Zaustavljena proizvodnja

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Zaustavljena proizvodnja modela MIEV, iON i C-Zero



Mitsubishi, Peugeot i Citroen su potvrdili loše prodajne rezultate njihovih električnih blizanaca

Tvornica u Mizushimi do daljnjega neće proizvoditi spomenute modele zbog slabe potražnje za njima. Naime, PSA Grupacija u prvoj je polovici godine prodala samo 935 Citroena te 852 Peugeota pa se potpisani sporazum o proizvodnji 100.000 električnih modela prekida. Trenutno je u prodaju pušteno 28.000 električnih blizanaca proizvedenih u japanskoj tvornici, a potrebe za proizvodnjom novih očito više nema.

U priopćenju se ističe da prodaja nije niti blizu očekivane, a odluka o nastavku proizvodnje donijeti će se u narednim mjesecima.

Najčešći prigovori kupaca spomenutih električnih modela su previsoka cijena, slabe baterije te nedovoljna autonomija, odnosno doseg automobila.

http://www.worldcarfans.com/112081047152/citroen-c-zero-and-peugeot-ion-production-halted

P.S. Cijena Mitsubishi MIEV-a u Hrvatskoj iznosi 229.000 kuna LOL LOL
 

Dalibor

Dado Tornado
čudna cijena...
ali ne samo tog mitshubishija, generalno EV-jeva, ajd još mogu shvatiti više cijene hibrida...
ali nekoliko tisuća baterija za mobitel, jedan ili dva elektromotora, i yugo 45 da košta 30 000 €?!?!
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Cijena Mitsubishi MIEV-a u Hrvatskoj iznosi 229.000 kuna
čudna cijena...
ali ne samo tog mitshubishija, generalno EV-jeva
Googlam za konkretnim podacima o prodaji u HR. Ništa ne nalazim. Skroz me zanima jesu li prodajom namaknuli izdatke troškova špedicije. :D

ajd još mogu shvatiti više cijene hibrida...
ali nekoliko tisuća baterija za mobitel, jedan ili dva elektromotora, i yugo 45 da košta 30 000 €?!?!
Hibrid je super koncept. Kada bih ulazio u investiciju tog cjenovonog razreda u kojoj se nalazi i hibrid, između alternative, birao bih hibrida.
Dok ove el. šuškalice... Ne znam... Skoro 31t € za auto koji je, čini mi se, za ozbijnije korištenje gotovo neupotrebljiv, a isplativost upitna.

Èak ne uspjevam pronaći niti izračunatu projekciju isplativosti u odnosu na benznisko-dizelsku alternativu.

Nisam jedini koji ne može zamisliti ciljanu tržišnu skupinu tih vozilica. Vjerojatno hipsteri s imućnim roditeljima? :)
 

Dalibor

Dado Tornado
za deset godina barem 25% vozila će biti stopostotni elektromobil...
pogledaj što danas radi telsa sa modelom S...
to je tehnologija koja postoji od prvih automobila.
prvi porschei su bili električni.
proguglaj što je prije 15 godina radio saturn EV, pa ga je GM nasilno otimao ljudima, provaljujući im u garaže...
namjerno se stvar koči jer treba zaraditi na gorivu i razviti infrastrukturu, zato su tu hibridi kao prijelazni modeli.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Jako dobro pratim Tesla Motors i to je valjda jedini danas upotrebljiv el. auto, makar i na razini koncepta.

Upoznat sam i sa Saturn EV-om i da, gledao sam Who killed the electric car. ;)

Ono na što sam se referirao što se tiče isplativosti, prije svega sam mislio na aktualnu ponudu EV-a.
Osim što glupo izgledaju i upitne su upotrebljivosti, cijena je prihvatljiva eventualno pijanim miljarderima koji se žele satima preseravati vozikanjem po hektarima golf terena. :)

za deset godina najmanje 25-35% vozila će biti stopostotni elektromobil...
Iskreno sumnjam u takvu tranziciju, jer tehnolgija izrade takvih baterija ne postoji. Osim ako sad na Marsu sondiranjem otrkiju neke nove kemijske elemente i spojeve. :)
 

Dalibor

Dado Tornado
je. to je posljedica više faktora.
slaba rasprostranjenost javnih utičnica (i u najvećem dijelu SAD-a), prilika za nove proizvođače slabih postprodajnih mreža pa je fokusiranost na eksluzivne proizvode... itd.

u zagrebu ima koliko 3?! utičnice za taj gornji citroen...
 

Marko

Well-known member
Držati elektro automobile postrani, a za to vrijeme maksimalno manipulirati cijenom nafte da ona bude što viša raznim političko/ratnim igrama i tenzijama i time zaraditi ekstra lovu na ovcama - lobi sim, lobi tam. Ali da te škatule imaju prod. cijenu od 30000 € to pa je budalaština...
 

zelenec

New member
Ma baš i nije sve tako crno kod C-zera. Cijene su pale drastično, isplativost je u mom slučaju 2-3 godine u usporedbi sa klasičnim autom, vožnja je jeftina, ali ne i komfortna. Za svakodnevni put na posao i sve one sitne stvari popodne, auto je odličan.

Ako koga zanima, možete pratiti moja iskustva C-Zerom na mom blogiču.

Ovde belježim potrošnju struje kod punjenja.

Inaće, bio bi zahvalan, ako neko ima podatak, koliko ima registrovanih C-Zera u Hrvatskoj. U Sloveniji na cestama vozi samo 10 komada.
 

deda

New member
Ako gledamo privatnu vožnju,znači ne onu koja je vezana za neki posao,što nas ustvari i najviše zanima,upravo 90% vožnje,je na posao,plac,trgovine i obilaženje birtija i tome slićno,a za to su elktro automobili najbolji i mi upravo tu najviše spizdimo love na gorivo,zar ne?Ako ideš nekuda dalje,na godišnji i ostala putovanja kupiš nekog rabljenog dimka i ušparaćeš puno love.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ušparat ćemo love tako, ali niti jednu stotninu svote koliko ti elektroauti koštaju već u startu.
A kad bi tako jadne konstruirali mini benzinske aute s jeftinim mini motorima, mini rezervoarima (tko bi kupio benzinski auto s tankom od 5 llitara, koji se puni satima? a tako je s autima na struju), bez prtljažnika, jedva se kotrljaju 100 km/h, a tim tempom potroši akumulator u par desetaka kilometara... Tesla - pa kakav je to uopće auto, to je Lotusova igračka za dokone besposličare i baza za trkaći elektroauto, a ne put u budućnost...da li bi i takvi hipotetski mali benzinski auti s 500-600 kg mase, s malim modernim motorom potrošnjom i emisijom tog famoznog CO2 (kakva nulta emisija, ne pada struja s neba, kao što zna svatko tko imalo prati tu temu) došli vrlo blizu tim električnim tačkama u kičastom paketu? A nabavna cijena bar pet puta manja? Nitko nije do kraja uvjerio da su elektroauti kod sudara baš sasvim sigurni od strujnog udara.
Na kraju, danas svi kukaju da se u autima najviše kvari elektronika. Ako je tako - da li bih baš htio auto u kojem i nema ništa osim elektronike?
 

zelenec

New member
@ La Marche

Vidi, prijatelju, valja prvo upoznati ili čak isprobati automobile, o kojima pišeš. Skoro ništa, što si napisao, nije tačno.

Nikome ne smeta, da se auto puni preko noči. Èak mi manje vremena uzme priključivanje kabla (5s) nego čekanje na red na benzinskoj pumpi. Lako se postiže brzina od 130 sa puno boljim ubrzanjima u nižim brzinama od benzinskog motora iste snage. E-auti isto se testiraju u svim mogučim crash situacijama i zasad nije mi poznat ni jedan slučaj elektro udara kot nesreča.

U mom slućaju razlika u ceni je oko 8.000€ do sličnog benzinskog auta. Pošto godišnje na gorivu, registraciji, servisu... uštedim više od 2.500€, viša cena isplati mi se u samo 3 godine.

Isto nije tačno, da se u autima najviše kvari elektronika. Ali kuka se zbog elektronike, jer mehanske kvarove mogu popraviti sam ili prijatelj mehanik, a kod elektronike je druga priča.

Uzmi neki testni C-zero za nekoliko dana. Siguran sam, da češ izmeniti svoj stav do e-automobila.
 

Marko

Well-known member
Neka se samo takmiče elektro i auti s unutrašnjim sagorijevanjem bar se konačno malo krenulo naprijed s "novim" tehnologijama. A zašto se recimo nije nastavilio s razvijanjem Wankela? Tu imaš malu kubikažu, manje dijelova nego kod V motora, niže težište, manja masa... Je, treba srediti pouzdanost i potrošnju - istina je, ali da su tu pare potrošili umjesto da su ih trošilo na sada se pokazalo neke nebulozne dodatke u današnjim autima i Wankel bi bio tu među nama.
 

zelenec

New member
Još par reči oko CO2 emisija:

ako uzmeš u obzir, da se i kod benzinskih i dizelskih motora uračunava samo emisija od momenta kad ti napuniš svoj auto na benzinskoj stanici a ne i potrošnja energije za crpanje nafte, prevoz do rafinerija, rad rafinerija, prevoz do skladišta, prevoz do pumpe, rad pumpe, ... tako i ne treba uzimati u obzir potrošnja energije pre nego što napuniš bateriju e-auta.

U svakom slučaju, kod e-auta barem postoji mogučnost čiste energije (vetar, hidro, solarna...) što nije moguče kod klasičnih motora.

Od velike važnosti je i činjenica, da elektriku možemo proizvesti blizu potrošnje, a naftu treba svakako uvoziti. Baš zbog uvoza nafte gubimo jako važan dio nacionalnog budgeta.
 

La Marche

Iskreni optimist
Èinjenica je da nemam nikakvih osobnih iskustava s elektroautima, ali već tridesetak godina pratim što mi je dostupno o problemu proizvodnje energije iz obnovljivih izvora. I svakih nekoliko godina se netko nečim oduševi, pa se sve zaboravi. Sad nedostatak i moguća nesigurnost klasičnih goriva malo ozbiljnije idu u smjeru korištenja obnovljivih izvora i to me veseli.

Apsolutno sam za sve obnovljive vrste energije, ali sam prije svega za što ekonomičnije trošenje energije. Npr. u Nizozemskoj imaju čuda tih vjetroelektrana. S druge strane u gradovima se u starim jezgrama radi očuvanja tradicije ne smiju ugrađivati nikakva stakla osim tradicionalnih jednoostakljenih prozora. Zamijenite sva ta divovska stakla za ekonomičnija i ne trebate vjetroelektrane, ili možda ne trebate više koju nuklearku, pa ostavite vjetroelektrane? Po mom mišljenju, najvažnije je PRVO smanjiti potrebe za energijom. Npr. poticanje rada od kuće, bi mogla biti jedna mjera, koju ja u svojoj firmi potičem i vrlo sam zadovoljan i ja i moji radnici.

Vraćam se autima. Način korištenja automobila mi je takav da mi auto treba biti sposoban za ekonomične vožnje gradom i na dugim putevima. Ne želim/ ne mogu si priuštiti dva, a ako si priuštim dva, onda u ukupnoj energetskoj bilanci sam već u startu pri proizvodnji, transportu i svemu ostalome toliko spiskao resursa i energije na taj dodatni auto, da tu u startu uništim svaki razgovor o ekologiji, pa sve da je taj drugi auto perpetuum mobile. Taj jedan koji imam NE MOŽE biti na struju, kako ću do Švicarske, npr. na pogon strujom?

Ako želimo govoriti o crpljenju i proizvodnji same nafte i to uključiti u kalkulaciju, onda nije pošteno ne uzeti u kalkulaciju i materijale i energiju i sirovinu potrebnu za proizvodnju kolektora, vjetroelektrana, niti oni ne padaju s neba, zar ne, a pogotovo nisu baš jako trajni? Èista energija je obična demagogija, takvo što ne postoji, kad se uzmu u obzir svi elementi, a ne selektivno, kako obično razne zelene grupacije rade. Jeste li uopće upoznati da jedan Siemens odustaje od solarnih sistema za proizvodnju energije, jer nisu ispunili očekivanja?

Uvoz nafte oduzima novce, to je istina, a ima li svaka zemlja sve što joj je potrebno za vlastitu proizvodnju obnovljivih izvora energije? Hrvatska nema, sumnjam da Slovenija ima. I opet odlaze novci van, zar ne? I opet će isti oni muljatori koji muljaju s naftom sad muljati sa... recimo krilima vjetrenjača? Ne brinite, snaći će se već.

Nikom ne smeta da se auto puni preko noći? Još mi manje smeta da se napuni na benzinskoj. Zašto je to uopće važno? Važno je da li mi je to punjenje dovoljno za sljedeći dan. Èesto nije, a prazna parkirališta puna stanica za dopunjavanje sigurno samo čekaju na mene (ironija, tko nije shvatio). I onda navečer trebam u kazalište, a akumulatori prazni. Iskreno, ne znam kako bih s tim izlazio na kraj. ne može mi se život svoditi na to da satlno mislim koliko još imam struje, gdje i kada ću morati puniti, koliko će to trajati, te da li ću stići po malog na strani jezik, ili će me čekati na cesti, dok ja mrtav-hladan ponosno punim svoj autić.

Bajke o potrošnji se vide iz ciklusa normirane potrošnje. Bez uključenih svjetala, na 20°C, kakav klima-uređaj, kakva hladnoća! Dovoljno je bilo testova (nekoliko njemačkih listova prošle godine, dakle novi auti) gdje elektroauti nisu prolazili više od 100 km (neki niti toliko) vrlo pažljive vožnje u idealnim uvjetima. Kako se ljudi voze kod nas (a i u Sloveniji), spiskali bi akumulatore puno prije, dakle, opet sve kreće od ekonomičnog korištenja, a tu i suvremeni dieseli nisu baš tako nepovoljni, o čemu se također zadnjih mjeseci dosta pisalo po njemačkoj literaturi).
Iz gore navedenog, ne bi me zadovoljio niti Nissan Leaf, a kamoli maleni Mitsubishi/Citroen. I cijena? Ne znam za Sloveniju, moj C4 je koštao 119.000, a mini Mitsubishi okruglo 300.000. Kad sam to gledao kod kupovine auta, još ga u HR nije bilo, ali sigurno nije bio 180.000. 8.000 € razlika? Ipak je to malo veća razlika (23.800 € otprilike) i to za, ostajem pri tome, mala kolica u kičastom paketu.
Gledao sam i hibride, ali preskupi su za moje mogućnosti, kao i elektroauti, s tim da ti hibridi bar jesu auti, a elektroauti poput malog Citroena su daleko od toga što meni treba. nemam što isprobavati auto s prtljažnikom od 180 litara, kad mi treba obično 300 do 400 litara velik prtljažnik. O tome sam u prošlom postu i pisao, elektroautima se sve oprašta, a klasičnima ništa. Uvijek ti dvostruki kriteriji!
Ne tvrdim JA da se kvari elektronika, napisao sam da je to opće mišljenje, a osim toga, jedini problem koji su mi do sada otklanjali na C4 je bio, pogodi što? Da, baš to!
 

La Marche

Iskreni optimist
sorry...hi-hi-hi...
sorry, ovaj je već ozbiljniji, sorry...
no, ne vjerujem da ću se u njemu voziti.
ako mi je mitsubishi preskup...
 

Dalibor

Dado Tornado
deru cijene jer im je takav marketinški plan.
nemaju razvijenu mrežu dilera i servisa, električna auto infrastruktura u najvećem dijelu zemlje (amerika) nije nešto razvijena, pa pokušavaju zaraditi prodajući proizvod koji je zanimljiv i dobar auto uz to što ima baterije.

ali to je tesla (i fisker), no koja je izlika mitshubisi i citroena?!
30 000€ kod nas, to je blizu 50 000 dolara, a osnovni tesla S je koliko 70 000 dolara?!
čini mi se da je mithsubishi u americi oko 30 000 dolara...
 

La Marche

Iskreni optimist
Očito to s elektroautima Citroena sada ne štima, jer proizvodnja, ako sam dobro shvatio po prvom postu, nije zasutavljena za zemlje poput naše, nego se jednostavno prestao proizvoditi radi neisplativosti. Kad napraviš nešto sasvim novo, ili pogodiš, pa postane hit i zlatna koka, ili ne uspije. Ovo očito nije uspjelo. Tko zna nije li li baš to potaknulo manjak u PSA "blagajni" 2011...
U svom prethodnom beskonačno dugom postu nastojao sam malo prikazati svoje viđenje problema.
Tesla/Fisker je u ovom slučaju zapravo nebitan, jer nije rješenje za globalni problem osobnog transporta, s obzirom da je većina svjetskog tržišta bitno siromašnija i ne kupuje takve aute masovno, niti će ih proizvoditi masovno još jako dugo vremena, a možda i nikad. masovno se rade hibridi, dugo već godina, pa su još zanemarivi u ukupnom broju automobila u svijetu.
Još i problem sigurnosti kod crash testa mi je pobjegao u moru tema koje su se otvorile jednim jedinim postom. Nikad se niti benzinski auti ne zapale na crash testovima (koliko znam, da opet ne ispadne sramota kao s Teslom), a povremeno ipak izgore nakon sudara; ako ikad budu milijuni elektroauta na cestama, tek tada će se moći reći da li su u praksi sigurni poput drugih ili nisu, ili su možda sigurniji. Da, bolje ubrzavaju, ali to je u današnjim pretrpanim gradovima tako važno da je to čudo jedno.
 

zelenec

New member
Ja vidim največi problem u nedovoljno razvijeni tehnologiji i ceni baterija; delomično zbog skupih komponenti a verovatno najviše zbog patenta Li-ionske tehnologije, nad kojima drže ruke vlasnici naftnog kartela.

Inače, La Marche, jako mi se dopada tvoj stav do naprednih tehnologija i jednostavnih načina smanjenja potrošnje energije. Nadam se, da će naša generacija svedočiti novom mentalitetu stavljanja interesa oćuvanja zdravja planete ispred kapitala i komoditeta.
 

Dalibor

Dado Tornado
magazin automobile stavio električni tesla model S za automobil godine,

evo zašto:

[ame="http://youtu.be/mGkPQNczvRU"]http://youtu.be/mGkPQNczvRU[/ame]
 
Na vrh