Zadnji diskovi + plocice

Machi89bg

Member
Pozdrav

zbog sledeceg tehnickom moram da mjenjam zadnje diskove i plocice (previse stare i ima hrdje na njima, iako je sve ispravno).

U zvanicnom servisu sam dobio ponudu za 600e (2013god, 1.6HDI, 92ks, rucni mjenjac):
prednji diskovi i plocice, zadnje diskovi i plocice, zamjena kocione tekucine.

Ono sto me malo cudi - u servisu su mi rekli da su zadnji diskovi skupi (preko 250e) jer je u njima i lezaj i sve se mijenja.

Pogledao sam alternative, i dobio dvije ponude - jedna oko 400 druga oko 450e (bez zamjene kocione tecnosti).

Ja sam sam nasao komplet prednji, zadnji, plocice za nekih 250e (ridex). Ono sto mene buni - da li kod zamjenskih proizvodjaca dolazi zadnji lezaj, ili se stari vadi pa stavlja u novi disk? Buni me velika razlika u cijeni, pogotovo kod zamjenskih, gdje tacno pise da to pase i za opel astru, 308 (sto mogu razumjeti), da nije samo cisti disk, a da se lezaj uzima stari (tj ako je moguce ga izbiti iz starog diska).

Razumijem da je sve skuplje kod ovlascenog (iaako je zamjena tekucine 40e, a kod drugih majstora 35e), ali cisto ta razlika me buni, pogotovo to sa lezajima...


Hvala :)
 

dinko1981

Well-known member
Primjetio sam da se mogu nabaviti zadnji diskovi sa i bez ležaja, pa je i razlika u cijeni. Ako disk nije pretjerano potrošen ima opcija i tokarenja, čak i bez skidanja sa vozila
 

Machi89bg

Member
problem je sto su mi na tehnickom rekli da je star (jos fabricki) i ima hrdje i da se mora zamjenuti do sledeceg tehnickog. Ovako sam disk i plocice su OK, i u ovlascenom su mi rekli da nema potrebe da se mjenja, hrdje ima, ali ne puno i u tolikom obimu da utice na performanse kocenja, ovo je cisto kozmeticka stvar i to je to. Da rizikujem sa tokarenjem ne bih iskreno, jer ce sigurno gledati jel sve zamjenjeno (sve upisuju u sistem za sledeci tehnicki)...
 

Cutac

Prèkaroš
ridex
Bolje ne mijenjaj onda.

Ako imaš klasičnu ručnu, uzmi GDB1330 pločice i DF6042BS.
Ako imaš električnu ručnu, uzmi GDB1828 pločice i DF6128BS.

To su TRW diskovi i pločice i ništa drugo ne gledaj.

EDIT: 47€ 4 pločice, 228€ dva diska, znači nešto ispod 300.

A uzmi sve novo, ne cigani.
 

szahtila

Well-known member
Koliko je meni poznato, ako je disk deblji od minimalno propisane debljine za tvoj auto, prolazi tehnički pregled. Rđu isčetkaj i to je to. U kojoj to zemlji radiš, nije mi poznato da se u Hr na tehničkom upisuje zamjena diskova ili bilo kojeg drugog dijela
 

dinko1981

Well-known member
Ni meni nije jasno koja bi to količina hrđe trebala biti da je jedina opcija zamjena diska? Pa ako ima tvornički propisanu debljinu ne vidim razlog za zamjenu, eventualno se očisti i pofarba i vozi dalje, sve drugo je bacanje para...
 

Machi89bg

Member
U Njemackoj. Nazalost ovdje gledaju svaku sitnicu, kolegi na 5 god staroj coroli su trazili da zamjeni sarafe tockova jer su kao navodno istroseni - 200€ trosak. A on prvi vlasnik, auto nema ni 100k na satu…

nazalost imaju pravo da tako traze razne stvari, pogotovo hrdja na kocnicama- da se razumijemo - na kocionom prostoru nema nista, sve je ono gdje nema kontakta hrdja, ali i mora biti, 10god je staro auto, ali oni su stava da to moze da umanji perfomanse kocenja i da su diskovi stari i to je to. Ovdje generalno svi rade zamjenu diskova kada auto napuni 8-9 god,zbog tehnickog.

propisana debljina diska i td njih ne interesuje, jednostavno na oko procjene u kakvom je stanju i sve mora biti idealno. Na proslom tehnickom sam morao da mjenjam zadnje opruge jer je na jednom napukla malo gumena navlaka pri dnu opruge, opet - kozmeticka stvar, opruga ko opruga je OK, guma mora malo napuci poslije 10god, ali me je to kostalo 250€. U sustini na tehnickom se ide na to da ti moraju naci neku sitnicu da te obore…

sto se tice diskova Cutac Cutac - to su samo zadnji, ili citav komplet prednji i zadnji? Posto si napisao dva diska pa nisam siguran.. ali to su samo diskovi, bez lezaja?

Ono sto moze biti - zamjenim diskove a na tehnickom kaze a sto nisu lezajevi zajedno sa diskovima promjenjeni i hop pao opet 😂 to me iskreno ne bi cudilo… zbog toga i sve vise razmisljam da idem na to da u ovlascenom servisu sve odradim tako da ovi ne mogu da imaju zamjerki, iako ce da me kosta.. mada ako je to sa lezajevima, pretpostavljam kada bih jos trazio zamjenu lezajeva da razlika u cijeni ne bi bila velika…
 

dinko1981

Well-known member
A na koju foru će skužit da su ležajevi stari? Očito da se tu kod tebe traži dosta preventivnog lickanja podvozja prije tehničkog. Baš me zanima koji disk nema površinske hrđe nakon par mjeseci... ok ima ih koji su tvornički komplet zaštićeni ali oni koji nisu bi se mogli mjenjat svake godine po toj logici.
 

Cutac

Prèkaroš
200€ trosak
:ROFLMAO::ROFLMAO:

200 eura za vijke je ko 20 eura za Ineo ECS.

sto se tice diskova @
Cutac
Cutac - to su samo zadnji, ili citav komplet prednji i zadnji? Posto si napisao dva diska pa nisam siguran.. ali to su samo diskovi, bez lezaja?
Zadnji diskovi s ležajem. Dva su jer su jedni za auto sa električnom ručnom, a drugi za auto sa "ručnom" ručnom. Čitaj **** ga ti.
 

Machi89bg

Member
A na koju foru će skužit da su ležajevi stari? Očito da se tu kod tebe traži dosta preventivnog lickanja podvozja prije tehničkog. Baš me zanima koji disk nema površinske hrđe nakon par mjeseci... ok ima ih koji su tvornički komplet zaštićeni ali oni koji nisu bi se mogli mjenjat svake godine po toj logici.
tako sto se sve detaljno zagleda, cak i tecnost za brisace gledaju, ako nemas - padas. Brisaci se detaljno kontrolisu, ako su istroseni ili nisu ravni kada se prodje prstom - padas.
On ce da vidi da li je jos sve fabricki prva ugradnja ili ne. To su sve diplomirani inzinjeri masinstva, prvo obicno ide kacenje na komp i detaljna analiza gresaka i td, ako je to sve ok, onda se tek ide na rampu i gleda se mehanika i ostalo.

Zadnji tehnicki mi je desni far bacao malo vise u vis svijetlo nego sto je dozvoljeno, nakon moljakanja pristao je da on to regulise, nije trajalo ni 30 sek, samo je privrnuo malo jedan nosac (ili regulator) i odmah na masini OK pokazalo. Radi se sve preko aplikacije, tj sve je digitalizovano i on prati sa aplikacije da li je to OK ili ne.

U sustini bolje su ga pregledali na tehnickom nego kada sam kupovao kola, bas se radi detaljna analiza. Kada se kaci na komp ne smije biti nijedna greska, obicno svi kupe jeftine OBD Citace i samo pobrisu sve pred sam tehnicki, ali onda udju u historiju gresaka i onda znaju da te cimaju dosta. Jedan drugar je tako radio pa na kraju pao i morao da menja neke senzore, jer mu je ovaj nasao da 2 puta godisnje senzor prijavi gresku ali je i sam ocisti. Ali eto, senzor ne valja, mora se zamjenuti.

Tako je i meni rekao otvoreno - prednji i zadnji diskovi su jos prva ugradnja, prednji su zreli za zamjenu (sto i jesu,, nije sporno, u servisu su mi i rekli kad ove plocice budu pri kraju moraju se i diskovi menjati, ali diskovi mogu taman jos toliko dok se plocice ne potrose) ali zadnji imaju dosta hrdje, i to moze da utice na sistem kocenja, i jednostavno mora da se zamjeni, ne moze biti prva ugradnja a auto 10 god staro, takve stvari moraju komplet da se mjenjaju :D

A ako zamjenim samo diskove bez lezaja, strah me je da ne nadje lufta, ili kaze da lezajevi ne pasu jer je aftermarket, tj moram da menjam i lezaj i td, to bi me onda bas skupo kostalo, jer se ponovni tehnicki dodatno placa, lakse je zamjenuti odmah i lezajeve, jer se i ja vodim logikom autu je 10god, bolje onda sve zamjenuti nego sledece godine kod majstora samo lezajeve da zamjeni, plus sto opet imas rizik da ce na tehnickom da te cimaju.

Napravio je bio primedbu sto sam samo prednje plocice zamjenio a ne komplet, kao to tako ne moze, mora sve zajedno da se menja, ali me je pustio sa tim samo kao "recommended" za sledeci tehnicki.

Naveo je jos neke stvari - gume (tj njih sam vec zamjenio cim je zima prosla) i rucna da hvata na gornjoj granici na valjcima. Sajlu rucne cu isto zamjeniti preventivno, jer su drugom kolegi na poslu nasli malo hrdje i da je gumena zastita sajle zagrebana (toyota yaris) i ovaj mu je rekao da to mora da se menja (auto je tada imalo oko 10god) iako na valjcima i testu kocenja sve OK proslo i jos svasta nesto mu je napisao (sitnice uglavnom), u totalu je nasao nekog majstora preko poznanika i ovaj mu uz popust sve to sredio za 600e (djelovi + ruke).

Mogu da pisem bez kraja kakvih sve budalastina ima na tehnickom...

Cutac Cutac - hvala na pojasnjenju, citao sam ali nisam bio ukapirao zbog diskova (sada si objasnio). Znaci TRW komplet zadnji sa lezajevima 300e.
 

szahtila

Well-known member
tako sto se sve detaljno zagleda, cak i tecnost za brisace gledaju, ako nemas - padas. Brisaci se detaljno kontrolisu, ako su istroseni ili nisu ravni kada se prodje prstom - padas.
On ce da vidi da li je jos sve fabricki prva ugradnja ili ne. To su sve diplomirani inzinjeri masinstva, prvo obicno ide kacenje na komp i detaljna analiza gresaka i td, ako je to sve ok, onda se tek ide na rampu i gleda se mehanika i ostalo.

Zadnji tehnicki mi je desni far bacao malo vise u vis svijetlo nego sto je dozvoljeno, nakon moljakanja pristao je da on to regulise, nije trajalo ni 30 sek, samo je privrnuo malo jedan nosac (ili regulator) i odmah na masini OK pokazalo. Radi se sve preko aplikacije, tj sve je digitalizovano i on prati sa aplikacije da li je to OK ili ne.

U sustini bolje su ga pregledali na tehnickom nego kada sam kupovao kola, bas se radi detaljna analiza. Kada se kaci na komp ne smije biti nijedna greska, obicno svi kupe jeftine OBD Citace i samo pobrisu sve pred sam tehnicki, ali onda udju u historiju gresaka i onda znaju da te cimaju dosta. Jedan drugar je tako radio pa na kraju pao i morao da menja neke senzore, jer mu je ovaj nasao da 2 puta godisnje senzor prijavi gresku ali je i sam ocisti. Ali eto, senzor ne valja, mora se zamjenuti.

Tako je i meni rekao otvoreno - prednji i zadnji diskovi su jos prva ugradnja, prednji su zreli za zamjenu (sto i jesu,, nije sporno, u servisu su mi i rekli kad ove plocice budu pri kraju moraju se i diskovi menjati, ali diskovi mogu taman jos toliko dok se plocice ne potrose) ali zadnji imaju dosta hrdje, i to moze da utice na sistem kocenja, i jednostavno mora da se zamjeni, ne moze biti prva ugradnja a auto 10 god staro, takve stvari moraju komplet da se mjenjaju :D

A ako zamjenim samo diskove bez lezaja, strah me je da ne nadje lufta, ili kaze da lezajevi ne pasu jer je aftermarket, tj moram da menjam i lezaj i td, to bi me onda bas skupo kostalo, jer se ponovni tehnicki dodatno placa, lakse je zamjenuti odmah i lezajeve, jer se i ja vodim logikom autu je 10god, bolje onda sve zamjenuti nego sledece godine kod majstora samo lezajeve da zamjeni, plus sto opet imas rizik da ce na tehnickom da te cimaju.

Napravio je bio primedbu sto sam samo prednje plocice zamjenio a ne komplet, kao to tako ne moze, mora sve zajedno da se menja, ali me je pustio sa tim samo kao "recommended" za sledeci tehnicki.

Naveo je jos neke stvari - gume (tj njih sam vec zamjenio cim je zima prosla) i rucna da hvata na gornjoj granici na valjcima. Sajlu rucne cu isto zamjeniti preventivno, jer su drugom kolegi na poslu nasli malo hrdje i da je gumena zastita sajle zagrebana (toyota yaris) i ovaj mu je rekao da to mora da se menja (auto je tada imalo oko 10god) iako na valjcima i testu kocenja sve OK proslo i jos svasta nesto mu je napisao (sitnice uglavnom), u totalu je nasao nekog majstora preko poznanika i ovaj mu uz popust sve to sredio za 600e (djelovi + ruke).

Mogu da pisem bez kraja kakvih sve budalastina ima na tehnickom...

Cutac Cutac - hvala na pojasnjenju, citao sam ali nisam bio ukapirao zbog diskova (sada si objasnio). Znaci TRW komplet zadnji sa lezajevima 300e.
Da mi je znati odakle ovi preprodavači dovoze kante sa milijun km kad je tako strog tehnički
 

Machi89bg

Member
Da mi je znati odakle ovi preprodavači dovoze kante sa milijun km kad je tako strog tehnički
tehnicki je na svaki dvije godine. Novo auto ide na tehnicki tek kad napuni 4 godine. Firmina kola su obicno na lizing, ista kuca/diler ih odrzava i imaju svoj tehnicki pregled. Moguce da tu malo gledaju kroz prste.

Naravno mito - znam da na jugu njemacke, ako su neke sitnice u pitanju, za 200 Evra moze da se provuce kroz tehnicki.

U Svedskoj to obicno rade stranci (tehnicke preglede) - pa ako je neko iskljucio dpf, egr za 200-300 Evra ce da se zatvore oci.

Tako ako je u pitanju auto staro 4-5 godina i preslo 300k km, onda to auto nikada i nije vidilo tehnicki pregled, vec se prodaje na export (licitacije) a uzima se novo auto i tako u krug.

Mozda je tehnicki pregled, ako je u pitanju firmino auto/lizing drugaciji, tj manje "ozbiljan" ali cisto sumnjam.
 
Na vrh