Zamjena kvačila

bydaka

New member
Pozdrav,

evo došlo je i vrijeme izmjene kvačila nakon 65k km.
Ne bi ulazio da li je prerano ili nije za izmjenu ali kad već mijenjam htio bi uzeti najbolje što se može kako bi novo kvačilo nadživjelo postojeće.

Ukoliko netko ima iskustva ili je već mijenjao ili imao negativnih iskustava sa nekim od brendova (LUK, Valeo, Sachs) .... trebao bi preporuku. Što je prva ugradnja u C4?

HDI 90

Hvala
 

mamut

C5
Donator foruma
baš za svoj C5 uzeo Valeo, jel to prva ugradnja neznam ali pogriješiti nećeš

nedavno sam uzimao filtere goriva, ulja, baš original PSA, nešto je bilo Valeo nešto MAN
 

Krky

Lakerski profesionalac
Znam ti stručnog čovjeka u Zelini koji ti promjeni kvačilo i sve kaj ide uz to za 100€ i ti pokraj njega sijediš i gledaš..
Samo doneseš svoj materijal odnosno set kvačila..
Tip super radi, večinom Peugeot i Citroen..
Komplet kvačilo mislim da ne prelazi 1000kn jedino ako nije dvomaseni zamašnjak..
 

quadrolg

Member
ma da se nać i za manje, moj prijtelj je na hondi mijenjal kvačilo pa je pital par mehaničara, i svi su rekli da su ruke od 400-500 kuna
 

Krky

Lakerski profesionalac
Eto vidiš..
Oko ZG je nešto skuplje, i u KC je cifra 400kn - 500kn za c3..
Meni za moj C3 1.4hdi kvačilo nije skuplje mislim od oko 700kn..
 

Gilfoyle

New member
Pozdrav,

od nedavno novi clan obitelji je postao rabljeni C4 1.6 ehdi 112ks 2013. (90000km).
Zanima me kakav je inace kod njega kuplung kad je novi, da li je mekan ili nesto tvrdji? Naime meni se papucica cini dosta tvrda (cak i lagano vibrira). Inace vozim i Peugeot 307 benzinac na kojem je papucica jako mekana odnosno udobnija po vozaca.
Nazalost neznam da li je i kada, a vjerojatno nije, promjenjen set kvacila. :thinking:

P.S. da li je i rucica mjenjaca inace bucna? :hm:
 
Posljednje uređivanje:

hahehihoh

New member
To bi meni bio znak da ima auto vise predjenih km. Moj je imao tamo do 150 tkm prilicno mekano kvacilo (ali uvijek puno tvrdje od onog na P206 HDI) ali onda je postalo puno tvrdje. Sad imam 200.000 km i auto ima jako tvrdo kvacilo. God. 3/2013, kvacilo je jos prvo.

Rucica mijenjaca je tiha.
 

Gilfoyle

New member
ma ja i racunam da je auto vjr imao vise kilometara, ako ne i duplo. inace kupljen je kod jednog dilera u sloveniji.
a za rucicu mjenjaca, kako da objasnim... npr na 307 saltanje ide necujno i glatko, dok na c4 bucno i samo saltanje je nekako dosta kruto...
 

Kele

PSA Fan
Evo meni pre par dana pocelo da se desava da kada krecem iz mesta i lagano pustam kvacilo,cuje se neko cviljenje-zvizdanje,ne znam kako da ga okarakterisem :)
Kvacilo je jos u funkciji,nema krljanja niti bilo kakvog cudnog zvuka tokom voznje.Ovo zvizdanje se u kabini ni ne cuje,tek kad spustim prozor cujem ga kada krecem.Posto bih trebao uskoro na odmor,zamenicu set kvacila .Interesuje me da li ste menjali samo set kvacila(korpa,lamela,lezaj,vodjica) bez zamajca ili ste i zamajac menjali.Mislim da je zamajac dvomaseni i bas je papreno skup :).Sam set kvacila bez zamajca je oko 110 eura,sto i nije nesto puno.Kolega mi je mehanicar pa se za zamenu ne sekiram.
Kakva su vasa iskustva?
 

Milosh

Test
Izvini Kele, jesam li ja pogrešno stekao utisak ili ti radiš u ovlaštenom Citroen servisu? Pitam jer mi se čini da postavljaš pitanja koja ne bih očekivao od nekoga ko radi u servisu. :) Ne želim da kažem da djeluješ nestručno, ima u servisu raznih radnih mjesta, nego me samo iznenadilo pa zato pitam.

Što se tiče tvog pitanja, nisi napisao najvažniju stvar, koliko auto ima km?

Generalno, uglavnom se odmah mijenja i zamajac, ali ako auto ima malo km, moguće da ga i ne treba još mijenjati. Zavisi i od vožnje, je li auto više voženo u gradu ili po otvorenoj cesti.

Svaki iskusan mehaničar može procijeniti u kakvom je stanju zamajac kad ga skine, pa bi bilo zgodno ako možeš nabaviti novi ali da ga ne moraš i ugraditi, ako se ispostavi da je tvoj još dobar.
 

Kele

PSA Fan
Ne radim ja u citroen ovlastenom servisu vec u obicnom auto servisu,gde se rade sve marke vozila,a radno mesto mi je elektronicar.Za zamajac pitam jer po OEM broju nasao sam da je to dvomaseni.Zasto bih njega menjao ako je u redu.Dvomaseni zamajac kada ode,on stvara vibracije prilikom kretanja ili zaustavljanja motora,sto kod mene nije slucaj.Kod mene je sa kvacilom sve u redu,osim tog zvizdanja za koje ja mislim da je ili druk lezaj ili je lamela skroz potrosena pa pocinju one nitne na lameli da se taru o nalezucu povrsinu korpe ili zamajca.Sve to pitam jer zelim da narucim delove i kada se menjac skine da se to sve odmah odradi.Ne mogu ga drzati na dizalici rastavljenog dok ja porucim delove,jer ipak ce to biti privatan posao ,u mojoj reziji a zauzimanje dizalice zbog privatnog posla ovde u Nemackoj ,to ne ide.Auto je presao 112000 km,vozi se po gradu ,e sad kako je vozen pre mene,to ne znam ali mislim da je isto na kratkim relacijama vozen..Zbog zamajca pitam jer ga niko ne nudi u setu kvacila a na ebayu sam nasao samo polovne.Nisam ja laik,znam ja sta je i kako funkcionise kvacilo samo sam hteo danas da porucim delove da to do sledeceg vikenda stigne pa da to odradim.Mozda na autu sada i nije dvomaseni zamajac,to ne mogu znati dok ga ne skinem ali mi po broju sasije nudi zamajac pod oem brojem 0532.S0 , koji je dvomaseni.
Zbog svega toga pitam ako je neko menjao kvacilo pa mozda zna sta je sve u kompletu menjao.
PS.
Znaci nema sanse da nadjem komplet set kvacila sa zamajcem,samo korpa,lamela i lezaj.Cak ni zamajca posebno novog nisam uspeo pronaci.
Na nekim ruskim sajtovima sam nasao slike i oznake polovnih zamajaca sa oznakom V7552305 koji nisu dvomaseni i pise da su sa c4 B7 1.4 vti 95 skinuti.
Ali kako da budem siguran da li je to to?

Da li je moguce da niko nije gledao da li je u kompletu kvacila dobio i zamajac ili je samo zamenjena korpa,lamela i druk lezaj? :D
Nista,sutra cu sa kolegama mehanicarima da vidim sta i kako dalje,pa javim. :)
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jednomaseni je koliko vidim, a isto i logika nalaže za taj motor. Dovoljan je vizualan preged kod zamjene kvačila, njega samog sumnjam da ćeš ikada mijenjati
 

Kele

PSA Fan
Hvala drug,tako sam i mislio da ce biti.Gde god sam pitao niko od vecih prodavaca auto delova nema na stanju taj zamajac i niko ga u setu kvacila nema.I na starom c4,1.4 16v sam zamenio samo korpu,lamelu i lezaj a zamajac je ostao isti i nije bilo nikakvih problema.
Kad spustim menjac i vidim,javljam sta je i kako je.
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Po lameli ces vidit koji je zamasnjak. Ako lamela ima opruge za prigusivanje torzijskih vibracija onda je normalni, jer lamela prigusuje vibracije. Koji je VIN da pogledamo na citroenovom portalu?
 

Kele

PSA Fan
Evo danas sam preko firme proverio u Sachs katalogu,nema dvomaseni zamajac vec obicni.U setu kvacila nema tog zamajca jer retko strada i retko ga ko trazi pa se narucuje u ovlastenim servisima po potrebi.Eto toliko o kvacilu.Nego sada imam drugu muku jer izgleda to zvizdanje ne dolazi iz kvacila.Otvoricu novu temu pa da tamo prodiskutujemo.
 

Kele

PSA Fan
Skinuo i zamenio set kvacila iako je samo kvacilo izgledalo odlicno.Izgleda da je taj zvuk slican zvizdanju pravio potisni lezaj.Zamenom seta kvacila,zvizdanje prilikom kretanja nestalo i problem resen :) :whistling:
Nije u pitanju dvomaseni zamajac vec je obican i ide isti na vise modela(c3 ,207,208,308).
 

bikerbj

Member
ajde da ne otvaram novu temu da upitam nešto....trebao bih mjenjati set sa zamajcem na svojem c5....e sad šta uzeti LUK ili Valeo, u biti u čemu je razlika osim što za LUK piše da ima neko automatsko podešavanje nečega....
 
Na vrh