Pukao zupčasti remen.

mario35zg

Vozaè citroena c5
Evo, ipak i to se dogodilo....Jučer se vozim polagano..i auto crkne....verglam, verglam...ništa...ne daje znakove..na instrument ploči svijetli STOP...zguram auto na bočni parking i zovem HAK...dođe majstor, pogleda..i kaže, puko ti zupčasti remen... Kažem mu da moj auto nema zupčasti nego lanac...kaže on da ima zupčasti, koji se inače mijenja svakih 160 tisuča...i odšarafi onaj vijak bočnog poklopca zupčastog remena, odmakne malo poklopac, vidim remen...zavergla malo mašinu...i vidim da se remen ne vrti....
Inače mašina je 2,2 hdi, a prešao 200 hiljada. A meni bivši vlasnik auta rekao da nema zupčasti nego lanac..
Jel zna netko kolko bi okvirno bio popravak, jel zna kojeg pouzdanog i povoljnog majstora da to odradi i kolika je šansa da su i ventili oštečeni (udarcima klipova) ili ta mašina ima zaštitu od toga?
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
A meni bivši vlasnik auta rekao da nema zupčasti nego lanac..
Ma seronja. :)

Jel zna netko kolko bi okvirno bio popravak, jel zna kojeg pouzdanog i povoljnog majstora da to odradi i kolika je šansa da su i ventili oštečeni (udarcima klipova) ili ta mašina ima zaštitu od toga?
Ja bi računa oko 2000 kuna dijelove (ventili, gumice ventila, vodena, zupčasti, natezači, neki semering, brtva glave, brtva poklopca ventila) i još ako glavu treba obraditi, a tribat će, to ti je još 500-700 kuna + ruke jednu 100 eura. Neće se niko za3ebavati za manje novaca. To ako su klipnjače i lageri ostali netaknuti i da nije bergasta dobila isto.

Možemo se nadati da je sve ostalo čitavo, ali ja bi reka da su šanse za čudo ispod 1%, jer su ti se klipovi sudarili sa ventilima tj. sa barem dva jesu sigurno. :(
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Treba prvo prije rastavljanja motora montirat novi remen i izmjerit kompresiju, jer postoji minimalna mogucnost da nije nista stradalo.
 

Ruske

Active member
vrlo vjerojatnije je da je otislo u kuki pol toga...
mali savjet (posto sam vec prosao to):
izmjeri ventile SVE izmjere i s tim podacima u ducan...nemoj rec trazim ventile za 2,2 hdi jer ces dobit kozna sta...meni su 3x krivo isporucivali (zato jer u katalozima krivo pise, a netko nije ni znao razlikovati 2 slicna motora) sve dok nisam uzeo ja stvar u svoje ruke, pa sam narucio ventile prema izmjerama, a ne prema motoru, na kraju se uspostavilo da ti ventili u katalozima su skroz za drugi motor i eto ih i dan danas na tom autu se voze normalno)
 

Damaj

Active member
Motorima sa razvodnim lancima navodno ne stradaju ventili i ostali dijelovi a motorima sa zupčastim pretežno stradaju, tako neki znalci tvrde.
 

markan1000

Well-known member
a tko je rekao da se lanac ne treba kontrolirati, i u konačnici i mijenjati? Hoću reći, da se to prekontroliralo, u najmanju ruku bi se skužilo da auto nema lanac nego remen...
 

sir.Oliver

Well-known member
sjeća li se tko od vas Lade Samare .... 1.3 i 1.5 ... oba motora imaju zupčasti kaiš ... 1.3 krivi ventile a 1.5 ih i ne dodirne . toliko od mene na margo toga da samo FIAT fire nije krivio ventile ......
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Ima masa motora koji su tzv non-interference, tj ne krive ventile. Boze dragi pa cim dignes haubu vidis jel lanac ili remen unutra.
 

mario35zg

Vozaè citroena c5
Kad digneš haubu....i otvoriš čep gdje se dolijeva ulje....vidiš lanac....zato sam ja cijelo vrijeme mislio da ima lanac....ali ipak ima zupcasti remen koji je skriven ispod bočnog poklopca mašine i koji povezuje radilicu i bregastu...onaj lanac gore služi da poveže dvije radilice, jer je motor 16 ventila.... Zato sam cijelo vrijeme mislo da ima lanac za prenos sa radilice na bregastu...
 

sir.Oliver

Well-known member
sorry , ali imaš malu greškicu ... lanac ne služi da poveže dve radilice ( imaš samo jednu radilicu , ali dvije bregaste ) već dve bregaste .... razliku nemoram objašnjavati ( predpostavljam da znaš .... )
 

mario35zg

Vozaè citroena c5
U pravu si...ispravak mog netočnog navoda...ima dvije bregaste, a ne dvije radilice...
Ali nadam se da shvačate bit teksta...
 

mario35zg

Vozaè citroena c5
Upravo sam se čuo sa jednim mehaničarom. On kaže ako mašina ima hidropodizače ventila onda je velika vjerovatnost da ventili nisu oštečeni. A ako nema, onda su i ventili oštečeni i onda je popravak svega toga do 3 puta skuplji...
Jel zna netko informaciju dali moj auto ima u mašini hidropodizače ventila...2,2 hdi, 2002 god.
 

sir.Oliver

Well-known member
nema nikakve veze . veze ima samo ono što sam napisao par postova prije .... da li je komora za sagorevanje u glavi ili nije ..... iako ima hidroštele , udarac u ventile s*ebe i njih i naravno krivi ventile , oštećuje vodjice .... tebi moj jarane preporučujem glavu dole ( ako nema komoru za sagorevanje u glavi ) i komplet obradu glave ... to znači ventile , vodjice ( možda i sedla ventila ) teflone .... i ravnaje glave .
 
Na vrh