Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Citroën Forum Hrvatske (neformalno) > CitroCafé
Zaboravili ste podatke?


CitroCafé Mjesto rasprava izravno nepovezanih s omiljenom nam markom. :-)

Odgovori
 
Uređivanje
Staro 11.3.2018. , 21:57   #261
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 12:34
Lokacija: Sisak
Postovi: 5.666
Zahvala: 402
Zahvaljeno 215 puta u 186 postova
Garaža
Originalno

Jesi mjerio ili je to subjektivan dojam? I jesi li ganjao oba auta ili si ih vozio normalno?
Čudno bi mi bilo da je elize sporiji, a preko 500 kila je lakši. Možda ti se čini zbog dizelskog momenta?

Ivane, ja sam danas ljetne stavio
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Staro 11.3.2018. , 22:12   #262
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 13:06
Lokacija: Opatija
Postovi: 6.079
Zahvala: 80
Zahvaljeno 807 puta u 650 postova
Originalno

Na sve? Bit će par dana čilanja onda
ivan222 je online  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 11.3.2018. , 22:13   #263
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 12:34
Lokacija: Sisak
Postovi: 5.666
Zahvala: 402
Zahvaljeno 215 puta u 186 postova
Garaža
Originalno

Nisam, samo na c4
Di si ti vidio da ce snijeg, meni prognoze pokazuju kisu i +10°C temeprature?
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 11.3.2018. , 22:23   #264
Stariji član
 
tomica0308's Avatar
 
Član od: 25.12.2015.
Zadnja aktivnost: Danas 10:31
Lokacija: Varazdin
Postovi: 1.031
Zahvala: 13
Zahvaljeno 97 puta u 90 postova
Garaža
Originalno

Za vikend ide u minus i snow
tomica0308 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 11.3.2018. , 22:37   #265
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 13:06
Lokacija: Opatija
Postovi: 6.079
Zahvala: 80
Zahvaljeno 807 puta u 650 postova
Originalno

Na Istrametu jedan model pokazuje od nedjelje ludnicu, pa tako još par dana

http://www.istramet.hr/prognoza/sisak/
ivan222 je online  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 11.3.2018. , 22:54   #266
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 12:34
Lokacija: Sisak
Postovi: 5.666
Zahvala: 402
Zahvaljeno 215 puta u 186 postova
Garaža
Originalno

http://www.meteo-info.hr/grad/sisak
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 11.3.2018. , 23:50   #267
Super Moderator
 
bjelivuk's Avatar
 
Član od: 04.12.2010.
Zadnja aktivnost: Danas 01:35
Lokacija: Pula
Postovi: 3.091
Zahvala: 819
Zahvaljeno 265 puta u 232 postova
Originalno

Citat:
diegos: Pregled postova
Osim ovog da malo trosi na ac Makar i to "malo" je relativan pojam
Do 6 lit je, pretpostavljam OK.
bjelivuk je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 12.3.2018. , 20:02   #268
Profesionalac
 
Milosh's Avatar
 
Član od: 21.02.2016.
Zadnja aktivnost: Danas 12:40
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 1.806
Zahvala: 108
Zahvaljeno 122 puta u 111 postova
Originalno

Cutac, ili se ne razumijemo ili se ne slažemo.

To što ti kažeš za turbine i ubrzanja je protivno onome što svuda piše vezano za turbine.

Slažem se za krivulju momenta turbo vs. atmo.

Ali generalno govoreći, broj obrtaja u nekom trenutku je određen samo brzinom i prenosnim odnosom, tj. mjenjačem. Ako moj C5 i tvoj VTS imaju identičan omjer (nekog) stepena prenosa, i oba idemo tačno 130 km/h, oba motora će se vrtiti na istim obrtajima, bez obzira što je jedan turbo a drugi nije. Oni možda i nisu dobar primjer jer vjerovatno imaju i sličan moment, ali ista bi priča bila i sa druga dva motora, da taj drugi ima znatno manji moment.

Znači pričamo o situaciji da se oba auta voze u određenim stepenima prenosa tako da je omjer prenosa isti. Ne pričamo o tome da proizvođači u auta sa manjim motorima (i manjim momentom) ne ugrađuju mjenjače sa puno stepeni prenosa, što onda dovodi do tih visokih obrtaja o kojima pričaš.

Isto tako, tačno je da se mali auti na velikim brzinama deru, ali to je najčešće iz dva razloga: prvo, ovo što sam napisao - obično im mjenjači nemaju dovoljan broj stepeni prenosa da im dopuste niže okretaje, drugo, jednostavno manji motori zbog manje snage na visokim obrtajima proizvode više buke.

Da imamo 1.0 atmo benzinac u malom autu sa mjenjačem do 6, 7 ili 8 brzina, ne bi ga skoro ni čuo na 130+ km/h na autoputu.

Ono gdje moment i snaga dolaze do izražaja je max brzina i ubrzanje.
Milosh je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 12.3.2018. , 21:35   #269
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 12:34
Lokacija: Sisak
Postovi: 5.666
Zahvala: 402
Zahvaljeno 215 puta u 186 postova
Garaža
Originalno

Citat:
Milosh: Pregled postova
broj obrtaja u nekom trenutku je određen samo brzinom i prenosnim odnosom, tj. mjenjačem. Ako moj C5 i tvoj VTS imaju identičan omjer (nekog) stepena prenosa, i oba idemo tačno 130 km/h, oba motora će se vrtiti na istim obrtajima, bez obzira što je jedan turbo a drugi nije. Oni možda i nisu dobar primjer jer vjerovatno imaju i sličan moment, ali ista bi priča bila i sa druga dva motora, da taj drugi ima znatno manji moment.
Da, vrtili bi se na istim okretajima, ali evo da uzmemo tvoj THP i moj VTI, da su oba na 130 na 2500 okretaja. Moj bi zahtjevao puno gasa za održavanje brzine i ubrzanje bi bilo lošije nego što je kada se vrti na 4000, a tvoj bi fino ubrzavao i ne bi bilo potrebe za 4000(koje VTI treba(dobro, možda bi se provukao na 3200-3300, ali nikako na 2500)). No opet, razlika je u snazi motora, nije neka usporedba.
Ali ne slažem se da je broj okretaja određen mjenjačem. Da, fizički je, ali taj omjer brzine(prijenosne) je određen motorom( i aerodinamikom, gumama, ali motorom) koji diktira sve. Tj. određen je time što se želi od auta. Zavisi jel se želi dobar odaziv na gas pri danim brzinama(tipa 50, 70, 90, 120, 130 i sl.) ili komocija. VTi se na 130 vrti na 3800 jer nije baš neka snaga(makar bi bio čisto pristojan i na 3200(VANOS)), dok se VTS(tvornički) na 130 vrti na 4000. Ali kod njega je fora da nije bitno na koliko je na 130 u petoj, on je zamišljen da na 130 bude u trećoj, a tek na 210 u petoj do blokade. On baš nije dobar primjer

Citat:
Milosh: Pregled postova
Znači pričamo o situaciji da se oba auta voze u određenim stepenima prenosa tako da je omjer prenosa isti. Ne pričamo o tome da proizvođači u auta sa manjim motorima (i manjim momentom) ne ugrađuju mjenjače sa puno stepeni prenosa, što onda dovodi do tih visokih obrtaja o kojima pričaš.
Puno prijenosnih omjera bi dovelo do niskih okretaja, ako bi motor to mogao obavljati.
Nije isto ako imaš 5 litreni V8 na 2000 na 130 ili 1.2 litreni sa četiri redna cilindra.

Citat:
Milosh: Pregled postova
Isto tako, tačno je da se mali auti na velikim brzinama deru, ali to je najčešće iz dva razloga: prvo, ovo što sam napisao - obično im mjenjači nemaju dovoljan broj stepeni prenosa da im dopuste niže okretaje, drugo, jednostavno manji motori zbog manje snage na visokim obrtajima proizvode više buke.
Ne bih se složio. Mjenjači mogu imati dovoljan broj prijenosnih omjera(tj. mogu imati jednu dugu brzinu), ali motor na tim okretajima koje bi "osigurao" takav prijenosni omjer ne bi imao dovoljno snage(konji, ne moment), da održi brzinu. Tj. ono što sam napisao, VTI bi mogao biti na 3200 okretaja, ali inženjeri su zaključili da je bolje da je na 3800.
Nema tu mjenjač što dopuštati, bitan je motor i po njemu se dizajnira mjenjač. Možeš ti staviti na moj 1.4 omjer koji bi ga na 130 držao na 2000 okretaja, ali on tada ne bi mogao održavati tu brzinu.

Citat:
Milosh: Pregled postova
Da imamo 1.0 atmo benzinac u malom autu sa mjenjačem do 6, 7 ili 8 brzina, ne bi ga skoro ni čuo na 130+ km/h na autoputu.
Čuo bi ga jer bi on i dalje morao biti u petoj(karikiram) jer u 6., 7. i 8. ne bi mogao održavati brzinu.

Citat:
Milosh: Pregled postova
Ono gdje moment i snaga dolaze do izražaja je max brzina i ubrzanje.
Da, naravno da utječu na to, ali moment tu nije bitan. Tj. ako auti imaju istu snagu(SNAGU), nije bitno ako je razlika u(maksimalnim) momentima i 100Nm i to u razmaku od 2000 okretaja.
Bitno je što se isporučuje na asfalt. Uzmi za primjer S2000 2.2 sa 250 konja od 4 cilindra i prvog Boxstera sa 252 konja iz 3.2 litrenog šestaka.
Ista ubrzanja, ista snaga i skoro ista masa.
No Boxster ima na radilici 85 Nm momenta više i to 1900 okretaja ranije nego što S2000 razvije svojih 220 Nm na 6400 okretaja(gdje je Boxster već u blokadi).
Ali mjenjači su dizajnirani tako da oba auta imaju istu snagu na kotačima i time ista ubrzanja. Samo što bi S2000 na autocesti na 130 bio na 5000 okretaja, a Boxster vjerojatno na cirka 3000 ili manje. To je jer S2000 zbog malog motora(malog momenta) ide do 9200 okretaja(jer je snaga rezultat jednadžbe u koju idu okretaji i moment i 9595(ne znam napamet ).
Sad možda imam neke nepovezanosti napisane, ali nije mi lako ovoliki tekst pisati

Kužiš, snaga govori sve, moment ništa(krajnjosti, ali u osnovi). Snaga govori koliko posla motor može obaviti u jedinici vremena i snaga na radilici govori(uz masu i sve ostalo, ali recimo da samo snaga) za što je auto sposoban. A sukladno prirodi motora(tj. načinu na koji isporučuje snagu) se dizajnira mjenjač.

A na ubrzanju se turbina osjeti, da, tvoje tijelo osjeti, ali snaga govori(u recimo identičnim autima) o stvarnom ubrzanju u sekundama.
2.0 turbo sa 300 konja će ubrzavati isto kao 3.8 V8 sa 300 konja isto kao i 2.0 atmo sa 300 konja(ako uzmemo identične aute, identične mase, ali prilagođenog pogona), samo što će svaki imati drugi pristup tome ubrzanju.

Sad sjedim u izolaciji pa sam jos nesto htio dodati. Za ova zadnja tri auta, bitno je da su pogoni sva tri dizajnirani za maksimalne performanse, a ne da je jedan za kruzanje, a jedan za stazu.
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 12.3.2018. , 21:42   #270
Profesionalac
 
Milosh's Avatar
 
Član od: 21.02.2016.
Zadnja aktivnost: Danas 12:40
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 1.806
Zahvala: 108
Zahvaljeno 122 puta u 111 postova
Originalno

Dobro, razumijemo se, tj. razumijem te. Ne znam šta je tačno, ali malo smo se zapetljali.
Milosh je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 12.3.2018. , 21:48   #271
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 12:34
Lokacija: Sisak
Postovi: 5.666
Zahvala: 402
Zahvaljeno 215 puta u 186 postova
Garaža
Originalno

Čestitam na čitanju, ja tolike postove preskačem
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 12.3.2018. , 22:25   #272
Profesionalac
 
Milosh's Avatar
 
Član od: 21.02.2016.
Zadnja aktivnost: Danas 12:40
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 1.806
Zahvala: 108
Zahvaljeno 122 puta u 111 postova
Originalno

Citat:
Cutac: Pregled postova
Čestitam na čitanju, ja tolike postove preskačem
Znači nećeš sigurno pročitati moj poslednji post u temi o C5.
Milosh je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 12.3.2018. , 23:04   #273
Prčkaroš
 
Cutac's Avatar
 
Član od: 28.12.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 12:34
Lokacija: Sisak
Postovi: 5.666
Zahvala: 402
Zahvaljeno 215 puta u 186 postova
Garaža
Originalno

A, ne, za fejk auspuhe uvijek imam vremena
Cutac je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 19.3.2018. , 18:51   #274
Super Moderator
 
ivan222's Avatar
 
Član od: 14.08.2012.
Zadnja aktivnost: Danas 13:06
Lokacija: Opatija
Postovi: 6.079
Zahvala: 80
Zahvaljeno 807 puta u 650 postova
Originalno

Autonomija uzela prvu žrtvu...

https://www.google.ee/amp/s/amp.theg...-arizona-tempe
ivan222 je online  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 19.3.2018. , 19:29   #275
Stariji član
 
Tanaja's Avatar
 
Član od: 11.01.2011.
Zadnja aktivnost: 3.8.2018. 22:17
Lokacija: Zadar
Postovi: 577
Zahvala: 40
Zahvaljeno 22 puta u 21 postova
Garaža
Originalno

Citat:
ivan222: Pregled postova
Autonomija uzela prvu žrtvu...
Cvetojević i Bakić na aparatima.
Tanaja je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.3.2018. , 21:15   #276
Stariji član
 
mengela's Avatar
 
Član od: 06.06.2017.
Zadnja aktivnost: Danas 11:00
Lokacija: Neum
Postovi: 661
Zahvala: 4
Zahvaljeno 25 puta u 22 postova
Originalno

Sta je ovo ljudi, ja mislio ljetne gume stavljat a za prvi dan proljeca se okokuce krecem u zimskim kroksam


mengela je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.3.2018. , 22:32   #277
Profesionalac
 
Milosh's Avatar
 
Član od: 21.02.2016.
Zadnja aktivnost: Danas 12:40
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 1.806
Zahvala: 108
Zahvaljeno 122 puta u 111 postova
Originalno

Jel to u lijevoj biber?
Milosh je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.3.2018. , 05:37   #278
Stariji član
 
mengela's Avatar
 
Član od: 06.06.2017.
Zadnja aktivnost: Danas 11:00
Lokacija: Neum
Postovi: 661
Zahvala: 4
Zahvaljeno 25 puta u 22 postova
Originalno

Ljeva biberi...

Justin biberi...
mengela je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 24.3.2018. , 21:49   #279
Mladi član
 
sir.Oliver's Avatar
 
Član od: 06.01.2018.
Zadnja aktivnost: Danas 03:26
Lokacija: Nitra
Postovi: 311
Zahvala: 7
Zahvaljeno 20 puta u 17 postova
Garaža
Originalno

ljudi , petak i nedelju sam u Novom Sadu ( nedelja obavezno na Rondjoš pijac ( najlon )).
sir.Oliver je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 25.3.2018. , 08:51   #280
Profesionalac
 
Zmix's Avatar
 
Član od: 18.01.2011.
Zadnja aktivnost: 13.8.2018. 21:20
Lokacija: Mladenovo, Vojvodina
Postovi: 4.807
Zahvala: 344
Zahvaljeno 350 puta u 280 postova
Garaža
Originalno

Iduće nedelje ili danas?
Zmix je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
neobavezatni, neobavezni, razgovori

Uređivanje



Sada je 13:24. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2018, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger