Održavanje dostavnog Berlinga 1.6HDi '10.

v.v.

New member
Kupio sam nedavno navedeni Citroen pa me zanima par savjeta ako može pomoć:)
Radi se o modelu 1.6hdi 90ks 2010 godište:
-na koliko se km. radi veliki servis
-koji su preporučeni intervali za redovan servis
-koje je najbolje ulje za ovaj motor
-bočni retrovizori su el. ali mi ne rade odnosno radi samo preklapanje vozačkog retrovizora ali ne mogu namještati stakla:wtf:
-da li je netko mjenjao ledice(ne radi) od gumba klima uređaja pošto su zalemljene :shock:

Unaprijed hvala na pomoći jel mi je ovo prvi Citroen:)

I da ako netko prodaje plastični poklopac motora sa oznakom 1.6hdi kupujem:palac-gore:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zajedno na otpadu potraži i prekidač za retrovizor... pretpostavljam da nije komplicirana izmjena pa bi ti se isplatilo to odmah provjerit.

Sa ledicama si nemaš šta mislit... treba odlemit i zalemit nove. Zaheban posao, pa bi ja to nekome odnesao da riješi, nemaš što tu mudrovat.
 

Lix

Active member
Remen se mijenja od 60-80 tisuća kilometara, ko ga vozi do 180 tisuća ja mu skidam kapu do poda kako ima muda ujutro upalit auto bez straha da mu remen ne preskoči i ne polupa ventile, ulje je svako dobro ukoliko je namjenjeno za turbo dizela i mijenja se na 10-15 tisuća ili godinu dana, toliko će svako ulje bit dobro, moj glas ide za total jer je to ipak citroenovo ali može sve i castrol i shell i sve samo ako će se redovno mjenjat :)

Što se servisnih intervala tiče ulje kako je opisano, filter zraka i ulja također na svakoj izmjeni ulja bi trebalo, a filter nafte nakon svake dvije izmjene ulja, onda sigurno neće bit problema :) drugo nemaš šta mjenjat na tim motorima, mikroremen se mijenja po potrebi al to se vidi na njemu kad je već pri kraju

Inače 1.6 hdi je jako dobar motor :D
 
Posljednje uređivanje:

v.v.

New member
Hvala svima na odgovorima.
Za ulje sam dobio preporuku za total 5w30.
Veliki servis kada budem radio predpostavljam da ide i vodena pumpa u paketu.Da li je to po servisnom intervalu na 180.000km ili se prije mjenaja ?Trenutno ima 145.000km.
I da još jedan problem na obadvoja vrata kao da je otišao onaj srednji dio između panti što drže vrata ne znam kako se točno dio zove ali je užasno iritirajući zvku kao da otvaram vrata od fapa:shock:.Jel još netko ima problema sa navedenim dijelom?
Preporuka za nekoga da mi ledice složi odlemi i zalemi?
Dosta pitanja a želim da mi bude sve ok:)
Hvala na odgovorima.
 

ZlatkoC4

Well-known member
interval od 180tkm je za normalne uvjete vožnje ali i za takve uvjete je predugačak termin. gradska vožnja i većinom gradske kratke rute su otežani uvjeti vožnje i onda se taj interval za izmjenu velikog servisa prepolovi. što znaći da je kod tebe trebao već bit napravljen veliki servis. i da pumpa ide u sklopu velikog servisa kao i sve remenje i filteri.

ako nije napravljen veliki servis preporućujem ti da ga što prije napraviš.
 

Lix

Active member
kada uzmeš set za zamjenu distribucije u njemu bi trebalo bit sve, a to sve podrazumjeva zubčasti remen, vodenu pumpu i španer (napinjač) radio sam to na berlingu 1.6 i nije veliki problem, antifriz je pametno također zamjenit jer se sistem mora ispraznit, uglavnom ako radiš sam ili ako ti radi mehaničar taj posao se za jedan dan mora moć obavit ;) servisni interval na 180 je glupost po mojem mišljenju, ako tako stvarno u knjižici piše onda je neka muljaža od strane citroena ili koga već jer 180 tis. km za jedan gumeni komad (zubčasti remen) je za mene kompletna glupost jer on to ne može izdržat, moje mišljenje, to je po meni isto koda bi vozio 15 godina na istim gumama
 

v.v.

New member
Tako sam i ja čuo za veliki servis;)
Nisam uopće skužio a sad mi palo na pamet da li je kod njega normalan servo ili električni?
Pitam radi zamjene ulja u servu :)
Ima li itko ideju za problem sa vratima da li dio moram tražiti u ovlaštenom ili ima Tokić recimo?
 

Lix

Active member
guma se u auto moto industriji bila obična ili ojačana nekakvim vlaknima u uporabi NE drži duže od 5 (ajmo reć da lažu pa neka bude 109 godina, znači da radiš 20-30 tisuća na godinu za 180 tis km ili čak 200 ti treba minimalno 6 godina, a vi ga mijenjajte i na 300 000 šta se mene tiče, nisam slagao jednu glavu i ventile zato jer se ljudi drže servisnih intervala ko pijan plota, ljepo vam govorim kad se radi distribucija, to jest dajem vam prijedlog, a vi dragi moji radite kako god želite, uostalom, vaši su auti i ja na to utjecat nemogu :weeabooface:

taj središnji dio na vratima "klika" tj. više koda neko lupi macom po vratima nego da klika :D iz razloga jer su ti se odpustile dvije matice m6 (10 mm ključić) pa ti to lampeta samo od sebe, zategni pa probaj, nebi bilo loše ni malo masti stavit na taj komad, iako to ne piše nigdje u knjizi za servisne intervale :whistling:

ledice ti može zalemit bilo ko jer to nije neka nauka samo ovisi kojem autoelektricaru se da zezat sa tim jer je jednostavan posao koji oduzima dosta vremena pa obično to nemogu naplatit pa svi bježe od toga
 

v.v.

New member
Plastiku za motor sam riješio.:)
Za središnji dio na vratima koji klika sam zategnuo matice i podmazao ali i dalje se čuje:hm:
Sljedeći tjedan idem napraviti servis pa me zanimaju neke informacije koje ne znam:
Ulje za motor ide total 5w30 e sad da li je količina od 3,75litre točna za 1,6hdi 90ks?
Ulje za mjenjač, kada je interval za mjenjanje i koje stavljate te koliko litara?
Ulje za kočnice, mora biti DOT4 i ide 1litra koje je najbolje za Berlinga?
Ulje za servo, koji je preporučeni interval i koja količina te model su najbolji?
Antifriz ide crveni 6,3litre, koji se koristi tvornički?

E da koja je oznaka ovog motora, točan datum proizvodnje auta je 8/2009 god.
Našao sam oznaku DV6TED4 za 1,6hdi 66kw.Da li je točna?
Ako se kome da bio bih zahvalan na informacijama.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Kočionu tekućinu bi trebalo mijenjat svake 2-3 godine, ostalo na velikom servisu (oko 150tkm, pa bih ja opet na 250). Javi broj šasije tu ili u poruke pa ti ostalo kasnije pogledam
 

v.v.

New member
Za kočiono ulje znam kada se mjenja već me zanima koje je preporučeno za Berlinga kao i ostala ulja i tekućine:)
VF77B9HXC9J201515
Hvala unaprijed.
 

tomica0308

Well-known member
ulja u motor ti ide oko 3.75, ulij 3.70 pa upalis nek radi minutu, ugasis i cekas minut-dva da se smiri i provjeris, ulje u mjenjaču imas isto original total i ide 2 litre ili do cepa u kojeg se toci i mijenja se svakih 5g ili 50tkm., ulje u kočnice isto imas total DOT4 al ja sam stavio bosch dot4 1l 40kn s popustom u tokicu i nikakvih problema, ulje za servo neznam al bi bilo najlakse (doma, u servisu neznam dal mijenjaju, jedino ak ti kazes) iz posude kroz slaufic van i novo nutra tak 2-3put i ok bude, a antifriz total glacelf auto supra koncentrat litra oko 30kn i trebas 4 litre da dobis sa destiliranom vodom oko -35 :cool:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
a
Linija proizvoda BERLINGO DOSTAVNO (B9)
Br. PP/ RD 11944 FV 1 0410
Datum početka garancije 2009.08.20
Opće informacije
VRSTA PROIZVODA - USLUŽNO VOZILO
KOMERCIJALNA MARKA / TIP SKLOPA - CITROEN
LINIJA PROIZVODA - BERLINGO DOSTAVNO (B9)
OBLIK KAROSERIJE - VAN
ZAVRŠNA OBRADA - SREDNJA NISKA PLUS
MOTOR - TURBO DIZEL DV6AUTED4
PRIJENOS - BVM5
TIP BOJE - NE-METALIK BOJANJE
BOJA KAROSERIJE - EWP - BANQUISE BIJELA BOJA
TIP UNUTARNJE OBLOGE - TKANINA MOBILIS G034 + OMNI F945 "YH"
BOJA OBLOGE - "FZ"
MJENJAÈ (KARAKTERISTIKE) - BE4-5L RUÈNI MJENJAÈ
DEFINICIJA ÆE BITI OBJAVLJENA NAKNADNO - STARA GAMA
MOTOR (TIP) - MOTOR TIPA DV
DODATNI MONOGRAM - BEZ FULLER ZNAKA
DODATNI MONOGRAM, RAZNO - BEZ FULLER ZNAKA
MONOGRAM - BERLINGO
Za kočionu tekućinu piše jedino da mora bit DOT4, ja sam bio Valeo stavljao u svoj. Ostale stvari nisu dostupne u besplatnoj verziji service.com-a nažalost. Ako ga već planiraš sam servisirat onda najbolje nabavit neki Heynes sa tim podatcima ili slično.
 

VinkoKre

New member
Pozdrav. Gledam kupiti neki Berlingo III na Avto.net. Uvezo bi ga. Dizel obavezno. Tamo ima 1.6 sa manje ili vise konja. Negdje pise HDI Fap a negdje samo HDI.
Jel trebam obratiti pozornost na te oznake i kako to ide. Znam da je CO2 presudan faktor za konačnu cijenu ali volio bi znati koji su pouzdani a koji manje pouzdani. Sad imam stari 2.0HDI jest da malo smrdi ali ide i nedimi začudo.
 

DS9

Active member
Ok društvo, ovu temu dižem iz mrtvih jer je njen naslov bitan i onaj koji nije upoznat a tek dođe na forum može je pogledati pa generalizovati (neke tu navedene stvari) na pogrešan način.

-Gore je slikom pomenuto ulje Mobil 1 serije i iako ta serija predstavlja najkvalitetnija mobilova ulja - konkretno ulje koje se vidi na slici tj. Peak Life viskozne gradacije 5W-50 nije pogodno za one HDi motore koje imaju DPF jer to ulje ima prilično veću količinu materija koja ostavljaju pepeo (tj. zapušuju DPF vremenom). Takođe upotreba viskozne gradacije 5W-50 je prilično diskutabilna ukoliko se ima namera upotrebiti ga u motoru koji je u dobrom stanju a ne želi se previše forsirati.

Osim toga, to ulje ne zadovoljava ni jednu od PSA normi pa striktno tumačeno nije pogodno za one PSA motore koji zahtevaju specifične PSA norme (dakle motori od 2007-2008. godišta).

Inače, mislim da je Dalibor možda napravio lapsus sa tom slikom, a da je možda mislio na ulje takođe Mobil1 serije ali ESP Formula 5W-30, a koje poseduje PSA odobrenje B71 2290 - koja je namenjena baš za HDi motore sa DPF (iako se može upotrebiti tj preporučena je i za benzince, kao i HDi bez DPF), što bi generalno uzevši bio jedan od (naj)boljih izbora za većinu HDi motora. Hoći reći - može/odlično Mobil1 ulje ali ne Peak Life 5W-50. To ulje bi bilo pogodno recimo za neki dobro izrabljen motor koji nema DPF (ili kome je dpf uklonjen) ili neke starije benzince koji se forsiraju, a takođe bi bilo pogodno u uslovima ekstremno visokih ambijentalnih temperatura.

Inače, postoji već cela tema koja se bavi najboljim izborom ulja za neki citroen i onog koga zanima za npr. njegov Berlingo - bilo bi zgodno da pogleda baš tu temu jer ona daje detaljnija objašnjenja.
https://www.citroenforum.hr/citroen-opcenito-38/najbolje-ulje-za-citroen-je-104/index11.html

- Što se intervala servisa tiče - oni su precizirani tzv. Planom održavanja koji se može za konkretni auto proveriti po VIN na servisnom sajtu, a na servisni sajt se može svako registrovati ukoliko ispoštuje da navede nekakvu firmu i poseduje e-mail adresu na koju će mu stići lozinka.

-Provera intervala je precizarana u sledećem odgovoru
https://www.citroenforum.hr/citroen-c4-picasso-ii-222/pitanja-c4-picasso-ii-2014g-servisi-7260/#post140384

VF77B9HXC9J201515
- Pošto je inicijator teme tj v.v. naveo VIN svog berlinga, na osnovu toga se može videti da on nije 2010. godište kako je v.v. naveo u svom prvom postu, nego je garancija tom berlingu počela da teče od 20. avgusta 2009. god. To pokazuje donja slika, a crvenu strelicu sam ja dodao



Pošto verzije 1,6 HDi motora mogu a ne moraju imati DPF do određenog godišta (a od kada sve varijante imaju DPF), koliko je meni poznato, a na osnovu uvida u neke servisne dokumentacije - motori kodnih oznaka 9HX i 9HY nemaju DPF, dok 9HV i 9HZ imaju.

Na konkretnom berlingu, ukoliko se pogledaju karakteristike vozila može se pod sekcijom Dovod Goriva videti da li fabrički ima ili nema DPF.





Ako pogledamo Plan Održavanja za tog berlinga videćeme konkretne podatke, a može se uzeti da su oni identični i za ostala vozila sa istim motorom.




Kao što se može videti, gore su ljudi dali uglavnom tačne navode, da je zamena remena razvoda 180000 km ili 10 godina - i to za otežane uslove eksploatacije, kao i to da je zamena ulja jednom godišnje ili 15000 km, šta pre istekne.

Zanimljivo je da se ne precizira zamena rashladne tečnosti osim provere pH (da nije kisela) svake godine ili svakih 15000 km - a nakon što je proteklo 4 godine ili 120,000 km.
Zbog ovakvog navoda - oni koji uzimaju polovni auto stariji od par godina bi morali da obavezno zamene i rashladnu tečnost, a iskustvo je pokazalo da su adekvatne sve one koje iako nemaju odobrenje PSA - zadovoljavaju široko rasprostranjenu normu VW TL774 D/F/G - tj predstavljaju dugotrajne (najčešće crvenkaste raznih nijansi) antifrize koji su predviđeni za upotrebu do (uglavnom) 5 godina.

Takođe, može se videti da je PSA vrlo striktna čto se tiče intervala zamene kočne tečnosti - i da insistira (što je i razumljivo sa obzirom da se radi o sigurnosno krucijalnom sklopu) na promeni na svakih 2 godine. Takođe, to je sasvim razumljivo jer su kočne tečnosti po svom sastavu poli-glikoli koji su higroskopni i poseduju tendenciju da im tzv. mokra tačka ključanja opada vremenom. Dakle to je by the book - a sasvim je druga priča što neko prođe deceniju i više a da nije menjao kočnu tečnost.

- U gornjem planu održavanja možemo videti sasvim diskutabilnu sekciju DOPUŠTENA MOTORNA ULJA - jer se za ovaj motor navode PSA i ACEA norme koje se međusobno poprilično različite (a i za ulja koja im pripadaju se može reći da su različitog kvaliteta, tj. od "običnih" polusintika po B71 2300 do izrazito/ekstremno kvalitetnih po B71 2312).

Razlog je jer taj motor nema DPF pa njemu PSA dopušta i upotrebu onih ulja koja su kreirana prvenstveno za motore sa DPF, odnosno (naj)novije motore. Kada rekoh da je to sasvim diskutabilno - ne mislim da je pogrešno, nego da izbor nekog/jednog od tih svih ulja ima takve posledice da su one nešto drugačije nego ako se izabere drugo dopušteno ulje.

Kada pominjem posledice - pri tome mislim i na negativne i na pozitivne - jer je svako ulje kompromis suprotstavljenih zahteva, te nema jednog ulja koje će biti najbolje za jedan/određeni motor, jer različiti ljudi isto vozilo/motor upotrebljavaju u različitim uslovima, na različite načine.

U vezi poslednjeg navedenog, može se videti da je PSA dala vrlo široke preporuke a da nije sasvim precizirala da li je nekome bolje upotrebljavati jedno ili drugo ulje, osimk po klimatskoj tabeli.

Ipak, a to sam već navodio - poslednja aktuelna servisna preporuka precizira da je onim motorima kojima je dopušteno da upotrebljavaju ulja po normama PSA B71 2290 i 2312 - u vozilima po Evropi (od krajnjeg severa do krajnjeg juga, gde je pobrojana i Hrvatska) - to najadekvatniji izbor.

Dakle to je ono što navodi PSA - a upravo zbog toga što taj navod može imati nekakve posledice (rekoh i pozitivne i negativne, u zavisnosti kako se koristi vozilo) ovo sve i napisah.

Just my 2 cents
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh