Savjet oko mjenjača

Spallato

Active member
Ekipa, trebam malu pomoć i savjet. Planiram zamjeniti svoj C5 sa C4 Picasso. Uglavnom se prodaju oni sa tzv. robotiziranim mjenjačem o kojemu sam pročitao svašta na netu (uglavnom ne baš lipe stvari). Iskreno, jel taj mjenjač stvarno problematičan (kvarljiv) ili nije? Aj pomagajte da se ne za*ebem! :)
 

vborovic

C5 modifikator
Ne sjećam se dal na svojem sad imaš automatski (pravi, punokrvni automatski), ali ako ga imaš, da, onda ćeš se zaj ... sa tim robotiziranim
 

Spallato

Active member
Nemam, imam obični mjenjač. Ajde daj malo detaljnije (ako nije problem) šta kod tog robota ne valja, jel se kvari, na šta trebam pripaziti, kako se servisira...? Negdje sam čak pročitao da se ne mijenja ulje u mjenjaču, dok netko kaže da se mijenja!? Pa ti sad budi pametan. Ja bi najradije uzeo sa običnim menjačem ali nije baš neka ponuda u oglasniku.
 

vborovic

C5 modifikator
Ne znam kako da ti opišem a da shvatiš na najbolji mogući način ... preporučio bi ti da dođeš do ovlaštenog Citroen salona, koji ti je najbliži, moraju imati barem jedan pravi AM6 automatik (C5 zadnje generacije npr.), rabljeni ili za probnu vožnju ... te jedan sa robotiziranim (C-Cactus, C4 Picasso, ...), pa da probaš voziti jednog i drugog, razlika ti bude više nego očita nakon toga ... ako nikad nisi vozio automatika, onda će ti i robotizirani biti dobar ... ulje se ne mijenja na robotiziranom, ako bi se držalo službenih uputa, ali ga nije loše promijeniti na 150-200 tkm ... isto kako se ulje mijenja i na klasičnom automatiku, pa u konačnici, i na ručnom mjenjaču

Robotizirani nema taku fluidnu promjenu brzina kao AM6, ako se pokvari, nešto teže ga je popravljati (stvar kako su ga koncipirali, i koliko su mu dostupnu dijelovi), ali to je sve relativno. Kod robotiziranog u pravilu ispod volana imaš ručice za ručnu promjenu brzina u nižu/višu, AM6 to nema (ima sekvencijalnu promjenu, naravno, ali samo s ručicom mjenjača).
 

Spallato

Active member
Imao sam Hondu crv sa automatskim (klasičnim) mjenjačem i bio sam prezadovoljan. To mi je bio prvi automatik pa ga nisam mogao usporediti s nekim drugim. Jel istina da taj robot trza prilikom mijenjanja brzina i jel istina da je kvarljiv?

Ako se pokvari jesu li troškovi popravka zaista skupi i okvirno, zna li se koliki im je vijek trajanja?
 

vborovic

C5 modifikator
taj robot trza prilikom mijenjanja brzina
To sam i napisao, da na njemu promjene brzina nisu toliko fluidne kao na klasičnom automatiku.

Za troškove popravka, eventualno da nađeš nekoga tko ih popravlja, pa da ti kaže što na njima odlazi, i koliko košta ... isto vrijedi i za vijek trajanja, tko to može reći sa sigunrošću? ... danas bi "normalno" sve trebalo izdržati barem 200-250 tkm (ne računam redovito održavanje i dijelove koji se moraju mijenjati kao potrošni)
 

vborovic

C5 modifikator
Kak sam ti napisao, odi na probnu vožnju s jednim, pa sam procijeni ... ja bi sa AM6 rađe natrag na ručni (da moram), nego na robotizirani
 

mamut

C5
Donator foruma
meni robotizirani za sad u ovih par mjeseci vožnje radi skroz ok, imam iskustva i sa mercedesovim automaticima i probao sam audi a5 nekoliko puta, nije isto to je sigurno jer su to kruške i jabuke što se mjenjača tiče ali najbolje ti je da probaš i sam vidiš dal ti odgovoara, ja za sada nemam zamjerki
 

Spallato

Active member
Aha. S koliko tkm si kupio auto i šta ti znači to "skroz ok"? :) Ima tih "trzavica" ali si se navikao ili nema? Ma stari, lud sam više od čitanja problema s tim robotom. Netko ih kudi a netko hvali, ali prevladavaju ovi šta ih kude.
 

mamut

C5
Donator foruma
a neznam evo kaj si naletio od problema na netu točno

sa 80tkm sam kupio, sad je 83 prešo

Ja trzavice ne osjetim u vožnji, ali recimo da se auto ponaša više kao manualni mjenjač nego automatski, što se osjećaja tiče, znači kao da imaš manual mjenjač ali ti nemoraš mijenjat, neznam kak da ti objasnim

najbolje ti je da se provozaš, ja ti mogu svašta tupit ali dok ne sjedneš i ne probaš neće ti nitko moć dat pravi odgovor jer je isključivo subjektivan
 

Spallato

Active member
Pišu ljudi svašta, na našim i stranim forumima...recimo, kad je motor hladan i dok se ne ugrije, prebacivanje iz prve u drugu, onda, gradska vožnja i parkiranje, da sam dodaje gas i slično...ima svega. Morat ću probati osobno pa se uvjeriti kako stvari stoje. Èak me te sitne trzavice i ne brinu toliko koliko ovi drugi problemi koji se navode, kvarljivost, skup popravak i to.

S druge strane, čudno mi je da je taj mjenjač tako loš a Citroen ga i dalje ugrađuje u određene modele!?
 

mamut

C5
Donator foruma
kad nije loš :)

i to loš je subjektivno, vidi recimo ovako, par ljudi ili stotina ljudi koji imaju problem, dođu na net raspravljat o tome i pljuvat ga i sve što ide uz to, kao što bih i ja

a sad bubam, 100.000 ljudi se bezbrižno vozi, neće pisat i hvalit ga, voze se

tak je uvijek, nemoj uzimat taj uzorak za mjerilo, sigurno nije loš
 

Spallato

Active member
Tako nekako i ja razmišljam, ali opet, kad ti netko baci bubu u uho malo zastaneš i zamisliš se (barem je tako kod mene).

Vidim da ih dosta ima po njuškalu s tim mjenjačem pa baš i nemam nekog izbora.

Za početak ću ga morati probati a kasnije šta bude. ☺
Hvala.
 

Dalibor

Dado Tornado
sto se tice odrzavanja stvar je u tome, moj dojam prema onima koji su imali taj mjenjac, da isti trazi na oko 120tkm odrzavanje u vidu izmjene nekakvog aktuatora i jos par stvari koje idu u kompletu.
pa zato postoji taj animozitet kojeg osjecas u iskustvima drugih, od kojih su neki vjerojatno kupili auto koji je bio spreman za taj servis pa onda bude kukulele jer moraju dati 4% od kupovne vrijednosti.

a druga je stvar sto u testovima govore kako taj mjenjac ne mijenja brzo kao oni sa dvije spojke, a niti fludno kao pravi automatski mjenjaci.
a ustvarnosti to dvoje narodu predstvlja što i globalno američko spijunjiranje - nikog ne zanima osim dvoje novinara
 

vborovic

C5 modifikator
a druga je stvar sto u testovima govore kako taj mjenjac ne mijenja brzo kao oni sa dvije spojke, a niti fludno kao pravi automatski mjenjaci.
a ustvarnosti to dvoje narodu predstvlja što i globalno američko spijunjiranje - nikog ne zanima osim dvoje novinara
Ovo je osobni stav nekoga tko je napravio koliko km vozeći jedan ili drugi od navedenih mjenjača?

Što se tiče popravka, tu si nešto bliže istini, samo što taj potencijalni popravak nažalost nije toliko jeftin (4%), nego je oko dvocifrenog postotka od vrijednosti vozila ... a ako se ne riješi (prepozna) na vrijeme, potrebno je zamijeniti cijeli mjenjač.

Reference radi, ovdje je dobar sažeti prikaz tehologije svakog od automatskih mjenjača (nema zaključka):

http://www.telegraph.co.uk/cars/advice/which-sort-of-automatic-gearbox-is-best/
 

Dalibor

Dado Tornado
Ovo je osobni stav nekoga tko je napravio koliko km vozeći jedan ili drugi od navedenih mjenjača?
to je moj dojam iz priče onih koji su imali auto sa takvim robot mjenjačem,
ne treba daleko ići, sigurno ima na podforumu o C2 koja tema o tom mjenjaču,
problemima i troškovima.

koliko me sjećanje služi na c2 reparacija košta nekih 2 - 3000kn,
i računao bi na nju kao što se mjenja zupčasti filter na tim automa - svakih 100tkm
 
Na vrh