XM Ne podiže se i svijetli lampica "Stop"

krruno07

New member
Pozdrav!

Vozim XM 2.1 TD iz '91. godine.

Otišla mi je bila pumpa za hidrauliku (jako je lupala).
Stavio sam drugu pumpu i probao odzračiti na centralnoj kugli, 12 matica. Međutim, nikako se ne diže i ne gasi se lampica "Stop".

Molim vas za pomoć.

Hvala!
 

Lakii

Well-known member
To je zato sto centralna kugla nije za odzracivanje sistema, ona je samo dio odzracivanja.
Ima jos par sitnica koje trebas napraviti.

1. jesi 100% siguran da je nova pumpa ispravna?

2. auto drzi na najnizoj visini. 0tpusti vijak za skidanje tlaka iz sistema (to je onaj na kojem si odzracivao). I ostavi ga otpustenim.

3. Crijevo za dovod LHM-a u pumpu mora biti puno ulja i sama pumpa mora biti puna ulja! Znaci ako je crijevo prazno, fino povuci LHM-a iz rezervara. U pumpu nalij ulja koliko stane u nju.

4. Jako vazno, crijevo koje vodi iz rezervara u pumpu mora biti dobro spojeno, selne stisnute (ako jos uvijek imas one originalne elasticne moraju cvrsto stisnuti ili ih zamjeni obicnima). Isto tako provjeri da ti to crijevo nije slucajno napuklo.

5. Upali auto i gledaj u rezervar LHM-a. Dali vidis kakve mjehurice ili pjenu?
Stisni vijak na regulatoru (onaj koji je ostao otpusten). Ako ti regulator ne pocne kliktati, opet otpusti vijak i nakon par sekundi ga opet stisni.

6. Ako regulator pocne kliktati sjedni u auto i probaj micati volan. Ako je volan tvrd i jos uvijek svijetli STOP, moras sve ponoviti iz pocetka. Ako volan proradi, digni auto na najvisu visinu i provjeri dali imas dovoljno LHM-a u sistemu.

To bi bilo to...
 

krruno07

New member
hvala lakii sutra ču to i napraviti pa se javim...
i hvala za onaj odgovor od zadnji puta kad sam imao xantiu,nešto mi je bio problem sa lozinkom pa nisam mogao uči na forum da ti zahvalim..
 

sipe

od Dijane do XM-a
To je zato sto centralna kugla nije za odzracivanje sistema, ona je samo dio odzracivanja.
Ima jos par sitnica koje trebas napraviti.

1. jesi 100% siguran da je nova pumpa ispravna?

2. auto drzi na najnizoj visini. 0tpusti vijak za skidanje tlaka iz sistema (to je onaj na kojem si odzracivao). I ostavi ga otpustenim.

3. Crijevo za dovod LHM-a u pumpu mora biti puno ulja i sama pumpa mora biti puna ulja! Znaci ako je crijevo prazno, fino povuci LHM-a iz rezervara. U pumpu nalij ulja koliko stane u nju.

4. Jako vazno, crijevo koje vodi iz rezervara u pumpu mora biti dobro spojeno, selne stisnute (ako jos uvijek imas one originalne elasticne moraju cvrsto stisnuti ili ih zamjeni obicnima). Isto tako provjeri da ti to crijevo nije slucajno napuklo.

5. Upali auto i gledaj u rezervar LHM-a. Dali vidis kakve mjehurice ili pjenu?
Stisni vijak na regulatoru (onaj koji je ostao otpusten). Ako ti regulator ne pocne kliktati, opet otpusti vijak i nakon par sekundi ga opet stisni.

6. Ako regulator pocne kliktati sjedni u auto i probaj micati volan. Ako je volan tvrd i jos uvijek svijetli STOP, moras sve ponoviti iz pocetka. Ako volan proradi, digni auto na najvisu visinu i provjeri dali imas dovoljno LHM-a u sistemu.

To bi bilo to...
Da nadopunim iz iskustva. Kod mene su bila 2 slučaja kad se nije htio dizati s potpuno ispravnom pumpom. Prvi je bio kad smo je tek zamijenili upravo što je napisao nije povukla pumpa ulje. Pa smo odspojili nalili, kad je povukla vratili i onda je proradila.

Druga stvar je bila da crijevo nije bilo skroz pričvrščeno pa onda 1/10 paljenja uopče nebi dignuo, a ljeto, lhm-a ima sve u redu. Tako da te dvije stvari posebno obrati pažnju.

Inače super napisano svaka čast :)
 

krruno07

New member
Pozdrav svima
Eto napravio sam sve kako ste mi objasnili
Otpojio crijevo od pumpe
Nalio lhm u nju pa malo startao motor i to sve par puta dok pumpa nije bila puna..
Zatim sam crijevo napunio uljem do vrha.
otpustio šarav na centralnoj kugli za pola kruga,ručica za podizanje je bila na najnižem položaju.
Upalio sam motor,malo pričekao i zavrnuo šaraf natrag,par puta i ništa.
Opet sam otpojio crijevo od pumpe i ponovio postupak.
Nakon više 20 minuta ugasila se lampica stop i pumpa je više ono lupala nego išla siiip,dobio sam volan i kočnice ali dignuti ga nikako.
spustio sam ručicu u najniži položaj i opet otpustio šarav na centralnoj kugli,tada je zasvijetio stop i više se nije gasio.
molim za savijet
hvala
 

Lakii

Well-known member
Ovako, prvo je bitno razlikovati zvukove.
Ono sto cujes trrrrrrrrrrr-tik! nije pumpa nego regulator. Pumpu u pravilu ni nemas sto cuti osim laganog brundanja (znam da je glupo, ne mogu se trenutno sjetiti bolje rijeci).
U pumpi ne postoji nista sto bi lupalo, osim da se pumpa bas raspadne.

Ovako, ako ti je servo proradio, znaci da na pumpi imas usisa i da ju nije potrebno vise puniti sa uljem rucno niti odpajati crijevo. To se samo radi kada je pumpa potpuno prazna a to je jedino kada se demomontira/montira.
Isto tako, vijak na regulatoru u radu mora biti cvrsto stisnut (ali opet ne preforsirati i unistiti navoj).

Kolega me je dobro podsjetio, zaboravio sam napisati dosta vaznu stvar prvi put!
Dali su ti filteri LHM-a u rezervaru ulja cisti? ako nisu ili neznas, izvadi ih i ocisti, imas ovdje temu u kojoj je to objasnjeno.

Ako su filteri cisti, mozemo se vratiti na problem.
Dali si gledao u rezervar LHM-a dok auto radi? kroz onaj otvor za nalijevanje ulja?
Probaj to napraviti. upali auto, otpusti vijak za rasterecenje i pogledaj u rezervar (osvijetli lampom ako treba). Ako vidis zapjenjeni mlaz ulja, znaci da ti crijeva koja spajaju pumpu i rezervar nisu dobro spojena i da pumpa na usisu vuce zrak. Po onome sto opisujes bi to moglo biti.
Moze biti da selne dobro ne stiscu ali isto tako moze biti da ti je crijevo napuklo na jednom od spojeva, ili kod pumpe ili kod rezervara. moras odpojiti crijevo i pregledati ga jer u radu ulje ti iz pukotine nece curiti van nego ce samo pumpa vuci zrak kroz malu pukotinu. Isto tako, selne moraju biti cvrsto stisnute.

I za kraj, ne moras cekati 20 minuta da hidraulika proradi, ako ne proradi nakon minutu dvije maksimalno, nece proraditi ni poslije.
 

krruno07

New member
Ovako, prvo je bitno razlikovati zvukove.
Ono sto cujes trrrrrrrrrrr-tik! nije pumpa nego regulator. Pumpu u pravilu ni nemas sto cuti osim laganog brundanja (znam da je glupo, ne mogu se trenutno sjetiti bolje rijeci).
U pumpi ne postoji nista sto bi lupalo, osim da se pumpa bas raspadne.

Ovako, ako ti je servo proradio, znaci da na pumpi imas usisa i da ju nije potrebno vise puniti sa uljem rucno niti odpajati crijevo. To se samo radi kada je pumpa potpuno prazna a to je jedino kada se demomontira/montira.
Isto tako, vijak na regulatoru u radu mora biti cvrsto stisnut (ali opet ne preforsirati i unistiti navoj).

Kolega me je dobro podsjetio, zaboravio sam napisati dosta vaznu stvar prvi put!
Dali su ti filteri LHM-a u rezervaru ulja cisti? ako nisu ili neznas, izvadi ih i ocisti, imas ovdje temu u kojoj je to objasnjeno.

Ako su filteri cisti, mozemo se vratiti na problem.
Dali si gledao u rezervar LHM-a dok auto radi? kroz onaj otvor za nalijevanje ulja?
Probaj to napraviti. upali auto, otpusti vijak za rasterecenje i pogledaj u rezervar (osvijetli lampom ako treba). Ako vidis zapjenjeni mlaz ulja, znaci da ti crijeva koja spajaju pumpu i rezervar nisu dobro spojena i da pumpa na usisu vuce zrak. Po onome sto opisujes bi to moglo biti.
Moze biti da selne dobro ne stiscu ali isto tako moze biti da ti je crijevo napuklo na jednom od spojeva, ili kod pumpe ili kod rezervara. moras odpojiti crijevo i pregledati ga jer u radu ulje ti iz pukotine nece curiti van nego ce samo pumpa vuci zrak kroz malu pukotinu. Isto tako, selne moraju biti cvrsto stisnute.

I za kraj, ne moras cekati 20 minuta da hidraulika proradi, ako ne proradi nakon minutu dvije maksimalno, nece proraditi ni poslije.
pozdrav Lakii
kad je motor radio nema pjene unutra u rezervaru,ulje je skroz mirno ništa se ne događa.
Poslije ovog svega sam otpojio sva crijeva i izvadio onaj pokolopac sa filterima sutra ču to očistiti sve kak treba...
prije nego sam promijenil pumpu isto sam morao čekati 20 minuta da se digne,poslije toga ako sam ga ostavljal 2.3 sata ugašenog nije bilo problema upalim ga i odma se digne.
Da nije možda kocka u pitnju ili razvodnik kako se več kaže tamo di ide pet lajtunga u nju..
zvao sam tipa koji mi inače puni kugle reko mi je da zamijenim tu kocku i dabude sve uredu..
hvala
 

Lakii

Well-known member
nije kocka!
ta kocka je razdjelnik protoka i ona rasporeduje tlak u sustavu na servo i ovijes+kocnice.
ta kocka se mjenja jedino ako pocne pustati ulje na van ili ako joj se zacepe mikrofilteri pa ti servo postane tvrd (ali ovijes ostaje ispravan!). ona kod tebe nije problem.
 

krruno07

New member
pozdrav svima...
Eto očistio ja i filtere u rezervaru od lhm.a,stavio i novo crijevo koje ide od rezervara do pumpe.
Sve napunio sa uljem,upalio ga i čekam,niti se gasi stop niti bilo šta radi.
Ostavim ga da radi dobrih sat i pol,jer nemam radionu sve radim vani na snjegu i to poslije četri dok dođem sa posla.
Nakon tih sat i pol ništa se ne dešava reko sad ču ga ugasit i dosta za danas.
Ali reko ipak da vidim šta se dešava u posudi dok otpustim šaraf na kugli,kako mi je Laki reko da se možda ne pjeni.
otpustim ga posvijetlim unutra i ništa sve mirno.
Natrag stegnem vijak kad ono pumpa ko da melje,melje pa stane ja opet vijak otpustim al ovaj puta točno za pola kruga,počne nešto cccc,ja stegnem opet pumpa melje i tako jedno 20 puta,evo kočnice evo volana.
pomaknem ručicu u normalan položaj da se digne nema šanse opet zasvijetli stop.
opet vratim ručicu i opet na šaraf isto tako par puta dok više nije svijetlio stop ni onda kad sam ga stavio da se diže i nekako lijeno nagovorim zadnji kraj da se digne,a prvi ni čut.
ništa ajd ja njega na najviši i zadnji kraj padne al doslovno padne reko ajoj..
Malo pričekam i evoga ide zadnji pa prvi skroz gore,provjerim nivo ulj u rezervaru ne da je na maximumu nego skroz dolje ko da nema ulje pogledam unutra i vidim da je nivo dosta pao ,reko tu smo,i kad je auto bio pod opterečenjem čujem da siči desni gornji gumeni lajtung na regulatoru,znači pušta.
znači ulje i lajtung mislim da je to to.
a vama forumaši se puno zahvaljujem na savjetima i pomoči
 

fullcool

New member
Lakii nemoj se ljutiti što te opet ispravljam ali pogriješio si što se tiče kocke, moguće je da zbog nje neće da se digne auto jer ostane zaglavljena i ulje ide samo prema servu, i ona ne regulira tlak nego samo protok i u njoj je i ventil za ograničenje tlaka serva kad se volan navrne do kraja..

Krruno, ako bude opet problema probaj samo volan navrnuti do kraja u jednu stranu i držati ga skroz do kraja, ako na taj način ugasi lampicu i počne dizati auto onda je problem u kocki, ovaj test vrijedi samo ako servo radi a neće da se podiže.
 

krruno07

New member
Lakii nemoj se ljutiti što te opet ispravljam ali pogriješio si što se tiče kocke, moguće je da zbog nje neće da se digne auto jer ostane zaglavljena i ulje ide samo prema servu, i ona ne regulira tlak nego samo protok i u njoj je i ventil za ograničenje tlaka serva kad se volan navrne do kraja..

Krruno, ako bude opet problema probaj samo volan navrnuti do kraja u jednu stranu i držati ga skroz do kraja, ako na taj način ugasi lampicu i počne dizati auto onda je problem u kocki, ovaj test vrijedi samo ako servo radi a neće da se podiže.
bok
Hvala na savijetu,budem probal da vidim kaj se bude dešavalo.
A jučer sam primijetil da tek kad sam motal volan da se lampica ugasi.
I kad smo bili na tehničkom za probe ,ka da je isprobavo zadnje kočnice auto je tolko bio mekan u zadnjem kraju da bi kad bi stisnuo kočnice sjeo skroz do dole,tolko je bio slab pritisak u zadnjem kraju.
 

sipe

od Dijane do XM-a
bok
Hvala na savijetu,budem probal da vidim kaj se bude dešavalo.
A jučer sam primijetil da tek kad sam motal volan da se lampica ugasi.
I kad smo bili na tehničkom za probe ,ka da je isprobavo zadnje kočnice auto je tolko bio mekan u zadnjem kraju da bi kad bi stisnuo kočnice sjeo skroz do dole,tolko je bio slab pritisak u zadnjem kraju.
Ne nego prilikom kočenja zadnjeg kraja kočnice uzimaju pritisak iz amortizera zato se auto spušta. Zato se kočenje zadnjeg kraja obavlja na najvišem položaju kada je kočenje zadnjih kotača najjače.
 

krruno07

New member
Lakii nemoj se ljutiti što te opet ispravljam ali pogriješio si što se tiče kocke, moguće je da zbog nje neće da se digne auto jer ostane zaglavljena i ulje ide samo prema servu, i ona ne regulira tlak nego samo protok i u njoj je i ventil za ograničenje tlaka serva kad se volan navrne do kraja..

Krruno, ako bude opet problema probaj samo volan navrnuti do kraja u jednu stranu i držati ga skroz do kraja, ako na taj način ugasi lampicu i počne dizati auto onda je problem u kocki, ovaj test vrijedi samo ako servo radi a neće da se podiže.
pozdrav..
Eto probal sam ga upaliti i sad to sve dosta dobro ide,nakon pet minuta proradil volan i kočnice i ugasila se lampica ali nije se dizal..
Smotal sam volan dokraja i držal koji 5 sekunda i digel se ko od šale.
Mada sad mi je i ulje ispod minimuma tako da i to malo usporava ali izgleda da je tu i kocka u pitanju.
Dao mi je tip kocku od kojeg sam uzel auto ali je deblja i puna elektronike dok je ova moja plosnata i bezi bez elektronike...
Jel možda odgovara od bx kocka pošto su im i pumpe iste..
hvala
 

fullcool

New member
Nema kocke sa elektronikom, to je možda od abs-a. Kocka od volana je izgledom ista na XM, BX i Xantia, ali su drugačije podešene zbog drukčijih letvi volana. Kocke prave problem jer se filtrčići u njoj raspadnu pa onda praljavština zaglavljuje klipiće unutra, nekad je bio set za reparaturu za kupiti u kojem su bili ti filterčići, koplet "O" ringi i ostalog.
Zadnji kraj se spusti kod kočenja zbog takve geometrije ovjesa, to je normalno i znači da koči dobro.
 

krruno07

New member
Nema kocke sa elektronikom, to je možda od abs-a. Kocka od volana je izgledom ista na XM, BX i Xantia, ali su drugačije podešene zbog drukčijih letvi volana. Kocke prave problem jer se filtrčići u njoj raspadnu pa onda praljavština zaglavljuje klipiće unutra, nekad je bio set za reparaturu za kupiti u kojem su bili ti filterčići, koplet "O" ringi i ostalog.
Zadnji kraj se spusti kod kočenja zbog takve geometrije ovjesa, to je normalno i znači da koči dobro.
Hm,sve je moguče nisam ni uspoređival jer videl sam svoju i isto takvu od bx-a.
A za ovu sam videl da to nije to,najvjerojatnije je to od abs-a.
Nabavit ču ja drugu i stavit to barem nije problem..
Zahvaljujem na onom savijetu prije..
Nakraju se budem nekaj i naučil..
 

Lakii

Well-known member
Lakii nemoj se ljutiti što te opet ispravljam ali pogriješio si što se tiče kocke, moguće je da zbog nje neće da se digne auto jer ostane zaglavljena i ulje ide samo prema servu, i ona ne regulira tlak nego samo protok i u njoj je i ventil za ograničenje tlaka serva kad se volan navrne do kraja..

Krruno, ako bude opet problema probaj samo volan navrnuti do kraja u jednu stranu i držati ga skroz do kraja, ako na taj način ugasi lampicu i počne dizati auto onda je problem u kocki, ovaj test vrijedi samo ako servo radi a neće da se podiže.
Pa, tu smo da si pomazermo i ispravljamo, zasto bi se ljutio?

Znam na sto mislis ali po onome sto je opisivao mi se nije cinilo da se to dogada pa nisam htio komplicirati stvar. A i imao bi i problema sa servom da mu razdjelnik zaglavljuje. Mislim, moguce je i to ali prvo sam htio eliminirati ove jednostavnije (i jeftinije stvari).
 

krruno07

New member
Pa, tu smo da si pomazermo i ispravljamo, zasto bi se ljutio?

Znam na sto mislis ali po onome sto je opisivao mi se nije cinilo da se to dogada pa nisam htio komplicirati stvar. A i imao bi i problema sa servom da mu razdjelnik zaglavljuje. Mislim, moguce je i to ali prvo sam htio eliminirati ove jednostavnije (i jeftinije stvari).
pozdrav ..
Laki nisam napomenuo jednu stvar.
Znalo mi se događati i to često kad idem u zavoj da servo postane tvrd i pri tome sam morao biti jako pažljiv jer u samom zavoju bi znao servo naglo proraditi i tako da bi mi auto znao dobro splesat pri večoj brzini bi sigurno izletio sa ceste.
To sam i objasnio čovjeku koji mi puni kugle i on mi je rekao prvo promijeni kocku pa zatim ako nebude dobro promijeniti pumpu.
Međutim pošto sam pumpu imao a kocku ne ja sam napravio obrnuto,mada sad to sve puno bolje radi.Za sad mi je bitno da se digne da mogu tehnički riješit , nakon toga ču zamijenit kocku.Nadam se da če onda biti sve u redu

Sad ga upalim ostavim ga pet minuta da radi,onda stisnem kočnicu i volan polako u jednu stranu kolko servo dopušta čim ga smotam auto se odma digne to traje oko jedne minute..
 
Na vrh