Zrak u rashladnom sustavu - otkud?

Cutac

Prèkaroš
Pozdrav!

Dakle, mijenjao sam hladnjak kabine, odzračio, sve bilo super i danas skužim da ne grije. Nagazim gas - grije. Znači ima zraka.
Moguće da je ostalo/nije dobro odzračen ili da je ušao od nekuda? Mislim nema smisla da uđe jer ne gubi rashladnu(onaj vijak na termostatu što sam mislio da je preskočio - nije), ili?

U četvrtak idem na put, pa da ga opet odzračim ili da ga vozim kao sivonja na kombinaciji autoceste i stare ceste pa možda izađe taj balončić?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A koji proces odzračivanja imaš?
Koliko god čitam, ima tu posla kod Citraća.

Ja otprilike ovako odradim... i nema frke.
-odrezani kanister spojim na spremnik rashladne, sa duck-tapeom sve usidrim i paz da spoj dihta koliko toliko
-prozirno gumeno crijevo, 5mm promjer. Jedan kraj spojim na odzračni pipak od cijevi kabine, drugi završava u ovom gorespomenutom kanisteru
-kreće tankanje... paralelno stišćem crijeva da se počne kretati tekućina. Tankam dok ne ulijem dovoljnu količinu, makar u tom trenutku prelazila iz spremnika u odrezani kanister.
-na pipac termostata odzračim koliko ide i palim motor... držim ga na cca 2000okr dok ne lupi prvi put 90c. Kad termostat otvori će skočiti voda u posudi (tome služi ovaj kanister) pa onda pasti.
-pričekam da malo ohladi, pa opet pipac, pa ponovno gas
-nakon drugog otvaranja termostata, posao je 90% gotov, na ono prozirno crijevo nebi više smjeli ići balončići nego čista rashladna
-sljedi još jedino povratak u kabinu, grijanje otvaram do kraja i trebalo bi sve fino grijati
-ako sve fino grije, termostat otvara i u crijevu nema balončića - posao je gotov.
-gasim motor, skidam crijevo na oduhi i stavljam čep (pazi prste, vrelo!), skidam kanister i isto čep ide gore.

To je to. Sljedi test vožnja i u sljedećih par dana se prati razina rashladne.
 

Cutac

Prèkaroš
Radio sam isto kao ti, ali jednom samo, nisam ponavljao proces.
Nisam ga ponavljao prvenstveno jer ne vjerujem pipcu na termostatu koji je plastični i nisam još uvijek siguran jel preskočio ili nije.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Meni je na termostatu mjedeni šaraf sa rupicom... pa nemam tih problema, samo ga mrvicu odvinem.
A obavezno dva puta, tako sam svugdje čitao... čak i više preporučaju. Pa sve dok nije na crijevu 100% bez balončića
 

Cutac

Prèkaroš
A ništa, budem sutra probao još jednom onda.

Odzraceno, izaslo je zraka, cuo sam. Dao sam si truda i dosao do pipca i nije ostecen navoj, samo dio gdje krizni sarwfciger ide.
Sad cemo. Vidjeti hoce. Li se opet pojaviti zrak.
 

Damaj

Active member
Cutak da ti nije možda otišla tarenica vodene pumpe ili mikro remen (vanjski dio). Kada sam kod sebe napravio veliki servis puno je bolje grijalo jer je guma kojom je obložena tarenica skroz ispucala i bila je masna kao i vanjski dio mikroremena. V. servis sam radio na 100 000 a po svemu sudeći trebao sam još na 80 000 ili čak i prije.
 

Cutac

Prèkaroš
Mislim da nije, mijenjao sam remen na ljeto i sve je bilo u redu.
Sada dobro grije, očito je bilo zaostalog zraka nakon prvog odzračivanja.:) Ako se opet pojavi, e onda imam problem.
 

Dalibor

Dado Tornado
sljedi još jedino povratak u kabinu, grijanje otvaram do kraja i trebalo bi sve fino grijati
dosta kompliciranije radiš nego ja, i grijanje stavim do kraja uključeno od početka prije ispuštanja. stavio sam svoj postupak negdje ranije, nije to cutac od početka dobro odzračio. zadnji put je bilo toplo vrijeme pa je trebalo dobrih pola sata i nekolio puta se dizala i spuštala razina u boci koju sam spojio na espanzijskoj
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
A iz dva razloga... duže mu treba da se zagrije ako je od početka grijanje na max, a i bude neugodno vruće dok ga držim na 2000okr.
No koliko ja shvaćam sistem, tekućina jednako cirkulira kilerom kabine neovisno o postavci grijanja :thinking:
 

Doomsday

U prolazu...
No koliko ja shvaćam sistem, tekućina jednako cirkulira kilerom kabine neovisno o postavci grijanja
Do sad, svako auto za koje ja znam, ima ventil na malom killeru i zatvara ga kad gasi grijanje...

Možda ne radi svako auto 'fine-tuning' temperature sa tim ventilom, nego klapnama, ali mislim da svi bar pale-gase grijanje na ventil...

Ne vjerujem da ima smisla paljenje grijanja kontrolirat isključivo sa klapnama, nema šanse da klapne budu toliko efikasne, a ljeti bi definitivno bilo kontraproduktivno grijat bilo koji dio ventilacije dok pokušavaš rashladit kabinu...

Valjda...

:D
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Za c3 ti mogu 100% potvrditi da nema klapne na cijevima i kileru kabine, pa vjerujem da je to često riješenje, barem u autima te klase.
Sama klapna zraka postoji iznad tog kilera i što se same ventilacije tiče, nema problema sa hladnim zrakom, dobro se to odvoji.

Mana tog sistema je što su cijevi u kabini i područje oko kilera uvijek zagrijani... zna se osjetiti na desnoj nozi, pogotovo po ljeti. Ali ventilacija to dobro riješava, pa ne vidim tu veliki problem.
 

sir.Oliver

Well-known member
i meni je čudno što nema ventila ..... nisam se još susreo s time .... ali nekažem da je nemoguće . svašta se danas radi da bi se uštedjelo .....
 
Na vrh