Pitanje u vezi menjaca

sava.v

New member
Postovani imam jedno pitanje, imam citroen c3 picasso 2012 vti 95. Skoro godinu dana i mogu vam reci da sam zadovoljan, ali imam jedan mali problem, da li neko zna nesto o tome bio sam.u par servisa svi kazu to je normalno, radi se o menjacu. Kad upalim auto i krenem na nekih 15-20km/h cuje se nesto na kvacilu kao da udari u nesto i posle dok je hladan malo se teze ubacuje u prvu brzinu. Taj zvuk koji sam napisao da se cuje kad krenem vise se ne pojavljuje .ali cim.ugasim auto i upalimm opet krene isto. Molim Vas pomagajte jel neko zna nesto o tome. Pozdrav i hvala adminu.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Nazalost, to je normalno! Probaj kad je hladan prvo u trecu ubacit pa onda u prvu! Mozda i ulje promjenut nije na odmet a ni skupo! Pa ako se nastavi, trazit dalje ;)
 

visaluteju

Well-known member
To sto skljocne je normalno, kod mene se čuje na 18 a nekad na 30 km/h, to je valjda neko regulisanje esp-a ili nekih drugih cuda. A to sto teze salta mozda da promjenis ulje mjenjaca
 

ante66

Active member
Normalno , kasnije se naviknes pa ne primjecujes :)
Kad sam kupio auto visio sam po servisu sa garanciom da vide o cemu se radi , nista sve OK.
Inace koliko si presao, kako se ponaca motor.Ja sam to godiste uspio navuc tek negdi na 50000 km.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Imam slicno iskustvo ali sa robotizovanim. Druga brzina ujutru kad je hladan, to prvo saltanje, bas je neprirodno. Nakon toga do 6ste brzine sve normalno. Kad se malo hidraulika razradi, nema problema. Vozi i uzivaj
 

DS9

Active member
Kad upalim auto i krenem na nekih 15-20km/h cuje se nesto na kvacilu kao da udari u nesto i posle dok je hladan malo se teze ubacuje u prvu brzinu
Iako takvo ponašanje nije do ulja u menjaču (osim da je neko pri prethodnom servisu sipao pogrešno ulje što sigurno nije slučaj sa obzirom na godište) - više puta smo istakli da je dobro promeniti ulje u manuelnom menjaču na polovnom autu jer su namenska ulja zgodna za do nekih oko 100,000 km.

Nakon toga su ona ona uglavnom manje/više degradirana pa je veoma dobro promeniti ga jer to nije skup zahvat.

Samo ulje košta do nekih 20ak evra za 2 L, a majstora treba platiti da odvrne dva šrafa i namaltretira se nekih oko pola sata. Ako ima fino spremljeno crevo i levak za ulivanje, neće se mnogo ni maltretirati.

Kada to budeš radio, zamoli ga da ti sačuva malo starog ulja u providnoj boci - onda ćeš znati zašto je dobro da si ga promenio kada tu crnu tekućinu budeš uporedio sa bojom novog ulja koja je poprilično svetla.

Osim toga, sa starim uljem ume da se izbaci i prilično metalnih opiljaka iz menjača.

Dole je slika ulja koje je prošlo samo nekih oko 30,000 km tj nije bilo za menjanje - odnosno to je druga izmena ulja iz mog menjača a učinjena je jer je menjač imao zvuk brujanja usled (kasnije ustanovljeno nakon rasklapanja menjača) problema sa jednim ležajem.

Dakle pošto sam češće menjao ulje u menjaču nego što je to bilo potrebno (a inače je pri prvoj izmeni čiju sliku nemam zatečeno sasvim crno/spaljeno ulje na c3ojci koja je tada bila stara 5 godina, uvežena iz Francuske), onda bih slikao sadržaj tih ulja.

Na dnu lavora se vide sitni metalni opiljci koje magnet privlači. Ko zna koliko je onda izašlo pri prvoj izmeni ulja.

 
Posljednje uređivanje:
Na vrh