Prvi Citroen - par pitanja

meshgrid

New member
bok!
od prošlog tjedna vozim svoj prvi citroen - uzeo sam C4 hdi 92 iz 2013. sa 80tkm, pa imam par pitanja.

0. preporuka ovlaštenog servisa u zagrebu? koliko sam pročitao ovdje po temama, cib izbjegavati. ima nešto na trešnjevci možda?
1. zamašnjak mi se malo čuje, i auto zna zatrzat kad krećem (pri vrhu kuplunga). u leru miran, i ne strese se pri paljenju i gašenju, pa pretpostavljam da problem još nije ozbiljan. pošto vozim uglavnom autocestu planirao sam jednostavno pratiti stanje i obaviti zamjenu kad se pogorša. ali me svejedno zanima ako je netko već to radio, o kojoj se cifri radi? ova kilometraža mi se malo čini niska za ovakav kvar, jel i vama trajao ovako kratko ili me je zadesio nezgodni prvi vlasnik?
2. pošto nema pokazivača temperature, jel ima neko zgodno rješenje za praćenje iste? kolega s posla je jednostavno uzeo BT OBD2 skener i drži ga stalno uključenim, što vi mislite o tome?
3. mislim da su disk-pločice za zamjenu (cvile), ali nisam siguran postoji li neki indikator kad se kočnice potroše?
4. kako ste zadovoljni zvučnom izolacijom? čini mi se da je buka guma tijekom vožnje malo prejaka.
5. jel postoji haynes manual za ovaj noviji C4? na netu nalazim samo za stari (04-10).
6. kakvi su motorići od retrovizora, jel se smrzavaju zimi? ne bih volio doć u situaciju da moram vozit sa zaklopljenim retrovizorima.
7. osjetim polugu mjenjača kako se malo pomiče dok puštam kuplung i kad stišćem gas. događa li se vama ovakvo što?


hvala i pozdrav!
 

Cutac

Prèkaroš
preporuka ovlaštenog servisa u zagrebu?
Zašto ovlašteni?

pošto nema pokazivača temperature, jel ima neko zgodno rješenje za praćenje iste? kolega s posla je jednostavno uzeo BT OBD2 skener i drži ga stalno uključenim, što vi mislite o tome?
Ja radim sličnu stvar. Imam OBDII i TorquePRO i koristim ga kad me zanimaju parametri i očitanja senzora.

ali nisam siguran postoji li neki indikator kad se kočnice potroše?
Ako nemaš pakne sa limićima, nema indikatora.

kako ste zadovoljni zvučnom izolacijom? čini mi se da je buka guma tijekom vožnje malo prejaka.
Nisam baš za odgovoriti na ovo, ali recimo to ovako - ima mjesta za poboljšanje.
Ja sam sebi dodatno izolirao vrata, oblogu vrata, haubu, oplate blatobrana, gepek, blatobrane unutar gepeka, prostor ispod zadnje klupe i osjeti se poboljšanje.
Ali da su kotači slabo izolirani, jesu. Nabavka tihih guma bi dosta pomogla.

haynes manual
Kakav je to?
 

Brruno

Well-known member
Ako je kao na C5,tihe gume uvelike mijenjaju uzitak u voznji. Buka guma je mana na citroenu i nista od tihe voznje s bucnijim gumama. Naravno nije kao na stojadinu ali recimo vw ima to bolje rijeseno u svim klasama novijeg godista naravno
 
Posljednje uređivanje:

Pavel

Lepi™
Ovo zadnje potpisujem. Ne znam kako je na C4 ali na C5 gume igraju ulogu da ne povjeruješ. Prešao sa ljetnih nekakvih čunga lunga guma koje sam dobio uz auto na Hankook Winter i*cept evo2. Obje su istih dimenzija (225/55 R17). Nevjerojatno koja tišina a bio sam uvjeren da je s ljetnima izolacija dobra.
 

DS9

Active member
2. pošto nema pokazivača temperature, jel ima neko zgodno rješenje za praćenje iste? kolega s posla je jednostavno uzeo BT OBD2 skener i drži ga stalno uključenim, što vi mislite o tome?
Mislim da će ti biti interesantno neko kraće vreme da pratiš variranje temperature, a onda ćeš zaključiti da je kod HDi motora hlađenje (i na vrlo visokim ambijentalnim temperaturama) vrlo efikasno i da nema bitne potrebe da na to obraćaš pažnju ako znaš da sistem ne gubi tečnost i da je antifriz korektan (tip, koncentracija i period zamene).

***

3. mislim da su disk-pločice za zamjenu (cvile), ali nisam siguran postoji li neki indikator kad se kočnice potroše?
Cviljenje kočnica ne znači nužno i da su dsikovi i/ili pločice za zamenu.
Njihova (propisana) minimalna debljina govori o tome - a cviljenje je uglavnom posledica toga da su materijali diskova i pločica uslovno rečeno manje kompatibilni.

Prednje kočnice, tj diskovi i pločice koje sam zatekao na mojoj c3ojci su korektno kočile - ali su vrlo cvilele. Zamenom, tj stavljanjem Ate diskova i pločica cviljenje na prednjoj osovini je nestalo (verovatno bi slično bilo da su se stavili diskovi pločice i nekog drugog renomiranog proizvođača, npr. Textar).

Na zadnjim dobošima je takođe bilo izraženo cviljenje, pa su promenjeni i doboši, paknovi, ležaji i cilindri (doboši i paknovi Ate) i cviljenje se bitno umanjilo, ali se pod određenim uslovima ponekad i javi.

Kada majstor pregleda i izmeri dimenzije diskova i pločica znaćeš da li nešto od toga treba da se menja ili da se eventualno samo malo detaljnije očiste od nakupljene kočne prašine i eventualno da se pojedini delovi/cilindri namažu namenskim kočnim mazivom.
 

Milosh

Test
3. mislim da su disk-pločice za zamjenu (cvile), ali nisam siguran postoji li neki indikator kad se kočnice potroše?
Posto nema indikatora/senzora, meni je najbolja praksa pri svakoj izmjeni guma dobro pregledati stanje pločica.


Kakav je to?
Poznati proizvođač uputstava za skoro sve modele auta (workshop, repair manuals, i sl.).

Nisu detaljni kao prava oem rješenja tipa offline service-a, ali nisu loši za mnoge stvari.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

meshgrid

New member
temperaturu bih volio znat više iz sigurnosti. prethodni auto je bio astra 1.7cdti, i tamo sam u 50tkm imao puknuto 2x crijevo antifriza i jednom hladnjak. da nije bilo senzora u posudi/pokazivača temeprature, dobro bih se proveo...

inače sam s autom dosta zadovoljan, sicevi su dosta dobri, ima mjesta, i motor je dosta zabavan, 150kmh nabere bez ikakvih problema.

ima tko kakve info o točkama 1, 6 i 7?

hvala!
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
1. ako je trpio puno grada, da se to shebat i na toj kilometraži. Kao što si sam rekao, mislim da je najbolje čekat i pratiti. Par kolega je pisalo već o tome, pa i cijenama okolo, potraži ako ti se nitko ne javi.

6. Na C3 već 10 godina svakodnevno sklapaju i otvaraju retrovizore, zima snjeg led im ništa ne znači, motorići su još uvijek živi i zdravi. Valjda nisu lošije ugradili na C4:D

7. Da, normalno je... nemoj odmarat ruku na mjenjaču kad ne mijenjaš brzine.

I Haynesa nema za C4 II
 

Cutac

Prèkaroš
Normalno je da ti se mice mjenjac. Na Viperu bas brutalno ide naprijed nazad, a i nista to nije skroz pricvrsceno za karoseriju, sve dise, pa se i mice.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
treslo kod kretanja..80k km
Nekidan mi je kolega pričao kako su imali rekordera za zamjenu DMF-a. Mazdin servis. Mazda 6. Samo 65k km. Kupljen u HR, stvarni km, nema dileme. Nastupilo je kolektivno čuđenje.
Stranka je imala još nekih pitanja, pa su zajedno nakon zamjene seta sjeli u krug gradom. Misterija je otkrivena:
-Kuplung cijelo vrijeme stisnut na semaforu.
-Mrvicu gasa pri kretanju, iduća brzina već ispod 1500 (jer ušteda, jbg)
-Kod kretanja ručnom se i ugasio dvaput u brzini, (bolno za zamašnjak) jer što je to hill holder
-U četvrtoj se ubrzava od 20kmh do 60-70.
(...)

Izdržat će set još barem 50k. :) Sjetio sam se tebe i one priče o tome da ti kilometri nisu pravi. Vjerojatno jesu, samo prethodni vlasnik vjerojatno nije bio pravi vozač. :) Ima svega.

Isprike na offtopicu.
 

Brruno

Well-known member
Nekidan mi je kolega pričao kako su imali rekordera za zamjenu DMF-a. Mazdin servis. Mazda 6. Samo 65k km. Kupljen u HR, stvarni km, nema dileme. Nastupilo je kolektivno čuđenje.
Stranka je imala još nekih pitanja, pa su zajedno nakon zamjene seta sjeli u krug gradom. Misterija je otkrivena:
-Kuplung cijelo vrijeme stisnut na semaforu.
-Mrvicu gasa pri kretanju, iduća brzina već ispod 1500 (jer ušteda, jbg)
-Kod kretanja ručnom se i ugasio dvaput u brzini, (bolno za zamašnjak) jer što je to hill holder
-U četvrtoj se ubrzava od 20kmh do 60-70.
(...)

Izdržat će set još barem 50k. :) Sjetio sam se tebe i one priče o tome da ti kilometri nisu pravi. Vjerojatno jesu, samo prethodni vlasnik vjerojatno nije bio pravi vozač. :) Ima svega.

Isprike na offtopicu.
Mozda off THIS topic ali odlicne i vazne informacije za vozace. Vaznije od 50% toboze ONTOPICA :D
 

Cutac

Prèkaroš
Pa drzi ga sam auto stisnutog ako je u D.
Kuzis, identicno je kao rucni mjenjac, ali netko tamo upravlja kvacilom i rucicom.
 
Na vrh