novi switch..pa cu morati opet da trazim polovni..part number switch-a je 96119998..ako ga ima u hrvatskoj naso bi nacin kako da ga nabavim..nasao sam ga na netu i niko ne vrsi isporku za makedoniju..:(

 

Lakii

Well-known member
Èekaj, polako, malo brzaš!

Nema smisla ništa novo kupovati dok se točno ne utvrdi što ne valja!

Nisi mi odgovorio na pitanja koja sam postavio a dosta su važna za rješavanje problema!

Znači, osnovno je pitanje:

- da li servo radi dobro?

ako radi dobro, onda nije problem sa usisom ulja iz posude ni sa pumpom.

- da li se auto lagano i brzo podiže i spušta?

ako da, onda onda i kočnice dobivaju tlak.

Da li regulator klikta kako treba?
Probaj iskopčati kabel iz ventila!
Ako je ventil u kvaru lampica bi ti se morala ugasiti. AKo ostane upaljena, onda je problem negdje drugdje.
Počni sa najbržim i najjeftinijim provjerama.
Ne moraš niša još kupovati ili mijenjati.

Znači, da li hidraulika (osim upaljene lampice) radi kako treba?
Što se dogodi kada iskopčaš kabel iz ventila (auto mora biti upaljen)?

PS Zašto su ti morali mijenjati letvu volana?
 

Cobe

New member
servo volan radi pefekno .
.podizanje i spustanje auta je isto u redu brzo podize i brzo spusta..
centalna lopta je u redu ..merio sam pritisak lopte iznosi 53 bara, stara je godinu dana..
regulator klika kako treba...
pumpu za hudauliku sam menao pred godinu dana..
morao sam zameniti gumene caure letve bile su pohabane..samo su promenili caure i neke semerinze...letva je ostala ista nije zamenjena za neku drugi..
kocnice isto radu perfekno, nosio sam auto i na tehnickome pregledu da i proverim konice..
i kad iskopcam kabel isto sveti lampica i warning brake pressure lost..



pod borojem 16 ..caure..
 

Cobe

New member
RESIO SAM PROBLEM !!
kabel koji ide prema sigurnosnome ventilu je bio u spoju prema mase.. pustio sam novi kabel i sada je sve u redu :)
HTEO BI DA SE ZAHVALIM SVIMA KOJI SU SUDELOVALI SA SAVETIMA OKO MOG PROBLEMA...
PUNO VAM HVALA !!:)
 
Na vrh