Buka kod ubrzavanja 1.6 VTI 120

Ivan

Member
Vlasnik cam C4 Picasso 1.6 VTI 120, starog 3 tjedna. Prije nekoliko dana sam primjetio da se prilikom ubrzavanja, a pogotovo na nižim okretajima, čuje nekakav čudan "metalni" zvuk, ne znam da li iz motora ili iz ispušnog sustava. Nakon što auto ubrza ili zadržim motor nekoliko sekundi na istom broju okretaja zvuk nestaje, a pojavljuje se ponovno pritiskom na papučicu gasa. Simptomi mi sliče na nešto što je na stranim forumima opisano kao "engine pinging ili pinking ili spark knock". Našao sam po našim stranicama da je to detonacija, odnosno samozapaljenje goriva, što može trajno oštetiti motor. Nakon što sam to pročitao auto sam parkirao i više ga ne vozim i čekam da me prime na servis. Interesira me ima li itko iskustva s ovim, odnosno kakva je buka kod ubrzavanja kod drugih vlasnika s ovim motorom. I ne znam da li je ovaj zvuk postojao od kada je kupljen, jer to sam prvi put primjetio kada nije bila upaljena glazba u autu! :)
 

Dalibor

Dado Tornado
možda je gorivo krivo. natoči neko bolje gorivo, recimo omv 100 natoči to čepa, pa vidi kako će biti...
detonacije npr. i jesu zbog goriva s premalo oktana, iako bi noviji auti trebali imati sustave zaštite
 

Hrvoje Marin

Active member
Ne bih se baš istrčavao s gorivom. BSM mora sam kut paljenja riješiti. A vica radi, jedini put kad mi je skut trokirao i gasio se je bio OMV 100, mislim da mu je mali promet i onda nije baš najbolji.
 

Olaf

New member
Prvo treba vidjet kakav je tocno zvuk jer vti inace imaju metalni zvuk zbog razvoda i koncepcije motora. Otkud si?
 

Ivan

Member
Iz ZG sam, ali trenutno zivim u Briselu. Citao sam o tome da bi trebalo mozda utociti bolje gorivo, ali vjerujem da bi Totalovo 95 trebalo biti dovoljno kvalitetno. Ako utocim 98 i zvukovi nestanu mislim da nisam nista rijesiom jer bi i s 95 trebao pouzdano raditi i ispravno podesavati kut paljenja. Jedino ako nije otisao onaj "Knock sensor" koji "slusa" da li dolazi do samozapaljenja goriva i detonacija...valjda sam to dobro opisao...
 

Ivan

Member
Ne, dok na mjesto dodajem gas nema tog zvuka. Isto tako, probao sam u voznji, dok ima tog zvuka, stisnuti kvacilo i tada isto zvuk nestane.
 

Ivan

Member
Imam dogovoreno za par dana u servisu, pa neka vide. Nisam do sada sumnjao na kvacilo, vise mi slici ili na motor ili ispusni sustav...
 

Ivan

Member
U Briselu, tu sam trenutno

Laky, što si mislio pod onim da VTI motori imaju imaju metalni zvuk zbog razvoda i koncepcije motora. Možda je fora u tome...nadam se...

100% nema veze sa gorivom!
A s cim bi onda moglo imati veze? I ja isto mislim da nema veze s gorivom, ali ne usudim ga se upaliti kad ne znam sto je, da ne bi bilo gore...
 

Ivan

Member
Da li bi to moglo onda biti to? I zasto samo kod ubrzavanja? Ne znam jesam li spomenuo, i kod ubrzavanja zvuk nestane nakon nekog vremena, traje par sekundi, ako ga stiscem dalje prestane zveckati.
 

Olaf

New member
daj pogledaj na DS4 zvuk kakav je kod ubrzavanja...budu vidjeli u servisu dali je to ok ili stvarno nesto nevalja
 

Ivan

Member
Idem ujutro. Nakon tjedan dana sam ga upalio, Murphy radi, danas sam jedva uspio dobiti taj zvuk! Ali ipak je tu...A na hladan motor stvarno ima stravicne zvukove, kao da se i remen cuje, zna se i tresti motor dok je na hladno...Vidjet cemo sutra, mozda su to samo zvukovi novog auta na koje nisam naviknuo. Nadam se da nece biti nista, jer je auto inace kao Space shuttle!

Bio na servisu, kazu da su nasli gresku oko ubrizgavanja goriva i da su napravili update softvera, pa bi sada sve trebalo biti OK. Iako je on meni i dalje jako bucan...Bar ima sportski stih.
Ali nisu uspjeli otkriti zasto ne radi senzor nevezanog pojasa na vozacevoj strani. Negdje sam procitao da postoje dvije verzije auta, jedna sa senzorima za vozaca i suvozaca, a druga sa senzorima za suvozaca i putnike odostraga. Zna li netko da li je ovo tocno? Ako je, da im kazem, da se ne pate dalje traziti.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Bio na servisu, kazu da su nasli gresku oko ubrizgavanja goriva i da su napravili update softvera, pa bi sada sve trebalo biti OK. Iako je on meni i dalje jako bucan...Bar ima sportski stih.
Teško je ovako virtualno reći koliko je "buka" stvar osobnog dojma, a koliko je zaista (prekomjerno) bučan. Osobno ne vjerujem da je problem bio samo u softveru ECU-a.
Eventualno napraviti usporedni test ride s identičnim motorom.

Ali nisu uspjeli otkriti zasto ne radi senzor nevezanog pojasa na vozacevoj strani.
Pet sjedala, je li tako?
Javlja li ti grešku seat belt faulty ili jednostavno samo pali lampicu?

Negdje sam procitao da postoje dvije verzije auta, jedna sa senzorima za vozaca i suvozaca, a druga sa senzorima za suvozaca i putnike odostraga. Zna li netko da li je ovo tocno? Ako je, da im kazem, da se ne pate dalje traziti.
Nisam uspio pronaći ništa o tome, a i nema velike logike.
 

Olaf

New member
Bjelivuk netreba usporedni test jer treba auto probat osoba koja je vozila te motore i znat ce jel ok ili nije, ja znam da oni imaju specifican zvuk za razliku od PSA motora.
Za pojas inace svi imaju prekidac u kopcama kod sica al neki imaju senzor u sjedistu koji ocitava dali netko sjedi ili ne i ako sjedi upozorava da osoba nije vezana. Jesu gledali da ti nije odjavljeno upozorenje za suvozaca jer se moze ugasit za svako sjedalo zasebno pa ne tuli kad nisi vezan?
 
Na vrh