Iskustva 3.0 automatik

dodo

New member
Pozdrav svima, molio bih par savjeta...imam priliku uzeti jako povoljno xm 3.0 automatik 94 g.
To bi bio auto za polako šarafat, ne za svakodnevnu vožnju..
Inače sve na autima radim sam i to nije problem, no nemam iskustva s hidrauličarima :grin: pa da pitam one koji nešto znaju...

Auto godinama stoji, nije ni paljen neko vrijeme pošto vlasnik kaže da je prvo trokirao kad se ugrije a pod zadnje i hladan pa ga više nije ni palio.
Tako da ga sada nismo ni palili, po njemu auto je bio full ispravan...
Ozbiljno razmišljam uzeti ga ako se riješe papiri jer naravno ne glasi na njega.
Sad me samo generalno zanimaju neke info da vidim jel se isplati rizik...da li su ti 3.0 motori ok, tj. da li imaju neke probleme pa je to trokiranje indikator nečeg ili je to samo od stajanja?
Vidim da imaju lanac u prijenosu...da li on odlazi redovito ili se tog ne treba bojati?

Da li je autom. mjenjač solidan ili su osjetljivi?...ulja na šipki mjenjača ima.

Posuda LHM-a je praktički prazna, na dnu ima zelenkastog ulja...po tome vjerojatno negdje curi, mada ispod vidim samo manju fleku kod letve volana...
Ako ga uzmem što savjetujete s hidraulikom prije paljenja auta? Naliti flushing fluid pa probati da li radi, ili...?

Pomozite s nekim savjetom :)
 

dodo

New member
To i meni logika govori ali mi vrag ne da mira :grin:...no svejedno nije mi nitko odgovorio na opcenita pitanja...
 

deda

New member
Ak curi na letvi,krepao diravi,a to vrijedi više od samog auta,da je samo to bježi od njega,a kamoli sve ostalo.
 

milosxm

New member
Pozdrav svima, molio bih par savjeta...imam priliku uzeti jako povoljno xm 3.0 automatik 94 g.
To bi bio auto za polako šarafat, ne za svakodnevnu vožnju..
Inače sve na autima radim sam i to nije problem, no nemam iskustva s hidrauličarima :grin: pa da pitam one koji nešto znaju...

Auto godinama stoji, nije ni paljen neko vrijeme pošto vlasnik kaže da je prvo trokirao kad se ugrije a pod zadnje i hladan pa ga više nije ni palio.
Tako da ga sada nismo ni palili, po njemu auto je bio full ispravan...
Ozbiljno razmišljam uzeti ga ako se riješe papiri jer naravno ne glasi na njega.
Sad me samo generalno zanimaju neke info da vidim jel se isplati rizik...da li su ti 3.0 motori ok, tj. da li imaju neke probleme pa je to trokiranje indikator nečeg ili je to samo od stajanja?
Vidim da imaju lanac u prijenosu...da li on odlazi redovito ili se tog ne treba bojati?

Da li je autom. mjenjač solidan ili su osjetljivi?...ulja na šipki mjenjača ima.

Posuda LHM-a je praktički prazna, na dnu ima zelenkastog ulja...po tome vjerojatno negdje curi, mada ispod vidim samo manju fleku kod letve volana...
Ako ga uzmem što savjetujete s hidraulikom prije paljenja auta? Naliti flushing fluid pa probati da li radi, ili...?

Pomozite s nekim savjetom :)
Druže ja vozim takvog, ne bi ga menjao ni za jedan drugi. Neznam samo dali je taj sa 12 ili 24 ventila, ali sve jedno motori su im neuništivi, skoro sam prvi put čuo da je čoveku pukao razvodni lanac ali ko zna šta je razlog tome, inače to niko ne menja samo tera a ima ih sa pređenih 600 - 700 hiljada. Menjač im je odličan, ukoliko ga je predhodni vlasnik održavao, kontrolisao i menjao ulje redovno i čistio sito. Curenje LHM-a je kod njih normalana pojava ali ukoliko suri baš na diravi letvi onda je reparacija malo skuplja ali zato može da se nađe polovna ispravna za 70 - 100 eura. To što je trokirao to je neka sitnica.
 

jurapz

New member
Odlicni su to auti, ali kao prvo ovaj auto što ti gledaš nije legalan znaci to je xm sa prvih godina proizvodnje 89 ili 90 što se može lako vidjeti i 2.0 je u papirima.
Onda ovo sa motorom se lako napravi dok ovo što gotovo sigurno propiskila letva to je vec malo zeznutija prica i mora motor ici van zbog toga :(
 

dodo

New member
Ocito imas vise info nego ja.....
Sto znaci da je ilegalan? Moze li se registrirati, svakako bi zelio imati opciju registracije? Vidim da je imao hr tablice....
Imas i PM...
 

jurapz

New member
Znaci problem je što se vodi kao 2.0 koliko ja znam:hm: , i nije ta godina može se registrirati ali bar da je 3.0 u papirima , inace izgleda dobro
 

dodo

New member
Dalje pitanje..kako ti auti stoje s hrđom? Znam da su pocincani...ali nekad ni to ne koristi , osobito ispod auta. Kakva su vasa iskustva ? Sto je za ocekivati?
 

misa

Active member
Uglavnom nemaju problema sa rdjom i ne trule ukoliko nisu bili lupani pa to izbije na tim mestima.Pocinkovani jesu ali ne celi vec samo delimicno...i to delovi koji su najizlozeniji,podvozje i oko tockova.
Koroziju uglavnom mozes naci na donjoj liniji vrata sa unutrasnje strane i na mestima gde je predvidjen za dizalicu.Prednji nosaci za dizalicu su uglavnom nabijeni ka unutra i sravnati sa svelerom i to uglavnom zbog nestrucnog podizanja dizalicom kod majstora i vulkanizera.Potrazi na forumu vodic za kupovinu Xm-a...tu je sve lepo objasnjeno.Doduse taj vodic je ustvari prestrog kriterijum jer tesko koji Xm ce zadovoljiti uslove koji su tu navedeni.Ako ipak zadovolji sve te uslove...vozices se dugo i bezbrizno s njim bez ikakvih problema i ulaganja.
 

dodo

New member
Najvise me brine sto je ispod jer to ne mogu vidjet posto auto leži. Izvana i na rubovima vrata nigdje nista...ni trunke hrđe.
Zadnji lijevi kotac stoji pod cudnim kutom ali to pripisujem lezaju noge, a ne da je nesto trulo...
 

misa

Active member
Kako mozes da vidis da tocak cudno stoji kad je auto skroz spusten?

Kada ga upalis i podignes onda pogledaj kako stoji.Ako stoji cudno,onda su lezajevi zadnjih ruku.

Ne znam za koliko ga dobijas niti koliko planiras da ulozis u njega ali XM,pogotovo V6 je vrlo skup sport.Cak i da ga dobijes na poklon,ulaganje u njega ce te kostati kao da kupujes neki normalan pristojan auto oko 2-3000eur.Pojede 1000eur dok trepnes ako nije odrzavan,a nije...jer da jeste ne bi stajao tamo ko zna koliko,a sto je najgore,neces ni primetiti gde su ti otisli tih 1000 eur.

Za skoro sve sto se radi na njemu motor mora napolje...bilo da je letva volana,lamela,korpa,druk lager.Moras cak ceo prednji deo da skines da bi izmenjao kaiseve na njemu.

Ako nista ne znas o njemu i ako planiras da ga odrzavas kod majstora,moras imati majstora koji ih poznaje,u suprotnom ces naj**ati s njim.

Sve sto sam ti rekao je dobronamerno a ti si taj koji odlucuje o svemu.

Ako bas hoces Xm-a,izaberi nekog koji nije dugo stajao i koji se vozi i koji nece da bude Pandorina kutija kad krenes da ga vozis,imaces manje glavobolja.

Ima pristojnih primeraka za vrlo male pare,pogotovo tih V6 modela,jer im je skupa registracija.

Specifican je po svemu...po izgledu,odrzavanju,ne lici ni na jedan drugi auto po pitanju odrzavanja.

Eto...ja ti lepo rekoh...a ti odluci sta ces i kako ces.:D
 

dodo

New member
I kad je auto spusten taj kotac stoji ukoso na smjer voznje. Skoro dodiruje lim straznjom bocnom stranom gume. A prednja bočna strana gume je vise odmaknuta od lima......stoji ukoso na smjer voznje dok je desni kotač normalan...citavom bočnom stranom je jednako odmaknut od limarije...
Sve te razumijem....i znam da je to poseban auto...al zato me na jedan nacin i privlaci i zato ovdje pitam za savjete onih koji su se susretali s njim :)
 
Na vrh