Lampica samodijagnostike motora

Paladin

Member
Imam pitanje..

kad dam samo kontakt pa se lampice upale i ugase ostane da svijetli ona narandžasta na kojoj je nacrtan motor, ali se gasi kada se auto upali. To je tako od kada imam auto. Da li je tako i kod vas i šta to znači?
 

Konrad

New member
to je normalno, kad se upali u voznji ili ostane svijetliti uz poruku antipollution faulty onda se javi

sta mislis sta znaci? isto sto i sve kontrolne lampice, kad se zavrsi kontrola sistema ako nema gresaka lampica se ugasi

s time da se kontrola sistema ubrizgavanja zavrsava kada motor upali
 

Paladin

Member
Hvala na odgovorima, znam da se lampice gase kod te samodijagnostike ali se sve ostale gase dok još držim kontakt (prije paljenja motora) ali ova za motor ostaje do paljenja, pa me zanimalo da li je to u redu.
Kad smo kod toga koliko ga držite na kontaktu prije paljenja? Da li čekate to vrijeme dok se pogase sve lampice ili ga palite odmah?
Pošto u uputstvu piše da se može upaliti i bez kvačila to sam probao i stvarno može, Golf 6 sa obuke nije mogao a mislim da ni tatin Yaris ne može, da li praktikujete takvo paljenje ili ipak sa kvačilom? Ovo sa kvačilom je sigurnije ukoliko je mjenjač ostao u brzini, mislim da se zato kod nekih auta pravi taj sistem zaštite da mora ići kvačilo kod paljenja.

Ta poruka "antipollution faulty" se javlja samo kod modela sa FAP filtrom? Ja imam 1.6 HDi 110 KS ali bez FAP-a (u broju šasije imam 9HYB).
 

Zmix

New member
"Antipollution faulty" se javlja kod svih modela bez obzira da li imaju ili nemaju famozni FAP filter.
Auto uvek pali bez kvačila osim kada je napolju temperatura u debelom minusu.
Na taj način se produžuje vek trajanja potisnog ležaja kvačila. :)
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Zmixane, dr. Željko Marušić se nebi složio s tobom: :D:D

"Pritiskanje papučice spojke prilikom paljenja motora uobičajeno je i preporučljivo kod svih automobila s ručnim mjenjačima. Kad se pritisne spojka, mjenjač se odvoji od motora te elektropokretač ima manji otpor za pokretanje motora (ne okreće ulazno vratilo mjenjača sa zupčanicima, sinkronim prstenovima, kanđastim spojkama i ležajevima). Kako se smanjuje otpor na elektropokretaču (posebice kad je hladno, pa je ulje u mjenjaču zgusnuto), smanjuje se jakost struje koju elektropokretač vuče iz akumulatora. Time se i olakšava paljenje, posebice kad je akumulator dotrajao.

Kod mnogih auta ne može se ni pokrenuti motor bez da se stisne papučica spojke, jer je to i važna sigurnosna mjera da se ne pokrene anlaser (elektropokretač) dok je mjenjač u brzini (uključen prvi stupanj prijenosa ili hod unatrag). Spojku uvijek treba pritisnuti do kraja. Time se, naravno, kod spojke s hidrauličkim mehanizmom povećava tlak ulja u sustavu, ali to nema negativan utjecaj na pouzdanost i trajnost mehanizma spojke."
 
Na vrh