Pomoć početniku

mently

New member
Pozdrav svima, guglajući naišao sam na forum i brojne odgovore... odlučih se registrovati kako bih upitao ono što me dobrih 15 dana muči. Tiče se klime.
Početnik sam, auto kupljen prije nešto više od mjesec dana. Citroen C4 dizel 1,6, 2007. U suštini jedino što mi u ovom momentu nije jasno je vezano za klimu.

Prije desetak dana sam stavio nov hladnjak, napunio klimu. I od tada je praktično počeo koristiti. Problem je što još uvijek ne znam kako to raditi pravilno.

Dakle ovaj fazon i. table



Ključne moje nedoumice su vezane za... kada je napolju, poput danas, 30+ i nevažno je li 30+ ili 23+...

Koji je najbolji način za njeno uključivanje?
Najmanje štetan za motor?
Što se tiče samih podešavanja na i. tabli, tj. dugmića, ko je i zbog čega prvo upaliti, a da se tiče klime?
Što se tiče samih podešavanja temperature (ako je napolju recimo 30) , koja bi bila optimalna razlika?
I da, da li gasiti klimu prije gašenja auta ili ne?

Znam da su pitanja početnička, ali me to živo zanima. Kome nije teško da malo pojasni opcije AUTO i AC... Unaprijed hvala.
 

visaluteju

Well-known member
Javice ti se pametniji sa vise detalja i toga oko automaskog paljenje itd ali neka opsta pravila su da ne pravis preveliku razliku u temperaturi u odnosu na van. Npr ja svoju drzim stalno na nekih 22 - 23 stepena i mislim da drzanje na minimumu nije bas zdravo. Ako ces na kratke relacije klimu ne pali radije otvori prozor. Znaci cuvaj je za duzeg puta da polako hladi a ne ono najbolje da moze puhati minus 20 da ohladi iste sekunde. Klimu gasis prije gasenja auta par minuta da se ne zadrzava kondenzacija, da se to isusi da se ne stvaraju bakterije i da manje smrdi :) (upalis kratko obicno hladjenje) dobro je klimu paliti i zimi tj grijanje da kompresor radi cesce, produzices mu vijek a ne samo da se pali par ljetnih mjeseci. To je u sustini to a vjerujem da si to i znao, ostalo je manje vise nebitno i stimas sebi po volji, nemas se sta puno oko toga opterećivati, ne mozes zeznuti motor ali ovim stvarima koje sam spomenuo cuvas sebi zdravlje i malo produžujes vijek kompresoru
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nisam stručan po tom pitanju, ali evo moje iskustvo s korištenjem klime na C3... u 12 godina je samo jednom punjen i ostatak vremena radi bez problema. Pa valjda je valjda metoda korištenja bila OK...

Koji je najbolji način za njeno uključivanje?
Najmanje štetan za motor?
Osobno ju nisam nikada palio za kratke relacije. To prozori odrade.
No ako ide dulja relacija, palio bih ju relativno brzo po kretanju... jasno, optereti motor dodatno, ali opet ništa pretjerano strašno.

Što se tiče samih podešavanja na i. tabli, tj. dugmića, ko je i zbog čega prvo upaliti, a da se tiče klime?
Što se tiče samih podešavanja temperature (ako je napolju recimo 30) , koja bi bila optimalna razlika?
Ovisno što ti treba. Kod opcije AUTO, ti odabireš željenu temperaturu, a on odrađuje sve ostalo. U praksi znači da često u početku digne ventilaciju na maksimum, da čim prije ohladi prostor. I onda poslje dodaje/oduzima po potrebi... postoji senzor temperature u kabini koja sudjeluje u tom procesu.

Ako staviš 16, on će praktički cijelo vrijeme tući tuta forca hladan zrak, što i nije pretjerano ugodno. Ja si obično narihtam 23-24c.

No ako ipak hoćeš imati sve po svojom kontrolom, možeš upaliti samo AC. Klima će hladiti, ali ti biraš smjer i jačinu.

Još jedan mali detalj... ako je auto bio na direktnom suncu i vrelo je nutra - otvori prozore i klima na full. Poanta je da čim prije izbaciš vrući zrak van, i naknadno hlađenje će biti lakše.

Gašenje klime prije zaustavljanja... to odradim kao i visaluteju. Makar neki kažu da nije potrebno. Npr. moj ćale ima klimu upaljenu 0-24, 365 dana u godini. Kad radi auto, radi i klima. U osam godina još nije bilo problema.

Nego di je Cutac, on ima istu klimu... možda ima još što za dodati :)
 

sir.Oliver

Well-known member
ja bih dodao samo jednu sitnicu ... stavi na unutarnji okrug !! brže i lakše će ohladiti unutrašnjost ako ne bude uvlačila vruć zrak , već onaj unutarnji koji se postepeno hladi ,,,,,
 

Cutac

Prèkaroš
Nego di je Cutac
Evo ga :)

Ja u svim autima držim na 22-23°C, a u C4 I ju koristim ovako:
1) idem na put od 15+ kilometara, a ne mogu voziti sa spuštenim prozorima:
Sjedam u auto, palim ga, izađem iz dvorišta, stišćem tipku AUTO i po potrebi reguliram puhalice sa onim prstenovima kraj njih. Sada kada je +30°C, auto voli forsirati puhanje u facu i tu ne mogu ništa osim prigušiti puhalice ako mi smeta.
Kada su temperature do 25°C, lijepo radi jer uglavnom puše na šajbu i ponekad na noge, a kada je vruće i sunčano(iako imam atermičku šajbu i duple bočne prozore, svejedno ga sunce uznemiri), kažem, voli u facu i tu se ništa ne može. Zbog toga ponekad dok je AUTO mod upaljen stisnem ili tipku za ventilator, ili za smjer puhanja i namjestim kako mi paše, dok A/C ostaje prikazan na ekranu i auto i dalje sam namješta temperaturu, samo smjer i ventilator ne.
Isto kada je ugašena klima(bilo AUTO, bilo A/C), kada samo puhanje radi, on uvijek sam regulira temperaturu. Drži ju na 22 i po zimi će puhati vruće, a ljeti hladno.
Kada znam da mi je ostalo oko 10 km ili 15 minuta vožnje, ugasim klimu(A/C) i stavim ventilator na 1.5 ili 2 pera da suši hladnjak i uglavnom spustim prozore da se auto i ja ugrijemo prije zaustavljanja.
2) Ako idem na turu kraću od 15 kilometara ne palim klimu, spuštam prozore, radi hladnjaka.


Ne znam kako si raspoložen, ali možeš preventivno promijeniti zupčanike temperature i smjera puhanja jer se vole poglodati pa zapnu u određenom položaju. 150 kuna i oko sat i pol, dva posla doma.
 

mently

New member
Prvo - jedno veliko hvala svoj četvorici.
Drugo, sad mi je jasno da se na kratkim relacijama nema potrebe koristiti klima. Treće, shvatio sam i da se klima gasi prije gašenja automobila.

E sad početnik ne bi bio početnik da nema milion drugih nedoumica.

ja bih dodao samo jednu sitnicu ... stavi na unutarnji okrug !! brže i lakše će ohladiti unutrašnjost ako ne bude uvlačila vruć zrak , već onaj unutarnji koji se postepeno hladi ,,,,,

Šta ovo konkretno znači, ukratko postupak, ako nije problem?

Osim ovog, laički zaključujem da je ta opcija AUTO ustvari "najlakša" ne misliš o drugim podešavanjima, on sam odrađuje posao u zavisnosti od prilika? E sad, koliko je ovo racionalno u smislu potrošnje i uopšte zdravlja?

Jedan od forumaša je rekao ukoliko je auto prije paljenja vrelo unutra (što je u mom slučaju, gradski život, beton, konstanta) znači prvo otvoriti prozore, upalit ga pa tek onda paljenje klime?! E koliko držati otvorene prozore nakon paljenja klime ili je to subjektivni osjećaj kad je red da se zatvore?


Isto tako, ovo što je forumaš cutac naveo mi nije najjasnije...

Kada znam da mi je ostalo oko 10 km ili 15 minuta vožnje, ugasim klimu(A/C) i stavim ventilator na 1.5 ili 2 pera da suši hladnjak i uglavnom spustim prozore da se auto i ja ugrijemo prije zaustavljanja.

Dakle gašenje klime... sušenje hladnjaka... za otvaranje prozora mi je jasno... Može li malo detaljnije, praštaj...
 

Cutac

Prèkaroš
potrošnje i uopšte zdravlja?
Potrošnja je ista jer kompresor radi, ali po pitanju zdravlja je bitno da ne puše direkt u tijelo i da se ugriješ prije nego izađeš iz auta.

ili je to subjektivni osjećaj kad je red da se zatvore?
Ja vozim sa otvorenima i klimom(ako je duži put, jel), i rukom pipam zrak iz ventilacije dok ne vidim da je dovoljno hladan pa zatvorim prozore.

Može li malo detaljnije
Kada klima radi, hladnjak klime(radijator) u kabini je na, šta ja znam, 5-10°C i takav je dok god klima/kompresor radi. Kada ugasiš kompresor/klimu, na hladnjaku se stvara kondenzacija(isto ono što ti kaplje iz auta) i ako ti ne radi ventilator, taj hladnjak se oznoji i postoji šansa da će pohrđati i na tom mjestu puštati plin. Onda moraš mijenjati taj hladnjak, a na C4 I to znači skidati kokpit i cijeli sklop ventilacije mijenjati(oko 4000 kuna). Ako ventilator radi, hladnjak se i dalje znoji, ali ga ventilator, tj. strujanje zraka, pogotovo toplog izvana, suše.

Hladnjak je pocinčan, niklovan, od nekog rostfraja, ne znam, ali znam da "ne bi trebao" hrđati, a opet se događa. Većina ljudi koje ja znam ne brinu o tome i nitko nije morao mijenjati hladnjak, ali ja volim igrati na sigurno :)
 

visaluteju

Well-known member
Onutrasnji okrug ti je dugme za recirkulaciju. Kad npr prolazis kroz prasinu, dim ili smrdljivo mjesto to ukljucis. Tad se ne uvlaci u auto vazduh s vana vec samo cirkukise vazduh iz unutrasnjosti auta. Tako se prije ohladi unutrasnjost. Medjutim nije preporucivo na dugacke staze jer pocne magliti sajba a i da ne zaspes zbog ugljen dioksida. To naravno kad bi vozio pola dana ovako :) znaci prvo istjeras vrucinu van otvorenim prozorima oa onda ovo nekih 15tak minuta
 

pokra89

Well-known member
Aj sad još četiri početnička pitanja :grin:
Koliko auto više troši ako je klima uključena?
Jel isto troši ako je klima upaljena na dvije crtice ili recimo na šest?
Jel isto troši ako je uključena na 18 i recimo 23?
Jel isto troši ako su različite temperature (i različiti inteziteti puhanja) na dvozonskoj klimi?
 

Cutac

Prèkaroš
Kompresor je jedan i on ili radi ili ne radi. Znaci ako je ukljucen, isto je opterecenje na motor, nevezano za temperaturu.
Kiler klime je n aonih 5 stupnjeva, a zavisno o zeljenoj temperaturi inteijera, mijesa hladni zrak sa kilera klime sa vrucim zrakom sa kilera kabine(rashladna).
 
Na vrh