Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Stara linija C > Citroën C3
Zaboravili ste podatke?


Citroën C3 (2002. - 2009.)

Odgovori
 
Uređivanje
Staro 13.11.2016. , 03:09   #1
Lampičar
 
Član od: 13.11.2016.
Zadnja aktivnost: 15.11.2016. 09:31
Lokacija: Đurđenovac
Postovi: 2
Zahvala: 10
Zahvaljeno 0 puta u 0 postova
Originalno Problem s mjenjačem C3 1.4 HDi

Pozdrav svima!! Potreban savjet u vezi mjenjača: imam C3 1.4 HDi 2008. godina. Prešao sam 214.000 km. Do sada bez problema ikakvih. Prije osam dana napravljen veliki servis, kod prijave rekao ljudima da teško mijenjam brzine kad je auto hladan, čim se ugrije, znači nakon par minuta sve je OK, mijenjaju se brzine s dva prsta. Serviseri promijenili ulje u mjenjaču (Total 75w80). Međutim, auto i dalje ima isti problem, kad ujutro prvi puta palim auto i krećem, ručica mjenjača kao da kroz neku gumu ide. Tijekom dana sve je ok. Ne znam ima li smisla ići ponovo u servis gdje se auto radio, kad ni prvi puta nije ništa postignuto?! Ima li tko slična iskustva ili ideju kako bi se to moglo riješiti?
Željo je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Staro 13.11.2016. , 08:59   #2
Mladi član
 
Randy5's Avatar
 
Član od: 13.11.2012.
Zadnja aktivnost: 18.5.2019. 09:51
Lokacija: Varaždin
Postovi: 302
Zahvala: 34
Zahvaljeno 59 puta u 48 postova
Garaža
Originalno

Na Jugu sam morao podmazati kuglu ispod manžete, probaj to. Ručica mjenjača morala bi završavati s kugličnim zglobom u čašici koji je obično od plastike. Ako se ta plastika potrošila možda joj pomogneš podmazivanjem
Randy5 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Randy5' na postu:
Staro 13.11.2016. , 09:12   #3
U prolazu...
 
Doomsday's Avatar
 
Član od: 27.03.2016.
Zadnja aktivnost: 13.11.2019. 18:24
Lokacija: Kaštel Stari
Postovi: 1.290
Zahvala: 7
Zahvaljeno 169 puta u 145 postova
Originalno

Da, meni na Zafiri A su također doli nešto čistili i podmazivali, oko mehaničkog dijela do getribe, pa se situacija popravila...

Pogledaj, pokušaj, ne možeš ništa izgubit, a ako nešto dobiješ, super...

Doomsday je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Doomsday' na postu:
Staro 13.11.2016. , 10:37   #4
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 15:56
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.896
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Identičan slučaj sam imao... Čudan filing na mjenjaču, servis nije pomogao.
Nakon toga sam sam zamjenio ulje mjenjača, ovo koje si naveo, problema nije bilo više.
A mehaničarima vjerujem koliko i političarima.
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'ivan222' na postu:
Staro 13.11.2016. , 10:53   #5
C5 modifikator
 
vborovic's Avatar
 
Član od: 09.02.2015.
Zadnja aktivnost: 25.5.2017. 07:28
Lokacija: Varaždin
Postovi: 3.181
Zahvala: 4
Zahvaljeno 400 puta u 342 postova
Originalno

Citat:
ivan222: Pregled postova
A mehaničarima vjerujem koliko i političarima


vborovic je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'vborovic' na postu:
Staro 13.11.2016. , 11:05   #6
Mladi član
 
Randy5's Avatar
 
Član od: 13.11.2012.
Zadnja aktivnost: 18.5.2019. 09:51
Lokacija: Varaždin
Postovi: 302
Zahvala: 34
Zahvaljeno 59 puta u 48 postova
Garaža
Originalno

Ne znam kakva je situacija konkretno na C3, ali moguće (ako je prijenos preko sajle) da su sajle loše, zapinju u bužiru ili i njih samo treba podmazati.
Randy5 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Randy5' na postu:
Staro 13.11.2016. , 13:23   #7
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 15:56
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.896
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Ma nije to zapinjanje... Meni je bilo kad je hladan, kao da je u mjenjaču med, ili nešto gušće. Zagrijavanjem se povećava viskoznost i sve je lakše i lakše za šaltat.

Da nešto zapinje, kugle, sajle, problem bi bio konstantan, a ne samo u hladnom vremenu.
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'ivan222' na postu:
Staro 13.11.2016. , 18:18   #8
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Danas 14:21
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.385
Zahvala: 897
Zahvaljeno 498 puta u 426 postova
Originalno

Citat:
Željo: Pregled postova
Ima li tko slična iskustva ili ideju kako bi se to moglo riješiti?
više me iznenađuje da je do sad po zimi odmah radio glatko i lako,
preko zime treba ulju vremena da se zagrije i do tada je malo teže šaltati
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Dalibor' na postu:
Staro 13.11.2016. , 19:17   #9
Stariji član
 
tomica0308's Avatar
 
Član od: 25.12.2015.
Zadnja aktivnost: Jučer 17:27
Lokacija: Varazdin
Postovi: 1.121
Zahvala: 13
Zahvaljeno 99 puta u 92 postova
Garaža
Originalno

Tako i meni,ostavim u prvoj na poslu i nemozes u trecu, opce nejde desno ljevo,cak sam i kuglu nasprejal nekom mascobom i bilo ok par dana,navodno sajle zezaju pa dok se sve to nezagrije,vidit cu ovu godinu kako ce bit
tomica0308 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'tomica0308' na postu:
Staro 13.11.2016. , 21:11   #10
"Max. utegnut za vozit"
 
Tanaja's Avatar
 
Član od: 11.01.2011.
Zadnja aktivnost: Jučer 19:15
Lokacija: Zadar
Postovi: 699
Zahvala: 49
Zahvaljeno 26 puta u 25 postova
Garaža
Originalno

Citat:
Željo: Pregled postova
Prešao sam 214.000 km.
Kolko može C3 izdržati?
Tanaja je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Tanaja' na postu:
Staro 14.11.2016. , 16:59   #11
Novi član
 
Član od: 04.12.2011.
Zadnja aktivnost: 20.8.2019. 11:34
Lokacija: Đakovo
Postovi: 35
Zahvala: 7
Zahvaljeno jednom u jednom postu
Originalno

Imam i ja taj problem, ali na benzincu... tek se pocelo nedavno pojavljivat na nekih 110 000 km...cim se ugrije sve postane normalno
jbasa je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'jbasa' na postu:
Staro 14.11.2016. , 17:04   #12
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 15:56
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.896
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Čemu čudjenje, promjeni ulje u mjenjaču i vozi dalje.
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 14.11.2016. , 17:58   #13
Novi član
 
Član od: 04.12.2011.
Zadnja aktivnost: 20.8.2019. 11:34
Lokacija: Đakovo
Postovi: 35
Zahvala: 7
Zahvaljeno jednom u jednom postu
Originalno

Citat:
Željo: Pregled postova
Serviseri promijenili ulje u mjenjaču (Total 75w80). Međutim, auto i dalje ima isti problem
kaze zeljo da je problem ostao....
jbasa je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 14.11.2016. , 18:13   #14
Stariji član
 
tomica0308's Avatar
 
Član od: 25.12.2015.
Zadnja aktivnost: Jučer 17:27
Lokacija: Varazdin
Postovi: 1.121
Zahvala: 13
Zahvaljeno 99 puta u 92 postova
Garaža
Originalno

I kod mene ostao,barem totalovo ulje stavio.
tomica0308 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 14.11.2016. , 19:40   #15
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 15:56
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.896
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Citat:
jbasa: Pregled postova
kaze zeljo da je problem ostao....
A šta sam ja kažem?
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 15.11.2016. , 09:31   #16
Lampičar
 
Član od: 13.11.2016.
Zadnja aktivnost: 15.11.2016. 09:31
Lokacija: Đurđenovac
Postovi: 2
Zahvala: 10
Zahvaljeno 0 puta u 0 postova
Originalno

Hvala svima na savjetima i komentarima, pokušat ću s podmazivanjem dodatnim, možda se popravi. Netko je pitao koliko može izdržati 'trica'... ne znam koliko, kod mene je do sada bilo uglavnom sve ok, jedina stvar koja je baš 'otišla' je EGR ventil, to je mijenjano.. ostalo sve ok, uz redovne godišnje servise. Zadovoljan prilično...
Željo je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 15.11.2016. , 10:24   #17
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 15:56
Lokacija: Opatija
Postovi: 7.896
Zahvala: 149
Zahvaljeno 916 puta u 755 postova
Originalno

Ma zaebava Tanaja Pitaj Krkya koliko traje... na nekom ulju za tenkove okreće km debelo iznad 200tkm.
ivan222 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'ivan222' na postu:
Staro 15.11.2016. , 22:49   #18
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Zavisi za koje tenkove je ulje.

Inače može dosta izdržati, a npr. ja imam C3 kome je od prvog dana kada je uvežen iz francuske (kao pet godina star, sa nepoznatom kilometražom najverovatnije ne manje od 250,000 km, imao tri izmene motornog ulja za prvoh 90,000 km) problematičan neki (jedan ili više njih) od ležajeva diferencijala i/ili spojnice menjača, pa bruji u nižim brzinama - i tako već 60,000 km.

Doduše dvaput je menjano ulje u menjaču, što je posebna priča, ali za ovaj slučaj sa problematičnim biranjem vrlo bih obratio pažnju na ovo što reče Randy o problemu sa sajlama, možda polugama i sl. Mislim, kod MA5 menajča C serije bih se pre kladio na tako nešto.

U vezi toga,
Citat:
ivan222: Pregled postova
Ma nije to zapinjanje... Meni je bilo kad je hladan, kao da je u mjenjaču med, ili nešto gušće. Zagrijavanjem se povećava viskoznost i sve je lakše i lakše za šaltat.
ovakav opis naravno da ima vrlo smisla - međutim ulja koja sleduju tom menjaču (dakle PSA B71 2330 - tj. BV 75W-80/Transmision Gear 8) po pravilu su najtanja ulja za manuelne menjače i ne daju ovakav efekat čak i na vrlo niskim temperaturama tipa do -10 C. Možda je tako nešto neko konstatovao sa takvim uljem - ali ispod -20 C.

Uz takav opis iz citata, neko bi mogao da sumnja da je sipano ulje iz gradacije 75W-90 npr. ovo totalovo

jer je ono značajno deblje (tj. duplo), pa će na nižim temperaturama dati vrlo sličan efekat iz opisa.

Ipak, malo je verovatno jer bi to bila vrlo gruba greška servisera (mada me ništa ne bi začudilo).

Kada je potrebno promeniti kvačilo onda se raskače sajle menjača od poluga menjača koje su spojene plastičnim narandžastim konektorima za koje stoji u servisnom uputstvu da ih samo treba stisnuti rukom a ne upotrebljavati alat (tipa šrafciger ili klešta). Ko ne obrati pažnju na to može sasvim ili delimično polomiti jedan ili oba konektora koja se po pravilu ne mogu naći zasebno jer se prodaju isključivo u kompletu sa sajlama (koje koštaju oko 200 evra ili više)

Zbog takvih stvari bih ipak obratio pažnju na nešto što nema neposredne veze sa uljem ako je već odgovarajuće ulje (75W-80) u menjaču.

Post je uređivan 16.11.2016. u 01:09 (DS9)
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 16.11.2016. , 08:40   #19
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Danas 14:21
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.385
Zahvala: 897
Zahvaljeno 498 puta u 426 postova
Originalno

nisam upućen u dokumentaciju za C3 po pitanju intervala izmjene ulja u mjenjaču,
ali ako ulja ima dovoljno ne bih ga niti mijenjao,
nego eventualano prema potrebi dopunjavao.

ulja za zupčanike i mjenjače "uništavaju" visoke temperature,
u slučaju mjenjača ovog tipa one nisu previsoke,
a totalovo ulje sintetske osnove i u roku 200 000 sigurno neće trebati izmjenu.

zamjenio bi ulje u mjenjaču ako je auto stariji od 20 godina sa 300 000 km,
i tada možda stavio total 75w90 (umjesto w80).
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Dalibor' na postu:
Staro 19.11.2016. , 16:38   #20
DS9
Mladi član
 
DS9's Avatar
 
Član od: 13.09.2011.
Zadnja aktivnost: 19.11.2019. 23:16
Lokacija: Beograd
Postovi: 410
Zahvala: 194
Zahvaljeno 122 puta u 93 postova
Originalno

Tako i stoji u npr. servisnom uputstvu iz 2002. odnosno da se ulje ne menja već samo proverava nivo i po potrebi dopunjava.

Konkretno - strana 147. servisnog uputstva za C3 iz 2002,

http://service.citroen.com/dtt/CDP/c...ndex_2002.html
a inače u kasnijim godištima ovaj navod izostaje.

Ipak, ko je ispuštao transmisiono ulje iz MA5 menjača koji je duže u upotrebi - zna dobro da ono može delovati spaljeno (i po boji i po mirisu).

Ako se već preporučuje dopunjavanje ulja, logično je da će se pomešati novo i staro ulje, a onda se čovek pita zašto ne bi promenio svo ulje, kada ta operacija nije zahtevna (odvrtanje dva šrafa) i kad 2 litra namenskog/preporučenog transmisioniog ulja košta 15ak evra.

Mazivo se upotrebom, generalno uzevši, degradira - i ukoliko su zaptivke/semerinzi korektni onda nema baš razloga da se i celo ulje ne promeni. Druga je priča što sa novim uljem može doći do procurivanja već načetih semeringa.

Kada sam uzeo auto pre pet godina, ubrzo smo ukapirali da ostavlja fleke i da mu curi menjačko ulje. Procureo mu je semering na kraćoj poluosovini, pa je tada ispušteno sasvim crno ulje u količini od 1,8 L. Sipano je novo BV Transmisison 75W-80. Nakon 30000 km, procureo je stari semering na dužoj poluosovini, pa je i tada ispuštano ulje, a ono je izgledalo ovako



Tada sam odlučio da sipam motulovo koje je najviskoznije u toj gradaciji inače takođe preporučeno za PSA menjače. Nakon sledećih 30,000, odnosno 60,000 km od zamene kvačila(koje je zamenjeno kada je kupljen auto) lamela je počela da proklizava, pa je konstatovano da je procureo semering spojničke osovine - koji je prilikom prve zamene bilo dobro promeniti, ali to nismo bili učinili.

Dakle sada smo imali priliku da ponovo ispustimo i motulovo transmisiono ulje i osmotrimo ga (ono je inače izrazito svetlo kada je novo) i to izgleda ovako. Proceđeno je od opiljaka i vraćeno je u menjač (nisam ga menjao).



Na obe slike su u dnu metalni opiljci koje magnet privlači. Menjač bruji u nižim bruinama, ali se to brujanje izgleda ustalilo na neki nivo - i tako auto tera već više od 60,000 km.

Btw, ko bude sipao dva litra u menjač nakon ispuštanja ulja - ako mu posle ne procuri neki semering, pri sledećem ispuštanju bi mogao da konstatuje da je iz menjača ispustio 2,1-2,2 L, pa lično mislim da se količina od 2 L odnosi isključivo na suvi menjač a da nakon ispuštanja ulja ne treba novog sipati više 1,8 L.

Ovo sve sam naveo kao primer da recimo čovek ne može biti siguran da mu neće procuriti semerinzi zbog novog ulja (možda bi procureli i sa starim, kao i što se bilo desilo) - ali je moguće da možda sami delovi menjača produže svoj vek.
DS9 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
hdi, mjenjačem, problem

Uređivanje



Sada je 16:34. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2019, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger