Koje kvačilo?

Cutac

Prèkaroš
Pozdrav!

Najvjerojatnije moram stavljati novo kvačilo pa me zanimaju preporuke.
Stil vožnje, što mi je prijatelj sinoć rekao, "muški".


Krky je spominjao LUK..
Ima još tko što za dodati?

Hvala :)
 

Krky

Lakerski profesionalac
Ja sam del LUK, i prošo već 3tkm, još uvjek je papučica mekana ko da si stal na drek :D:D
740kn kod Anđelka komplet set, a kod Tokića sa onim popustom -25% 890kn...
 

Cutac

Prèkaroš
Vidim LUK jeftiniji nego Sachs, tako da bude bio LUK.
Još samo da ovo izdrži 2-3 tjedna do zamjene.
 

ZVAJ

Skoro zreo
Moram još vidjeti što točno treba i što Anđelko nudi.
Za nas koji povremeno prate događaje!!! Anđelko je gdje?? Kako do njega doći?
:thinking:
Mozda nema sličnosti, ali Xsari je original set izdržao 147tkm, a zamjenjen je sa LUK setom i novi vlasnik je odvrtio dobrih 100tkm..
Bez problema.
 
Posljednje uređivanje:

DS9

Active member
Valeo, mislim da je on i original prva ugradnja
Prema servisnim uputstvima koja datiraju iz prošle decenije, Valeo je (kod većine modela) bio prva ugradnja u modelima sa benzinskim motorima, a Luk u HDi.

Neki su imali iskustvo da posle više desetina hiljada km Luk set postane vrlo/ekstremno tvrd. Slično sam ja zatekao na svojoj c3ojci uveženoj iz francuske, a nadam se da to nije (više) slučaj. Inače nakon montaže oba seta daju mekani ugođaj.

Aktuelni Luk set postavljen danas na 1,6 HDi Xsaru Picasso je čini mi se i mekaniji nego moj Valei odmah nakon montaže.

Btw, mislim da je vrlo uputno prilikom promene seta izmeniti i tzv. čauru spojničke osovine koja sadrži i semering. U suprotnom, ukoliko se semering ošteti pri montaži ili u međuvremenu - ovlažiće korpu pa zbog proklizavanja sledi pnovo skidanje seta. Èaura spojničke osovine retko košta više od 10ak evra. Za moju c3ojku je spakovana u Corteco kutiji koštala 5 evra.
 

markan1000

Well-known member
Neki su imali iskustvo da posle više desetina hiljada km Luk set postane vrlo/ekstremno tvrd.
ne znam što je u mom hdi-ju, ali bome je tvrd... mislim, sve šljaka i nema nekih problema s kvačilom, osim šta je stvarno tvrdo
 

DS9

Active member
ne znam što je u mom hdi-ju, ali bome je tvrd... mislim, sve šljaka i nema nekih problema s kvačilom, osim šta je stvarno tvrdo
Na mom Valeo kvačilu koje je zamenilo fabričko Luk, nakon 55000 km je procureo semering spojničke osovine pa je set opet trebao da se menja - a inače nije bilo posebno tvrdo, ali jeste u odnosu na prve desetine hiljade km.

Prethodni Luk (nepoznate kilometraže) je imao lamelu koja je mogla da izdrži još nekih verovatno desetak hiljada km, druk lager je bio korektan ali je lukova korpa bila ekstremno tvrda pa je potiskivanje zahtevalo popriličan napor. Kasnije je još nekoliko ljudi potvrdilo da Luk vremenom postaje bitno tvrdji, pa to nazvaše - bildersko kvačilo.

Sad, tvrdje ili mekše, ako dobro radi - neko bi verovatno i čekao da ono to prestane da čini.
 
Posljednje uređivanje:

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
nakon 55000 km je procureo semering spojničke osovine pa je set opet trebao da se menja
Zašto? Koliko je to curilo kad je trebalo mijenjati? Je li treslo pri kretanju od masne lamele ili što?
 

DS9

Active member
Hvala na pitanju. Inače se radi o C3 1.4 HDi 8HZ, 2006. res., menjač MA5/0 (klasičan manuelni).


Ne, nije znacajno treslo pri kretanju (niti ulje curilo), ali je lakoća kretanja zavisila od opterećenja. Na primer, ukoliko su u c3ojci samo vozač i suvozač nije bilo većih problema, osim što bi povremeno prilikom dodavanja gasa obrtaji skočili a auto ne bi dobio ubrzanje – na slučajnoj bazi, tako da nije moglo da se pretpostavi kada će se to desiti. Ako je auto bio pun bilo je problema da se auto popne na uzbrdicu, odnosno brdo.

Od kako se prvi put konstatovalo proklizavanje, dok nije konstatovano da se u 3. brzini na uzbrdici pri pokušaju kretanja auto ne gasi (samo obrtaji skoče), a auto se može popeti u prvoj-drugoj – pređeno je oko 2000 km u letnjem periodu od oko dva meseca.

U tih 2000 km je vožen put od Srbije do Crne Gore i natrag (oko 1200 km ukupno), a takođe jedan izlet od Beograda do planinskih predela u Srbiji kao i čista gradska vožnja stani-kreni – i sve to vrlo često sa sasvim opterećenim autom (4-5 putnika, klima, ambijentalna temperatura 40+ C). Vozač moje C3ojke je supruga, a ona inače ne štedi previše kvačilo (ali jeste izuzetan i pažljiv vozač).

Takođe, curenje transmisionog ulja nije bilo izraženo (nije bilo fleka ispod auta), a merenje zapremine ispuštenog transmisionog ulja je pokazalo da ga je bilo dovoljno (2 L) odnosno da se radilo o zanemarivom curenju u količini od oko 0.05-0.1 L (verovatno i manje).

Uzrok curenja transmisionog ulja je suštinski bio luft spojnice menjača – zbog problematičnog jednog (od dva) ležaja spojnice. To i jeste najverovatnije uzrokovalo da se semering spojničke osovine proširi toliko da pušta dovoljno ulja koje zamasti lamelu. Na tom autu su inače u periodu od par godina zamenjena oba semeringa poluosovina koji su bili propali i kroz koje je prolazilo ulje.

Na donjim slikama su korpa i lamela seta koji je proklizavao. Mestimično se mogu videti tragovi/mrlje transmisionog ulja





Sa obzirom da novi set za ovaj auto košta 100 evra (dakle ne previše) – odlučeno je da se stavi novi set.

Dole je slika novog identičnog/istog seta koji tada montiran


Otpakovan


Slika starog i novog semeringa spojničke osovine - odnosno po terminologiji citroenovog kataloga tzv. nasadnik vodilice granič.spojk.


Novi semering je imao za 1,5 mm manji prećnik od starog.


Tada nije bilo vremena da se otvara menjač i rešava problematični (krljajući) zvuk u 1. 2. brzini (koji je postojao od kako je uzet polovni auto sa nepoznatom kilometražom, pre 6 godina, odnosno oko 55000 km koliko je sa njim pređeno) – ali je značajan luft konstatovan i znalo se da će se to sigurno odraditi pred neki duži put.

Par meseci kasnije, odnosno u aprilu ovog meseca je i to odrađeno, odnosno zatečen je problematičan ležaj 25x52x15.

On je na donjoj slici, u sredini, pre nego je skinut.


Kada je skinut, zatečeni su polomljeni delovi venca ležaja, a neki su i falili (tj. verovatno bili samleveni).


Zamenjen je novim ležajem čija je cena oko 5 evra


Na donjoj slici su novi i stari ležaj


a naravno da je ponovo uliveno i novo transmisiono ulje


Od tada je pređeno oko par hiljada km i što se pomenutog tiče sve je kako treba, a inače smo se juče vratili sa nešto dužeg puta.

Usput, 2011. godine neposredno nakon kupovine polovnog auta - ovaj set koji je sada skinut je montiran nov jer je pedala kvačila bila ekstremno tvrda/teška za pritiskanje, a inače nije bilo problema sa pokretanjem.

Zatečen je Luk set, lamela je mogla da se tera još oko 10000-20000 km, potisni/druk ležaj je bio u korektnom stanju. U međuvremenu do mene dolazile informacije od po nekog iskusnijeg vlasnika da Luk setovi za još neke motore (npr. 1.8 16v) nakon oko 50000 km postanu tvrdi. Kada su novi ne ispoljavaju tako nešto. Takvu informaciju bih uglavnom zanemario, ali vlasnik Xsare Picasso sa 1.8 motorom koji je ovo potvrdio je daleko od slabašnog čoveka kome bi smetala malo tvrdja korpa.

***

Suština priče - kvačilo je zamenjeno kada je pokretanje auta postalo nepouzdano.

Neko bi verovatno mogao to još da tera, neko ne bi zamenio set nego bi ga reparirao (i lamelu odmašćivao iskuvavanjem) jer bi mu to bilo značajno jeftinije - ali ovde je odlučeno da se to izbegne i stvar reši montiranjem novog seta kvačila.

Suština II - prilikom zamene kvačila je vrlo uputno zameniti i semering spojničke osovine. Njegova cena nije veća od oko 10ak evra (onaj Corteco sa slike je koštao 4 evra). Bez veze je da se zbog toga ulazi u rizik ponovnog odvajanja menjača i skidanja kvačila. Zbog takvog propusta je to moralo da se uradi na mom autu i na 55,000 km - ali je lekcija naučena, a i nastala je ova priča.

***

Još jednom, hvala na pitanju - &pozdrav!
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh