Problem sa gašenjem EGR ventila

castiel-87

New member
Zdravo svima,


Problem je počeo da se manifestuje tako što se je prvo počela paliti ova narandžasta lampica kao na slici:



Meni je ona signalizirala uvek kad je trebao da se zameni EGR ventil. Prvo sam se obratio Lavautu, oni su rekli da je EGR u pitanju, obratio sam se drugom servisu oni su takođe rekli da je EGR u pitanju, ali da ova lampica ne signalizira da je EGR ventil, već da je to u stvari Check engine lampica, iako znam da za check engine postoji druga lampica , jer se je svojevremeno palila. A problem koji se dešava je da kad se ova lampica upali, obara brzinu kretanja auta na maksimalnih 17 km/h, i onda moram da isključim sve na autu, pa čak i sva 4 migavca, na par minuta da bi obrisao grešku kako bih nastavio put, i tako sve u krug. E sad , u ovom drugom servisu mi preporučuju da ne menjam EGR ventil, već da mi ga ugase, kako fizički, tako i kompjuterski i da to gašenje košta 100 evra. To mi navodno urade, ali sada se dešava da se ista greška pali još učestalije i da je auto bukvalno neupotrebljiv. A sada kada sam bio opet kod njih pominju i da je problem sa diznama kao i protokomerom, i EGR problem isključuju kao mogućnost. Onda sam bio u nekom drugom servisu i oni su mi pokazali da na dijagnostici pored EGR-a stoji vrednost - permanent failure, kažu da je problem jeste i sa EGR-om i sa svim što su prethodno naveli, ali tvrde da taj koji mi je navodno gasio EGR, da ga nije ugasio kompjuterski, inače se nebi tako prikazivao, ali su me svakako savetovali i dizne da servisiram i protokomer da zamenim.

E sad mene zanimaju Vaša mišljenja, da li krenuti prvo u zamenu EGR-a i šta ako je ipak ugašen kompjuterski a ja ga zamenim?

I šta mi savetujete?

Hvala unapred.
 

gambler072

C5 enthusiast
ali da ova lampica ne signalizira da je EGR ventil, već da je to u stvari Check engine lampica, iako znam da za check engine postoji druga lampica
Ovo je check engine lampica, ne postoji druga. Da ti se nije mozda palio "service"?
Sto se tice problema, daj nam kodove gresaka, ovako ne moze niko puno pomoci.
Bez kvalitetne dijagnostike (citaj: Lexia) ne mijenjaj nista, ni protokomjer, ni egr, ni nesto trece.
 

castiel-87

New member
Ovo je check engine lampica, ne postoji druga. Da ti se nije mozda palio "service"?
Sto se tice problema, daj nam kodove gresaka, ovako ne moze niko puno pomoci.
Bez kvalitetne dijagnostike (citaj: Lexia) ne mijenjaj nista, ni protokomjer, ni egr, ni nesto trece.
Nije mi se palio service, samo ova narandžasta lampica. Kodove grešaka nemam. A reci mi i ovo, ako je EGR kompjuterski ugašen da li bi stajala info pored njega EGR - permanent failure?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Nije mi se palio service, samo ova narandžasta lampica. A reci mi i ovo, ako je EGR kompjuterski ugašen da li bi stajala info pored njega EGR - permanent failure?
Ovisi kako je softwerski ugašen. Ima likova koji to odrade na pola, tj. ne pobrišu sve što treba pa se i nakon "gašenja" opet pojavi greška onog dijela koji je trebao biti softwerski pobrisan... Bojim se da je kod tebe upravo to slučaj.
Jer da je sve odrađeno kako treba, onda se ne bi pokazivala EGR greška niti njegove vrijednosti, nego eventualno greška nekog drugog dijela. A lampica je ista pa ne znaš što ga muči (i tebe) dok ga ne spojiš na kvalitetnu dijagnostiku. Idealno bi bilo na Diagbox (Lexiu).
 

Mrki5

Well-known member
ali su me svakako savetovali i dizne da servisiram i protokomer da zamenim.
Kako je ovo moguće, još samo da dodaju pumpu visokog pritiska ? Čim se EGR isključi ili blokira da ne radi MAf senzor pokazuje povećan protok i pali grešku . Ja mislim da si naletio na prave bitange, jer ovo prvi put čujem da odjednom nevalja pola motora. Da li je elektronski EGR kod tebe ? Kako se tačno motor ponaša posle njihove intervencije ? Prvo što ćeš da uradiš da odblokiraš rad EGR-a , probati sa ćišćenjem MAF senzora i kontakata na njemu , na diznam isto očistiti kontakte i pregledati instalaciju .
 
Posljednje uređivanje:

castiel-87

New member
Kako je ovo moguće, još samo da dodaju pumpu visokog pritiska ? Čim se EGR isključi ili blokira da ne radi MAf senzor pokazuje povećan protok i pali grešku . Ja mislim da si naletio na prave bitange, jer ovo prvi put čujem da odjednom nevalja pola motora. Da li je elektronski EGR kod tebe ? Kako se tačno motor ponaša posle njihove intervencije ? Prvo što ćeš da uradiš da odblokiraš rad EGR-a , probati sa ćišćenjem MAF senzora i kontakata na njemu , na diznam isto očistiti kontakte i pregledati instalaciju .
Da li je elektronski EGR kod tebe ? - Na ovo pitanje ne bih znao da ti dam odgovor. Šta si konktretno mislio? Da li si mislio da li je deo kod mene ili da li je kompjuterski ostao upaljen?

Motor se ponaša kao da neravnomerno radi...Kako bih ti predočio tačnije...Ponaša se kao da je slab ler gas na benzinskom motoru. Takav je neki utisak otprilike. Temperaturi na skali diže i spušta iz trena u tren bukvalno. Npr. Zagrejan je motor, vozim se, ugasim auto, stanem na par minuta, vratim se u kola , startujem auto, kad samo je jedna crta na instrument tabli za temperaturu. Taman krenem baci je u fulu do maksimuma, pa obori i tako naizmenično.
 

Mrki5

Well-known member
Zagrejan je motor, vozim se, ugasim auto, stanem na par minuta, vratim se u kola , startujem auto, kad samo je jedna crta na instrument tabli za temperaturu. Taman krenem baci je u fulu do maksimuma, pa obori i tako naizmenično.
Tvoj je problem senzor temperature motora zameni ga i biće sve ok. . Za egr sam mislio da ima elektronski deo na njemu ili je regulisan pomoću vakuma i el. ventila ? Je li ovakav ? Screen Shot 2023-10-22 at 22.19.46.png
Ovo pod hitno uradi davač je oko 7 -8 € . Screen Shot 2023-10-22 at 22.22.39.png
Ovoje motor 1.4 hdi
 
Posljednje uređivanje:

Mrki5

Well-known member
Onda ti nije problem, možeš da ga skineš i očostiš pa vratiš . Tu treba da se uradi test pa videti da li radi el . ventili da li ima vakum do EGR-a . Skineš vakum crevo sa EGR-a dok motor radi pa pipni prstom na vrhu creva treba da lepi za prst vakum. Taj EGR se može očistiti . MAF senzor očisti i proveri kontakte kako sam ti rekao.
 

castiel-87

New member
Onda ti nije problem, možeš da ga skineš i očostiš pa vratiš . Tu treba da se uradi test pa videti da li radi el . ventili da li ima vakum do EGR-a . Skineš vakum crevo sa EGR-a dok motor radi pa pipni prstom na vrhu creva treba da lepi za prst vakum. Taj EGR se može očistiti . MAF senzor očisti i proveri kontakte kako sam ti rekao.
Ako može neka sličica gde tačnije dođe EGR i MAF senzor, pošto nisam nikad skidao, pa ne znam šta sve treba poskidati.
 

Mrki5

Well-known member
Screen Shot 2023-10-22 at 23.07.33.png
Ovaj je elektronski ovde se vidi gde je a onaj na vakum ne znam tačno. Evo gde je MAF br. 9 Screen Shot 2023-10-22 at 23.12.25.png Ništa ne gurati unutar protokomera samo nekim odmašćivačem dobro isprskati ( ni slučajno da gurneš prste dok budeš skidaoi vraćao). Ako budeš radio popodne mogu ti pomoći preko vibera ili ovde preko foruma. Evo gde se ovde nalazi vakumski EGR .Screenshot 2023-10-22 at 23-19-13 C3 II 1.4 HDi 70 motor – Google претрага.png Ovde imaš dosta video snimaka pa ćeš lakše da sesnađeš. https://www.youtube.com/results?search_query=C3+II+1.4+HDi+70+egr+čišćenje+
Gledajući ove snimke u vezi EGR-a teško ćeš se ti izboriti sa tim ako nisi nikada nešto slično radio. Odradi ti MAF i proveri instalaciju na davaču temperature motora jer on može velike probleme da pravi .
 
Posljednje uređivanje:

castiel-87

New member
Pogledajte privitak 8323
Ovaj je elektronski ovde se vidi gde je a onaj na vakum ne znam tačno. Evo gde je MAF br. 9 Pogledajte privitak 8324 Ništa ne gurati unutar protokomera samo nekim odmašćivačem dobro isprskati ( ni slučajno da gurneš prste dok budeš skidaoi vraćao). Ako budeš radio popodne mogu ti pomoći preko vibera ili ovde preko foruma. Evo gde se ovde nalazi vakumski EGR .Pogledajte privitak 8325 Ovde imaš dosta video snimaka pa ćeš lakše da sesnađeš. https://www.youtube.com/results?search_query=C3+II+1.4+HDi+70+egr+čišćenje+
Gledajući ove snimke u vezi EGR-a teško ćeš se ti izboriti sa tim ako nisi nikada nešto slično radio. Odradi ti MAF i proveri instalaciju na davaču temperature motora jer on može velike probleme da pravi .
Uspeo sam da odšrafim egr ventil, ali sa ove cevi ne mogu da ga skinem:
Znate li caku ili šta je već problem?
 

Prilozi

Mrki5

Well-known member
Znate li caku ili šta je već problem?
Otkopčaj tu čeličnu selnu . Tanji šarafcigre i samo je otkačiš. Nemoj da menjaš EGR pre nego ga vidimo , nije tu problem u njemu 99% sam siguran . Vidi da li ima nešto u tom vakumskom crevu da nije zaštopano.
Screenshot 2023-10-23 at 17-28-11 EGR Valve Disassembly and cleaning of the on Citroen C3.png Evo šelne a pustiću i video da znaš kako da uradiš.
 
Posljednje uređivanje:

Mrki5

Well-known member
Nije takav već ovakav, ako sam dobro vide onu sliku koju si postavio. Screen Shot 2023-10-22 at 22.19.46.png

Jel vas podseća na nešto?
To sada nije bitno. Ide na senzor koji upozaorava na prisustvo vode u gorivu , ako nemaš senzor na kućištu, ostavi to .
Obavezno očisti kontakte na senzoru pritiska br. 17 sada ti je kao na dlanu . Screenshot 2023-10-23 at 18-03-45 Problem sa gašenjem EGR ventila.png Sve što nađeš očisti kontakt sprejom .
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh