Intenzitet svjetla za vrijeme vožnje - čudna stvar

Charles

Active member
Donator foruma
Jučer sam primjetio jednu čudnu stvar.
Za vrijeme vožnje primjetio sam da kroz 30tak sek svjetla kao da su mijenjala intenzitet.
Vozio sam se po autocesti i kao da se napon svjetla mijenjao od npr 11-13V u identicnim ciklusima. Pojacavao-smanjivao-pojacavao-smanjivao itd. Okretaji motora bili su konstantni.
Kao da netko uzme onaj dimmer za svjetlo u dnevnom boravku i lagano smanjuje pa pojacava intenzitet svjetla i tako u krug. Svjetla u kabini se nisu mijenjala.

Kasnije je prestalo. (Sjetio sam se i da se tako nesto desilo jednom prije ali sam zaboravio)

Kaj bi to moglo biti? :confused:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Poziv za posjet električaru :D Alternator, akumulator, regulator... sve treba provjerit.
 

Charles

Active member
Donator foruma
Bio kod kajfeša i nije ništa našao po pitanju svjetla.

Naravno, problem se javio ponovo u više navrata, a jučer je trajao tijekom cijele vožnje od 20km. Intenzitet 2 put u sekundi opadne i raste, a kad dodam gas onda se ubrza pulsiranje. Najbolje radi u leru tj najmanje i neprimjetno pulsira iako i to nije pravilo.

Mogao bi biti regler, pa zbog toga su se mogle i one ostale greške javljati.

Ono što je zanimljivo je da kako se intenzitet svjetla u kabini ili farova pojačava i smanjuje, kao da osjetim na isti način i gubitak i rast snage - kao da se 5% oduzme i doda gas ili bolja usporedba feelinga kao da se vrti kotač (iako nema nikakve veze sa tim) sa spiganim diskom i onda svaki okret jednom zapne kratko na pločicu što ga uspori i onda ubrza kad prođe.

[ame="https://youtu.be/whQDiXgO2Dk"]https://youtu.be/whQDiXgO2Dk[/ame]
 
Posljednje uređivanje:

anburaze

New member
Nisam shvati jesi li bio u autoelektricara....alternator je generazor koji puni akumulator pa izgleda da na toj relaciji moze biti nekakvi losi spoj, uzemljenje i tako.....i akumulator moze biti.....
 

Charles

Active member
Donator foruma
Jesam, kod Kajfeša - on je kao jako dobar, ali nije našao nikakav problem :S Testirao je i alternator i akumulator, a aku ina nesto nizu cranking vrijednost a ispis za alternator veli da je sve ok. Ne javlja se stalno ali mi se cini da je to cesce sad. I los akumulator moze imati ovakve simptome?
 

anburaze

New member
Ja sam elektrotehnicar, daleko od autoelektricara ali svakako se radi o strujnim krugovima.....akumulator je izvor pa moze biti on.....ali su vece sanse da u voznji zbog vibracija slabe fizicki kontakti.....cisto sumnjam da su kablovi....
 

vborovic

C5 modifikator
Meni jedan svježi primjer s motora od kolege (Honda CBR) ... u vožnji nestabilan rad, gašenje instrumenta (digitalni), sve ispod 3000 okretaja imaš osjećaj kao da će mašina stati ... razlog: slab/neispravan akumulator ... zamijenjen akumulator -> motor radi kao urica ...
 

Charles

Active member
Donator foruma
Znaci, mogao bi biti i akumulator?

Koji staviti uopce?

U kajfesu su mi rekli da nije bas najbolji akumulator ali da ako auto starta da ga nije nuzno odmah mijenjati, mislim da je sa 560cca pao na 420cca il tako nesto...

Cudno mi je da akumulator uzrokuje pulsiranje napona, posebno kad je pulsiranje osjetljivo na dodavanje gasa, najcesce kao je u leru onda gotovo i da ne pulsira, a dodavanjem gasa se pusliranje pojaca. Nekad doduse radi potpuno OBRNUTO, sto je cudno
 

Doomsday

U prolazu...
Promijeni akumulator...

U knjižici vozila će ti bit navedeno točno kakve karakteristike trebaš...

Ako uzmeš malo 'jači' bolje je nego malo 'slabiji' od navedenog, ali mislim ono, baš malo...

Nakon toga vidi situaciju...

Ljudi misle kako nije puno bitno, ali... Evo meni prije neki dan na Fiat Uno bez upozorenja totalno umre akumulator... Upali auto normalno, pola sata kasnije mrtav bez iti mrve života... Pogledam, kad ono prošlo mu već 4 godine od kupnje... Varta, uredan... U međuvremenu su akumulatori fino poskupili, pa sam dao više love za takav isti TQ nego što je taj Varta koštao prije 4 godine, a da ne spominjem koliko je takav Varta danas...

No dobro, ali poanta je da odmah primjetio kako mirnije motor radi, sljedećih dana kako bolje 'skuži' na koliko da vrti ler gas kad je hladan i kad je vruć motor, da bolje vuče... Uno ima samo komp za injection od elektronike, ali dobra struja izgleda puno znači...

Zato, prvo promini akumulator da eliminiraš taj faktor iz jednadžbe, pa onda ako je problem i dalje tu polako naprid...

:)
 

vborovic

C5 modifikator
Cudno mi je da akumulator uzrokuje pulsiranje napona, posebno kad je pulsiranje osjetljivo na dodavanje gasa, najcesce kao je u leru onda gotovo i da ne pulsira, a dodavanjem gasa se pusliranje pojaca
Ako se akumulator zbog nekog razloga ne može/ne želi puniti, onda ima smisla da se sa jačim gasom to bolje osjeća na rasvjeti
 

Charles

Active member
Donator foruma
Nema mi očito druge, jer ako ću opet kod kajfeša bit ću bez auta bar jedan dan i izgubiti dosta vremena. Trenutno je Fulmen 54ah 520CA u autu, a mislio sam staviti možda Beren Gold 65ah 600A po 545kn ili 80ah 720A 664kn (taj je nesto duži ali definitivno stane). Ima i Exide premium 61ah 600A po 774kn ali taj je nešto viši i skuplji 42%.
 

Doomsday

U prolazu...
Ma mora bit negdi, ili pod tehnički podaci u glavnoj knjižici ili negdi u servisnoj...

Koji ti je motor, koje godište C4...?
 

Charles

Active member
Donator foruma
2008, 1.6 80kw Veli mi poznanik autoelektricar da je 99posto lambda sonda u pitanju. Da je negov kolega ima identican slucaj sa c4 i klijentom, a kajfes je spomenuo i gresku lambda sonde
 

Charles

Active member
Donator foruma
Moja greska, mislio sam da nije nasao problem vezan za napon i ovaj topic. Na vrhu posta je link na drugi topic sa popisom gresaka. Moj bed
 

Doomsday

U prolazu...
Lambda sonda...? Ja stvarno ne vidim veze, ali ako meštri kažu, OK...

Isto bi ja uzeo taj novi Beren Gold 65ah 600A, za svaki slučaj...

Ako i ne pomogne, škodit ne može...

:D
 

Charles

Active member
Donator foruma
Uzeo bi radije taj od 65, a ne 80? Da, mozda bi trebao uzeti u svakom slucaju aku. Kako god hvala na angazmanu :)
 
Na vrh