Kočnica propada pri kočenju

nikolagare

New member
Forumasi
Vec duze vremena ne mogu naci resenje mog problema .Naime vozim citroen c4 1.4 iz 2008 god i uglavnom sam zadovoljan njime . Megutim zadnjeg meseca mi se javio problem sa kocnicama . Naime kad pritiskam papucicu kocnice sasvim lagano , kao kad vozimo iza nekog vozila , i papuca pocinja da propada i ide skroz do dna , a kocnice nema , megjutim kada pritisnempedalu malo , malo jace ili vrlo jako , onda koci bez problema . Ovo se desava i u voznji i u mestu . Kada je auto ugaseno kocnica se ponasa kako treba tvrda je pri paljenje motora onaomekne kako i treba . Na isnsistiranju masjtora zamenio sam glavnikocioni cilindar ( uzeo polovan ) ali problem je ostao isti . Majstor je bio uporan i naterao me da uzmem jos jedan polovni - opet isto . Majstor je 99% siguran da su sva ta cilindra bila neispravna i da kupim novi
Sta Vi mislite
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
apuca pocinja da propada i ide skroz do dna
To je simptom glavnog kočionog.
Treba provjeriti sve lajtunge, klipove čeljusti, da ne pušta na njima.
Druga je opcija da majstor nije odzračio ABS od zraka koji je ušao u njega. Servis to radi preko diagboxa, a lokalni majstori tako da ga na šoderu aktiviraju nekoliko puta (manje učinkovita metoda)
 

nikolagare

New member
Zaboravio sam da kazem da nigde ne pusta tecnost ,sve je suvo , nije mi jasno gde ide vazduh kada kocim polako , a papuca propada do dna , i kako to da kada pritisnem jace koncica koci izvanredno
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Prijatelju, sa svime mozea eksperimentirat ali sa kocnicama nemoj. Kocnice rade na principu ravnomjernov sirenja tlaka (Pascalov zakon). Pritiskom na papucicu tlak se ravnomjerno siri i tlaci cilindre koji pritiscu kocione obloge i koce. Jedini uzrok zbog kojeg propada kocnia je gubitak tlaka. To se moze dogoditi zbog: zrak u sustavu kocnica, glavnk kocioni cilindar, propustanje kruga kocnica, ekstremno potroseni diskovi i plocice, necistoca u sustavu kocnica, manjak kocione tekucine, vlaga u kocionoj tekucini, neodgovarajuca kociona tekucina, hidraulicko/pneumatsko pojacalo sile kocenja. Kao sto vidis mnogo je uzroka, Inace sam uvijek za to da covjek sam proba nesto popravit promijenit itd. U ovom slucaju ti savjetujem da odes u servis gdje ljudi stvarno znaju sta rade. Ulog j jednostavno prevelik da se neko uci na tome. Simptom neodzracenog hidroagregata sa elektromagnetskim ventilima (ABS/ESP) je produzen hod papucice kocnice. Moje misljenje je da je otisla mansteta na glavnom kociono i da prilikom laganog pritiska kocnice ne zatvori otvor prema posudi za izjednacavanje tlaka i propusta tlak u posudu.
 

nikolagare

New member
Hvala na odgovorima . Donekle sam se upoznao sa mogucim problemima . I mi smo sumnjali na glavni cilindar i zbog toga sam zamenio jos dva kupena rabljena , ali izgleda da cu morati kupiti novi .Svakako prvo idem u servis , pa sta oni kazu tako i neka bude . Jest da su skuplji ali nekad se nemogu zaobici
 

nikolagare

New member
rekli su mi da moram izmeniti komplet ulje jer neko je sipao nesaodvetno DOT 4 dok za moje vozilo kao treba najmanje DOT 5 i da mi je to upropastilo cilindar , pa moguce je da je upropastilo i letvu volana
NIgde nisam nasao ( a nemam manual ) koje ulje sipati u kocioni sistem za moje vozilo Citroen c4 2008
 

ivek

Member
Ne znam kakvu maglu ti prodaju, ali već 10 godina i 150 000 km mijenjam i sipam DOT4 kočionu tekućinu u svoj C4. Isto je 2008. samo je 1.6 benzin. Nikakvih problema nema sa kočnicama. Jedino ako stvarno nešto nisu izmudrovali za 1.4 verziju.
 

Memphis

Active member
rekli su mi da moram izmeniti komplet ulje jer neko je sipao nesaodvetno DOT 4 dok za moje vozilo kao treba najmanje DOT 5 i da mi je to upropastilo cilindar , pa moguce je da je upropastilo i letvu volana
NIgde nisam nasao ( a nemam manual ) koje ulje sipati u kocioni sistem za moje vozilo Citroen c4 2008
Jel su ti rekli dot 5 ili dot 5.1?

Jer ako je dot 5.1 razlika u DOT 4 i DOT 5.1 je minimalna ... 5.1 ima nešto sitno veću točku vrelišta. Oba ulja su kompatibilna, mogu se mješat tako da ti u tom slučaju prodaju maglu.

Dok je dot 5 sasvim neka druga priča ... što čisto sumljam da citroen uopće koristi.
u citroenovom servisu su mi kazali da koristi samo ulje LSD i iskljucivo to posto je i letva volana vezana za njega
Letva volana nema veze sa kočnicama. To ulje koji su ti rekli se koristi za hidrauliku a ne servo (a koliko ja znam c4 nema hidraulični ovjes pa nema povezan servo i kočnice sa hidraulikom), za hibridni servo sustav (kombinacija hidarauličnog i električnog serva) korstit se Fluid DA ulje od totala ...
 

nikolagare

New member
u servisu su mi kazali da ce ispustiti svo ulje iz kocnice koje je ne znam kako povezano sa letvom kazali su mi da je ova verzija 2008 isto kao i kod citroen c5 . Sav defekt je dosao od tog neadekvatnog ulja kada sam menjao diskove , vremenom su se gumice u glavnom kocionom cilindru skoro raspale .
POkusao sam sa lokalnim majstorima da progem jeftinije , nije islo , samo sam dzabe bacao novac na polovne glavne cilindre ,, Kazali su da ce mi dati auto ispravno za dan dva i posto nemam druge alternative , ostavio sam auto , pa videcemo sta ce uraditi
 

Dalibor

Dado Tornado
ako su se raspale gumice onda su ti ulili DOT 5 koji nije za naše aute. ali to je stvarno neobična zabuna, jer se 5 koristi za specijalne namjene, vojska oldtimer automobili. za c4 je dot 4, ili dot 5.1 ako ima ABS ili sustave protiv zanošenja.

što se tiče letve, tvoj volan ne koristi LDS ulje koje je za hidraulične ovjese citroena. prije su citroeni sa hidrauličnim ovjesom imali i servo volan preko te hidraulike pa je sve išlo preko LDS-a, moderni hidraulični citroeni više nemaju volan preko hidraulike ovjesa. ali sve to nema nikakve veze sa c4
 

nikolagare

New member
bas me zainteresiralo sve to i otisao sam u servis gde su mi objasnili da nije hidraulicni ovjes ali sav taj sistem ( kocnice , kvacilo i volan) idu na isti rezervoar i koriste isto ulje
Kada su auto stavili na kompjuter, pokazalo se da je defekt glavni kocioni cilindar ,i jos neki zupcanik u vakuum pumpi . Ispustili su i tecnost . Momentalno cekaju kocioni BOSH , jer sam odbio neki Spanski koji je bezmalo duplo jeftiniji (prije imam smenjeno dva polovna koja su najverovatno bili losi ) . Kada sve to sklope nadam se da ce sve biti ok . Da vas potsetim da jeauto kocio samo pri jacem pritisku na papucice za kocnicu , dok pri slabijem pritisku , pedala je isla do dole i kocnice nije bilo .U svakom slucaju izvesticu i Vas
 

nikolagare

New member
Forumasi ovako

danas sam uzeo auto iz citroen servisa , auto je sad kako treba , smenjen je glavni kocioni cilindar i neki leptir u vakuum pumpi , smenjeno komplet ulje u kocioni sistem bez malo dva litara LDS , masinski je ispusten vazduh i kostalo me je 300 evra sa radnom rukom

pozdrav

Jel neko ima da mi posalje uputstvo ( manual ) na hrvatskom , srpskom za Citroen C4
pdf format ili neki link gde da ga skinem
 
Na vrh