Brzina za regeneraciju DPF-a?

Pozdrav forumu
Na nekom stranom forumu sam našao temu u kojoj neki novi vlasnik C četvorke kaže da mu je netko rekao da se regeneracija obavlja tako da vozi u trećoj 80-90km/h, oko 3000 okretaja, i tako 20ak minuta.

E sad, prvo pitanje, jeli to istina?
Drugo pitanje, mora li baš biti treća, gdje ću voziti toliko dugo 90 na sat. Mora se ići na autocestu, jel ista stvar ako vozim u četvrtoj na 3000, ili u petoj?

Ineče, C4 1.6 90 konja, 2014 godište.

Unaprijed hvala!
 

gambler072

C5 enthusiast
ista je stvar, bitno je da su obrtaji visoki, tj. da se poveca temperatura na ispuhu i da se drzi u kontinuitetu vec pomenuto vrijeme.
 
bitno je da su obrtaji visoki, tj. da se poveca temperatura na ispuhu i da se drzi u kontinuitetu vec pomenuto vrijeme.
I stvarno je to točno, držati ga na 3000 okretaja? Kad idem 130 u petoj to je na 2500. Imam osjećaj da ću ga morati dobro derati u 4. da bi se to obavilo.

Jel itko to zapravo stvarno redovito radi? Izlazite na autocestu vozati auto na visokim okretajima? Ili mu pustite da sam radi regeneraciju pa što bude?
 

Cutac

Prèkaroš
Naglasak na temperaturu. 3500 okretaja pri 50 na sat je lošije za regeneraciju nego 3000 na 140 na sat.

Jel itko to zapravo stvarno redovito radi? Izlazite na autocestu vozati auto na visokim okretajima?
Najbolje je redovno voziti 120-140, ali ako nisi u mogućnosti, jednom mjesečno imaj izlet od 30-ak km na 160.
 
3500 okretaja pri 50 na sat je lošije za regeneraciju nego 3000 na 140 na sat.

U redu to, ali me zanima ima li to stvarno smisla raditi ili mu pustiti da radi regeneraciju ubacivanjem goriva, ili kako već radi.
Gaziti ga jednom mjesečno da bi se DPF čistio, ima li to smisla? Bojim se da ću si razvaliti auto, a možda nema stvarne potrebe za tim.
Nisam nikad imao dizela pa mi nije baš načisto što je najpametnije.

jednom mjesečno imaj izlet od 30-ak km na 160.
Pa da još dobijem i kaznu za brzinu, :cenzura::cenzura::cenzura:emti dizel, nikad više :D
 

Cutac

Prèkaroš
Prije ce nastati steta radi prisilne regeneracije nego radi stiskanja na autocesti. Uredno odrzavan auto bi bez greske morao moci satima voziti na punom gasu/max. brzini.

Ozbiljno ti kazem, popni se na autocestu i drzi ga na 150-160 u 5. Nekih 40 kilometara i isto tako putem nazad. Nakon toga ga vozi normalno 15-ak minuta da se fino rashladi i stanje bi se trebalo popraviti.
Na 150 u 5. Se ne bi ni oznojiti trebao, a temperature ce biti dovoljno visoke da sagorijeva sto treba.
 

Dalibor

Dado Tornado
E sad, prvo pitanje, jeli to istina?
nije istina, regeneraciju može činiti u vožnji kao i na leru. ako je započeta dok je auto parkiran možeš je primjetiti sa povećanom potrošnjom u leru koja se podigne sa 0,3 litre na npr. 1,5 litru, i motor radi nemirnije. sačekaš 10-15 min i ciao đaci.
dok o regeneracijama u vožnji ne trebaš voditi računa nego samo voziti. ući će u regeneracije kada se zadovolje uprogramirani uvjeti, i to sigurno nije 100 na sat u X brzini.

i naravno uvijek u autu drži papir sa napomenom "čistim dpf" ili ako 'oćeš biti faca "čistim fap mašini"
 
nije istina, regeneraciju može činiti u vožnji kao i na leru. ako je započeta dok je auto parkiran možeš je primjetiti sa povećanom potrošnjom u leru koja se podigne sa 0,3 litre na npr. 1,5 litru, i motor radi nemirnije. sačekaš 10-15 min i ciao đaci.
Da, ali to je ova "umjetna" regeneracija, a ova kad ga nagaziš "prirodno" izgara te čestice iz filtera i navodno je bolja i za čišćenje i za dugovječnost istog. Nemam pojma, pričam što sam pročitao.
 

Cutac

Prèkaroš
Kod regeneracija je bitna temperatura ispuha, a da ne ulazimo u tehnicke detalje, sama logika nalaze da je bolje da se auspuh "prirodno ugrije", nego da sve od cilindra na dalje dostize temperature koje bi dostizao na autocesti, samo što sada stoji.

Na autocesti imas adekvatno strujanje zraka da se sve hladi, usisavas puno zraka, opet za hladjenje, protok ulja je puno visi(kao i tlak) i veca kolicina dizela u cilindrima ga manje "ispire", ...

Voznja pod visokim opterecenjem(znaci kao sto sam napisao, ne trebaju samo okretaji nego puno gasa) je ispravan nacin za regeneraciju.

A tolerancije na brzinu su do 150 i nesto km/h, tako da ako ga stavis na 154 na tempomat, nemas brige za zakon.
Auti su napravljeni za voznju na punom gasu i maksimalnoj snazi, ovo što ih mi vozimo "normalno" je gusenje.
 

Dalibor

Dado Tornado
Da, ali to je ova "umjetna" regeneracija, a ova kad ga nagaziš "prirodno" izgara te čestice iz filtera i navodno je bolja i za čišćenje i za dugovječnost istog.
ne postoji prirodna ili umjetna, bolja ili gora, jedan je postupak čišćenja čestica čađe iz filtera, koje se spaljuju i izbacuju ("čiste") ili ne. nakon završetka filter opet ima mjesta za novu čađu. jedini problem koji se pojavljuje da se zareda nekoliko nedovršenih "regeneracija", kod koje će onda upaliti lampice upozorenja. kada je potrebno samo ne gasiti auto do završetka
 

visaluteju

Well-known member
s tim da ja mislim da je autu svejedno vozio na 3500 obrtaja a 4 brzina i lupam 120/130 na sat ili 3500 obrtaja 5 brzina 160 na sat...alakse nam je izvesti ovo prvo :)
 

Cutac

Prèkaroš
Postoji bolja ili gora, prisilna je gora.
Ti bar znas ponesto o autima, valjda kuzis da nije isto kad se ispuh zagrije radi rezima voznje ili na silu.

Visaluteju, nije bas. Da bi odrzavao neku brzinu, potrebno je x energije. Sto je brzina kretanja visa, vise energije je potrebno. Radi efikasnosti motora se ne radi o identicnoj vrijednosti po pitanju temeprature ispuha, ali motor koristi vise energije na 3500 okretaja i 160 na sat nego 3500 i 100 na sat. Samim time raste kolicina otpadne energije iliti topline i raste temperatura u ispusnom sustavu.
Zato kazem da auto treba nagaziti, samo visokim okretajima se ne dobije nesto puno. U teoriji bi se ispuh grijao jer velika kolicina plina prolazi, ali to nije tocno jer na 3500 okretaja na 100 na sat jako malo zraka ulazi u cilindar i opet se vracamo na onu tezu o kolicini energije.

Kak frend voli reci(iako nije bas precizno), ICE je glorified air pump. Koliko udje, toliko i izadje, sto vise udje, to vise izadje. Sto vise udje, vise je toga za zapaliti, a sto je vise toga za zapaliti, visa je temperatura ispuha.
 

CrnLepotan

New member
Pre par meseci kada sam išao na Taru, na pola penjanja (posle nekih 20ak minuta) sam stao sa strane i pušilo se iz tog dela gde je dpf filter. Kontam da se upalio sav i započeo sagorevanje jer su skoro sve lakat krivine i stalno je bila druga-treća-kočenje i tako u krug.
 
For better or worse, provoza ja njega danas 20ak minuta na 150 :D Stvarno se mora ići toliko da bi bio na 3000 okretaja.
A budući da mi je vožnja 50% gradska, 50% prigradska, računam da sam sad miran barem 3 mjeseca :D
 

Phantom

Drajver
A budući da mi je vožnja 50% gradska, 50% prigradska, računam da sam sad miran barem 3 mjeseca
nemoj tušit auto i ne obaziri se na negov prijedlog šaltanja u brzine već po uhu..ja nikada nisam imao problem sa dpf, nekada odradi regeneraciju ali opet francuzi to rade manje nego recimo švabe, bratov mk7i kada god se vozim kažem roštilja...:D
 
Na vrh