Parkiran auto

Phantom

Drajver
Zanima me koliko vas prakticira zatezanje ručne kočnice na parkingu zimi.
Sam iz navike automatski zategnem mada je auto u brzini na ravnom, valjda ono rutinski.
Sada kada stižu minus temperature te postoji mogućnost smrzavanja možda bi bilo pametnije zimu izbacit tu rutinu iz glave;)
 

visaluteju

Well-known member
Dobre su šanse da zamrzne, a plus nemaš je potrebe povlačiti na ravnom.

Znam da ne valja da se baš rijetko koristi jer tada najviše propada sajla a vjerovatno i klješta vremenom mogu da "zapeknu", znači više joj odgovara da se zateže povremeno nego nikad ili rijetko ali opet nemaš potrebe svako gašenje auta na ravnom da je potežeš

A rutina je *ebena stvar za izbaciti :D

Evo da malo pojasnim svoje mišljenje jer vidim da će biti različitih mišljenja.
Ono što znam je da ručna ne bi trebal da zaledi i rijetko se dešava (evo baš dok pišem kraj mene je kolega koji dobacuje da vec 5 godina povlači ručnu zimi i da mu nikad nije zaledila :) )
Ali u teoriji je itekako moguće.

Kod starijih auta je sajla bila daleko izloženija i manje zaštićena (ono kad prodje golf 2 sajla mu visi ispod auta da se svi hvataju za glavu i gledaju gdje će se upecati :) :) Pa postoji šansa da se zbog mokrog puta ili snijega skvasi sama sajla (onaj dio kod točkova i klješta gdje sajla viri iz onog svog "kućišta" i ona zamrzne i ostane nategnuta i nakon otpuštanja ručne

Ili da se desi da diskovi/doboši nakon duže vožnje i kočenja zagriju i onda se uhvati kondenzacija koja se zaledi nakon hladjenja istih sa zategnutom ručnom

E sad kod novijih auta sve je to malo drugačije, zaštićenije, drugačiji vjerovatno i materijali i malo je tu velik splet okolnosti koje treba da se dese ali mislim da itekako nije nemoguće
 

Cutac

Prèkaroš
Meni nikada niti na jednom autu se ručna nije zaledila. Sajla nije, ali mi se desi da se pakne zalijepe za disk pa lupi kada krenem(a nekada treba truda da krenem).
Uvijek, ali uvijek kada parkiram ju stavim na prvi zub(zavisno o terenu).
Moja na prvom na nagibu ne drži auto, ali na ravnome drži dovoljno da je mjenjač rasterećen.

Jedino ju ne podižem kada perem auto, da uđe vode između pakni i diska da malo opere ako ima čega.
 

tomica0308

Well-known member
Moze se zaledit kad je bužir ispucan pa pusta vodu unutra k sajli i smrzne se. To je bilo kod mene. Znaci isao na pranje prije posla i taman tu noc stislo ispod nule i evo sranja. Drugi dan iso k mehi i zamjenio sajlu mislim da 250kn obe s poslom i evo 2 god nema problema i svaki dan zatezem. A disk i plocice tesko da se smrzne, al ak se smrzne brzo otpusti malo rikverc malo napred.
 

DS9

Active member
Na mojoj c3ojci se ručna povlači uvek i do kraja, auto je 2006. godište, uzet je polovan 2011., promenjeni su mu diskovi, pločice, doboši i pakne - nikada problem (auto stoji napolju, a prošle zime je po Beogradu bilo i -15 C).
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kao i kolega DS9, sa C3 i orginalnim sajlama nema problema... u dobrom su stanju jos uvijek, redovno se poteze i nikad ne zapece.

Istina, jednom mi je smrzla rucna, ali na starom autu sa hrđavim sajlama i strganim gumicama.

Uglavnom, ako je sve ispravno rucna ca raditi kako spada... ako nije ispravna, jbga
 

Mirage

Well-known member
Ljudi uvijek povlačim ručnu :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura: navika ali imao sam kao klinac jedan događaj pustio sam ručnu na kamionu na ravnom nije se pomakao nikud i puha vjetar i kamion se pokrenuo otišao 50 metara i zabio se u bor da je promašio bor prošao bi susjedu kroz kuću.


No da se vratim na priču s početka ispred kuće u hladovini su mi oba auta parkirana na oba je ručna povučena astra stara 20 godina ima još orginal sajle nikada nije smrzla ručna jednom je zapekla pakna ali je auto stajao preko mjesec dana s potegnutom ručnom. Ali i to je naprijed nazad kako kaže cutac rijelišo problem.

Na berlingu na ravnom i kosom ternenu povlačim ručnu uvijek i uvijek do kraja to je sklop koji je za to namijenjen i ja ga koristim. Redovna upotreba i ne smije biti problema pa da mi sada to zbilja na novom autu zaledi iako je auto u sjeni bi bila notorna glupost.
 

Milosh

Test
Inače zimi nikad ne ostavljam povučenu ručnu, zbog priča o zaleđenim kočnicama koje sam čuo, tako da nikad nisam ni mogao provjeriti tu priču. Inače rijetko parkiram na uzbrdicama pa nemam potrebe povlačiti je.

Inače je i ljeti rijetko povlačim, samo eto toliko da se s vremena na vrijeme koristi, da ne zapekne. Nemam potrebe.

Na X7 sa nekidan ugasio automatsko povlačenje ručne, jer sam je uvijek ručno otpuštao pri kretanju (zbog prevelikog trošenja zadnjih pločica kod auto otpuštanja) pa je vjerovatno bilo pitanje dana kad bi taster prestao raditi. Èuo sam da zna otići taster za ručnu na C5 X7.
 
Na vrh