Zamjena prednjih diskova i pločica-koje?

duggi

New member
Eto čitam vec par dana koje diskove/pločice kupiti ,kombinacija milion ,prijedloga malo manje.Radi se o Xsari 1.6 16v 2001g.

Èitao po forumima razne prijedloge ,pa nazvao ZG trgovine....Cijene razne od ATE diskova po 192kn/kom+159 ATE plocice do Zimmerman diskova za 420kn/kom i TRW plocica za 378kn....

Sad, moja voznja je vise podredjena sigurnosti (2 malca :D) nego agresivi ali opet ne želim se zeznuti zbog 100kn pogotovo na tim djelovima.

Pitanje : vrijede li Zimm diskovi tih novaca kao i TRW pločice i ako ima kakvih alternativnih rjesenja slobodno recite.....

Pozdrav i hvala
 

1587 VTS

New member
Ako iskljucimo cijenu (stvarno ne znam koliko se krecu) ja bi kupio originalne u citroen servisu, to je ono sta tvornica propisuje i s tim u pravilu nema greske. Tako i ja sebi radim, prednje su mi ferodo, zadnje lucas. To je samo moj prijedlog ;)
 

Matija

New member
Èudna mi ova cifra, da je TRW toliko skuplji od ATE (a zna se da za koje se aute prave ATE). Strah me da to nije ATE za "istočno" tržište. Ja sam inače lutao sa time, ali od svih do sad su mi se najbolje pokazale ATE i Bendix. :cool: Kako na BX-u, tako i na Xantiji. Teško da će me nešto/netko nagovoriti na drugo, osim ako se sam uvjerim da lošije koči.

Ostale su znale cvilit, trošit se ko lude, osjetljive na temperaturu (svako kočenje je drugačije)...
 

XSARA VTS

Member
Ma disk ko disk sve je to isto ionako čovjek vozi djecu u autu neće se utrkivati jedino po mom mišljenju za pločice je bitna smjesa najbolje su mekše brže se troše ali ne cvile! A najlakše u servis pa provjeri koja smjesa ide i nećeš se prevariti.
 

lageros-zg

New member
Evo ovako!

Za model Citroen Xsara (N1) 80kW , 09/2000 --> 03/2005
kočioni sistem na prednjim kotačima je od BOSCH-a, a ovako bi izgledala moja ponuda:

Prednji diskovi, 266mm, ventilirajući:
ATE = 744,00 Kn/2komada
TRW-Lucas = 614,00 Kn/2komada

Prednje disk pločice:
ATE = 334,00 Kn/set
TRW-Lucas = 285,00 Kn/set

To su cijene sa popustom za gotovinsko plaćanje (članovima foruma)
Rok isporuke: 1 dan od narudžbe

Tamo gore sam vidio neke nelogičnosti kod cijena ATE proizvoda ili je bila neka greška ili neki drugi proizvod, pa je možda i zbog toga došlo do čuđenja cijene TRW-a.

Uglavnom, to bi trebalo biti to za taj auto.
 

ledolomac

New member
Na xsari prije dva mjeseca stavio TRW-e pločice. Zadovoljan s istim.Prošle bile citroenove zamjenske i nisu kočile kako treba.Zamjenio ih na pola istrošenosti.S njima napravi više od 40000 km a što mi je rekord.Inače originalne nisu mogle izdržati ni 30000 km.Xsara je iz 99 god. i diskovi su obični. Ate je dobra marka ali se svašta uvaljuje pod tim imenom.Znam da je u jednom dućanu rezervnih djelova bilo na tisuće tih pločica po nabavnoj cijeni od par desetaka kuna s originalnom ambalažom a pločice su bile katastrofa,tvrde, cvile. Dosta smo ih komentirali i razgledavali da li su originalne.
 

lageros-zg

New member
Po pitanju toga original, odnosno zamjenski, odnosno aftermarket, već sam govorio o tome, pa da ne ponavljam... ima ovdje, malo skrolajte ako nije odmah na ekranu....

http://www.citroenforum.hr/kupoprodaja-rezervnih-dijelova-59/lageros-auto-moto-rezervni-dijelovi-110/

Samo zapamtite jedno, a to je... ORIGINAL praktički ne postoji, sve što se može zvati originalom jest kompletno sklopljen auto u konačnici od nekoliko stotina dobavljača rezervnih dijelova sa kojim sklope ugovore, s time da često puta za određeni dio može biti nekoliko dobavljača, ovisno kako za koje tržište ide auto i slično.
Dakle, niti Citroen ili bilo koji drugi proizvođač vozila ne proizvodi rezervne dijelove, već ih kupuje od drugih i ugrađuje, odnosno pakira u svoje "originalne" kutije, koje također nisi njihove, no problem se javlja u drugom smjeru, a to je doslovna zamjenska roba koja nema veze sa prvim ugradnjama, imaju slična imena, vizualni identitet također, a cijena vrlo niska.
Plagijata se najviše trreba bojati, jer oni su ti koji sve ono kvalitetno i neki tuđi trud bacaju u vodu i ma koliko zadovoljnih kupaca bilo za neki proizvod, samo jedan koji kupi lažni proizvod i misli da je originalni, a neda mu se dokazati da je kupio lažni, njegov glas će pobiti 50 onih zadovoljnih i tako se možemo vrtjeti u krug.
Na žalost, kako god da se okrene, ovce smo za šišanje i guljenje, jer i sami proizvođači vozila traže da originalni rezervni dijelovi traju točno do isteka garancije i onda mijenjaj i plati......

Uglavnom, ne treba se puno zamarati, svatko neka kupi što mu volje i gdje mu volja, a na kraju balade, na svojoj koži će se najbolje naučiti, s time da se uz sve to mora pripaziti i na majstore koji mogu i "zlatni proizvod" učiniti najlošijim svojim nestručnim rukovanjem i ugradnjom, a toga ima dosta i osobno se najviše bojim takvih stvari, jer sam ih i sam doživio i bez veze trošio novce.....

Živite dugo i uspješno ;)
 

Leo

Member
Zamjenio sam nedavno prednje i zadnje pakne/pločice.
Sad imam Ferodo Premier i naprijed i otraga - bitno bolje kočenje.
Prednji set pločica je bio cca 260-270kn. Topla preporuka.
 

Automatic

Well-known member
E ja sam primetil da dosta komplicirate sa tim kočnicama i kemijate ,evo da vam samo velim da većina ljudi stavlja najjeftinije diskove i kočnice (za xaru i c5 itd),još niko nije rekao da su imali ikakvih problema.Večinom su i ate i zimerman i svakakvih pločica ali niko nikad nije došel i rekao da auto ne koči da kočnioce nisu u redu.Ne znam zakaj toliko komplicirate sa tim ko da vozimo aute neznam kakve vrijednosti ili sl.Od starih i potrošenih uvijek su bolje nove pa sad koji proizvođać je ili nije (i naplotu piše svašta).I u ovlaštenim stavljaju određene marke ovisno sa kim imaju ugovor.Bitnije je da se i kompletno ulje u sistemu promjeni nego jel bu disk ate ili zimerman .Radim sa tim markama diskova i pločica već 20 godina i nisam primetil neke velike razlike.Ak nevlja ,nevalja u samom startu jer nekaj tvornički krivo. Ali ak je sve ok sve mora raditi.Nemojte se opterečivati sa tim imam djecu i sl. ,,,dobra večina ima djecu (ja troje) ,ali ako bumo tak razmišljali terbamo se voziti u tenku ,oni sa saxom i c1 nemaju onda ni šta izlazit na cestu.Ljudi kad stavite novu stvar na auto ,nemora bit da bu bolja od stare dok je ta stara bila u dobrom stanju ,ali ako se potrošila i nevalja onda je i najlošija nova bolja od potrošene stare.Ja to uvijek tak gledam ,jer ima ljudi koji si pogledaju cijene i koliko se mogu pokriti.Nekad skupo ne znači biti kvalitetno a znamo da je u ovo vrijeme sve tu oko nekakve zlatne sredine.Jedino ovlašteni tu sredinu prodaju po nekoj extra kvaliteti.
 

Automatic

Well-known member
Ne odvaja dosta od diska pa se zastakle i kasnije cvile.Moguće i da su pretvrde pločice.Večinom nisu diskovi krivi jer oni su većinom odlijev i kasnije strojno obrađeni a njihov materijal je dosta mekan radi raznih varijacija temperature.Ali dovoljno je da se sa jako zagrijanim diskovima prevezete preko mlake vode i da se na tom dijelu lagano promjeni struktura materijala i automatski su i naprezanja drugačija te sam odnos površine diska i disk pločice.Nebi htio pametovati previše ali kad sam imao radionu kod mene se to zvalo servis.A to nije bila samo izmjena ulja ili remenja već skidanje svih kotača ,čiščenje kočnica ,te kontrola cijelog auta .To što danas ne želi netko raditi več samo uburati pare onda se upravo događaju takve stvari na autima.Moram reći da mi se nikad ni jedan auto nije vratio što se tiće mog posla ,vračali su se samo kemičari koji ni onaj posao prije nisu platitli ,a prigovarali za stvari ,,,,joj od kad ste vi promjenili remen od tad mi počelo strugati u zadnjem kotaču,,,,
Inače kad dođe zimsko vrijeme hoče cvilkati jer je cesta prljava i nekad se nekaj nabije u pločicu od smeća na cesti i sam vlažnost u zraku utječe na to.
Treba i obratit pažnju na rubove diska i pločice kako nasjedaju ,pa malo im pobrati rub radi boljeg kuta jer dolazi pod90 kutem na disk i stvori se prašina idt,ali to sam večl pisao i objasnio što napraviti kad vam kočnice počnu cviliti pa se ne volim ponavljati kad sam to već napisao
 

Automatic

Well-known member
Ma je to ti j e teško.Zati ti ja uvijek velim kupi pa donesi.Ako ja kupujem uzmem ate,ili zimerman ali nikad neznaš.Jedno vrijeme ferodo nije vredil ništ a zimerman i brembo su bili kakti dobri.Kupil zimerman diske i original opel pločice i do zagreba su diskovi bili ko da sam kočil kamenjem(totalno uništeni).DAnas ima jako puno plagijata na tržištu i jako teško ih je otkriti.JA na c5 imam disk pločice TRW a diskovi ko zna koji su.NEkad kad krenem čujem da mi ujutro šume kad prvi put zakočim ko da se nabere hrđa preko noči pogotovo u zimsko verijeme.Sve pregledal i očistil ali nakon nekog vremena opet .MA nekaj savršenog ni netreba biti ali naravno nesme ni cviliti svaki put kad stisneš kočnicu ,nekaj sigurno nevalja ali ne disk (on se da po rubovima počistiti i disk večinom može tresti kad stisnete kočnicu)prije nekvalitetene pločice ili problem čeljusti i staklenja diskpločica
 

Ocevski

New member
Zamjenio sam nedavno prednje i zadnje pakne/pločice.
Sad imam Ferodo Premier i naprijed i otraga - bitno bolje kočenje.
Prednji set pločica je bio cca 260-270kn. Topla preporuka.
Prijetelju sta si imao pre?Posto jos malo i ja sam za menjanje pa ferodo mi se muti kroz mozak :)
 

Leo

Member
Prijetelju sta si imao pre?Posto jos malo i ja sam za menjanje pa ferodo mi se muti kroz mozak :)
Nemam pojma što je gore bilo prije od pločica.
Bile su jako prljave, a to je sce još ugrađivao prvi vlasnik. ;)
 
Na vrh