Xantia Stop lampica

nikol

New member
Zovem se Nikola, vozim xantiu activa imam nekih problema oko paljenja stop lampe od hidraulike,kad god palim auto moram cekati po 20-30 sec da se stop lampa ugasi,desilo se kad sam cistio filtere ugasile su se lampe posle 10 sec, auto sam ugasio i posle sat vremena cim sam palio auto lampa se ugasila za 2 sekunde,to je tako trajalo jedan dan i onda je opet sve krenulo ispocetka da cim auto ugasim pa opet palim cekam dugo da se lampe ugase,menjana centralna kugla,regulator pritiska ,ocisceni filteri od lhm i sipan novi lhm
 

charllie

Active member
Dobro nam doso Nikol,malo cudno to s makinom ako je zategnut saraf na regulatoru(za odzracivanje)neznam da te ne zeza elektro ventil,on ti je na sredini nosaca motora blizu korektora visine on gasi lampicu kad ga pritisak otvori,nisam strucnjak no javice se neko,inace cestitam na Activi.:angel:
 

nikol

New member
za saraf na regulatoru nema problema zavrnut je dobro,neznam kako proveriti sigurnosni elektro ventil, znam da on ima i ulogu da gasi STOP lampu,da nadam se da ce se javiti neko ko je resavao takve probleme :)

evo jutros sam cekao vise od 1minut da se ugasi Stop,odem do prodavnice i ugasim auto na 2 minuta, izadjem iz prodavnice upalim ga i opet sam cekao vise od 30 sekundi na gasenje,kaze mi jedan tip sto ima xantiju da njemu samo ujutru dugo sija dok nenabije pritisak a posle svako paljenje odmah gasi STOP lampu
 
Posljednje uređivanje:

igor

New member
Zvuči kao da nema pritiska pa pumpi treba oko 30 sec da stvori pritisak i ugasi se lampica, trebalo bi ispitat pritisak pumpe i ispitat ispravnost elektro senzora koji gasi lampicu odnosno mjeri pritisak .
 

nikol

New member
danas sam probao sklekove da odradim,i spustio sam je u donji polozaj i nece gore i svetli lampa,odpustim vijak na regulatoru i dotegnem ga i nista.Pocnem skidati creva iz posude pomislih da opet filteri nisu,sve cisto vratim creva upalim auto i dize se odmah i to jako brzo,uspeo sam 3 skleka gore dole i opet se upalila lampa i nece gore iz donjeg polozaja,cekao sam 15minuta da dodje u polozaj normale i sad sam ga tako ostavio,da napomenem regulator klika svake 1.5 minute a nekad ga i necujem da klika

Igore a kako ispitati ispravnost pumpe ? . Znam da cim upalim auto imam servo na volanu al nemogu da kazem da bas mogu jednom rukom da okrecem volan u mestu
 

igor

New member
Ako radi servo i ako ipak uspije dignut auto kako si reko onda nije pumpa več treba prekontrolirat centralni hidraulički amortizer ( kugla ) , nepovratni ventili na pumpi , regulator nivoa, ostala mjesta na hidrauličnom sustavu gdje postoji mogučnost gubitka tlaka.
 

misa

Active member
Cini mi se da ti pumpa negde vuce vazduh ili sistem nije dovoljno odzracen posle ciscenja filtera.Posto si skidao filtere ...da li si skidao creva da bi ih izvadio?

Proveri glavno crevo za dovod LHM-a do pumpe da li je lepo stegnuto...proveri sva creva.Ukoliko je sve ok...odzraci jos na srafu 12-ici.Nadam se da 12-icu nisi odvijao vise od cetvrt do pola kruga.Ako jesi onda ti je ispao drugi deo unutar cilindra i zbog toga ne moze da nabije pritisak.

Nisam bas lepo razumeo...da li se to pocelo desavati PRE ili POSLE ciscenja filtera?

Posto si iz N.Sada,obrati se Marku "Autopartner".Covek je dr.za Citroene.
 

nikol

New member
Igore menjao sam centralnu kuglu jer mi je auto bio klikao svake3-4 sekunde,zamenom centralne se povecalo na preko 1min klikanje.Neznam gde se nalazi taj nepovratni ventil jer kod mene je pumpa sa dva izlaza jedan direkno na servo a drugi na centralnu.

Miso skidao sam creva skroz,lepo sam ih dotegao,proveravao sam da nevuce vazduh spustanjem u donji polozaj i odvrtanjem 12-ice,odvijao sam je toliko dok neosetim da je prebacilo pritisak prema posudi i tu zastanem sa odvijanjem. To se sve pocelo desavati pre ciscenja filtera(pa sam onda poskidao sva creva i ocistio filtere i upalio auto i lepo je sve bilo par sati i onda opet je poceo problem sa STOP lampom) . Nekako sve ukazuje na gubitak pritiska u hidraulici posle gasenja auta,jer cim auto ugasim i posle par sekundi ga palim opet moram dugo cekati na gasenje lampe.Po nekoj logici neki ventil nezadrzava pritissak koji nabije pumpa.Danas cu opet pregledati da nevuce negde vazduh.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Definitivno negdje vuće zrak ili nije dobro ozraćen:confused: Ali probaj ako nisi siguran kod Marka kao što ti je rekao Misa. :grin:
 

nikol

New member
kako je na ostalim xantijama i svim drugim sa hidraulikom?,dali se Stop gasi odmah ,citao sam na forumu da se nekome gasi posle 2-3 sekunde STOP lampa
 

misa

Active member
Kod mene se gasi istog trenutka cim okrenem kljuc u polozaj za paljenje.Drugim recima....svetli samo kad dam kontakt.
Kad je veliki minus,recimo minus 10 ili minus 20,ugasi se za sekundu.
 

Kanader

Active member
Kad je prvo jutarnje paljenje gasi mi se nakon 5,6 sekundi, ali auto se još potpuno ne digne. Po danu nakon dvije sekunde obično ne svjetli.
Imam novi LHM.
 

nikol

New member
to kad vas je super a ja moram cekati na gasenje, nadam se da cemo uz savete uspeti resiti taj problem kod mene.Kod mene je pumpa sa dva izlaza jedan izlaz ide na regulator a drugi direktno na servo letve volana .Kako utvrditi ispravnost regulatora pritiska da nepropusta pritisak nazad u posudu ?,I da napomenem da nemam bas lagan servo upravljac kao sto je na ostalim vozilima dal je moguce da je pumpa oslabila.
Juce sam dan proveo ceo oko auta,menjao sam centralnu kuglu pomislio sam da i ona stvara problem iako je nova al nije do nje,creva pregledao,luftirao,luftirao kocnice ali nema pomaka.Vise necujem da regulator klika ,cujem ga samo kad auto dignem u max polozaj i tada klika svaki 20 sekundi i cim ga spustim u normalan polozaj ili u polozaj donji necuje se uopste,Dali postoji mogucnost da regulator propusta pritisak odnosno da ga nemoze da zadrzi pritisak iz sistema?



upravo sam citajuci kroz forum skinuo creva sa posude da vidim koji povrat pusta,i crevo pod brojem 3 kad sam skinuo curi ulje kad je auto ugasen,jel imao ko iskustva sa tim.I jel moguce da tu gubi pritisak hidraulika i da zato nastaje problem sa STOP lampom

ovde se bolje vidi



Poruka Moderatora:
Fotografije ispravno dodane u post.
http://www.citroenforum.hr/citrocafe-177/upute-postavljanje-slika-na-forumu-2392/
 
Posljednje uređivanje:

nikol

New member
narucena pumpa :grin: pa cemo da vidimo dal ce se problem resiti zamenom pumpe.
Citajuci kroz forume ima dosta ljudi koji voze activu i koji imaju isti problem( da napomenem to je auto koji ima 10 bombi i koji ima sistem protiv naginjanja u zavojima), i navodno da treba duzi vremenski period da pumpa nabije pritisak kroz ceo sistem,cim je pumpa slabija desava se dugo cekanje na gasenje lampe,kad zamenim pumpu javim dal je problem resen
 

nikol

New member
zamenio sam pumpu,jedino sto sam dobio kraci interval gasenja lampice i meksi servo volan,sad joj je interval gasenja posle paljenja 20 sekundi,dal da menjam i regulator pritiska?

Da napomenem da sad sa 100% ispravnom pumpom uopste necujem da klika regulator,cuje se samo kad se auto digne u Max polozaj i tada klika svakih otprilike 20 sekundi,i cim ga spustim u nizi polozaj necuje se,cekao sam 10 minuta da klikne i nista
 
Posljednje uređivanje:

misa

Active member
Nije ti resenje da menjas delove napamet...moze skupo da te kosta i opet da se nista ne promeni.
Najbolje je da odvezes auto kod nekog ko poznaje hidraulicare.
 

nikol

New member
posle svih testova utvrdjen je velik povrat lhm od glavnog kocionog cilindra,kad sam skinuo povratno crevo sa posude od kocionog skoro da ide mlaz prema posudi pa sam ga odmah morao vratiti nazad inace bi sve isprskalo od ulja,dali mislite da je to razlog sto se gubi pritisak u sistemu i da je to uzrok STOP lampice
 
Na vrh