Volan stoji ukrivo za 90° dok vozim ravno

RizLA

New member
Reparirao sam letvu kod nekog "majstora". Sve je dobro ništa više ne lupa. Auto je voziti odlično.
Problem je što volan stoji za 45 stupnjeva ukrivo dok vozim ravno. Kod pedalama gdje se spaja letva može se fulati samo za cijeli krug, jer je osovina zapilana na jednom kraju. Na volanu isto tako ima neki štift da bude uvijek u istoj poziciji, ali to se da lako napraviti da se volan zakrene. Što i mislim napraviti. Jedino me brine što je, nakon što smo vratili letvu, auto izbacilo grešku ESP-a i ASR-a. Sad više ne rade ti sustavi. Zanima je li moguće da su te greške povezane s krivom pozicijom volana (stoji ukrivo) ili je problem u nečem drugom? Npr. da neki kabel nismo dobro uštekali ili sl.? Ima li možda C5 ikakve senzore u volanu?
 

Krky

Lakerski profesionalac
Kad se štelao špur trebalo je volan staviti ravno i blokirati ga..
Greške probaj pobrisat i dalje pratit dali ti se budu javljale, ako se pojave onda vidjet što dalje, možda je kad ste odpojili đekove samo zabilježio grešku da nešto nije u redu, a kad ste ih natrag pripojili dalje je sve ok, ali je greška ostala zabilježena..
 

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
Reparirao sam letvu kod nekog "majstora". Sve je dobro ništa više ne lupa. Auto je voziti odlično.
Problem je što volan stoji za 45 stupnjeva ukrivo dok vozim ravno. Kod pedalama gdje se spaja letva može se fulati samo za cijeli krug, jer je osovina zapilana na jednom kraju. Na volanu isto tako ima neki štift da bude uvijek u istoj poziciji, ali to se da lako napraviti da se volan zakrene. Što i mislim napraviti. Jedino me brine što je, nakon što smo vratili letvu, auto izbacilo grešku ESP-a i ASR-a. Sad više ne rade ti sustavi. Zanima je li moguće da su te greške povezane s krivom pozicijom volana (stoji ukrivo) ili je problem u nečem drugom? Npr. da neki kabel nismo dobro uštekali ili sl.? Ima li možda C5 ikakve senzore u volanu?
Povezane su greske,tu gresku izbaci i kad ti stradahu kugle i krajnice.
 

RizLA

New member
špur nisam nigde vozio da mi naštelaju, probao sam s frendom naštelati od prilike da volan stoji u ravno ,ali nema dovoljno navoja na krajniku.cjeli ovjes je pregledan i zamjenjeni su stabilizatori i selen blokovi. dok smo stavljali most jedan kabel se je nategao koji ide na glavčinu pa je moguće da je i napukao negdje. bar se nadam da je to,samo da letvu ne moram skidatit ponovo
 

AX-ja

èudo jedno
ako je i jedan senzor abs-a vrisnuo,bacat ce ti tu gresku.

ako je trap u centru,volan skini i centriraj.
 

RizLA

New member
trap je u centru i auto drži pravac i bez špura, u jednu i drugu stranu mogu jednako smotati
znači da volan samo zakrenem iako je napravljeno na njemu da ima samo jednu poziciju. moram jedan "nosić" malo pobrusiti. još imaju zubci koji drže volan da se ne okreće

abs normalno radi
 

Automatic

Well-known member
Kad je letva bila vani trebali ste puni lijevi pa puni desni i odrediti sredinu po krugovima(to ste trebali i učiniti prije skidanja da vam volan ostane u ravnini dok su kotači ravno ,i kasnije kod montiranja napravit kalibraciju letve kako sam napisao ,s time da dok je letva vani nesmijete okretati volan da ne polomite trakicu airbaga).Očigledno da niste razdjelili letvu pa vam je ostala za jedan krug u stranu kad vam nedostaje navoj koji treba da je približan i na jednoj i na drugoj strani).Imate najvjerojatnije i senzor kuta volana koji šalje podatak pa vam zbog toga hoče paliti asr i esp.Znači trebate skinuti najprije sad zračni jastuk i onaj dio u kojem je trakica za airbag da ju ne slomite kod krajnjeg motanja jer u jednu strani ide puno više nego što mora.Neznam kako to na citru izgleda ali se mora vidjeti kad skinete airbag volana.Tad čete osloboditi napetost trakice i kad toga komada nebude u volanu motajte krajne lijevo ,pa krajne desno.Izbrojite krugove pa stavite volan u sredinu (nasprav lijevog i desnog),bez obzira kako će volan stajati i kako će kotači imati smjer.Znači oni će stajati krivo te tad treba učvrstiti volan da bude u sredini i štelati špur na krajnicima i onda će vam se jedan navoj vračati ka sredini navoja kao i drugi .Kad bude odprilike špur nariftan vratite onaj dio gdje je trakica (ujedno i on može biti senzor kuta volana ako nema nigdje drugdje nikakvog senzora),u volan i vratite airbag.Nakon svega otiđite na špur k mjstoru.Prije sveg posla odpojite akumulator.MAlo je komplicirano ali ako vam nije jasno pročitajte tekst par puta jer postupak mora ići tokom da ne zeznete senzor kuta volana koji ujedno može biti i senzor airbaga.
 

RizLA

New member
krivo sam napisao volan mi ne stoji 45 stupnjeva nego 90
znači čovjek koji mi je reparirao letvu napravio je dobro?
s tim postupkom greška bi se trebala ugasiti ili ?
nisam te skužio dali ja u tom postupku zakrečem volan tako da odvidam šaraf i zakrenem ga, jer na krajnicima nemogu dobiti toliko da ga ucentriram
 

Automatic

Well-known member
Daj pročitajte postupak par puta i skužit čete.Očigledno kad je neko prije štelao špur je jednu stranu kotača stavljao u zeleno pa samo štelao na jednoj strani a poslije prilagođavao volan , a to se tak ne radi.Krajnici moraju biti na istoj metraži navoja ,odprilike na sredini i jedan i drugi da se oba mogu naštelati.Nemojte ništa obrusavati na letvi jer sve mora pasati stvar je sad samo koliko se zaokrenula osovina i više niste sigurni koliko se zaokrenuo volan zato sam i napisao postupak da si ne sj..te senzor kuta volana jer na njemu je i trakica od airbaga.Točno si pročitajte kak treba i sjest če vam.
 

fullcool

New member
Daj ti automatic pročitaj šta je rizla napisao, bezveze zbunjujete jedni drugi, može čitati kolko hoće ali šta vrijedi kad ti pišeš o nečemu drugom a ne o onom što je on pitao. :whistling:
 

Automatic

Well-known member
MA skužil sam kaj je napisal.I ako mu volan stoji za 90 stupnjeva ukoso nije poravnal letvu prije nego ju je montiral i zato mu fali nav oja.DA bi dobil navoj a da sad ponovo ne skida letvu a ujedno opet nije siguran ni za senzor volana ,a očigledno je premašen,pa sad da ne otrgne trakicu od airbaga koja je namotana u senzoru kuta volana najbolje mu je da skine airbag makne senzor i odbroji sredinu sa volanom ,iako kad bu letva u sredini i volan ravno kotači mu budu ukoso,ali kad ih poravna dobil bu navoj isti na sponi na jednom i drugom kraju.Jer i da skine letvu nezna da li su zaokretali volan za puni krug i postoji šansa da si napravi štetu ako sj..be kut senzora.Lampica mu svijetli zbog krivog kuta volana .ZAto sam mu objasnil postupak po redu,ako ne kuži nek pela auto nakom ko kuži jel se bu ubil na cesti ako krajnik nema navoja tj ako držio samo par navoja.Neznam više kaj da mu napišem.Nema kaj osovinu pobrusavat trebal ju je zascrtati prije nego kaj je skidal bar da zna kaj je prednja strana .Mislim da čak ima i neka točka ali neznam jel je iz prednje ili stražnje strane.Premašili su krugove letve i sad mu ne štima .Dok nebu raspodjelil letvu na sredinu uvijek bu mu jedan kraj išel dalje i nebudu štimali navoji

E ovak.Ako ti štimaju namotaji i ako su ti navoji približno ok na krajnicima i ako auto dobro ide.Postupak je takav da odeš ga prikopčati na dijagnostiku volan vrtiš na manji kut lijevo ili desno prema kam se već ravna dok ti dijagnostika pokaže da je kut volana u redu.Zapamti u kojem položaju je volan tada i na koju stranu si ga vračal.Odi na dijagnostiku špura i volan vrati u taj položaj a majstor ti nek špur naštela odpuštajuči oba krajnika i nek ne dira volan iz položaja u kojem si ga ostavil.Ako bu volan tada približno sredini nek ga poravna u sredinu pa nek onda radi špur,a ako nebu kasnije kad napravi špur nek pravna volan na matici ispod airbaga.Krivi je kut volana i senzor to vidi pa izbacuje grešku.Znači ovo napraviš ako je sve mehanički u redu sa letvom i navojima na sponama(ako je krajnik podjednako našarafljen na objema stranama)
 

RizLA

New member
MA skužil sam kaj je napisal.I ako mu volan stoji za 90 stupnjeva ukoso nije poravnal letvu prije nego ju je montiral i zato mu fali nav oja.DA bi dobil navoj a da sad ponovo ne skida letvu a ujedno opet nije siguran ni za senzor volana ,a očigledno je premašen,pa sad da ne otrgne trakicu od airbaga koja je namotana u senzoru kuta volana najbolje mu je da skine airbag makne senzor i odbroji sredinu sa volanom ,iako kad bu letva u sredini i volan ravno kotači mu budu ukoso,ali kad ih poravna dobil bu navoj isti na sponi na jednom i drugom kraju.Jer i da skine letvu nezna da li su zaokretali volan za puni krug i postoji šansa da si napravi štetu ako sj..be kut senzora.Lampica mu svijetli zbog krivog kuta volana .ZAto sam mu objasnil postupak po redu,ako ne kuži nek pela auto nakom ko kuži jel se bu ubil na cesti ako krajnik nema navoja tj ako držio samo par navoja.Neznam više kaj da mu napišem.Nema kaj osovinu pobrusavat trebal ju je zascrtati prije nego kaj je skidal bar da zna kaj je prednja strana .Mislim da čak ima i neka točka ali neznam jel je iz prednje ili stražnje strane.Premašili su krugove letve i sad mu ne štima .Dok nebu raspodjelil letvu na sredinu uvijek bu mu jedan kraj išel dalje i nebudu štimali navoji

E ovak.Ako ti štimaju namotaji i ako su ti navoji približno ok na krajnicima i ako auto dobro ide.Postupak je takav da odeš ga prikopčati na dijagnostiku volan vrtiš na manji kut lijevo ili desno prema kam se već ravna dok ti dijagnostika pokaže da je kut volana u redu.Zapamti u kojem položaju je volan tada i na koju stranu si ga vračal.Odi na dijagnostiku špura i volan vrati u taj položaj a majstor ti nek špur naštela odpuštajuči oba krajnika i nek ne dira volan iz položaja u kojem si ga ostavil.Ako bu volan tada približno sredini nek ga poravna u sredinu pa nek onda radi špur,a ako nebu kasnije kad napravi špur nek pravna volan na matici ispod airbaga.Krivi je kut volana i senzor to vidi pa izbacuje grešku.Znači ovo napraviš ako je sve mehanički u redu sa letvom i navojima na sponama(ako je krajnik podjednako našarafljen na objema stranama)
ja te ne kužim niti malo,

letva je stavlejna u sredinu prije nego šta je spojena na volan, kod pedala gdje se paja letva ima samo jedna pozicija i mi smo mogli faliti samo za cijeli krug nikako za 90 stupnjeva
 

fullcool

New member
Vjerojatno pinjon nije uzubljen kako je bio, to ja ona osovinica što viri iz letve, sad il njega izvaditi i uzubiti ponovo ili nešto kemijati gore na volanu.
Uglavnom kad skidaš volan (kolo volana) vratiš ga u normalni položaj kao što bi trebao biti da su točkovi ravno, i kad skineš volan špula airbaga će ostati i zaključati se u tom položaju, bitno je da špulu ne vrtiš na prazno jer se može pokidati.
Letvu vratiš u srednju poziciju, da su kotači ravno i spone da su jednako navrnute, i onda ponovo staviš volan, nakon toga će volan biti malo lijevo ili desno, ali manje nego što ga možeš dobiti na zupcima, i onda to još malo naštimaš na sponama i odmah i optiku kotača.
 

RizLA

New member
frend mi riješio problem u 10 min, skinuo volan ,pobrusija "pinjon" da se volan može staviti u drugu poziciju, zakrenija senzor pozicije volana , volan centrirali..

greška se ugasila nakon šta smo prešli brzinu od 40 kmh :cool::cool:
 
Na vrh