TESTovi C4 II

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Citroen C4 1.6 VTi 120 Seduction

Punih tjedan dana družili smo se s novim Citroenom C4 druge generacije. Testirani model bio je motoriziran 1,6-litarskim VTi benzncem sa 120 KS i 160 Nm te opremljen srednjom razinom opremljenosti Seduction. Smirenija i konzervativnija druga generacija C4 dolazi s potpuno novom filozofijom u odnosu na ekstravagantnog prethodnika. Koliko je uspješna ta pretvorba, otkrijte u našem testu.

Vanjski izgled i unutrašnjost


Vanjski izgled novog C4 oslanja se na dizajnerske smjernice većeg C5 što jamči dugovječnost dizajna obzirom da je C5 već nekoliko godina na tržištu, a djeluje jednako svježe i atraktivno kao i kad se tek pojavio. Drugom generacijom modela C4 Citroën se okrenuo kupcima koji traže smireniji i konzervativniji dizajn, jer vizualno ovaj automobil nema baš nikakvih dodirnih točaka s prethodnom generacijom.

Prednji kraj vozila najviše otkriva povezanost s većim Citroënima, što se prije svega očituje u karakteristično oblikovanim prednjim svjetlima i novom velikom maskom ukrašenom chevronom. Elegantne linije prednjeg kraja se nastavljaju i na bočnim stranama koje otkrivaju mnogobrojne limene pregibe na kojim se lomi svjetlost dajući karoseriji dodatnu dozu elegancije. Bok automobila također otkriva da, za razliku od nekih drugih proizvođača, Citroën sa svojim kompaktom nije koketirao s monovolumenskom formom, nego je stvorio tradicionalni dvovolumenski kompakt.

Stražnji kraj otkriva zaista velika stražnja svjetla neobičnog dizajna u stilu manjeg C3, a branik krije integrirani manji difuzor iza kojeg se nalazi potpuno skrivena cijev ispušnog sustava. Liniju krova završava manji spojler crne boje s integriranim trećim stop svjetlom.

Prednja svjetla nisu najsvjetlija točka ovog kompakta, jer smo vidjeli i bolja, ali i ona solidno obavljaju svoju zadaću. Sjedala su vrlo udobna i vizualno izgledaju kao da daju dosta bočnog oslonca, međutim krajnji izbočeni rubovi sjedala su mekani i kao da služe samo njihovom ljepšem izgledu. Zvučna izolacija je na vrhunskoj razini i teško da se može naći tiši kompakt od ovog elegantnog Francuza. Prtljažnik je najveći u klasi i nudi 408 litara, što u kombinaciji sa odličnom nosivošću od 640 kg pretvara novi C4 u jednog od najupotrebljivijih komapktnih automobila uopće. Nakon preklapanja naslona stražnje klupe u omjeru 2/3-1/3, volumen prtljažnika poraste na visokih 1.183 litra.

Citroën je oduvijek bio poznat prije svega po udobnosti svojeg ovjesa, a tu tradiciju nastavlja i novi C4, pa će svaki ljubitelj udobnih automobila vozeći se u ovom kompaktu zahvaliti tome što Francuzi još uvijek rade automobile. U vremenu kad gotovo svi proizvođači misle kako je poželjno ugraditi što tvrđi ovjes u sve svoje modele, pravo je osvježenje naći proizvođača koji nije zaboravio da ima kupaca koji se žele voziti udobno, koji u vožnji ne žele skakutati po kratkim neravninama i kojima meki ovjes ne smeta jer ionako ne planiraju izigravati pilota Formule 1 na cesti. C4 je mekan u tolikoj mjeri da se osjećate za njegovim upravljačem kao da plovite po cesti. Kod kretanja i zaustavljanja karoserija se uzdiže i ponire što je cijena koja se mora platiti uz ovako udoban ovjes.

Pogonski sklop i vozne osobine

Testirani Citroën C4 je bio motoriziran četverocilindričnim 1,6-litarskim VTi (Variable valve lift and Timing Injection) benzinskim motorom koji isporučuje 120 KS (88 kW) pri 6.000 o/min i 160 Nm pri 4.250 o/min. Motor radi tiho, uglađeno i snagu isporučuje gotovo linearno. Mjenjač ima dobro proračunate stupnjeve prijenosa, iako bi mu kod vožnje po autoputovima dobro došao šesti stupanj prijenosa.

S ovako motoriziranim C4 možete biti dosta brzi, jer C4 od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,8 sekundi, a maksimalno postiže brzinu od 193 km/h. S obzirom da se radi o atmosferskom benzincu, za elastičnost se može reći da je solidna pa vas ovakav C4 neće tjerati da neprestano mijenjate stupnjeve prijenosa.

Ovjes iako vrlo mekan sigurno drži C4 u zavojima, kod većih brzina karoserija plovi mirno i za sve one bez sportskih ambicija će biti dobar. Kod bržih izmjena pravca kretanja karoserija se dosta zaljulja, ali bez negativnih posljedica na općenito dobru upravljivost a u slučaju pretjerivanja tu je pametna elektronika koja će ispraviti grešku vozača. Obla karoserija nije osjetljiva na vjetar, a radijus okretanja s 10,7 metara je u prosjeku klase. Kočnice neproblematično zaustavljaju vozilo bilo da su hladne ili zagrijane, bilo da je C4 prazan ili opterećen, a osjećaj na papučici kočnice je upravo onakav kakav i treba biti – linearan, mekan i odličan za doziranje sile kočenja.

Troškovi i oprema

Citroën C4 1.6 VTi 120 Seduction dostupan je po osnovnoj cijeni od 109.400 kuna (14.740 eura), a kako je testirani primjer na paket Seduction došao dodatno opremljen metalik bojom (3.100 kn), 16-colnim naplatcima od lagane legure s rezervnim kotačem smanjenih dimenzija (3.400 kn), paketom automatska klima (3.500 kn) i sustavom USB Box+BlueTooth (3.500 kn), cijena je povećana na 122.900 kuna (16.560 eura). Međutim, Citroën C4 koji dolazi s 1.4 VTi motorom u izvedbi sa 95 KS (70 kW) dostupan je od 94.900 kuna (12.790 eura) i predstavlja najpovoljniju kupnju u ponudi nove generacije C4.

Paket opreme Seduction je druga razina opremljenosti i u seriji donosi sve što nudi prva razina opremljenost Attraction uz niz dodatne opreme, a kao najviša razina opremljenosti u ponudi novog C4 ističe se paket Exclusive. To znači da Citroën C4 opremljen paketom Seduction u seriji dolazi uz preklopivu stražnju klupu u omjeru 2/3-1/3, električne podizače svih stakala, grijane vanjske retrovizore, ručni klima uređaj, svjetla za maglu s bočnim osvjetljenjem, upravljač presvučen kožom, središnji naslon za ruke sprijeda, putno računalo, radio/CD/MP3 uređaj, regulator/limitator brzine, sustave ABS + AFU + ESP, šest zračnih jastuka i ukrasne poklopce 16-colnih kotača Atlanta.

Kad je u pitanju sigurnost putnika, Citroën se potrudio da novi C4 dobije maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost. Zahvaljujući serijskim tehnologijama za pomoć u vožnji poput elektroničkog razdjelnika kočione sile, sustava za pomoć pri naglom kočenju i sustava dinamičke kontrole stabilnosti (ESP) sa sustavom protiv proklizavanja kotača, C4 je stabilan i uravnotežen u vožnji. Sigurnost putnika je zajamčena i sa šest zračnih jastuka u seriji (za vozača, suvozača te bočni jastuci i zračne zavjese) koji čine dodatne argumente pasivnoj sigurnosti.

Kad je u pitanju potrošnja goriva, C4 1.6 VTi 120 u gradskoj vožnji troši 8,9 L/100 km, u vangradskoj vožnji 4,8 L/100 km, a kombinirano 6,3 L/100 km. Emisija štetnog CO2 pritom u prosjeku iznosi 146 g/km što udovoljava aktualnoj Euro 5 normi. Obzirom da se radi o benzinskom motoru snage 120 KS i ukupnoj masi vozila od oko 1.300 kg, ovako motoriziran Citroën C4 po pitanju potrošnje spada među štedljivije, a po pitanju emisije CO2 među "zelenije" kompaktne automobile.

Citroën na sva osobna vozila daje dvogodišnje jamstvo bez obzira na prijeđenu kilometražu, što uključuje popravak ili izmjenu svih oštećenih dijelova, a kad je u pitanju jamstvo na prohrđavanje, ono iznosi 12 godina. Troškovi redovnog održavanja vlasnicima novog C4 ne bi trebali predstavljati veliko opterećenje na novčanik, jer Citroën nije na listi ni najskupljih niti najjeftinijih proizvođača po tom pitanju. Kako je ovdje riječ o renomiranom francuskom proizvođaču čiji su automobili na našem tržištu odlično prihvaćeni, prodaja rabljenog C4 neće predstavljati problem.

Zaključak

Novi C4 je skoro sve ono što nije bio C4 prve generacije. Ovim modelom Citroën se okrenuo zrelijim i konzervativnijim kupcima koji žele izrazito udoban i ugodno dizajniran kompakt čiji dizajn neće brzo zastarjeti. Kako se ovdje radi o automobilu koji je izrazito precizno i kvalitetno izrađen, iznos koji Citroën traži za ovaj automobil je više nego dobra ponuda. Zato je za sve one bez sportskih aspiracija ovaj kompaktni Citroën odlična kupnja i ima našu preporuku.





Izvor Automobilija net
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Uh,vuče,svaka čast na trudu :whistling: Zar ti nije bilo jednostavnije stavit link na ovo :confused::D:D
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Znate kaj mi je najbolji detalj ? Nasloni za glavu na prednjim sicevima.. more čoek turit limenku pive,da se nađe a da je niki nevidi :D:D:D
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Uh,vuče,svaka čast na trudu :whistling: Zar ti nije bilo jednostavnije stavit link na ovo :confused::D:D
Viš da je čovek mahnit. :D Nije za zameriti mu se. ;)

Znate kaj mi je najbolji detalj ? Nasloni za glavu na prednjim sicevima.. more čoek turit limenku pive,da se nađe a da je niki nevidi :D:D:D
Dobro oko. Dobar detalj.

Ili recimo nutra more ići i ona žuta futrolica s krpicom za stakla brisati. :D
 
Na vrh