Kliktanje podizača ventila

Cutac

Prèkaroš
Pozdrav!

Klikće mi hidraulički podizač ventila u motoru, koliko je to opasno? Klikće od lera do 2000 okretaja, onda prestaje. Bio je kliktao kada je bio minus prije 2 mjeseca, onda više nije, i sada opet klikće.
Sutra ću zvati mehaničara da vidim njegovo mišljenje, a do tada da vidim što vi imate za reći :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma


Ne razumijem ovih 900km. Danas zamijeni ulje i bok. Kolika mu je uopće razina trenutno?
 

Cutac

Prèkaroš
Ne razumijem ovih 900km.
Na 97000. Svejedno do mehaničara imam cirka 100, a i niti on stigne, niti ja stignem odmah i bude se nakupilo oko 150 km. Ako je "nešto", vozit ću samo c4, nije problem.

Kolika mu je uopće razina trenutno?
Nisam gledao, ali mislim da bi trebalo biti oko pola ili više. Gledao sam pred tjedan dana i bilo je oko 3/4.

Èuo sam se sa mehaničarem i kaže da stavim novo ulje i STP aditiv za ulje.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Delaj kako hoćeš. Ja bi probao bez aditiva... samo ulje zamijeniti. Mora bit neki lokalni meho da to za 50kn napravi ako ti već ne stigneš-

Jedino mislim da čekanje određene kilometraže na za napraviti nešto nema smisla. 900km gore dole, nebitno :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jer bi moglo zamaskirati eventualne probleme koje bi trebalo čim ranije primjetiti.

Ako je problem mali (fali ulja; staro ulje) - zamjena ulja će ga riješiti.
A ako je problem veći, lupat će i nakon zamjene ulja. Pa znaš da onda treba ozbiljniji zahvat.

Aditiv sam po sebi nemože ništa popraviti oko toga... privremeno zamaskirati da, ali to i nema smisla ako auto ostaje kod tebe.
 

Cutac

Prèkaroš
Aditiv sam po sebi nemože ništa popraviti oko toga...
Zar nije da aditiv može pomoći kod čišćenja naslaga pa riješiti problem na taj način?
Koliko znam, podizač klikće jer ne može držati tlak više, bilo da ima naslage, da je prosvirao ili da je ulje neodgovarajuće viskoznosti.
Palo mi je na pamet da flusham motor, ali kažu da to može biti loše za brtve pa sam odustao.

Kažem, ima mi smisla što govoriš, a opet, lakše usuti aditiva ili sredstva za flush nego rastaviti motor i mijenjati podizače :D
 

Doomsday

U prolazu...
STP aditiv za ulje u benzinskom motoru nije uopće problematičan, pojačava viskoznost, aditive, i termičku stabilnost...

http://www.stp.eu/en/products/oil-additives/oil-treatment-petrol

Znači, ne onaj Stop Smoke za stare motore koji 'dime' i troše ulje... U pitanju je samo 'pojačanje' već postojećih svojstava ulja, i pri tome se ne preporučava produženje intervala kad se koristi, nego ostaviti intervale kakvi jesu, i samo dodati aditiv...

Na 4-5 litara ide 450 ml... Nije za low saps ulja, ali mislim da ovde to nije slučaj... Mislim da nemože škoditi, niti išta maskirati... Zamijeniti ulje i filter, i dodati aditiv, pa pratit situaciju...

https://www.mall.hr/aditivi-i-dodaci/stp-stp-dodatak-ulju-za-benzinske-motore-450-ml?tab=parameters

:cool:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zar nije da aditiv može pomoći kod čišćenja naslaga pa riješiti problem na taj način?
To bi bilo uljevanje aditiva u gorivo, ne ulje, zar ne? To nemam niš protiv... Tutnem ga i ja tu i tamo nutra, napravio šta ili ne.

Ali aditivi za ULJE su druga priča. Kvalitetno ulje bi trebalo biti dovoljno da zdav motor dobro radi.
Ako se u novo ulje mora stavljat aditiv da bi sve radilo kako spada... e onda su tu veći problemi po meni.
 

Cutac

Prèkaroš
Koristim Quartz 9000, on nije low saps, dok Ineo ECS u VTi je.
Budem usuo novo ulje i vidio i onda ako se bude čulo, lako dospem STP aditiv. Ako se i dalje bude čulo, e onda ga hebi :D

To bi bilo uljevanje aditiva u gorivo, ne ulje, zar ne? To nemam niš protiv.
To sam ja sipao u c4, Pandu i VTS. STP injector cleaner, na c4 i Pandi nema razlike, na VTS osjetno umirio ler.
Ako se u novo ulje mora stavljat aditiv da bi sve radilo kako spada... e onda su tu veći problemi po meni.
To mi ima smisla. A opet, koliko štete malo čišćenja može nanijeti? :D :whistling:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Èišćenje (flush)? To je treća stvar... nakon toga, u teoriji, stavljaš čisto ulje bez aditiva nutra.

Ja sam to obavio na Citraću i nakon nekog vremena sam morao mjenati dihtung glave :D

Moje sadašnje stajalište je da je flush glupost. Prvo i osnovno zato jer sam se uvjerio da motor na kojem se redovno mjenja kvalitetno ulje nema naslaga.
Znači na zdravom motoru može napraviti samo sranye.

Po meni, flush i aditivi za ulje služe samo za sakrivanje problema ili oživljanje motora pred prodaju.
 

Cutac

Prèkaroš
Èišćenje (flush)? To je treća stvar... nakon toga, u teoriji, stavljaš čisto ulje bez aditiva nutra.

Ja sam to obavio na Citraću i nakon nekog vremena sam morao mjenati dihtung glave
Say no more :D
motor na kojem se redovno mjenja kvalitetno ulje nema naslaga.
E, na ovome je prvih 7 ili 8 godina mijenjano redovito, a onda su počeli svake dvije(ali 10-ak tisuća km). Ne znam koliko je to moglo utjecati.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma vjerujem da je čist. Kad skupiš malo više kilometara i bude ti se dalo zahebavat... skini karter i poklopac ventila pa baci oko kakvo je stanje.
Nisu veliki zahvati, a puno se toga može saznati...
 

Doomsday

U prolazu...
Hmmmm...

Zima je doba kad ne bi bilo dobro previše povećavat viskoznost ulja, a pitanje je koliko će dignut STP aditiv viskoznost Quartz 9000 i što će se događat zimi sa motorom i hladnim startovima na minusima...

Možda za ovu izmjenu ulja ubacit Quartz 7000, pa vidit kako ide... Ako mašina ne troši puno 9000 ulja, ako nije prošla previše km, mislim da bi podizačima mogao pokušati onda ove zime radije pomoći sa 7000 uljem nego sa aditivom koji možda i previše 'podeblja' 9000 ulje pa ne bude dobro podmazivan motor dok je jako hladan...

Èak štaviše, ako 7000 riješi problem i nema kliktanja i trošenja ulja, svako 10 t km ili godinu dana minjat 7000 ulje i filter, i pegla... Bez ikakvih aditiva...

;)
 

Cutac

Prèkaroš
Pa, zadnje ulje od proslog vlasnika je bilo 7000. Koje ulje ide po knjižici?
Jel aditiv poveca viskoznost ulja ili smanji? Jel razrijedi ili zgusne?
 

Doomsday

U prolazu...
STP povećava viskoznost, u kolikoj mjeri, ne bih znao...

Ali, ako je već lijevano 7000, i ima dosta km na grbači, možda 9000 mu nije učinilo nikakvu uslugu, naprotiv...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Ako povecava viskoznost, onda je rjeđe, ne gusce :p
Budem vidio sto pise u karticama servisa, mislim da je samo jednom ili dvalut 7000 usuto.
 
Na vrh