Servisi po kilometrazi

track

Active member
Ne znam jel ima slicna tema, odlucio sam se za C4 2.0 HDI i sad trazim auto po oglasima. Postoji li igdje tablica nekakva na koliko kilomatara je "propisano" mijenjati pojedine djelove? Npr. svako koliko se zupcasti remen mijenja, pa turbina otprilike, amortizeri, set kvacila, kocnice i tako te stvari. Znam da ovisi dosta i o nacinu voznje koliko se trose dijelovi ali cisto me zanima imaju li preporuceni intervali pa kad gledam auto u oglasniku, mogu otprilike procijeniti sta me od servisa ceka iducih 20-30k km. Zapravo mislim da bi ovakva nekakv tablica bila korisna mnogima tu.
 

visaluteju

Well-known member
Ja mislim da ništa nije propisano tačno osim velikog servisa koji se radi na 180 000 tj 170 000 km. To je sa originalnim setom, dalje ideš na 90 000 tj 80 000 :) (remenje, španeri, vodena pumpa).

Ostalo sve zavisi od vožnje, sreće i tako toga kao što si i rekao. Imaš ljudi imaju originalne diskove a auto prešlo 180 000 a imaš mjenjaju na 90 000, tako ti je i sa kvačilom turbinom itd...(trubina mislim da ne bi trebal zezati do nekih BAR 250 000-300 000 osim ako nisi baksuz i nije ga neko derao samo tako)

Ako se ne varam promjena one tekućine za dpf ide na nekih 100 000 ali i to zavisi uveliko da li je auto voženo na otvorenom ili po gradu.

Ja sam recimo kupio svog sa 160 000 i u servisnoj piše zamjenjena ta tekućina, jedne pločice i redovno mjenjano ulje i filteri i to je to. Međutim kvačilo iako odvaja dobro postalo je tvrdo, kontam da ću ga do 200 000 morati mjenjati. Diskovi još uvijek mogu služiti neko vrijeme
Kuckao mi je jedan nosač motora pa sam ga podmazao (srećom bez mjenjanja za sad)

Ugl pretpostavljam da ćeš naći auto sa daleko manjom kilometražom i da o tome ne bi trebao ni razmišljati, (osim eventualno nekih sitnica) nego kad nadješ auto koje ti se sviđa ne kupuj bez odlaska u servis na detaljan pregled jer samo to ti može reći stanje auta ostalo je sve kupovina na pamet. Jeste da možeš platiti par pregleda bezveze ali tako ćeš sigurno znati šta kupuješ a ne kupuješ auto svaki dan
Sretno!
 

Cutac

Prèkaroš
mogu otprilike procijeniti sta me od servisa ceka iducih 20-30k km
Kad pokupiš auto, čekaju te tekućine, filtri, ja bih i remenje.
Kočionu svakih 60 tisuća ili 3 godine, ulje i filter svakih 15 tisuća, kanalni remen svakih 40-50 ili 4 godine, rashladnu svakih 50 tisuća ili 3 godine...
Toga se ja držim. Nisu neke cifre, a miran sam jer znam da je sve u dobrom stanju.

Dodatno pakne mijenjaj svakih 4-5 godina i ako ih ne potrošiš, jer moje su se nakon 6 počele mrviti.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Kad pokupiš auto, čekaju te tekućine, filtri, ja bih i remenje.
Ulje i plin klime bih ja isto. Govorim iz iskustva. Nema veze što idu ledeniji dani.

Ni novi SynTrans za getribu isto nije skup. Odmah vidiš i koliko strugotine ima u starom ulju, pa čovik odma otprilike sazna i kad će se sinkroni javiti. :)
 

Cutac

Prèkaroš
Da, da, zaboravio sam. Servis klime sa izmjenom ulja svake 4 godine i ulje u getribi svake 4 godine ili 50 tisuca. Zavisi kako se vozi, ja na c4 mijenjam svakih 50, na VTS-u cu svakih 25-30.
 

track

Active member
Jbt po ovome moram svake 4 godine prominit sve na autu.

Ja gledam ubost nesto izmedu 70 i 120k km, po ovome bi super bilo da je set zupcastog promijenjen i tu sam miran dosta vremena? Ja cu promijenit ulje i filtre svakako a ostalo planiram po potrebi.

Sto se tice ulja u getribi, to nisam nikad cuo da netko dira uopce osim u automatika. Pitao par poznanika i svi kazu da nitko nikad nije mijenjao ulje u getribi a imali su svi po nekoliko auta sa vise od 300k km.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Ulje u getribi je zanemariv trosak i mjenja se u manualnih mjenjaca, ja ga osvjezim svako 50tak tisuca! Nes ti parsto kn!A automatski mjenjaci su seeld for life bar tako tvrde njihovi proizvodjaci danas mada svak prcka ponjima nakon 200t
 

track

Active member
Aha, ja sam mislio da je to trosak veliki sve skupa jer ja, da budem iskren, o tim stvarima pojma nemam. Zato vam hvala za info.
 

markan1000

Well-known member
nemoj se dati prestrašiti, nije to tako strašno. naletio si na savjete od ovih par koji bi i auto preventivno mijenjali svakih 30000 kilometara :D sorry dečki :angel:

ulje, filtere svakako. provjeriti remenje svakako, i promijeniti remen ako je iole sumnjiv ili ne znaš povijest. a ovo drugo, drži se ti knjižice i ne prtljaj puno po autu, to je recimo moje pravilo. a imam u obitelji više primjera auta koji se kotrljaju već i više od 250 i 300 tisuća kilometara i 10 i više godina bez preventivnih zamjena svega i svačeg svakih 50000. radije ženu gladi doma nego auto.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Tako je nedaj se prepast! Ja bi i zenu preventivno promjenio, dzaba je gladit vise, a skupa za odrzavanje! :D
 

Cutac

Prèkaroš
Nisu te tekucine skupe. Pojedinacno je svaka cca. 100 kuna. Kad uzmes auto, kociona 150, antifriz 150, getriba 150, kanalni 50, ulje 400, filter zraka i kabine 200, sta je 1000 kuna na cijenu auta, a znas da je sve novo i da si miran.
 

Milosh

Test
Sto se tice ulja u getribi, to nisam nikad cuo da netko dira uopce osim u automatika
Dobrodošao u svijet Francuskih auta. Ni ja nisam nikad čuo za to, dok nisam došao ovdje. Znam hiljade članova sa Ford foruma i nikad nisam čuo da je neko mijenjao ulje u mjenjaču, a ovdje svaki čas nešto, ili sinhroni odu, ili ljudi preventivno mijenjaju jer se boje kvarova.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Sto se tice ulja u getribi, to nisam nikad cuo da netko dira uopce osim u automatika. Pitao par poznanika i svi kazu da nitko nikad nije mijenjao ulje u getribi a imali su svi po nekoliko auta sa vise od 300k km.
Idealno je svakih pedesetak tkm. Nije to motorno ulje, ali ipak gubi svojstva. Ne košta milijon. :)
 

pokra89

Well-known member
evo ja do sad mislio da održavam auto, jer radim mali servis svaki 15.000km s godišnjom kilometražom od 25.000, veliki odradio na 157.000 i svaki put majstoru napomenem da provjeri i ostale stvari te promijeni sve što je za mijenjat, sad vidim da sam obična qurčina :D
 

Milosh

Test
evo ja do sad mislio da održavam auto, jer radim mali servis svaki 15.000km s godišnjom kilometražom od 25.000, veliki odradio na 157.000 i svaki put majstoru napomenem da provjeri i ostale stvari te promijeni sve što je za mijenjat, sad vidim da sam obična qurčina :D
99% ljudi će ti reći da si normalan i da radiš kako treba. I ja bih ti tako rekao. S druge strane, loše je što su naši mehaničari mahom navikli da neke od ovdje nabrojanih tečnosti mijenjaju jednom u toku života auta ili tek kad se nešto desi (pri tome mislim na kočiono ulje, antifriz i ulje u mjenjaču).

Track, kočione pločice i diskove mijenjaš po potrebi, tj. kad se istroše ili ako se pojavi neki problem s njima (npr. diskovi počnu tresti).
 
Na vrh