Nove tehnologije na vozilima

Citru

New member
Razmisljam vec neko vrijeme o svim tehnoloskim sustavima na novim automobilima...

Recimo vani je zima i led na staklima...auto se upali i nakon 5 minuta je vec djelomicno ili potpuno vjetrobransko staklo odleđeno, u kabini je vec toplo....motor kao takav je i dalje hladan. Kako ventilacija uspije odlediti staklo i zagrijati kabinu? Znam da EGR ima hladnjak ispusnih plinova koji svojim prolaskom zagrijavaju rashladnu tekucinu pa se novi dizel motor brze zagrije ali nije mi jasno kako ventilacija puse toplo tako brzo?

Voznja sa ESP po snijegu....znaci uletis u zavoj ili skrenes naglo na raskrizju pod 90°, guzica malo zaplese/proklizi/zanese ali auto se sam ispravi ajmo to tako reci. Da li ESP kao takav detektira proklizavanje straznjeg dijela pa preko hidraulickog bloka ABS/ESP aktivira kocenje straznjih kotaca ili sto? Jer istu situaciju ako covjek ponovi sa ESP OFF zadnji kraj zaplese kao na starom tipu vozila.

Evo dosadno mi je pa sam iznesao neke stvari i nadam se da ce ovo gore ili jos neke stvari nekoga interesirati pa cemo moci diskutirati.
 

fullcool

New member
Tehnoligija grijanja nije nešto posebno mijenjana barem 50-tak godina unatrag. Izvor topline je isti na starim i novim autima ako gledamo na vodom hlađene modele, čak je na starim autima bilo i više tobline jer su motori bili manje efikasni pa se toplina više rasipala. Upravo smanjenje količine tog viška topline, kod modernih dizela, je dovelo do toga da se u aute ugrađuju dodatni električni grijači. Ti grijači istovremeno proizvode toplinu iz struje, ali i opterete motor tako da se i sam motor brže zagrije ili zadrži postignutu temperaturu. Električni grijači su postojali i prije, ali kao dodatna oprema, uključivali su se npr. na utičnicu za upalječ i postavljali ispod stakla da bi ga što prije odledili. Snaga takvih grijača je ograničena snagom alternatora, a alternatori su dolazili jači sa autima koji su imali klimu,jače ventilatore za hlađenje motora ili neku drugu opremu koja traži više struje. Pošto današnji auti uglavnom dolaze sa jačim alternatorima i već njima upravlja elektronika, tako je moguće postaviti i jače el. grijače kojima će upravljati elektronika. Znači ne radi se samo o grijanju, nego i druge stvari utječu na rad cijelog sustava, najviše je tu napretka došlo zbog povećane kupovne moći, da si mogao prije 40 godina kupiti auto zapadne proizvodnje sa vodenim hlađem, isto bi se brzo odleđivao i sa ondašnjom tehnologijom. Kad bi baš htjeli iskoristiti napredak tehnologije onda bi svaki auto imao tvornički ugrađan vebasto koji bi ne samo odmrznuo stakla, nego bi i motor već bio zagrijan i time bi manje zagađivao, manje trošio motor, vozio sigurnije, a da o komforu i ne govorimo. Zapravo je grijanje u autu primitivno obzirom na tehnologiju koja danas postoji, ustvari cijeli auto je primitivno napravljem, više se tu uzima u obzir neka moda nego tehnologija, kad bi se auti pravili sa danas raspoloživom tehnologijom izgledali bi potpuno drugačije.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Razmisljam vec neko vrijeme o svim tehnoloskim sustavima na novim automobilima...

Recimo vani je zima i led na staklima...auto se upali i nakon 5 minuta je vec djelomicno ili potpuno vjetrobransko staklo odleđeno, u kabini je vec toplo....motor kao takav je i dalje hladan. Kako ventilacija uspije odlediti staklo i zagrijati kabinu? Znam da EGR ima hladnjak ispusnih plinova koji svojim prolaskom zagrijavaju rashladnu tekucinu pa se novi dizel motor brze zagrije ali nije mi jasno kako ventilacija puse toplo tako brzo?

Voznja sa ESP po snijegu....znaci uletis u zavoj ili skrenes naglo na raskrizju pod 90°, guzica malo zaplese/proklizi/zanese ali auto se sam ispravi ajmo to tako reci. Da li ESP kao takav detektira proklizavanje straznjeg dijela pa preko hidraulickog bloka ABS/ESP aktivira kocenje straznjih kotaca ili sto? Jer istu situaciju ako covjek ponovi sa ESP OFF zadnji kraj zaplese kao na starom tipu vozila.

Evo dosadno mi je pa sam iznesao neke stvari i nadam se da ce ovo gore ili jos neke stvari nekoga interesirati pa cemo moci diskutirati.
Tema ti je ok.
Samo što si ti na sva svoja pitanja, sam odgovorio.
Tako je abs, esp ali i ostali sustavi upravljaju sihro i koći i otpušta sva ćetiri kotaća. Provjereno na ovom snjegu. Tako da sigurno drži plutanju.
 

deda

New member
Žabi koja je lansirana na tržište prije 60 godina,ne treba ni abs,esp i ostale drangulije i sigurnje se zaustavlja na ledu,skliskom od današnjih auta.Isto tak i stabilnosti kod zanašanja i držanja pravca.Sa njom možeš ful kočiti u zavoju sa skrenutim kotačima i auto ide kud hoćeš.Isto tako se ponaša i GS,CX.Sam sam to isprobavao i ostao sam zatečem kako se ti auti ponašaju.Vozio sam CX 1975,jedan od prvih koji je došao u Yu,po cesti za Ljubljanu,uopće nismo skužili da je cesta čisti led,kada smo stali i izašli iz auta,svi smo popadali koliko je bilo sklisko_Ono što je i naveo Fullcul,davno su napravljena rješenja koja danas "moderna" tehnologija nudi i to daleko jednostavnije od ovog bjesomućnog trpanja elektronike u sve živo na autu.Koliko danas ima bezvezne elektronike i nepotebnih potrošača struje je prodavanje magle i auti troše bez veze energiju,a sve to uopće ne treba na takav način.Većinom je to sve odavno rješeno,a da ne troši ništa,nego se koristila čista mehanika,koja nije imala potreba trošiti struju i bilo daleko pouzdanije i jednostavnija sa istom svrhom.Ali postoji taj veliki ali,bitno da prodaje sa što više nepotrebnih dijelova.Da se danas radi kao nekad,sa današnjom tehnologijom,a uti bi bili sasvim drugaćiji, itrošili bi dve litre nečeg jeftinog,ali onda nema zarade multibogataša.
 

deda

New member
Odmaže ako hoćeš divljati sa autom,to ti jednostavno ne dozvoljava.Inaće neke aute je čak i opasno vozit ako se isključi,a nisam vičan brutalnosti auta.
 

fullcool

New member
Vozaču koji zna kontrolirati vozilo mnoge takve stvari samo smetaju. Neki dan čovjek nije mogao uzbrdo po klizavom zbog ASR-a, kad se sjetio pa ga isključio uzišao bez problema. Bez zimskih guma nebi uzišao nikako, znači presudne su bile gume a ne tehnologija, i prije 40 godina bi se tu popeo sa zimskim gumama a tad bi se možda čak popeo i sa ljetnim jer su bile drugačije. Sa druge strane današnje gume su sigurne na brzinama na kojima su stare bile loše, ali i tehnologija guma je davno savladana.
Tehnologija donosi neke prednosti, ali u autoindustriji je bitno da ti tu tehnologiju prodaju, dali će nama to koristiti to je druga . Xantia Activa nije imala ESP, imala je nešto drugo, i nijedan drugi sportski auto nije dostigao stabilnost Active, ovo je dokazano egzaktnim mjerenjem, i opet to što je imala Activa se ne proizvodi više a sustavi kao ESP se proizvode i skupo prodaju. Kočnice koje je imao Citroen SM je teško prestići i uz pomoć svih čuda tehnologije, jednostavno SM staje na kratkom putu, drugim autima ABS pomogne da skrate zaustavni put koji je znatno duži nego kod SM-a, možda nekad uspiju i biti bolji ali to je rijetko, i to je dokazano mjerenjem.
Kad nebi bilo ESP-a,ABS-a i drugih modernih elektronika, neki auti bi bili toliko loši na cesti da bi im trebalo zabraniti da se uopće voze (neki mercedesi bmw-i, dosta terenaca), ovko uz pomoć tih čuda se nekako mogu koristiti, a vlasnik je uvjeren da je brdo love dao na nešto najbolje na svijetu, funny :grin:
 

Automatic

Well-known member
Esp,ABS,rade preko istih senzora ali sve ukupno upariva se sa senzorom kut volana ,brzinom,BAS,tempomat ,štop prekidač.Znači svi ti nazovimo elementi rade zajedno a njima upravlja komp ovisno u kakvoj se situaciji nalazi auto.Noviji auti imaju i regulatore opterečenja ovjesa te razne regulaže ovisno o vožnji.Ima još hrpa senzora i sl.stvari ali da sad ne namatam
 

Hrvoje Marin

Active member
Esp,ABS,rade preko istih senzora ali sve ukupno upariva se sa senzorom kut volana ,brzinom,BAS,tempomat ,štop prekidač.Znači svi ti nazovimo elementi rade zajedno a njima upravlja komp ovisno u kakvoj se situaciji nalazi auto.Noviji auti imaju i regulatore opterečenja ovjesa te razne regulaže ovisno o vožnji.Ima još hrpa senzora i sl.stvari ali da sad ne namatam
za ESP vrlo važan je žiroskop, ABS ga ne treba.

Xantia Activa nije imala ESP, imala je nešto drugo, i nijedan drugi sportski auto nije dostigao stabilnost Active, ovo je dokazano egzaktnim mjerenjem, i opet to što je imala Activa se ne proizvodi više
Većinu korisnika automobila ne zanima niti malo najveća brzina kojom se prolazi zavoj.
 

Automatic

Well-known member
za ESP vrlo važan je žiroskop, ABS ga ne treba.
Sve je povezano baš sa ABSom jer u njemu regulira opterečenje kotača i koliko če koji kotač dobiti ulja kad se pritisne kočnica,naravno povezano sa kutem volana.Jer ipak sve se odnosi kad se auto zanese a pritisneš kočnicu koji će kotač jače primiti da te izvuče i da auto ne odleti iz zavoja.Ipak su kočnice najbitnije za stabilnost ,jedino bez kočnica je automatsko oduzimanje gasa kod proklizavanja .Ja sam na cosworthu imao da mi trgne pedalu gasa natrag ko ABS.I da velim da sam zbog pametnog auta zamalo sa tim autom završio pod kotačima kamiona.u zadnji čas sam pritisnuo gump za isključenje da mogu ubrzat.Htio sam se uključit u promet pa sam stisnuo gas jer mi dolazio kamion a on mi trkne pedalu i ne želi primit gas ,izvuko sam se za dlaku.
Ja osobno ne volim svu tu elektroniku i najdraži su mi klasični auti 70ih i ako imaju još duple fergiće za gušt mi netreba nikaj bolje.Najbolje su mi bile alfe sprint 1.5 boxeri sa četiri dupla fergića.A sad nemreš protiv nauke,naravno da je svaki novitet na autu IN,pogotovo ako se radi o sigurnosti
 

radojkta

Member
Nisam protiv napretka ali neki dan sam prvi put vozio svoj C4 po malo jačem snijegu cesta je bila slabo očišćena i cijelo vrijeme mi je bio grč u želucu.Nekako nije mi to to prije sa Jetom diesel i Dujom WV išao sam duplo brže i kočio i ubrzavao i sve pet.A valjda sam samo nostalgičan.
 

Automatic

Well-known member
Alfa nema 4 dupla,
Neznam jel su dupli ali nekad sused kupil 80ih novu sprintericu iako sam tad imal samo 6 godina zapamtil sam da da kad su gledali da je imala 4 fergića i da je bil stroj.JEdina alfa koju sam imal je bila 33 1.7ie i to je bilo oko 140 konja ali na injektore.Ono kaj znam da je mogla u 2 brzini oko 135ako ne i više.
 

deda

New member
Ima ti dva dupla,ili četri jednostruka dva po dva u istom kućištu.Izvana se ne žiki razlika,pa onda ljudi misle da sve imaju samo dva dupla.One koje su bile sa 4 imaju oznaku ti,a injektorice imaju oznaku ie.
 
Na vrh