Jedno "glupo" pitanje o filteru krutih čestica

jjd37

New member
Pitanje: Dali se kod dizel motora "FAP" filter može izbaciti (u stilu kako se to radi s katalizatorima na benzincima - izbijanjem mrežice) iz upotrebe ili je to kak je. Ne pitam sad dali je to legalno jer znam da nije. Naime u zadnje vrijeme mi se počelo povremeno paliti upozorenje za začepljivanje (mada se nije promijenio način vožnje niti ruta kojom se svakodnevno krečem od kupnje auta prije 3g) koje zasad riješavam odlaskom na obilaznicu pa od Buzina do nadvožnjaka kod Zapršića peri 120 tamo i natrag - ali dokle bu se to tak moglo to je pitanje pa me zanima dali postoji "alternativa" zamijeni cijelog legalno u servisu.
 

AX-ja

èudo jedno
da,upravo se tako i radi
ali treba i softverski sredit ecu.
sto je precizniji i "tezi" posao,pa treba paziti kome se daje u ruke
 

hahehihoh

New member
Hoce auto onda dimit iz auspuha?

Ja imam 1.6 e-HDI sa 158.000 km i na zadnjem servisu prije 2.000 km računalnik je pokazao 87% zasičenost FAPA i da je aditiva samo još 3 dcl. Auto još ne javlja nikakve greške ... Da li uopšte mijenjati aditiv ili izbaciti cijeli sistem vani (cca 300e)
 

vborovic

C5 modifikator
Teško tvrditi, sigurno je da će eko test biti lošiji nego bez EGR-a (ispravnog), koliko, ovisi o ostatku sustava koji ostaje nepromijenjen ... nekima se nakon toga dimi ali je eko test zadovoljavajući, a nekima nema dima, pa padnu na eko testu ...
 

La Marche

Iskreni optimist
Prije odluke o upuštanju u taj posao (ni to nije besplatno) provjeri koliko košta novi filter.
Ja sam dobio orjentacionu cijenu ispod 4.000 kn.
 

jjd37

New member
Tih 4000kn je za novi ili reparirani? Jer koliko sam vidio (jedna firma iz SB na internetu) tolika je cijena reparacije bez ruku (skidanje i stavljanje natrag) a koliko sam čuo (ne držite me baš za riječ može biti i pogrešna informacija) cijena novog sistema se kreče oko 13-15000 kn.
 

La Marche

Iskreni optimist
Koliko sam shvatio radi se o novom, navodno su u zadnje dvije godine cijene tih filtera jako pale.
Napisao sam... provjeri koliko košta.
 

ZlatkoC4

Well-known member
FAPA i da je aditiva samo još 3 dcl
prvo što trebaš pitati u servisu je to dali mogu napraviti prisilnu regeneraciju uz naravno sipanje nove 4l adetiva koji je negdje oko 50eur po L jer filteri znaju i duže izdržati kada ih se dodatno prisilno sagori. pitaj ništa te ne košta.:grin:
 

c4 power

New member
Koliko imaš prijeđenih kilometara do sada?
Inače gradska vožnja zna zagušit fap filter a pogotovo zimi pa se javi upozorenje o mogučnosti začepljenja.
Da bi pokrenuo regeneraciju moraš imati dovoljno goriva u rezervoaru, auto biti na radnoj temperaturi, biti u najvišem stupnju prijenosa sa više od 70km/h min. te bi vožnja trebala trajati malo duže.
Za propuhivanje su više važniji okretaji motora, da se bolje zgrije i da čađa izgori tj pod pritiskom ispuha izbaci. Ja sam svog stisnuo i 4. i 160 km/h od Zagreb istok do Svete Helene i nazad u 5. koliko je promet dozvoljavao.
Poslije toga radi ko urica, čisto je drugačiji zvuk i miris iz auspuha.
 

c4 power

New member
Evo ako nekog zanima, poslao sam upit za skidanje i reprogram DPF/FAP filtera za Citroen C4 II, 68kw, 2012g.

Poštovani!
Cijena kompletne FAP OFF usluge za navedeni automobil je 1.599,00HRK.
Uključuje fizičko pražnjenje FAP filtera, te softversko reprogramiranje računala motora.
Cijeli proces traje cca 5-6 sati. Auto ne dimi ukoliko je sve sa motorom 100% ispravno (dizne, EGR, pumpa, senzori, turbina itd).
Prolazak na teh. pregledu je isto tako ovisan samo o stanju motora. Ukoliko je 100% ispravan, nema problema sa teh. pregledom.

www.citius.hr
 

toma

Active member
Evo ako nekog zanima, poslao sam upit za skidanje i reprogram DPF/FAP filtera za Citroen C4 II, 68kw, 2012g.

Poštovani!
Cijena kompletne FAP OFF usluge za navedeni automobil je 1.599,00HRK.
Uključuje fizičko pražnjenje FAP filtera, te softversko reprogramiranje računala motora.
Cijeli proces traje cca 5-6 sati. Auto ne dimi ukoliko je sve sa motorom 100% ispravno (dizne, EGR, pumpa, senzori, turbina itd).
Prolazak na teh. pregledu je isto tako ovisan samo o stanju motora. Ukoliko je 100% ispravan, nema problema sa teh. pregledom.

www.citius.hr
Ti, a i ostali koji tamo kane ići su se deblo droge najeli. Sretno Vam.
 

c4 power

New member
Ti, a i ostali koji tamo kane ići su se deblo droge najeli. Sretno Vam.
Bilo je puno upita o problemima sa DPF filterima, ne samo na ovom forumu nego mnogo šire. Ja zasad ne mislim skidat DPF ili slično jer imam tek oko 46000km, i sa mojom prosječnom godišnjom kilometražom od cca 11tkm nisam siguran da ću doći u fazu da to i radim dok auto bude u mojem vlasništvu.
Baš me zanimalo kako to ide, koliko košta itd pa sam se raspitao i odgovor od citiusa prenio na forum.

Bilo bi pošteno i da svoju tvrdnju objasniš i podijeliš sa nama.
Da li smatraš da je problem u samom skidanju i reprogramu DPF-a ili u firmi koja to radi?
 

toma

Active member
Da li smatraš da je problem u samom skidanju i reprogramu DPF-a ili u firmi koja to radi?
Što ste tiče skidanja i reprogramu nema problema već o ovome debilu koji uzima pare i pritom se ponaša koda je izmislio taj posao. Njegov pristup kada mu postaviš konkretno pitanje ravno je "krapinskom čvojeku".

A da malo elaboriraš?
Pa već sam pisao na forumu zašto. Lik je prevara. Jednom je liku "mapirao" auto na 170 ks a auto bio na 140ak km ako i toliko ( jedan od primjera ). Radi s likom koji mu radi mape preko kur*a pa ako ti što bude nije njegova krivica kak ti ;)


Ja sam na svom C5 od 230 000 km skinuo FAP, ugasio ga u mapi kao i egr za 1000 kuna, isto to sam napravio na c5 sa 100 000 km za istu cijenu. Pa sam onda i Passata iz 2006 odpeljo tamo za iste pare. I sve to preko frenda koji mi ga je peporučio. Vrijeme radova 2-3 sata ako mu je gužva da očisti FAP. Problema nemam nikakvih auto savršeno radi.
 

c4 power

New member
Ja sam na svom C5 od 230 000 km skinuo FAP, ugasio ga u mapi kao i egr za 1000 kuna, isto to sam napravio na c5 sa 100 000 km za istu cijenu. Pa sam onda i Passata iz 2006 odpeljo tamo za iste pare. I sve to preko frenda koji mi ga je peporučio. Vrijeme radova 2-3 sata ako mu je gužva da očisti FAP. Problema nemam nikakvih auto savršeno radi.
Super, eto takve nam informacije trebaju, konkretna iskustva korištenja!
Možeš li preporučit majstora, može i na PM.
 
Posljednje uređivanje:

mariola

Active member
A ovi u tvornici bi sigurno ugradjivali te filtere u aute da su oni bespotrebni jelda?
Da je za auto bolje da ga nema ne bi ga onda ni ugradjivali, al eto svatko zna za sebe najbolje.
 

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
Situacija sa DPF filterima je otprilike slijedeća: svi su čuli da postoji i da često pravi probleme, malo ko zna šta mu je namjena i kako radi a još manji broj ljudi zna kako riješiti probleme sa njim.



DPF tj. diesel particulate filter – filter čestica je uređaj koji služi za eliminisanje čestica čađi koje se stvaraju uslijed nepotpunog sagorjevanja dizel goriva u motoru. Koristi se na dizel motorima još od 80-tih godina prošlog vijeka (uglavnom na radnim mašinama), da bi se pooštravanjem normi o emisiji štetnih gasova pojavio na putničkim vozilima poslije 2000. godine. Pionir ugradnje DPF filtera u Evropi je PSA (Peugeot-Citroen) grupa koja je još 2002. godine ugradila ovaj uređaj na 2,2 HDi motor namjenjen raznim vozilima svoje grupacije. Dizel automobili opremljeni ovim filterom ne ostavljaju crni dim prilikom naglog ubrzanja.



Ugradnja DPF filtera nije bila obavezna Euro 3 i Euro 4 standardima ali su ih proizvođači ugrađivali na pojedine motore i za pojedina tržišta koja su imala strožije standarde. Uglavnom, proizvođačima je bilo ostavljeno da biraju na koji će način ispuniti Euro 3 i Euro 4 norme, da li ugradnjom DPF filtera ili bez. Tek, uvođenjem strožijih Euro 5 normi koje su stupile na snagu 01.01.2011. godine, DPF filter je obavezan na svim vozilima opremljenim dizel motorom.



Pošto se svakodnevnim korišćenjem u DPF filterima taloži čađ koja vremenom blokira filter, proizvođači su predvidjeli proces samočišćenja koji se još naziva regeneracija. Princip regeneracije je jednostavan: DPF filter se grije do temperature od 1200 do 1400 stepeni celzijusa kada čestice čađi odgorjevaju. Regeneracija je automatizovan proces i on se dešava svakih 300 do 500 km i traje nekih 10-tak minuta. Regeneracija se vrši na dva načina: motorni kompjuter ubrizgava više goriva u izduvni takt čime se podiže temperatura u izduvnom sistemu i čestice odgorjevaju na visokoj temperaturi. Kod vozila koja na ovaj način vrše regeneraciju (VAG, Renault, FIAT…) dešava se da poraste nivo ulja u motoru zbog viška goriva, pa je potrebno redovno provjeravati kako bi se izbjegle katastrofalne posljedice. Drugi način koriste vozila PSA grupe (HDi motori), gdje se prilikom regeneracije u DPF dodaje aditiv koji pospješuje izgaranje čestica. Ovaj aditiv se nalazi u posebnom rezervoaru, traje oko 25000 km i potrebno ga je redovno dopunjavati inače će se filter začepiti.



Problem nastaje na automobilima koji se najčešće voze u režimu gradske vožnje kada motor rijetko dostiže radnu temperaturu ili se započeti proces regeneracije često prekida. Tada se DPF filter zapuši i počinju problemi koji se manifestuju kao namiran rad motora, slaba vuča, nemogućnost startovanja motora…Prije ovih simptoma obično se na instrument tabli pojavi upozorenje da je filter zapušen. Ovaj upozorenje ne treba ignorisati, već odmah treba reagovati na neki od slijedećih načina.



Najbezbolniji način je izvesti automobil na otvoreni put i voziti ga najmanje 10 minuta na radnoj temperaturi konstantnom brzinom ne manjom od 60 km/h. U praksi se pokazalo da nije na odmet ni veća brzina a ni nekoliko naglih ubrzanja koje povećavaju opterećenje motora:cenzura: a samim tim i temperaturu izduvnog sistema. Dobra vijest je da je ovo najjeftiniji način da riješite problem sa DPF-om, a loša da ćete vjerovatno izgubiti vozačku dozvolu.



Drugi način je da posjetite ovlašćeni ili neki od bolje opremljenih nezavisnih servisa koji će sa dijagnostičkim uređajem inicirati proces regeneracije. Motorni kompjuter tada sam simulira uslove vožnje i vrši regeneraciju. Cijeli proces traje manje od sat vremena i košta između 50 i 150 €. Ova operacija neće dugoročno riješiti problem ako nastavite voziti u gradskom režimu vožnje bez povremenih izleta na otvoreni put.



Treći način je fizičko uklanjanje DPF filtera iz izduvnog sistema automobila. Ova operacija zahtjeva i zamjenu originalnog softvera motornog kompjutera, softverom koji ne zahtjeva informacije sa senzora DPF-a, kako bi motor radio ispravno. Na ovaj način problem se rješava zauvjek a koštaće vas između 150 i 250 €, zavisno od automobila.



Zadnja (i najbolnija) solucija je kupovina novog DPF filtera čije se cijene kreću od 1000 € pa na više.



DPF danas "gasi" skoro svaka mehaničarska radionica ili auspuh servis. Namerno stavljam pod navodnike reč gasi, jer se ta usluga navodno uradi a zapravo nije tako. Po forumima na internetu odavno su se pojavili razni krekovani programi kroz koje treba samo provući originalni iza motornog računara i kao DPF je isključen. Te aplikacije rade po principu search and replace određene sekvence u kodu. Jako često sekvenca koju psoftverreprave bude sličana sa traženom pa se promene dešavaju tamo gde nikako nije trbalo. I ono što je najgore u 98% slučajeva ove aplikacije vaš auto pretvaraju u Golf2 tako što obrišu deo ako ne i sve kodove grešaka. Pa nakon ovako isključenog DPF-a možete slobodno da otkačinjete sve senzore pa čak i same dizne a da motorni računar ne beleži ni jednu grešku. Možda zvuči lepo ali daleko je od toga. Kad počnu da vam se javljaju problemi u radu, svaki servis u koji odete muku će mučiti da nađe kvar. Nekad će ozbiljna odstupanja parametara biti ignorisana pa ćete napraviti veliku štetu, jer jednostavno nije bilo upozorenja. Softver u motornom računaru vam je obogaljen do te mere da više nema svoju funkciju kako treba. Vama sa tom metodom nije isključen DPF, samo su obrisane greške. Motor se i dalje bori sa problemom oko DPF-a ali nema kodove grešaka da vas o tome upozori paljenjem lampice na tabli. Kod ovako ugašenog DPF-a jako često se desi da sama funkcija regeneracije uopšte ne bude isključena. Pa se javlja plavi dim, podizanje nivoa ulja, trokiranje... Jedino se greška na instrument tabli ne javlja.
Ovo možete i da testirate. Probajte da otačite, MAP, MAF senzor ili otkačite par grejača i ako se nakon toga greška na dijagnostici ne očitava biće vam jasno o čemu se radi. Pretvorili ste auto u Golf 2!

Međutim DPF u većini slučajeva može da se ugasi bez brisanja kodova grešaka. To se radi takozvano switch metodom. U samom softveru postoje lokacije na kojima se bukvalno promenom 1 u 0 može isključiti funkcija DPF-a i regeneracije samo sa par ovih switc-eva 1 u 0.

001->000: particle filter regeneration enabling

Naravno ove lokacije može da pronađe samo neko ko zna šta radi i za to treba znanja i iskustva. Jer fabrika nije delila ovakve informacije javno pa je nekad ozbiljan posao pronaći metodu da se DPF ispravno isključi pravilno. Primer sa switch-om je samo jedan od načina a postoji ih više. Ko se bavi ovim poslom ozbiljno zna da pronađe pravilnu metodu gašenja.

inace ja sam na svom 1,6 hdi motoru od 110 ks u pezou 5008 probusio i softverski uradio kod tipa koji ima u opremi preko 20ooo eura i sve me kostalo 200 eura a i sam imam diagbox pa malo cackam i vidim sta se desava a inace auto je prodisao nema stucanja,nema svega onog sto ide uz regeneracije koje su se desavale svakih 200 km.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Drugi način koriste vozila PSA grupe (HDi motori), gdje se prilikom regeneracije u DPF dodaje aditiv koji pospješuje izgaranje čestica. Ovaj aditiv se nalazi u posebnom rezervoaru, traje oko 25000 km i potrebno ga je redovno dopunjavati inače će se filter začepiti.
Na motorima euro 5 norme ti sipaju u posebni spremnik ispod auta adetiv cca 3-3,5l i dostatan je za 100,000km. i teško da če ga netko bez znanja sam uliti najbolje da to odradi serviser.
taj adetiv je opasan i karcogen i zato treba prepustiti onima koji znaju to lijevati da ga uliju

Na novim Blu-hdi motorima euro 6 norme možeš sam usipati adetiv Urea za blu motore svakih 25tkm i imaj pripremljen pristup za sipanje iz boce sa adetivom Urea

Ako se filter redovno održava i vrši regeneracija on će da izdrži koliko i sam auto.
postoje i tvornički reparirani filteri koji su u pola cijene od novog. i mišljenja sam da auto treba imati filter čađi jer nije niti bezveze tu ugrađen , čemu sva briga za okoliš i euro norme ako će se samostalno puštati sve u okoliš
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da je za auto bolje da ga nema ne bi ga onda ni ugradjivali, al eto svatko zna za sebe najbolje.
Bolje je za auto da ga nema, al je navodno polarnom medvjedu onda toplije, pa eto, stavlja se.
 
Na vrh