Xantia 5. kugla gubi tlak?!

pajo

elektriker
Bok! Problem već traje 6 mj. kad upalim xantiu moram čekati oko 10-20 sec da se ugasi stop kontrolka i još 30 sec da se auto iznivelira. 5 kugla je u redu ali se izgubi pritisak u njoj nakon gašenja za 3 minute (provjerio "ključem 14") molim pomoć.
 

jurapz

New member
Može ti biti više problema ako gubi pritisak nakon gašenja u 5. kugli, vjerovatno si mislio na ključ 12 da si ispuštao pritisak. Prvo može biti da ti regulator ne zatvara dobro ventil na njemu pa ima propusnost i izgubi tlak, a može biti da ti negdje u sistemu gubi tlak.
 

Lakii

Well-known member
Bojim se da imas vise problema.

Prvi ti je pumpa hidraulike a drugi je regulator tlaka.

Koje ti je godiste auto? Kad ga upalis, koliko treba servu da postane mekan?
Probaj auto ostaviti na najnizoj visini i ugasiti, onda onako odvrni vijak na 5. kugli nakon 3 minute i reci dali ima promjena.

Naravno, ulje hidraulike i filteri moraju biti u OK stanju...
 

korg

New member
Mislim da to nije problem... Gumeno crevo za povrat ulja iz regulatora pritiska na duzini od regulatora do posude za LHM (negde gde je najzgodnije za rad) preseces i parce koje ide iz regulatora stavis u providnu flasu. Kad je motor ugasen ne sme da curi LHM (osim sto malo izcuri iz creva kad ga preseces) a ako i suvise curi odmah znas da regulator pusta ulje i gubi pritisak... Kad motor radi, i dok se cuje pumpa ono trrr (nabija pritisak u sistem) tad ako se u providnoj flasi vidi da ide ulje, znaci regulator ne zatvara dobro prolaz ulja prema posudi dok nabija pritisak u sistem i sve ti je jasno... Posle naravno nadjes plasticnu (ili metalnu) cevcicu odgovarajuceg FI spojis preseceno crevo i stavis dve selne i to je to...:)
 
Posljednje uređivanje:

charllie

Active member
Nemoj sine da sečeš,meni se čini da ionako gumeno crijevo ima prelaz na metalno što vodi do posude pa tu otpoji.:whistling:
 

korg

New member
Posto je rec o Xantii, to za gumeno crevo da se navlaci na metalni deo ti se samo cini... Ko ne veruje nek proveri. To crevo je fabricki naliveno na onu racvu creva koja dovode povrat ulja iz drugih elemenata hidraulike. Najlakse je da se presece pa nastavi i uvek imas spoj da odvojis i proveris kad god pozelis ili posumnjas u regulator pritiska. Ako se odvoji na samoj posudi za LHM, pre posude ima racva creva iz drugih elemenata pa nikad nisi siguran da li curi samo iz regulatora ili iz jos necega...


A to crevo ne moze da otkaci direktno sa tanka jer je tu plasticna facva u koju su spojena ostala dovodna creva iz drugih elemenata hidraulike. Citroen nije predvideo proveru ovih elemenata na taj nacin, pa je nalivao fabricki creva na racvu jer kad se tu pokida (svuce) nema vise namestanja menja se sve komplet, a da je navuceno crevo na metalni deo fabricki, bila bi selna da moze da se skine. Ovo je najprostiji (najprimitivniji, ali tacan) nacin da se proveri ispravnost regulatora, ko hoce sam da radi, ili odvesti auto u servis...
 
Na vrh