Zimsko paljenje C II

doktor1

New member
Pozdrav evo stigla prva moja zima sa C4 1.6 hdi 92 KS. Malo me sram postaviti pitanje ali moram, pošto su temperature pale dosta zanima me kako Vi znate kada okrenuti ključ kod paljenja? Jer nije mi ovo prvo diesel auto ali ne nalazim nikakvu lampicu kada je auto spreman za paljenje. Nadam se da griješim ali mi je malo čudno da nema nikakva obavijest kada startati. Za sada idem na feeling sacekam nekoliko sekundi cca.5 sekundi i okrenem ključ. Srdačan pozdrav iz Širokog Brijega.
 

Blaster

New member
Èudno da nema lampice, pa bi bilo dobro da odgovori netko sa tim modelom. Jeli uopće dolazi i kako je ispravno raditi paljenje.
U mene (Renault Scenic) ima paljenje na dugme, ja samo pritisnem a paljenje sačeka automatski dok se lampica grijača ne ugasi.
 

DS9

Active member
Da, još uvek nisu temperature toliko niske da bi bila lako uočljiva oznka na displeju za predgrevanje dizela. Inače 1,4 i 1,6 HDi imaju grejač u filteru dizela (njegovo uključivanje ne konstatuje ECU, osim posredno kao temperaturu goriva). Dakle, ako pali bez problema - može se otvoriti šampanjac. Nije baš tako kod svih, mnogima koji imaju veliku kilometražu iza sebe bar po neki grejač ne radi kako treba ili uopšte ne radi, a onda je paljenje ispod -10 C avantuara, posebno i kada je akumulator u tim uslovima na izdisaju. Dijagnostika vozila beleži grešku - ali se vozač ne obaveštava o tome (dakle konstatuje se samo ako se vozilo priključi na leksiju i pregledaju greške).

Zamena grejača uglavnom jeste vrlo uputna kod večine vozila koja imaju više od npr. 10ak godina i to po pravilu svih grejača kada se već rastura. Grejači nisu preterano skupi, uglavnom 15-20 evra po komadu odnosno do 100 evra ukupno - ali je problem što se i vrlo revnosnom majstoru može desiti da se donji tj. najtanji deo grejača odlomi prilikom vađenja ukoliko je ekstremno zapekao (neki zbog toga takve zapekle grejače tretiraju više dana sa carb cleaner-ima). U takvom slučaju po pravilu mora da se skida glava motora a to je ozbiljan posao koji zahteva dodatne troškove, a i vozilo je za to vreme nekretnina.

Ako nisam bio jasan, kod novijih citroen modela - nema lampice/žaruljice, nego se simbol solenoida/izuvijane_žice pokazuje na displeju. Njegovo pojavljivanje (tj uključivanje grejača i dužinu trajanja uključenosti diktira ecu, a na osnovu podataka koje dobija od nekoliko senzora (ambijentalna temperatura, temperatura godiva itd.)
 
Posljednje uređivanje:

markan1000

Well-known member
ja čekam da se pogase one sve kontrolne lampice, service i ostalo, i onda ga kresnem. kada je jako hladno, onda postupak ponovim dva-tri puta prije nego upalim auto...
 

Mirage

Well-known member
Morati ću snimiti jedan video. Meni na berlingu od 5 stupnjeva vanjske temp pali lampicu grijača 1.6 HDi neko jutro malo požurio još navika od benzinca i kresnuo ja njega bez grijača kao da je okrenuo pola zuba duže.

Stariji 1.6 HDi su na nižim temperaturama palili tek grijače. Imao mi tetak dva dostavna berlinga II oni su s 250 000 dostave po gradu počeli duže verglat kad udare minusi.
 

Milosh

Test
Kod modernih dizela grijači rade jako često, skoro pri svakom paljenju (i ljeti). ECU motora ne obavještava vozača o radu grijača (lampicom ili ikonicom na displeju) ako njihov rad nije preduslov za uspješno paljenje, tj. ako vanjska temp. nije dovoljno niska. Tada se tak upali lampica kao naznaka vozaču da pričeka dok se ona ne ugasi.

Tako da, ako nema lampice, pali se normalno. Ako se pojavi lampica/ikonica, pričekati njeno gašenje.

Može se raditi i ovo što Markan kaže kad je jako hladno, i sam sam to ponekad radio.
 
Na vrh