Osigurači iznad akumulatora ?

bobang

New member
Gde mogu da pronadjem elektrichu semu za ovaj auto. Konkretno me interesuje za sta sluze osiguraci iznad akumulatora. Koji osigurac napaja ECU.
Pozdrav
p.s. konkretno, ugradio bih skriveni prekidac pa ako neko ima ideju neka nesto napise.
 

visaluteju

Well-known member
Jedan vid sigurnosti od kradje :) jednom kolegi na pezou nije radila centralna 2 mjeseca i skidao je klemu sa auta i nosio je u dzepu kao kljuc :)
 

tomica0308

Well-known member
pa stavi anlaser na prekidac, kad stavis prekidac na 0 nece vrtit, kad stavis na jedan vrtit ce kad okrenes kljuc.. jer kad ecu nestane struje zblesirat ce se svako malo :D
 

bobang

New member
Samo jos ako neko zna za sta su ti osiguraci, gledao sam na internetu ali nisam nasao.
i jos jedno pitanje, da li se sklapaju retrovizori na c4 iz 2013 god. ?
 

Milosh

Test
Jesi gledao možda u uputstvu od auta? Tamo bi trebali biti naznačeni svi osigurači. Takođe, kod većine auta, na samom poklopcu od kutije sa osiguračima bude označeno za šta je koji.
 

Kele

PSA Fan
Shemu za citroen c4 b7 ces tesko naci.To na akumulatoru nisu samo obicni osiguraci,to je BPGA ,elektronski modul koji prekida napajanje u jednom delu automobila kada je kontakt iskljucen i kada dodje do udesa.Ne bih ti preporucio da tu ista cackas i prekidas.Ako zelis neku zastitu od kradje,upotrebi reed relej(ima na netu objasnjeno kako funkcionise) i ubaci ga u kolo kleme 50 (napon pokretanja alnasera).Dobra osobina tog releja je sto je malih dimenzija i aktivira se obicnim magnetom tako da uopste ne mora biti vidljiv ni pristupacan ,vec se moze sakriti negde iza plastika.Kada zelis da startujes motor,prineses magnet blizu mesta gde je relej instaliran i onda okrenes kljuc.Bez magneta nije moguce startovanje motora.Ugradjivao sam to na golfove 5 i 6 , i jako dobro funkcionise.
 

Milosh

Test
Dobra ideja to za reed switch relej!

Jel njime prekidaš baš struju koja pokreće anlaser ili neku manju? Jel postoje tako jaki releji a da su tako mali?
 

sir.Oliver

Well-known member
reed relej je u stvari jedna cevčica iz koje vire dve žice . kada je magnet u blizini , relej zatvori kontakt i prolazi struja ....
 

Kele

PSA Fan
Sam relej ne moze izdrzati struju pokretanja alnasera ali on prekida startni signal koji ide na jedan obican relej 30-40 Ampera.Kod vecine auta ,recimo kod golfa 6,klema 50 ide preko releja tako da je dovoljno prekinuti klemu 85(plus kontakt elektromagneta u releju) i nema sanse da se alnaser pokrene .Znaci od volje vam je koju klemu prekinuti,85 ili 86.
Ako auto nema relej vec se alnaser direktno preko brave aktivira(sto je redak slucaj kod novijih vozila) ugradi se jedan dodatni (obicni) relej.
 

Milosh

Test
reed relej je u stvari jedna cevčica iz koje vire dve žice . kada je magnet u blizini , relej zatvori kontakt i prolazi struja ....
To što ti opisuješ je zapravo reed switch. Ovo o čemu Kele priča je relej koji ima ugrađen jedan reed switch koji služi za aktiviranje releja.

Sam relej ne moze izdrzati struju pokretanja alnasera ali on prekida startni signal koji ide na jedan obican relej 30-40 Ampera.Kod vecine auta ,recimo kod golfa 6,klema 50 ide preko releja tako da je dovoljno prekinuti klemu 85(plus kontakt elektromagneta u releju) i nema sanse da se alnaser pokrene .Znaci od volje vam je koju klemu prekinuti,85 ili 86.
Ako auto nema relej vec se alnaser direktno preko brave aktivira(sto je redak slucaj kod novijih vozila) ugradi se jedan dodatni (obicni) relej.
Tako sam i pretpostavio. Samo ti predlažem da se ne razbacuješ tako brojevima žica i "klema" jer je skoro svaki auto jedinstven. Ako ti brojevi vrijede za neke modele Golfa, na Citroen forumu ne znače baš mnogo, a mogli bi nekoga zbuniti. :)
 

Kele

PSA Fan
Da,u autoelektrici oznake za kleme 85,86 87,87a i 30 su univerzalne za sva auta i sve releje .
Spisak sa brojevima klema na autu je podugacak, o tome drugom prilikom :)
 
Na vrh