Problemi 2,0 HDi, gubitak snage, obilan dim, bučan rad

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ako nitko nema ništa protiv, započet ću s prenošenjem do sada prikupljenih pisama čitatelja, iz Automoto priloga Slobodne Dalmacije, koji se tiču problema vezanih uz omiljenu nam marku. :weeabooface: Na njih odgovara dr. Željko Marušić

Pitanje: Posjedujem Citroen C5 2.0 HDI iz 2004. Prešao je 105.000 km. Odnedavno je počeo hladan i topao loše paliti te u radu ostaje bez gasa između 2000 i 2500 okretaja. Slavko P.

Odgovor: Navedeni se problem ponekad javlja kod starijih PSA-ovih turbodizelaša 2.0HDI. opremljenih brizgalicama Bosch. Izazvan je premalom količinom goriva u navedenom režimu. Uzrok je u zagušenju u brizgalicama, odnosno filtera. Zbog toga se smanji protok goriva te CPU prebacuje na 'safe mode' (sigurnosni program), uz drastičan pad snage i lošije paljenje. Nakon izmjene filtra goriva i čisćenja brizgalica (izmjenu oštećenih) sve bi trebalo biti u redu.
 

sarpp

New member
Gubi snagu i crno zadimi 2.0 HDI

Problem je slijedeći: Prilikom vožnje auto kao da izgubi snagu na sekundu, onda povuče i baci crni oblak na auspuh. Počelo je jučer, a nastavilo se i danas. Znači vozim se 90, jednoliko držim gas,a on se ponaša kao da sam mu oduzeo gas pa ponovno dodao i baci dosta crnog dima. Auto je C5 04g. 80kw 2.0 HDi. Èini mi se da se češće to dešava kada je zagrijan, dešava se i u drugoj i u petoj brzini, nema pravila. Naručio sam se kod Purića na dijagnostiku u petak, ali svaki Vaš savijet je dobrodošao. Nadam se da nije nešto strašno jer nisam baš pri lovi (a tko je?), pa se nadam da Vaša mišljenja o kvaru ne iziskuju veliki financijski izdatak.
Hvala unaprijed. :)
 

Dalibor

Dado Tornado
puno dijelova može biti razlogom.
samo ih nemoj mjenjati zato što netko misli da je zbog onog ili ovog, jer možeš bankrotirat.

na tvom mjestu prvo bih pogledao jeli se otpojilo, odnosno jesu li dobro pričvršćena, crijeva koja idu između intercoolera i turba (i ostalo vezano na njih)
znači to što se tebi događa, ovak na prvu meni barem, zvuči da bi nešto na tom tragu.
ako si spretniji možda i sam možeš provjeriti takve stvari.

mislim da sam jednom na forumu u nekoj temi pročitao da se na 2.0 HDI to zna dogoditi. znači, da nije nešto od tih crijeva dobro pričvršćeno.
ali ne sjećam se više koja je to bila tema i koji kontekst...
 

sarpp

New member
Osobno sumnjam na egr ventil, ali nisam poznavatelj hdi motora (prije sam imao tdi i to više kužim) , po informacijama s neta i stvarima koje se poklapaju s mojim problemima ispada da je on ostao otvoren, ali kad napravim dijagnostiku nadam se da ću znati više. Hvala svima na odgovorima!!
 

sarpp

New member
puno dijelova može biti razlogom.
samo ih nemoj mjenjati zato što netko misli da je zbog onog ili ovog, jer možeš bankrotirat.

na tvom mjestu prvo bih pogledao jeli se otpojilo, odnosno jesu li dobro pričvršćena, crijeva koja idu između intercoolera i turba (i ostalo vezano na njih)
znači to što se tebi događa, ovak na prvu meni barem, zvuči da bi nešto na tom tragu.
ako si spretniji možda i sam možeš provjeriti takve stvari.

mislim da sam jednom na forumu u nekoj temi pročitao da se na 2.0 HDI to zna dogoditi. znači, da nije nešto od tih crijeva dobro pričvršćeno.
ali ne sjećam se više koja je to bila tema i koji kontekst...
Upravo to se dogodilo puklo je crijevo koje spaja usisnu granu s intercoolerom, sad je zamjenjeno i sve radi savršeno.
Hvala svima na trudu i potrošenom vremenu.
 

RizLA

New member
2.0 HDi radi bučno i nema snage

imam problem na autu koji se vuče već duže vremena. uglavnom prilikom zamjene zupčastog(prije 1 g) kojeg mi je mjenjao frend, auto je dobio "kamionski" zvuk i izgubio je na snazi , pogotovo na višim okretajima, na niskim ide normalno.u krajnoj brzini je pao s 220 na jedva 190 kmh.primjetio sam da malo više dimi. frend mi je ponovo nakon par dana rastavio i gledao fazu motora pomicao remenicu na radilici ali ništa nismo dobili,bregaste su oba puta bile blokirane šarafima. nakon toga vozio sam ga u citroen servis i objasnio im sta je rađeno na autu i sta se dešava, njima je izbacio grešku na diagnostici faza motora(frend me uvjerava da se to ne može viditi na diagnostici) i oni su opet navodno rastavili i nisu ništa napravili i rekli su da je auto u fazi i da normalno radi. nisu htjeli naplatiti ništa osim dijagnostike.
zanima me može li se provjeriti faza motora preko dijagnostike i jeli nužan specijalan alat(osim šarafa 8mm) za faziranje ovog motora.odnosno ako ne treba koja je točna procedura za faziranje od početka

frend mi je sumnjao da nije sa turbine koje crivo odvojeno ili puklo ako je motor previše spušten bio kod zamjene zupčastog. zvuk podsjeća na to jer prilikom gasiranja i puštanja gasa auto muče kao krava(haha:disgusted:) . kad sam skidao letvu radi reparature bacili smo oko na ta crijeva i jednog šarafa uopće nije bilo,a on sam drži to crivo. i crivo nije bilo nabijeno na turbinu kako treba, crivo koje ide prema filteru zraka.odmah je provjerena turbina i ona je odlična..mislili smo da smo riješili problem, ali ništa se nije promjenilo.

da napomenem 1 sam vlasnik i na autu ništa nije rađeno osim te zamjene zupčastog i odmah nakon zamjene motor nije više radio isto , ostalo su sve sitnice bile koje su rađene i nije mi jasno kako je mogao taj šaraf faliti
 

Automatic

Well-known member
FAziranje se treba raditi tako da se radilica stavi pod blokadu i njena remenica je pod kajlom te nema pomaka.Remenice bosch pumpe ,bregastih mogu imat na sebi šarafe ili bit konusne i trebaju se odpustiti (nakon što se bregasta ili pumpa stavi isto pod blokadu)te ih samo malo zategnuti rukom da nemaju veliki luft.Kad se stavi remen i našpana španerom remenice bregaste i bosch pumpe će se malo pomaknut (zarotirat ovisno o remenu) i tada treba lagano zategnut te remenice.Možete si malo korektorom označit svaku u odnosu na neki dio koji je nepomičan ,izvaditi blokade i zategnut remenice na kilažu ili stupnjeve (ovisno koje mjere su).Nakon toga motor ručno(na matici radilice)okrečete u smjeru u kojem motor inače radi i nakon dva kruga provjerite one oznake koje ste si označili ,i ako pašu te motor nigdje ne zapinju možete ih pobrisat da kasnije nekog ne zeznu.Neki motori nemaju na ostalim remenicama nikakav zaokret ali u samim remenicama je onda rupa kroz koju ide blokada (trn).Najčešći problem je kad se remenice samo označe i stavi remen po tim oznakama i sam remen izbaci motor malo iz faze jer nisu svi remeni na mikron a ujedno se mogu i pojaviti labavosti remena između remenica zbog tog malog pomaka .Na motore koji imaju razne senzore na bregastim i radilicama može takav pomak utjecati na rad motora ,kao i na samu snagu motora.To pišem iz iskustva jer sam se nagledao svakakvih zacrta i usjeka,označavanja remenica (svaki majstor po svom) i do slovce svi ti automobili su bili po koji milimetar promašeni u fazi(najgore mi je ako remenica i ima oznaku onda ju odpusti i ostavi pod oznakom kad se stavi novi remen a ne neki meštri ,ako je remenica konusna samo stavi ,motor če super raditi ali s tim može zeznut nekog ko si prije skidanja remena nije korektorom označio bar da ima privid već se ravna po oznaci i zaj...e motor).Malo sam otegnuo ali se nadam da će nekom pomoći

Ovaj kvar mi se čini kao da je EGR ostao otvoreni ili usisni ventili ne zatvaraju dosta brzo pri višim okretajima. Zvuk bi se trebao čuti ko da je auspuh u usisnoj grani.Treba jš prekontrolirati onaj dio prije kutije zr. filtera da nije stisnut ili zaštopan i kak radi mjerač protoka zraka ,te zadnji lonac da nije zaštopan.NAžalost ima više faktora koji mogu raditi takve probleme
 
Da nešto dodam na staru temu.

Pitanje za benzinski motor. 2.0 L EW10 I4

Kako se blokiraju bregaste u nultom položaju?

Znam za blokiranje remenica bregastih.
I vidim gde se prihvati ključem na bregastoj prilikom otpuštanja remenica ali ne znam gde se blokira sama bregasta u "nultom" položaju.

Menjanje kaiša bez tog finog podešanja je samo pola posla. Da ne spominjem da bi tu možda i trebalo malčice dodati ili oduzeti zbog istrošenosti sklopova...
 

Automatic

Well-known member
Nisam otvaral takav motor ,ali večina benzinaca koji imaju remen imaju bregaste sa oznakom položaja i te bregaste su sa kajlom te se ne pomiću kao kod diesela jer nema trećeg ćimbenika koji bi morao bit u fazi(bosch pumpe),pa se nemože dogoditi da remen ostane labav jer ni jedan pomični9 dio kod benzinca od radilice do bregaste se ne blokira ,ako i postoji to je vaser pumpa ili neka rolica.Ako su u pitanju dvije bregaste ili motor sa lancem (isto dvije bregate) onda te bregaste imaju na zdnjoj strani urez u koji se umetne specijalni alat koji uđe u njih i dođe na rub glave i ne dozvoljava zaokret , i one su konusne kod same remenice .Kod V motora sa četiri remenice obavezno se bregaste blokiraju odostraga ili imaju rupu u samoj bregastoj od strane remenice ali tada remenica ima dodatne šarafe koji se odpuste da se naprai taj zaokret kad se priteže remen i kasnije se zategnu(taj sistem mogu imati i neki benzinci sa jednom ili više bregastih osovina).Najbitnije je da ako bregasta ima samo centralni šaraf i blokira se odostraga da ne odpuštate i ne zatežete pod blokadom jer ta blokada služi samo za fazu ,i tad se remenica samo lagano dotegne da konus primi tad izvadite blokadu i zategnete do kraja jer zatezivanjem pod blokadom bi mogla bregasta puknut tam gdje dođe blokada
 
Isfušarili su mi zamenu dihtunga na ventil-deklama. Flisuje jer, bože moj, neko im je nekada rekao da tu ide samo gumeni dihtung.
Negde kažu ide i silikon, negde kažu da ne ide ali ja vidim da treba da ide...
Pa reko' kad već moram to ponovo ljudski uraditi (sam uraditi), onda i da pregledam stanje kaiša, španera,rolera, semeringa i pre svega remenica.
Ako ima urez na kraju bregastih, onda super. Sve ostalo mi je jasno.
 

Automatic

Well-known member
Diht masa ti ide uvijek na onom dijelu di je dekla savinuta (znači u samom čošku),ako je dekla oblika polukruga u onom dijelu gdje dolazi na onj dio koji drži bregastu (dio polumjeseca ispod kojeg je semering)onda ti diht masa dođe na sam pregib između glave i tog dijela gdje počinje uspon
 
Da sam sebi sebi odgovorim. Možda će nekom poslužiti.
Kod mene na bregastim nema utora za nameštanje na nulu pa sam malo istraživao.
Stari tip sa podešavanjem na remenicama bregaste:

Novi tip sa podešavanjem odstupanja na remenici radilice. Pinjon je malo manji od zareza.

Kod mene je ovaj noviji sistem pa to ostavljam za veliki servis. Za ovo je potrebno blokirati radilicu kod zamajca, a za to je potreban malo zaguljeniji alat koji još nemam u kolekciji. :)
 

robert098

Member
Citroën C5 2.0 hdi se poigrava sa gasom, cudno se ponaša u vožnji.

Citroën C5 2.0 hdi 2006. god. Auto ima automatski mjenjač, mislio sam da je možda u njemu problem ali kad ga prebacim u selektivno pojavljuje se isti problem. U toku vožnje papucica gasa mi stoji u jednom položaju a auto se ponaša kao da se poigravam sa gasom, okretaji variraju od 1500-2000 okretaja. Dali su možda u pitanju dizne ili što mu je? Ima li neki senzor gasa ili? Prije mjesec i pol bio na dijagnostici kada smo rješavali klapne od protoka zraka, od erg do zračnog filtera. Auto ne pokazuje nikakav kvar a opet ne ide kako treba. Što da više radim? Dečki molim vas kakav savjet, dali je imao itko sličan problem?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Senzor gasa lako moguće... mada mislim da je moguće i rekalibrirat pedalu, al iskreno neznam postupak. Treba izguglat ako nitko na forumu nezna
 
Na vrh