Servisni intervali C4 II

Blackking

Kralj
Pozz svima,

Malo sam zbunjen, najme u servisnoj knjižici mi nema navedeno servisni interval za C4, nego ima tipa C1 sa 1.0i motorom pa sve kao do 2.0i C-Crosser, da je interval 10.000km u težim uvjetima ili 15.000 normalne vožnje, no čitam po internetu da je servisni intervali po nekima 20.000km, a po nekima 30.000 km ... jel mi može tko napisati na koliko je najpametnije zapravo mjenjat ulje i servisirat Novi C 4 ? :)

Hvala unaprijed!
 

Matija

New member
Servisni interval na novom C4 (benzinski motor) je 30 000km. Skužio sam i foru kak se poništi i kad ga poništiš, napiše ti 30 000 km. :)

Vidim da ovo nije prvo takvo pitanje na forumu. Zar nitko od vas nije stisnio ono dugme gdje je nacrtan ključ da vidi koliko km je još ostalo do servisa? :confused:

A koliko često praviti servis realno? Pa, ja ne bih (niti ću) više od 15 000 km ili godinu dana. Bilo koji auto, ne samo novi C4. Mi svi vozimo u otežanim uvjetima. Gorivo kod nas je i dalje lošije kvalitete, većinom se vozamo po gradu i vozimo kratke relacije... Novo ulje mu nikada ne može škoditi.

Iako će me vjerojatno sad većina ljudi popljuvati sa argumentima da je to bacanje novaca, nepotrebno, može to još, sipaj vozi, bla bla....
 

Dalibor

Dado Tornado
servisni intervali znaju biti različiti od države do države... ali moguće kako je to samo reklama, ko i različite garancije ili oprema za različita tržišta...
danas su moderni motori uskih granica tolerancije dijelova, ulja su super kvalitete, prije 15-20 000 ne mjenjam
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Iako će me vjerojatno sad većina ljudi popljuvati sa argumentima da je to bacanje novaca, nepotrebno, može to još, sipaj vozi, bla bla....
Zašto bi te neko popljuvao ?? Svako radi onak kak misli da je najpametnije..ja ne radim ni 10 tkm g i uvjek ga mjenjam kad prođe godina dana..
 

Matija

New member
Pa u nekim temama već jesu, tak da... :whistling:

Svako neka radi što hoće, ako hoće vjerovati "uputama" od proizvođača, neka. Ja sam vidio i osjetio pod prstima moje ulje na 10 000. Nema teoretske šanse da ne bi bilo posljedica za auto kad bi skroz vozio 30 000 km između zamjene. Nek priča ko šta hoće i nek radi što hoće, al to je činjenica. Možda ne bi bilo problema nakon 50 000, možda čak ni nakon 100 000 kilometara, ali ja tu torturu ne želim priuštiti motoru. Da onda moram misliti da li ga smijem potjerat preko 150 na autoputu dok je vani 36 stupnjeva i hoće li ulje otić u vražju mater? :) Ne hvala...

A šta se tek dogodi sa dizelskim motorima? Zašto rikavaju turbine? Zamjena ulja i uljnog filtera u ovlaštenom servisu dođe nekih 600 kuna. To se mora odraditi u garanciji. Poslije se može napraviti i na parkiralištu u roku od pola sata i neće koštat ni 500... Mislim, dao sam hrpu novaca za nov auto i sad da na tome štedim? Opet, ne hvala. :)

Ako netko pravi 30ak tisuća godišnje, to je druga priča, taj sigurno vozi skroz po otvorenoj cesti i autoputu... Većina nas ipak više vozi taxi sistem, po gradu, po gužvama, sa puno radnih sati u odnosu na prijeđenu kilometražu i to je problem. Ne kilometri, nego radni sati. Netko opali 5-6 tura od parsto kilometara po autoputu i taj nit je kočio nit šaltao a prešao možda i 40% nečije godišnje kilometraže, a auto je pri tome radio ono tipa 40-50 sati. To je smiješna cifra, taj broj radnih sati se skupi u mjesec dana vožnje po gradskim gužvama i pređe se ni 1000 kilometara...

EDIT: Sad se ja sam sa sobom dopisujem. :D :D :D :D Sve je to matematika, treba malo koristiti te gadgete koje auto ima. Kad se furam samo i isključivo po gradu i gužvama, prosječna brzina mi ne može nikako preći 25 km/h. Tko se malo igrao sa resetiranjem putnog računala vidi kak to funkcionira. Uz solidan tempo po lokalnim cestama prosječna brzina se kreće oko 60 km/h, eventualno do 70. Onda tek skužite što znači gradska vožnja i koja je to tortura za auto. Ja sam odavno govorio da u aute treba dodati i brojač radnih sati, kao za radne strojeve. Niti jedan stroj održavanje i servis ne radi po kilometraži, nego po tom parametru.

Kad se sve to baci na papir, 10 000 km u gradu ima isti, ako ne i veći broj radnih sati kao i nekih 20 - 25 tisuća kilometara lagane otvorene ceste ili 30ak tisuća kilometara autoputa...

Eto odgovora kad treba raditi servis. :)
 

Matija

New member
Besane noći to čine od čovjeka. :D

Ja samo želim iznijeti malo znanstveniji pristup takvim stvarima i otvoren sam za diskusiju. Je'i ga, inžinjer sam... Možda sam u krivu, ali me treba argumentima razuvjeriti.
No onda me često obeshrabe postovi i rasprave gdje je jedini argument: "Više se isplati..." ili "To je preskupo..." ili "Ma može to još..." :p Kao da ljudi sebe uvjeravaju i/ili sebe opravdavaju...
 

1587 VTS

New member
Na Saxu sam ulje mijenjao svakih 10 tkm, na C2 VTS također i taman bi mi se vremenski poklopilo s godinom dana. Sad na novom C3 HDi-ju cu ga mijenjati prema kilometrazi, mozda cak i prije 10 tkm, a gledajuci prema vremenskom intervalu to ce biti 2 puta u godini jer cu s njim prelaziti najmanje 20 tkm godisnje. Namjeravam ga voziti sigurno 6-7 godina i mora biti u top formi. Samo ulje i filter i to obavezno originalno iz servisa, nikakvi reciklati sa superakcija u trgovackim centrima. Sve ostalo prema servisnoj knjizi.
 

Matija

New member
Pa, u najmanju ruku ulje treba kupiti u nekoj provjerenoj radnji sa auto dijelovima. Ovo što se prodaje po trgovačkim centrima, to često zna biti kojekakav škart. :)
 

ZVAJ

Skoro zreo
Kolege su već sve rekle - prođe godina, mijenjaj ulje.
Sayonara! Upravo tako! Ja sam jednom komentirao našeg ing.Matiju ali na odluku da mijenja ulje nakon čini mi se 8000km. s obzirom da imamo čisto sintetičko ulje i dalje mislim da to ne treba. Sad ga je onaj brojač do servisa opet malo "zabrinuo". Meni također broji od 30000 unazad, al svakako se treba držati pravila jednom godišnje. Osim toga to su i uvjeti garancije. ima i nekih kolega kojima brojač ide od 20000 unazad (provjereno!) Sve to ne mijenja ono pravilo jednom godišnje. IPAK mislim da marketing radi svoje. Zašto ne TOTAL quartz 7000 (10W40) polusintetičko. Ako ćemo ga već mijenjati na 10-15 tkm jer vozimo puno po gradu i sa malom prosječnom brzinom, tvrde da je Quartz 9000 čisto sintetičko ulje pa i intervali zamjene mogu biti duži. Ili su ovi novi motori picajzle pa se umivaju samo sa Quartz 9000 uljem pa godinu dana (ili 20tkm kod nas a vani 30tkm). Ja sigurno neću napraviti više od 10tkm u ovih godinu dana, a razlika u cijeni litre ulja Quartz 7000 i 9000 je 30kn (7000 je 65kn a 9000 je 95kn barem u trgovinama u VU).
Matija, ja neću sigurno napraviti tih 20tkm godišnje a možda ni 15tkm pa mi ne gine nagodinu novo ulje, jedino mi se čini da je za tu kilometražu sasvim dobro i Quartz 7000. Ali neće dati u servisu, moraju i oni od nečega živjeti. Heh!

Total u konzumu nije isti kao u servisu?
Bit će prije da je g.Todorić "nabavio" nekoliko kompenzacijskih kontejnera sa uljem :cool: :cool: :cool: :whistling:

Samo ulje i filter i to obavezno originalno iz servisa, nikakvi reciklati sa superakcija u trgovackim centrima. Sve ostalo prema servisnoj
VTS! Provjereno! I ovlašteni servis ponekad natoči ulje "iz rinfuze" tj. iz bačvi na kojima ne piše "garantiramo originalno". Kako te kad zapadne. Ali prodani stari auto je svejedno doživio pa sad već sigurno 200tkm. I nije prodan zbog lošeg motora definitivno!!
 

Matija

New member
Ja sam jednom komentirao našeg ing.Matiju ali na odluku da mijenja ulje nakon čini mi se 8000km. s obzirom da imamo čisto sintetičko ulje i dalje mislim da to ne treba. Sad ga je onaj brojač do servisa opet malo "zabrinuo".
Ne kužim čemu takav ironičan ton...:meh:

I šta ste se svi uvatili to što sam napisao da sam inžinjer...:meh: Hto sam vam prenijeti neko iskustvo, a ono... Èitam, educiram se, pratim istraživanja, slušam iskustva i prenosim te informacije vama...

Na ovom forumu se skoro uopće ne isplati voditi konstruktivne rasprave...

:meh::meh::meh:
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Matija, ne obaziri se na provokacije ;):D ...budi uvjeren da ima i onih koji vrlo pažljivo čitaju tvoje komentare i rasprave i slažu se u mnogočemu s tobom..tako da samo nastavi :cool:
 

Matija

New member
Inače, što se tiče ulja iz trgovačkih centara, ne mogu tvrditi za ova naša, ali da su mi sumnjiva sa takvim cijenama, jesu.

Bilo je kojekakvih afera, pogotovo na tržištima istočne Europe gdje se prodavalo takvo ulje čak i u trgovinama auto dijelova. Ulje se pravilo u kojekakvim zastarjelim rafinerijama po zemljama u razvoju i prodavalo kao original. U Srbiji je to bilo normalno. I to baš Total. Nije zadovoljavalo nikakve standarde...

Al vjerojatno ja opet pišem bedastoće...
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Al vjerojatno ja opet pišem bedastoće...
hehehehe :D:D

I ja sam masu stvari pročitao i stvarno neznam ima li u tome istine ili ne :whistling: Tko će ga znati :confused: Kako god,ja ih u svoj auto stavljat neću ;)
 

Matija

New member
I ja sam masu stvari pročitao i stvarno neznam ima li u tome istine ili ne :whistling: Tko će ga znati :confused: Kako god,ja ih u svoj auto stavljat neću ;)
Je, upravo to, može bit i ne mora. Po meni je to rizik koji nije vrijedan truda. No, još jednom ću se ponoviti.

Svatko neka radi što god hoće, njegovo je pravo. :) Èinjenice treba iznijeti, bez emocija i reći stvari su takve, takve i takve, pa sad birajte. ;)
 
Na vrh