Od nove godine jeftinija rabljena vozila

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ne znam što ovo točno znači. Odnosni li se to i na uvoz, odnosno "unos iz EU" i onaj ozakonjeni lopovluk u obliku PPNV-a ili samo na ukdanje onog "pet posto" na prijenos kod kupnje od fizičke osobe u HR?

SABOR je izmijenio Zakon o posebnom porezu na motorna vozila, slijedom čega bi od iduće godine trebala pojeftiniti rabljena vozila. Sam zakon uređuje dva porezna oblika – posebni porez na motorna vozila (trošarine) i posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila.

Slijedom izmjena, trošarina na stjecanje rabljenih vozila, zamjenjuje se upravnom pristojbom koja će se plaćati kod registracije, a koja će od 1. siječnja 2018. biti 50 posto niža u odnosu na sadašnju.

Manji trošak za porezne obveznike

Upravna će se pristojba plaćati u tijelu nadležnom za registraciju vozila, obračunavati temeljem starosti vozila, odnosno godine proizvodnje i snage motora, a visinu će joj odrediti uredba koja se tek treba donijeti.

Promjena vlasništva nad rabljenim vozilom sada uključuje najmanje četiri koraka na tri adrese, ovjeru potpisa na kupoprodajnom ugovoru kod javnog bilježnika, koji se potom predaje Poreznoj upravi koja izdaje rješenje o razrezu poreza koji se plaća u pošti, a potom policija obavlja prijenos vlasništva.

Prema podacima Ministarstva financija, u 2016. bilo je oko 210 tisuća slučajeva oporezivanja odnosno izdanih rješenja s osnove trošarina na promet rabljenih vozila, a prihod s tog naslova iznosio je 194 milijuna.

Da bi izmjene trebale donijeti manji trošak poreznim obveznicima potvrđuje projekcija da bi prihod od trošarina trebao biti manji za oko 100 milijuna kuna, dakle gotovo se prepolovljuje.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Svak ko misli da ova ili bilo koja vlada u Hrvatskoj će išta napraviti u korist naroda da mu olakša život je naivac kakvog nema.
Oni da se odreknu para iz proračuna?!?!?
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Režu porez, da.

Stigla uputa Anemičnom iz Bundesrepublik Deutschland da se olakša uvoz, jer imaju hrpu rabljenih dizela s malo kilometara kojih se moraju riješiti. :)

Prvo da vidimo koliko će cijene ići dolje, pa možda dođem u iskušenje prodati obe C-petice i preći na "mračnu stranu" s Vau-Wau Passatom iz 2014.-2015. :) Hebo okoliš i rak pluća. :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Alo aloooooo pomalo. Nitko ne reže ništa, ne budite naivni...
A za ovakvu sramotu od članka bih ja oduzimao ''diplome'' naših nounara.

Vrlo je jednstavan i kratak, a dovoljno zamagljen da na kraju ne zapamtiš ništa osim bombastičnog lažnog naslova. No ajmo polako razgradit baljezganje:

nounar je rekao:
zakon uređuje dva porezna oblika – posebni porez na motorna vozila (trošarine) i posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila.
OK... dva porezna oblika, ajmo vidit šta kaže o njima, prvi:

nounar je rekao:
trošarina na stjecanje rabljenih vozila, zamjenjuje se upravnom pristojbom koja će se plaćati kod registracije, a koja će od 1. siječnja 2018. biti 50 posto niža u odnosu na sadašnju.

... a visinu će joj odrediti uredba koja se tek treba donijeti.
Znači imamo tvrdnju o -50%. Iako centimetar niže piše da uredbe i tarife nema. A bit će puna variabli, kw, starost, co2, km... Nači kristalne kugle su standardna oprema nounarskog ureda? Ili paušalno sere kvake.

Ajde, jedan porezni oblik je zahebao, možda o drugome zna više:

:confused:

Šta se desilo? Maca papala jezik, mini moždani udar? Jadni dementni nounar je zaboravio na drugi oblik. A bubić. Valjda zato jer drugi porezni oblik demantira naslov. Priča se o promjeni metodologije testiranja CO2, prema kojoj će iznosi rasti.

Al eto, neznamo. Novinar nezna doć do informacije, a bome ni gospoda iz sabora nisu ažurna sa uploudanjem dokumenata na onu sramotu od web-stranice.

PS

200 mil. kn. prihoda od prijenosa vlasništva za 2016. godinu (zadnju godinu ''jeftinih'' rabljenih) se uzima za usporedbu.
A godina prije, a ona prije nje? A 2017. nakon poskupljenja? :D:D:D
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
U skladu s očekivanjima, nema tu nikakvog pojeftinjenja. Ili ima, ali je značajno otprilike kao i pojeftinjnje bregaste osovine za dizel lokomotive. :D

"Nekoliko mjera koje je donijela vlada Andreja Plenkovića, usmjerenih na smanjenje golemih nameta koji se plaćaju na kupnju i korištenje automobila, konačno će u idućoj godini dovesti do pojeftinjenja novih i rabljenih vozila

(Smradovi. Samo da ukinu onaj mafijašk porez zvan Poseban porez na motorna vozila na CO2)[/I]

Tri su glavne promjene koje će obradovati vozače. U prosjeku oko 50 posto smanjit će se namet koji se plaća na prijenos rabljenih motornih vozila, oko 30 posto smanjit će se trošarine na nova i rabljena vozila, a poduzetnici će moći odbiti 50 posto PDV-a na kupnju automobila i troškove vezane za njihovo korištenje.

Najveću uštedu ostvarit će kupci rabljenih vozila. Oni će umjesto pet posto poreza na vrijednost vozila prilikom prijenosa plaćati znatno nižu upravnu pristojbu, koja će se obračunavati na temelju starosti vozila i snage motora.

Prema uredbi o tarifama, vozila su svrstana u 12 razreda, a pristojba se računa tako da se snaga motora u kilovatima množi s koeficijentom koji je vezan za godinu proizvodnje. Najveći koeficijent (50) imaju najmlađi polovni automobili do godine starosti, a najmanji (1) automobili stariji od 20 godina. Primjerice, za automobil snage motora 60 kilovata star 10 godina plaća se pristojba od 900 kuna.

U prosjeku, ušteda iznosi 50 posto, ali ovisno o tipu automobila, starosti i snazi motora, raspon se kreće od 10 do 70 posto."




Po tablici se vidi da pojeftinjenja nema. Ovo je više-majne i dalje pet posto prijenosa.

PR trkeljanje o pojeftinjenju se dalje nastavlja:

"Na primjeru najprodavanijih tipova automobila izračunali smo koliko će uštedjeti kupci rabljenih automobila prilikom prijenosa vlasništva. Izračun pokazuje da će se na kupnji rabljenog Golfa, Ford Focusa i Renault Clija, ovisno o godištu, uštedjeti između 500 i 3080 kuna.

Može se uočiti da uštedu veću od 50 posto ostvaruju kupci starijih modela sa slabijim motorima dok je kod novijih tipova automobila ušteda ispod 50 posto.

Značajnije uštede mogu očekivati i kupci luksuznih automobila, osobito onih sa slabijim motorima, dok će najmanje uštedjeti kupci starijih polovnih automobila sa snažnim motorima.

Međutim najbolje će proći kupci električnih automobila (O, daaa. Odmah idem Teslu kupiti za pola milijuna kuna) i oldtajmera (automobila starijih od 30 godina) jer su ta vozila oslobođena plaćanja upravne pristojbe. Niže tarife za trošarine na kupnju novih i rabljenih automobila Vlada će objaviti ovoga tjedna, a prema neslužbenim najavama, trošarine bi trebale pojeftiniti oko 30 posto.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
I dalje se gluposti pišu. Nema više novinara u HR koji bi znao nešto više osim prepisati sa stranih portala.

"Izmjenama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila trošarina na rabljene automobile, koja se do sada plaćala u visini pet posto vrijednosti auta, zamijenjena je upravnom pristojbom. Ta će pristojba ovisiti o snazi motora (u kilovatima ili kubičnim centimetrima) i starosti vozila, a procjenjuje se da će u pravilu biti upola manja od dosadašnje trošarine.

I prijenos vlasništva prilikom kupnje rabljenih vozila bit će znatno jednostavniji i obavljat će se na jednom mjestu, u tijelu nadležnom za registraciju gdje će se plaćati i upravna pristojba."

Ta trošarina uopće nije iznosila pet posto, nego se obračunavala prema g/km CO. Taj Poseban porez i dalje ostaje. Uvoz raljenih ne pojeftinjuje. A; i ovih pet posto prijenosa, je relativno pojftinjenje. Smijurija je da se prijenos vlasništva uopće naplaćuje.

Npr. Ako ste kupili 10 godina stari auto, od 114kW koji košta 35.000 (frema fantomskim procjenama porezne), platili ste oko 1600 kuna poreza, a sada ćete po novim tablicama, platiti isto toliko.
Vrlo precizno su izračunali omjere, i razlike će uglavnom biti u 300-400 kuna i to na skuplja vozila - što se prijenosa vlasništva tiče.
Najobičniji PR lažovske vlade o nekakvom pojeftinjenju.
 

Dalibor

Dado Tornado
Smijurija je da se prijenos vlasništva uopće naplaćuje.
ukoliko se vrši promjena vlasništva ispada kako je moguće naplatiti porez na isto vozilo svake godine i više puta. ne bi me čudilo da se radi o nekakvom usklađivanju sa zakonodavstvom EU, odnosno da smo među rijetkim državama gdje se to prakticira. i onda su pronašli ovaj način da opet uprihode nešto kod preprodaje.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
ukoliko se vrši promjena vlasništva ispada kako je moguće naplatiti porez na isto vozilo svake godine i više puta.

Tako je i dosad bilo. U teoriji, ako auto promijeni vlasnika 20 puta, zapravo se u proračun uplati 100 posto vrijednosti (minus amortizacija) auta. Tako da neki načelnik općine ima čme kupiti novu Škodu Superb sa 240 KS i trozonskom klimom.

ne bi me čudilo da se radi o nekakvom usklađivanju sa zakonodavstvom EU
Pa, da. Eu ne poznaje porez na prijenos vlasništva. Onda će ih "naša" vlada zayebati (na račun svog naroda), pa će promijeniti model obračuna, pa više nemamo porez nego "upravnu pristojbu". U pincipu, nije govno nego se pas posro. Imam dojam, da smo po pitanju tržiših sloboda, mi nekako parcijalno ušli u EU. Npr. ukinuta je carina (iz EU) ,koju nismo imali ni prije, ali je uvedeno još 500 novih trošarina na ovo i ono, pa je računica ista, odnosno cifra čak i veća.
A znam mnoge koji su glasovali za EU samo zato, jer će moći Unjemačku :) po jeftinije aute.

Najviše od svega me ljuti LAŽ da nešto pojeftinjuje. I svi mediji to kao papagaji prepisuju i ponavljaju. Namjerno se širi LAŽ da vlada radi neke reforme. Zapravo ne mijenja se ništa. Zapravo, ako netko sutra kupi C4 starog pet godina, vjerojatno će prijenos vlasništva platiti više.
 

Memphis

Active member
Nisu jeftinija vozila nego porez/taksa oko prijenosa vlasništva.

Kod uvoza starija vozila će navodno biti još skuplja zbog CO2.
 

MR47

Member
Ja sam čekal 2.1.2018. da uvezem auto,i kad smo se pojavili na carini 3.1.onda je bil odgovor da oni nemaju uredbu po kojoj bi obračunali porez.I od toga ništ.Sad je osvanul novi kalkulator i mene bi došlo nekih 100 eura jeftinije,al mi se nije dalo čekati,nisam ni znal kak bu dugo to trajalo,trebal mi je auto.To samo kod nas ima,ko da ti mehaničar veli,da ja to mogu napravit,ali evo nemam alat.Žestoka glupost od naše lopovske države.Jedina prednost u svemu tome je kaj se sve može napraviti na jednom mjestu.Da ne spominjem da mi je ljubazni dečkić na tehničkom htel naplatiti famoznu upravnu pristojbu jer nije znal kak je iskazan porez na računu iz inozemstva itd itd....Ono kaj se mijejalo kod smanjenja uvoza je vrijednosna komponenta tog poreza,a co2,tj.ekološka komponenta je ostala ista.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
co2,tj.ekološka komponenta je ostala ista
Da, nažalost.
Što si uvezao?
Koliko t ima g/co2 na 100 km? Sve preko 119g je potpuno neisplativo za uvoz. Uglavnom neisplativo.

To samo kod nas ima,ko da ti mehaničar veli,da ja to mogu napravit,ali evo nemam alat
To ni jedna EU država nema. Prvo niti jedna nema toliko opterećenje na CO2, drugo niti jedna država nema SKRIVEN izračun tog poreza. NIGDJE nema službenog i javnog kalkulatora prema kojemu ti možeš prije unosa izračunati porez na konkretan auto kao što ti izračuna Porezna. To je pojačano ludilo. Ne znam kako to može biti u skladu sa zakonom da je obračun poreza TAJAN.
 

sir.Oliver

Well-known member
a smiju li državljani RH voziti u HR auta sa stranim tablicama ? ili im , kao u SRB odmah oduzimaju auto i naplaćuju kaznu ? ( navodno carinski prekršaj )
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Mogu 6 mjeseci ako se dobro sjecam
Kako oni znaju koliko je netko tu? :) To me uvijek zanimalo. Npr. (hipotetski) imam registriranu svoju tvrtku u Èeškoj. Auto je na firmu sa češkim tablicama (ima ih dosta u HR). Od kad oni meni broje šest mjeseci? Od prvog zaustavljanja? Od prelaska granice? Koje granice kad uđemo u Šengen? :)
 

Brruno

Well-known member
Ne znam kako ali bas na taj nacin je frend dobio kaznu i morao platit carinu na auto koji je bio registriranu na firmu u CZ. To je bilo 2012 godine. Mozda se nesto promijenilo
 
Na vrh